[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ondeelbare lading


the duke

Recommended Posts

  • Forumlid

Een vraagje voor de experts!

Wij hebben een boot die af en toe vervoerd moet worden over langere afstanden. Dit is geen echte boot maar een baggerschuifboot. De schuif vrij eenvoudig te demonteren en apart te vervoeren. Maar nu is het zo dat we nog altijd 60 centimeter te lang zijn met oversteek naar achter. Er zijn nog een aantal cilinders die gedemonteerd kunnen worden maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Dit valt echt onder 'sleutelen'.

Nu is mijn vraag eigenlijk, wanneer is je lading ondeelbaar. Vertaald naar mijn voorbeeld, hoever moet ik strippen voordat de boot onder ondeelbare lading valt?

C86s.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helemaal niet strippen, ondeelbare lading is alles dat aan elkaar vastzit. Pallets kun je los van elkaar vervoeren maar een boot is een boot. Hoogstens haal je wat dingen uit elkaar om het voor jezelf tijdens transport makkelijker te maken (bijv. om onder 3 meter breedte te blijven).

Let wel op de eisen m.b.t. achteroversteek enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

[h=1]Ondeelbare lading [/h]Ondeelbare lading is een lading die niet te splitsen is zonder overmatige kosten of schade. Bij het vervoer van deze lading valt de afmeting van het transport vaak buiten de wettelijke toegestane afmetingen. In dat geval moet u voor het vervoer hiervan een ontheffing aanvragen.

Vanaf de site van de RDW gehaald.....

Je kunt natuurlijk altijd een discussie gaan krijgen over het "zonder overmatige kosten of schade".... Maar er is mij eens verteld dat indien het niet "ff eraf te halen is" het ondeelbare lading is.

Ondeelbare lading

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is ff? Heb verscheidene heistellingen verplaatst. Daar is men toch een tijd bezig met het demonteren van giekdelen, heiblok, rupsen, contragewicht, dat soort dingen. Ben je ook een telekraan voor nodig. Toch haalt men die meuk er allemaal af. Maar een vergunning kan het leven een stuk eenvoudiger maken.

:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou me kunnen bedenken dat het voor het transport noodzakelijk is dat bepaalde dingen verwijderd worden (overtollig gewicht, topzwaarte, te breed/te hoog). Ook zijn er verschillende vormen van speciaal transport. Tot 22 meter lang en 3 meter breed kun je misschien zonder begeleiding rijden, terwijl het daarboven wel verplicht wordt. Dan heeft het met het kostenplaatje te maken. En zo kan ik wel even doorgaan, er is gerust wel over nagedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je begeleiding nodig heb staat in je ontheffing, naar mijn weten mag je tot 22 meter lang en 3 meter breed zonder ontheffing rijden.

Daar is men toch een tijd bezig met het demonteren van giekdelen, heiblok, rupsen, contragewicht,

Bij draadkranen word de giek er bijna altijd tussenvandaan gehaald omdat je in principe niet meer over het dak mag laden en er zijn ook nog maar weinig auto's die dit kunnen. Het heiblok en het powerpack gaat altijd apart want het heiblok zit vast aan de makelaar en deze moet van de kraan af voor het transport.

Verder worden de kranen steeds groter en kan een beetje kraan niet meer op de dieplader qua gewicht. Daarom worden ze steeds meer gedemonteerd maar als het even kan gaan ze zo compleet mogelijk op de auto.

Z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je begeleiding nodig heb staat in je ontheffing, naar mijn weten mag je tot 22 meter lang en 3 meter breed zonder ontheffing rijden.

Bij draadkranen word de giek er bijna altijd tussenvandaan gehaald omdat je in principe niet meer over het dak mag laden en er zijn ook nog maar weinig auto's die dit kunnen. Het heiblok en het powerpack gaat altijd apart want het heiblok zit vast aan de makelaar en deze moet van de kraan af voor het transport.

Verder worden de kranen steeds groter en kan een beetje kraan niet meer op de dieplader qua gewicht. Daarom worden ze steeds meer gedemonteerd maar als het even kan gaan ze zo compleet mogelijk op de auto.

Z

Ik weet het. Maar er zijn ook kranen met een vaste makelaar. Maar de vraagstelling was wanneer iets ondeelbaar was en dat het er vanaf hing of het ff gedemonteerd kon worden. De zwaarste die ik gereden heb was 180 ton. Daar hing al een 18 tons hydroblok aan, En die kraan was verdeeld over aardig wat auto's. En aangezien ik met een semi reed had ik ook de vrachten waar de wereld kettingen en banden voor nodig waren. Verder hangt het er vanaf wat er in de vergunning staat mbt hoogte, breedte en gewicht. Hoe minder er gedemonteerd hoeft te worden hoe sneller die dure telekraan weer vertrekken kan.

Weet niet of het nog steeds zo is maar bij Holtrop rijden alle diepladers met een P cabine met afgezaagd dak. Dan wordt over de cabine laden al een stuk makkelijker.

:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of het nog steeds zo is maar bij Holtrop rijden alle diepladers met een P cabine met afgezaagd dak.

Dat klopt, ik heb zelf met een adban gereden en daar deden we ook niet anders mee en die was er ook voor gemaakt. Maar ik heb mij laten vertellen dat te ver over het dak laden niet meer mag. Het heeft iets met draaipunten te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden