[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Belgen zijn wegpiraten


baas

Recommended Posts

  • Forumlid

[h=1]'Belgen zijn wegpiraten'[/h]Laatste update: 6 januari 2012 15:03 info

[h=2]BRUSSEL - Bijna 60 procent van de in totaal 610 geënquêteerde Belgen geeft toe zich niet hoffelijk in het verkeer te gedragen.[/h]m1fz42eabr6u.jpg Foto: ANP

Dat blijkt uit de vrijdag gepubliceerde enquête van het Belgische Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties, OIVO.

In Brussel is het met de hoffelijkheid nog erger gesteld. Zo negeren Brussels automobilisten vaker een oranje licht, toeteren ze meer als ze ongeduldig zijn en bellen en sms'en ze met een veel grotere regelmaat.

Bron: NU.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ook een tijdje naar België gereden was dan maar een 50 km over de grens maar wel door die kleine plaatsjes heen slingeren moet zeggen dat men mij iedere keer toch een boel voor liet gaan of netjes achter me bleef rijden ondanks dat ik maar 60 km/u daar kon rijden en er 80 mocht worden gereden.

Ook op de grotere verbindingsweg waar een gedeelte 60 ,m/u op was maar wel uit 3 rijbanen bestond bleef men toch achter elkaar rijden, denk dat hier in Ned men allang voor bij was gegaan.

Al is het in de omgeving Brussel en Antwerpen misschien heel anders ook hier heb je malloten die net doen of ze alleen op de weg zitten of die denken dat ze zelf een andere wet mogen hanteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Trucker Johan,

mensen die nóg gevaarlijker en onverantwoordelijker rijden dan de Belgen zelf, dwingen - zelfs bij de Belgen - respect af. Daar houden ze wel rekening mee. :p

Klopt als een bus, als ik weer eens met mn brommert door de Ardennen rij, gaan de meeste netjes aan de kant, in NL probeert bijna iedereen je te blokken, die zijn allemaal part-time politie agent:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Trucker Johan,

mensen die nóg gevaarlijker en onverantwoordelijker rijden dan de Belgen zelf, dwingen - zelfs bij de Belgen - respect af. Daar houden ze wel rekening mee. :p

Ik neem aan dat dit niet op mij slaat, ik zal niet zeggen dat ik heilig ben maar ik rij meestal met nieuw materiaal naar de klant toe de tijd maakt niet uit als het maar heel en zonder enige schade aan komt dat is het belangrijkste.

Mijn rijden is vlot niet lang hier of daar over twijfelen is het druk op de weg en een collega die voor mij rijd gaat niet harder dan 84 dan heb ik geen probleem om er achter te blijven mijn tijd wordt wel betaalt, ook of-Road sta ik mijn mannetje en daar in is kalmte een ding van belang jakkeren betekend dan vast zitten of de boel stuk rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt als een bus, als ik weer eens met mn brommert door de Ardennen rij, gaan de meeste netjes aan de kant, in NL probeert bijna iedereen je te blokken, die zijn allemaal part-time politie agent:ja:

Dus de hollanders zijn nu net als de duitsers?

Gaan er nu nog chauffeurs naar rechts als ze op de oprit draaien en heel langzaam accelereren? Zodat de 4 wieler er even snel langs kan.

Motor rijders laat ik altijd gauw voorbij, die zijn al halverwege de horizon voordat jezelf een versnelling hoger zit....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vat toch wel mee, met de Belgen:D

Dan die Polen, ben vanmiddag bijna door zo`n idioot in de middenberm/vangrail geduwd.

Ik was deze meneer met z`n oplegger aan het passeren toen die zomaar z`n blinker uitzette

en de bak zo naar links smeet. Mij achteropkomende personenwagens als een gek remmende

belanden dus in kopstaart botsing. Met m`n personenauto deze gast later ingehaald en ben steeds

langzamer gaan rijden om hem tot stoppen te dwingen maar meneer gaf er nog een dotje gas bij dus

ik moest wel opgeven om eigen schade te voorkomen. En wie kreeg er een dikke vinger van de mede weggebruikers?

Niet de Pool maar ik. Was ik met een vrachtwagen geweest had ik hem gegarandeerd de weg af gedouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan die Polen, ben vanmiddag bijna door zo`n idioot in de middenberm/vangrail geduwd.

Ik was deze meneer met z`n oplegger aan het passeren toen die zomaar z`n blinker uitzette

en de bak zo naar links smeet. .

Dat kon je vooraf weten, er zit een sticker achterop: PL Dat staat voor Plotseling Linksaf..!

In Polen een vrij normaal verschijnsel hoor, je wordt ingehaald, ze gaan naar rechts en meteen daarna vol in de remmen om linksaf te slaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aangezien ik dagelijks ±400km op het wegennetwerk van onze Zuiderburen afleg, overweeg ik om een dashboardcamera aan te schaffen.

Er zijn namelijk weinig dagen voorbijgegaan zonder dat er wel iets opmerkelijks gebeurde [meestal de dagen waarin ik niet in België hoefde te zijn :D].

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In mijn geval exact hetzelfde.

Overweeg al heel lang zo'n ding aan te schaffen en hier een apart topic aan te maken met 'kamikaze-acties' op de Belgische wegen.

Pierrrrrreeeeeeee Zo hebben ze jouw niet leren denken toen je in uniform was......

:zegtniets:

Dat kon je vooraf weten, er zit een sticker achterop: PL Dat staat voor Plotseling Linksaf..!

In Polen een vrij normaal verschijnsel hoor, je wordt ingehaald, ze gaan naar rechts en meteen daarna vol in de remmen om linksaf te slaan!

Dat is dankzij de Tom Tom, een nederlands apparaat..... eigen schuld:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt...toen werd er voor me gedacht:p.

hhmm, OK, terug in de tijd. Wij denken voor jouw. Wat kan er nou nog fout gaan?

Morgenochtend nadat je bent vertrokken, rij onmiddelijk naar de heuvel, parkeer ergens.

Ga dan koffie drinken totdat je favoriete electronica winkel open gaat.

Ga naar binnen en koop de effing camara...... ppfffff:p

OK.. nu terug naar de camion, gooi fout parkeren bekeuring weg. Rij nu naar de grens, stop op de ruime parking en instaleer de rommel.

Oh boy, batterijen vergeten.

Terug naar Tilburg en herhaal het eerste uur van je dag.

De frietboer is nu open, vervang koffie met een nassibal en 3 kroketten, je bent nu eenmaal chauffeur.

Dacht toch echt dat een marinier zelfstandig denken en handelen werd geleerd...

EN VERGEET DE BATTERIJEN NIET......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het best meevallen in Belgie. Ze rijden altijd rustig, bumperkleven nooit, laten je altijd er tussen als je je richting aan zet. En zeker in Antwerpen zijn ze super hoffelijk. Net als het haven personeel in Antwerpen. Geweldige mensen. En tegen Nederlanders zijn Belgen helemaal extra vriendelijk!

Maar nu effe serieus:......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden