[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Toch niet weer een forumlid??


Marotrans

Recommended Posts

  • Administrators

Het zou zo maar kunnen... JW de Kooiaap rijdt toch in dit werk?

Vandaag iets te snel gelost zeg maar, volgens www. nufoto.nl

Vrachtauto verliest lading op rotonde in Wageningen | nufoto.nl | De laatste nieuwsfoto's zie je het eerst op NUfoto.nl!

Je zou haast bang zijn om lid te blijven:D

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als dat dier voeder was, ewn zoals je kan lezen en zien was de oplegger tot t dak geladen, dan lijkt me zo dat ie behoorlijk onver het max gewicht zat en te hard de rotonde heeft gepakt.

De commentaren waren eigenlijk zo slecht nog niet......

Volgens mijn vader is dit een vrij lichte oplegger. Complete auto, incl. kooiaap, weegt nog geen 16 ton totaal.

Auto vol kan wel zonder over het maximum gewicht te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
JW zat bij vd Vegt wat weer bij Appel hoorde toen. Maar ik denk dat Maarten gelijk heeft dat JW nu bij die club rondrijdt....

Klopt, van der Vegt is Appel geworden. Appel heeft het verkocht aan Wincanton Retail/ AB Texel. Wincanton Retail is verkocht aan JCL en is JCL Friesland geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik was het niet,maar een nieuwe collega.Wat er is misgegaan lijkt duidelijk ,maar hij zegt dat hij niet te hard reed.

Als ik het niet vooraf vertrouw gaan er spanbanden omheen,naar België Lux,Duitsland en Oostenrijk altijd.

De vrachten melkpoeder zoals in deze oplegger staan normaal zeer solide dus zeg het maar wat er is misgegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dus zeg het maar wat er is misgegaan.

Gokje?

Zonder dat uw collega het in de gaten had, of erop gelet heeft, waren er een paar krimphoezen om de (onderste) pallet(s) beschadigd, waardoor die pallet(s) reeds onder het rijden uiteengezakt zijn. De rotonde met het "knikje" vormden net de welbekende druppel in de samenloop der omstandigheden ....

Maar dat is even speculatie van mijn kant. Het zou het verhaal van uw collega ondersteunen dat hij niet te hard reed. Of in ieder geval niet sneller dan ieder ander zou doen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet zeuren over het gewicht geef eens normaal commentaar

Ja, inderdaad, wanneer geven jullie nou eens normaal commentaar? Zit hier jaren mee te lezen, en ieder jaar voel ik het verstand verdwijnen, alsof het weg gezogen word door jullie.

Het is duidelijk dat de rotonde het probleem is, niet de wagen, chauffeur, gewicht of de stand van de maan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik was het niet,maar een nieuwe collega.Wat er is misgegaan lijkt duidelijk ,maar hij zegt dat hij niet te hard reed.

Als ik het niet vooraf vertrouw gaan er spanbanden omheen,naar België Lux,Duitsland en Oostenrijk altijd.

De vrachten melkpoeder zoals in deze oplegger staan normaal zeer solide dus zeg het maar wat er is misgegaan.

Soms is er erg weinig snelheid in combinatie met andere factoren voor nodig om een wagen op z'n kant te leggen ....OF zoals in DIT geval is de lading door de Centrifugale Kracht op straat komen te liggen!

Nu is de kracht op de lading voldoende geweest om ze te doen bewegen = natuurkundige wetten zeg maar. Je kunt dat allemaal prima uitrekenen!!! Het enige wat nu nodig was = de wrijvingskracht overwinnen! En daarvoor is niet veel nodig ... zo gebleken!

Je ziet het wel eens vaker .. lading goed zekeren/vastzetten is broodnodig.

# Geen zijplanken???

En zo te zien heeft hij die rotonde bijna rechtdoor genomen???

Had hij 'haast' ?

Onder het mom 'haastige spoed, is zelden goed' .... :confused:

Maar goed, ik zit dus nu te gissen .... feit is dat het je zomaar kan overkomen. Wie is er van ons 100% en all the time bewust bezig met zijn werk ... dat schijnt namelijk niet te kunnen (wetenschappelijk onderzocht zelfs)!

Wat betreft 'Te hard gereden' ... dat kan een verschil zijn van 2 a 3 km/uur ... en wie heeft dat nou BEWUST door?

Uit eigen ervaring weet ik hoe gemakkelijk een lading kan verschuiven. En dit was 20 ton staal!!! Alsof het niets was ... gelukkig bleef het bij mij nog op de oplegger liggen en kon de lading met een grote heftruck van een bedrijf uit de buurt weer worden teruggeschoven!

Voor mijn eigen gevoel die bocht niet te hard genomen (loopt daar ook ietswat naar beneden & bocht gaat linksaf) .... maar er was dus heel weinig om die lading op de open oplegger zonder spanbanden/kettingen of wat dan ook doen te verschuiven!!! 15 jaar terug ... oudere collega's zijden dat het zo zwaar was dat het wel zou blijven liggen op dat kleine stukje binnen IJmuiden (toen ik er dus spanbanden overheen wilde trekken = niet nodig)

Ik heb domweg het geluk gehad dat de lading dus er niet vanaf viel ... anders had dat wellicht destijds ook de krant wel gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan de foto's te zien is deze vracht geladen bij een veevoederfabriek die ook in Heijen staat.

Heb daar ooit eens stage gelopen (in de tijd van Appel/Vegt) en werden inderdaad geen planken in de rongen gedaan, en zelden tot nooit spanbanden gebruikt op een binnenlandse rit.

Grt Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, inderdaad, wanneer geven jullie nou eens normaal commentaar? Zit hier jaren mee te lezen, en ieder jaar voel ik het verstand verdwijnen, alsof het weg gezogen word door jullie.

Het is duidelijk dat de rotonde het probleem is, niet de wagen, chauffeur, gewicht of de stand van de maan.

Zit nog steeds te wachten op jou eerste nuttige posting ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mijn vader is dit een vrij lichte oplegger. Complete auto, incl. kooiaap, weegt nog geen 16 ton totaal.

Auto vol kan wel zonder over het maximum gewicht te gaan.

Ben ik niet helemaal met je eens. Als het veevoeder is zoals ook in het bericht staat bij de Gelderlander en ALLES heeft twee hoog gestaan is hij toch echt een "beetje" te zwaar geweest.

Ik was het niet,maar een nieuwe collega.Wat er is misgegaan lijkt duidelijk ,maar hij zegt dat hij niet te hard reed.

Als ik het niet vooraf vertrouw gaan er spanbanden omheen,naar België Lux,Duitsland en Oostenrijk altijd.

De vrachten melkpoeder zoals in deze oplegger staan normaal zeer solide dus zeg het maar wat er is misgegaan.

Geen melkpoeder maar diervoeder.

En zo te zien heeft hij die rotonde bijna rechtdoor genomen???

Had hij 'haast' ?

Onder het mom 'haastige spoed, is zelden goed' .... :confused:

Waaruit maak jij op dat hij bijna rechtdoor de rotonde heeft genomen Lique ???????????????????????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden