[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kamp voorstander van meer tijdelijke contracten


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

Laatste update: 10 januari 2012 19:15info

AMSTERDAM – Minister Henk Kamp gaat een voorstel uitwerken waarin het mogelijk wordt werknemers langer en vaker een tijdelijk contact te geven.

m1fz4d9a0pgz.jpgFoto: ANP

Dit blijkt dinsdag uit een brief van de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid naar de Tweede Kamer. Op dit moment is het zo dat als er meer dan drie tijdelijke contracten door een werkgever zijn aangegaan, het vierde automatisch wordt aangemerkt als een vast contract.

Kamp stelt nu voor werkgevers meer mogelijkheden te bieden om na een kortdurend contract een werknemer een langdurig tijdelijk contract aan te bieden.

Scholing

De werkgevers hoeven dan niet meteen een contract voor onbepaalde tijd aan te bieden. Volgens Kamp past het voorstel in de trend waarin mensen geen baan meer voor het leven hebben.

Bovendien verwacht hij dat met het voorstel werkgevers meer zullen investeren in scholing van haar personeel.

Uitholling

De vakbond CNV noemt het voorstel in een reactie een 'uitholling van de positie van werknemers'. "Het is weer een verdere stap in de ondermijning van de positie van werknemers in Nederland", zo stelt CNV-vicevoorzitter Maurice Limmen. "De situatie kan ontstaan dat je heel lang werkt voor een baas, maar dat dit gratis en voor niets is."

"Bovendien ben ik bang dat juist precies het tegenovergestelde bewerkstelligd wordt: dat werkgevers juist niet zullen investeren in scholing, omdat ze een werknemer na een bepaalde periode makkelijker kunnen vervangen voor beter geschoold personeel."

Bron: Kamp voorstander van meer tijdelijke contracten | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Zo... En de volgende bak ellende van Meneer Kamp! :mad: Wat een hersenloos varken is dat zeg!!! :hamer: :hamer: :hamer:

Dit gaat er dus op neerkomen dat er zowieso in het transport helemaal niemand meer een vast contract zal krijgen, en dat bijna alle chauffeurs

lekker zelf voor een paar duizend euro hun code 95 kunnen gaan halen! :zegtniets: God wat zullen de heren werkgevers lachen zeg?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

lekker zelf voor een paar duizend euro hun code 95 kunnen gaan halen!

Dát zal toch zeker niet?

Aan de scholings-voorwaarden die Minister Kamp stelt wordt gelukkig in de transportsector ruimschoots voldaan. Werknemers en werkgevers worden verplicht om mee te betalen aan het SOOB-fonds. Dus met die inspanningen en investeringen in "scholing" zit het wel goed.

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind je het huidige systeem dan zo fijn?

Heb je vast personeel waar je niet van af kan, alleen door failliet tegaan, en weer door testarten.

En wat is je contact waard dan deze dagen?

Minister Kamp zegt niet zoveel rare dingen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dát zal toch zeker niet?

Aan de scholings-voorwaarden die Minister Kamp stelt wordt gelukkig in de transportsector ruimschoots voldaan. Werknemers en werkgevers worden verplicht om mee te betalen aan het SOOB-fonds. Dus met die inspanningen en investeringen in "scholing" zit het wel goed.

:ok:

LOLLOLLOL Tja... Het SOOB fonds... Daar leiden ze toch nieuwe chauffeurs mee op??? En op het moment dat de ervaren chauffeurs met het code 95 circus moeten gaan beginnen is het potje toch leeg?

Sorry dat ik een beetje loop te hakken vandaag hoor, maar ik zit weer lekker thuis te kijken, en lees al die krankzinnige berichten overal?!

En dat is heel erg frustrerend kan ik zeggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vind je het huidige systeem dan zo fijn?

Heb je vast personeel waar je niet van af kan, alleen door failliet tegaan, en weer door testarten.

En wat is je contact waard dan deze dagen?

Minister Kamp zegt niet zoveel rare dingen hoor.

Sorry Willem, maar dat ben ik absoluut niet met je eens. Ga jij eens proberen om een huis te kopen hier in Nederland op het moment dat je geen vast contract hebt. Ik weet wel wat een hypotheekverstrekker je gaat vertellen. Die wil de zekerheid hebben dat jij een vast contract hebt! Oftewel enigzins een beetje zekerheid... En dat is voor een werknemer ook wel zo prettig denk ik. En natuurlijk zijn er mensen die zich helemaal uit de naad werken totdat ze een vast contract hebben, en daarna de kantjes er vanaf gaan lopen. Maar ik denk persoonlijk wel dat dit de minderheid betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar leiden ze toch nieuwe chauffeurs mee op??? En op het moment dat de ervaren chauffeurs met het code 95 circus moeten gaan beginnen is het potje toch leeg?

Dan is het toch maar goed dat Minister Kamp de regels een beetje aanpast?

Het SOOB-fonds << en VTL << "vraagt" en de minister "draait op verzoek". De nieuw opgeleide lichting chauffeurs kunnen (inclusief hun behaalde code 95) vers aan de slag, de oudere chauffeurs die nog geen tijd hebben gehad om code 95 te behalen kunnen keurig een poosje in de WW. En in de WW worden ze weer vanuit het SOOB opnieuw opgeleid MET code 95, en dan kunnen ze tzt weer andere collega's aflossen.

Dat noemen we nu "solidariteit". Nooit verwacht dat een VVD-minister zo aan de leiband van de vakbonden zou lopen ..... Zelfs Roemer schijnt afgelopen weekend al gezegd te hebben dat hij niet uitsluit dat een volgend kabinet samen met SP en de VVD gevormd kan worden ....

:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet wel wat een hypotheekverstrekker je gaat vertellen.

Ik ook.

Precies hetzelfde als tegen een ZZP-er, eigen rijder of elke andere ondernemer al tientallen jaren wordt gezegd: "Laat u minimaal maar eens zien wat u over de afgelopen 3 jaar (financieel) heeft gepresteerd/verdiend en onderbouw uw vooruitzichten maar eens voor ons".

Maar die discussie hebben we hier al eens eerder gevoerd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit word een beetje een persoonlijk verhaal. Maar ten eerste Barry, heb ik hier geen vast contract. Helemaal geen contract trouwens. Maar dat is hier.

Ik heb een neefje, en die heeft een beetje geld. Ik geef hem advies naa wat ik denk wat wijs is. (Niks speciaals hoor)

Hij heeft werk, en spaargeld. Okey beetje veel spaargeld voor zijn leeftijd, maar wel zelf verdient.

Hij kan wel een huis kopen.....

Ik adviseer hem tewachten. Want de huizenprijzen dalen. En als die dan wat ziet, zeg ik tegen hem, bied 20.000 minder als de vraagprijs, en wacht. Bel na 4 weken nog maar eens.

En wat betreft werk Barry, jij ziet het werk niet eens. Want er word meer als genoeg werk aangeboden op dit forum. Maar je ziet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dikke kul karel, probeer jij maar eens als je een ww uitkering hebt een beroep te doen op het soob fonds.

dat word geweigerd omdat je op dat moment niet meer werkzaam bent in de sector!

Daar heeft u weer gelijk in.

Dan moet u eerst in het leger << gaan of als postbode << gaan werken. In een Bijstand-, WW- of WAO-situatie wordt het "opnieuw" aan de slag gaan gesubsidieerd vanuit de gemeentelijke overheid en/of het UWV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan is het toch maar goed dat Minister Kamp de regels een beetje aanpast?

Het SOOB-fonds << en VTL << "vraagt" en de minister "draait op verzoek". De nieuw opgeleide lichting chauffeurs kunnen (inclusief hun behaalde code 95) vers aan de slag, de oudere chauffeurs die nog geen tijd hebben gehad om code 95 te behalen kunnen keurig een poosje in de WW. En in de WW worden ze weer vanuit het SOOB opnieuw opgeleid MET code 95, en dan kunnen ze tzt weer andere collega's aflossen.

Dat noemen we nu "solidariteit". Nooit verwacht dat een VVD-minister zo aan de leiband van de vakbonden zou lopen ..... Zelfs Roemer schijnt afgelopen weekend al gezegd te hebben dat hij niet uitsluit dat een volgend kabinet samen met SP en de VVD gevormd kan worden ....

:ja:

Dat is dan mooi want van de week liet nog iemand op tv goed onderbouwd weten dat de verschillen SP- PVV zo klein waren dat ze eigenlijk wel samen verder konden als SPPVV en dan samen met de VVD toch vrij makkelijk konden regeren.(de dienst uitmaken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is dan mooi want van de week liet nog iemand op tv goed onderbouwd weten dat de verschillen SP- PVV zo klein waren dat ze eigenlijk wel samen verder konden als SPPVV en dan samen met de VVD toch vrij makkelijk konden regeren.(de dienst uitmaken)

Dat komt voornamelijk omdat de PVV een groot deel van het programma van de SP heeft gekopieerd.

Daarom leek het in de ogen van veel mensen een partij met de beste intenties voor de "hard werkende Nederlander".

Nu wordt diezelfde "hard werkende Nederlander" gelukkig langzaam maar zeker wakker.

En dan hebben we ook nog de VVD, Mark Rutte met zijn "beleid om je vingers bij af te likken".

Ik kan me inmiddels genoeg situaties inbeelden met mensen die inderdaad hun vingers tot het bot af moeten likken om rond te kunnen komen.

Om maar een aantal simpele punten te noemen:

-Bezuinigingen op onderwijs [waardoor straks alleen de kinderen van welvarende ouders kunnen gaan studeren].

-Bezuinigingen op verschillende sectoren in de zorg [ouderenzorg/speciaal onderwijs].

-JSF [Amerikaanse troep die miljarden Euro's kost waar nog geen hond op zit te wachten].

-Ongemoeid laten van de HRA [Hypotheekrente-aftrek]. Mensen met geld zat krijgen met deze regeling "subsidie" toegelegd?

Onze problemen zijn niet de criminelen, allochtonen die hoofddoekjes dragen, vervelende bejaarden en slecht opgevoede kinderen.

De kern van onze problemen is onze eigen overheid die niet daadkrachtig genoeg is.

Daarbij is de behoorlijk bekrompen gedachtegang van de gemiddelde Nederlander [die ooit bekend stond als zeer tolerant en open-minded] evengoed de oorzaak van de ellende die we nu over ons heen krijgen.

En speciaal voor de mensen die denken dat de SP Nederland wil omtoveren tot een nieuw communistisch bolwerk:

Kijk eens op sp.nl/standpunten en verbreedt uw horizon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan is het toch maar goed dat Minister Kamp de regels een beetje aanpast?

Het SOOB-fonds << en VTL << "vraagt" en de minister "draait op verzoek". De nieuw opgeleide lichting chauffeurs kunnen (inclusief hun behaalde code 95) vers aan de slag, de oudere chauffeurs die nog geen tijd hebben gehad om code 95 te behalen kunnen keurig een poosje in de WW. En in de WW worden ze weer vanuit het SOOB opnieuw opgeleid MET code 95, en dan kunnen ze tzt weer andere collega's aflossen.

Dat noemen we nu "solidariteit". Nooit verwacht dat een VVD-minister zo aan de leiband van de vakbonden zou lopen ..... Zelfs Roemer schijnt afgelopen weekend al gezegd te hebben dat hij niet uitsluit dat een volgend kabinet samen met SP en de VVD gevormd kan worden ....

:ja:

:eek:LOL Nu maak je het wel héél spannend Karel! Mag ik een bron hiervan aub??

Heb a.s. zaterdag voorlichting/overleg omtrent een BLOK tegen dit kabinet& de voorgenomen plannen en reeds ingezette koers:ja:

Wordt vervolgd....

Grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat komt voornamelijk omdat de PVV een groot deel van het programma van de SP heeft gekopieerd.

Daarom leek het in de ogen van veel mensen een partij met de beste intenties voor de "hard werkende Nederlander".

Nu wordt diezelfde "hard werkende Nederlander" gelukkig langzaam maar zeker wakker.

En dan hebben we ook nog de VVD, Mark Rutte met zijn "beleid om je vingers bij af te likken".

Ik kan me inmiddels genoeg situaties inbeelden met mensen die inderdaad hun vingers tot het bot af moeten likken om rond te kunnen komen.

Om maar een aantal simpele punten te noemen:

-Bezuinigingen op onderwijs [waardoor straks alleen de kinderen van welvarende ouders kunnen gaan studeren].

-Bezuinigingen op verschillende sectoren in de zorg [ouderenzorg/speciaal onderwijs].

-JSF [Amerikaanse troep die miljarden Euro's kost waar nog geen hond op zit te wachten].

-Ongemoeid laten van de HRA [Hypotheekrente-aftrek]. Mensen met geld zat krijgen met deze regeling "subsidie" toegelegd?

Onze problemen zijn niet de criminelen, allochtonen die hoofddoekjes dragen, vervelende bejaarden en slecht opgevoede kinderen.

De kern van onze problemen is onze eigen overheid die niet daadkrachtig genoeg is.

Daarbij is de behoorlijk bekrompen gedachtegang van de gemiddelde Nederlander [die ooit bekend stond als zeer tolerant en open-minded] evengoed de oorzaak van de ellende die we nu over ons heen krijgen.

En speciaal voor de mensen die denken dat de SP Nederland wil omtoveren tot een nieuw communistisch bolwerk:

Kijk eens op sp.nl/standpunten en verbreedt uw horizon.

GEEN WOORD MEER AAN TOE TE VOEGEN BOETMANS:ok::banaan::D

Grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat noemen we nu "solidariteit". Nooit verwacht dat een VVD-minister zo aan de leiband van de vakbonden zou lopen ..... Zelfs Roemer schijnt afgelopen weekend al gezegd te hebben dat hij niet uitsluit dat een volgend kabinet samen met SP en de VVD gevormd kan worden ....

:ja:

Hiervan graag.....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Onze problemen zijn niet de criminelen, allochtonen die hoofddoekjes dragen, vervelende bejaarden en slecht opgevoede kinderen.

De kern van onze problemen is onze eigen overheid die niet daadkrachtig genoeg is.

Daarbij is de behoorlijk bekrompen gedachtegang van de gemiddelde Nederlander [die ooit bekend stond als zeer tolerant en open-minded] evengoed de oorzaak van de ellende die we nu over ons heen krijgen.

Het is niet alleen onze eigen overheid maar binnen de hele europesche unie zit geen daad kracht men zit maar naar elkaar te kijken en te wachten op reactie's (stapje vooruit - stapje terug) er is in principe een machtstrijd aan de gang tussen de staten en ons burger belang is ondergeschikt daaraan en het zelfde gebeurd in den haag het gaat om positie's en macht en wie wint ik weet het niet en dat maakt ook niet veel uit want als individu heb ik daar geen invloed op maar ik ben wel blij dat ik deze mening mag en kan verkondigen want dat is op veel plaatsen toch anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar ik ben wel blij dat ik deze mening mag en kan verkondigen want dat is op veel plaatsen toch anders

Toevallig zat ik daar ook afgelopen weekend over na te denken.

Ik las ergens een bepaald artikel, zal wel over Iran of Syrië ergens daar in die hoek zijn geweest. Maar in ieder geval realiseerde ik me weer eens dat we amper kunnen beseffen welk een groot goed het is om je mening te kunnen verkondigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden