[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mijnders Transport wil dat personeel salaris inlevert .......


AngeliqueBS

Recommended Posts

Gast peter-opc
Peter, weet je hoeveel mensen er nog oostelijker wonen dan de huidige oostelijke EU lidstaten? En wat de expansiedrang van de EU is??

En wat daar het huidig uurloon is? Wie gaat er goed garen bij spinnen, de werknemer in ieder geval niet.

We kunnen gaan doen waar we goed in zijn, logistiek voeren met goedkoop personeel.

Inderdaad Herman heb het ff vet gedrukt.

Het is de realiteit waar je niet tegenop kan.Als je tenminste een hoog salaris wilt houden ten opzichte van een oost europeaan.

We zullen moeten veranderen en andere wegen moeten bewandelen. (times are changing).and very fast as well.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Inderdaad Herman heb het ff vet gedrukt.

Het is de realiteit waar je niet tegenop kan.Als je tenminste een hoog salaris wilt houden ten opzichte van een oost europeaan.

We zullen moeten veranderen en andere wegen moeten bewandelen. (times are changing).and very fast as well.

Dan zul je dus werkgever moeten worden begrijp ik, met Moldaviers of zoiets, en als die te duur worden Chinezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je voor tanken 15min krijgt, en je denkt dat je daar tekort aan komt, dan tank je toch 2x 300ltr inplaats van 1x 600ltr.

Verschil in tanken is er toch tussen chauffeurs. De een tankt als de meter in het rood staat, de ander als die onder de helft zakt.

OM terug op Mijnders tekomen. Als je 3000km per week rijd, is dat 12.000km per 4weken. Met een kost prijs van 1 Euro de kilometer maakt dat 12.000Euro omzet. Als je als chauffeur 120Euro per maand inlevert, is dat 1% van de omzet van wat een auto kost.

Met 1% ga je geen bedrijf redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peter-opc
Dan zul je dus werkgever moeten worden begrijp ik, met Moldaviers of zoiets, en als die te duur worden Chinezen?

Dat is natuurlijk een mogelijkheid. Maar je kan een bevrachtingskantoor openen;chauffeurscoordinator;medewerker in een loods ;planner ;binnenland chauffeur;of wegen zoeken die nog niet zichtbaar zijn nu, bv.immediator tussen bedrijven en zaken partners in het logistiek.Kan heel interessant zijn tis maar een voorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb nergens een wit voetje voor nodig Herman, geloof me.

Maar waar verdedig ik de witte platen dan?

Ik heb helemaal niks met die gasten. Alleen ze werken er, dus ik heb er hoe dan ook mee te maken, of ik wil of niet.

En tsja, dan maak ik er het beste maar van.

Maar dan doet niks af of aan het feit dat ik liever zag dat ze gisteren al terug waren naar Polen.

Ik had het over een jaar of twee geleden Pierre. Maar ik kwam vanmorgen wel twee gele platen van jullie tegen in Duitsland die opgingen. De meeste Nederlandse opleggers die je op zaterdag tegenkomt zit iets anders voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is natuurlijk een mogelijkheid. Maar je kan een bevrachtingskantoor openen;chauffeurscoordinator;medewerker in een loods ;planner ;binnenland chauffer;of wegen zoeken die nog niet zichtbaar zijn nu, bv.immediator tussen bedrijven en zaken partners in het logistiek.Kan heel interessant zijn tis maar een voorbeeld.

Tuurlijk, dat kan. Maar met 120.000 ondernemers in die branche wordt de spoeling wel erg dun.

Ik las inderdaad ergens hier vanavond dat het meeste loodspersoneel al Pools is momenteel.

Om in jouw branche te blijven: Ik kwam een paar jaar geleden om te spoelen in Venlo bij een niet nader te noemen bedrijf, ik had met stikstof gelost en wist de Pool nog net te overtuigen om NIET in de tank te gaan. Toen ik het bij de leidinggevende meldde was het antwoord: Oh, daar zijn er genoeg van.........

Ik bedoel maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herman, eens kijken of wel het vanavond nog een keer eens kunnen worden.

Dat van dat Poolse personeel in de loods had ik ook gelezen.

Maar als je zoiets ziet, betekent dat automatische dat ze onderbetaald worden, of via een duistere concrutie aan het werk zijn?

Of bestaat er ook de mogelijkheid dat ze gewoon legaal aan het werk zijn, en Nederlands CAO krijgen?

(Voor zover de CAO nog wat waard is.)

Het waren volgens mij ''jou'' cijvers dat er 400.000 Oostblokkers werken in NL. En er in NL 400.000 werkelozen zijn.

1 tegen 1 weg strepen gaat niet. Je heb buitenlanders darom nodig om het werk gedaan tekrijgen.

Zijn we dat eens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens de werkgevers en minister kamp en andere mensen uit dit kabinet kan dat doodgewoon niet.

die zeggen namelijk altijd dat als een pool net zo duur is als een nederlander, men voor de nederlander zal kiezen vanwege het feit dat je dan geen taalbarriere hebt en omdat de nederlander beter opgeleid is.

Er zijn werkzaamheden die een NL/Ier/Spanjaard voor dat geld niet:nee: wil doen en een Pool wel:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens de werkgevers en minister kamp en andere mensen uit dit kabinet kan dat doodgewoon niet.

die zeggen namelijk altijd dat als een pool net zo duur is als een nederlander, men voor de nederlander zal kiezen vanwege het feit dat je dan geen taalbarriere hebt en omdat de nederlander beter opgeleid is.

Dit word persoonlijk, en niet zo bedoelt.

Maar die Pool komt voor eigen geld naar NL om tewerken, terwijl iemand uit Emmen reiskosten wil hebben om in Zwolle tegaan werken.

En dat is zo erg nog niet.

Nee voor die 300 Euro meer, gaat men dat stuk niet reizen.

Gelijk heb je.

Maar die Pool heeft 0 Euro uitkering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je bedoelt zeker

Er zijn werkzaamheden die een NL/Ier/Spanjaard voor dat geld niet:nee: kan doen en een Pool wel:ja:

En U drinkt niet?

Waarom gaan er zoveel Nederlanders voor de oude dag naar Spanje? Ja voor het weer, maar ook omdat het leven daar goedkoper is.

Je hoef de grens maar over naar Duitsland om tekunnen ondervinden dat het leven goedkoper is. (Ja ook het salaris)

Mijn, want ja, dan kunnen we weer lekker persoonlijk worden, Mijn vaste lasten per maand liggen rond de 500Euro per maand. En ik woon vrij staant.

Jullie hebben blijkbaar nog steeds niet door dat jullie in 1 van de duurste landen van Europa wonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werden alle Nederlanders (chauffeurs) maar volgens CAO betaald. Dan was het onderschijt teminste duidelijk.

Maar jij weet beter als ik dat dat toch allang een sprookje is.

Bijna dagelijks word er topic na topic begonnen waaruit blijkt dat men/het niet volgens CAO gaat.

En zo niet, dan is er tussen de regels door wel telezen dat het niet klopt.

Ik weet niet wat je wil toevoegen Herman. Ben ik dit weekend je ''vriend'', of is dit weer een weekend dat je op alles wat ik post persoonlijk post?

(Als je gelezen heb wat ik elder gepost heb zal ik wel weer de ''klootzak'' zijn)

Maar ik ga slappie doen. Lees het later wel weer. Dan ben je waarschijnlijk weer aan het werk. :bey:

Goede reis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En 15 minuten voor tanken, is dat niet wat te weinig?

een beetje snelpomp levert 100 liter per minuut, en je hebt 2 tanks eentje links en eentje rechts samen 1400 liter.

dan ben je aan pure pomptijd al 13 minuten kwijt als je 1300 liter moet tanken aan het eind van de week.

houd je dus naast het pompen 2 minuten over om te stoppen, de tankdoppen verwijderen, en om je wagen heen te lopen naar de andere tank, en vergeet niet om de boel in te vullen op de lijsten of boordcomputer.

en dan zal ik maar niet beginnen over eventuele koelertanks die afgetankt moeten worden!

Vraag Johannes, die doet er 3kwartier over . Ik kan het binnen de 5 minuten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Pierre, ik ben het met jou eens dat vooral bij grote bedrijven het wel eens uit de hand loop wat betreft uren, er is daar veel geld te verdienen met het maximaliseren :D van uren, ik heb er dan ook niets op tegen dat tanken op de zaak 15 minuten is, of omkoppelen 15 minuten, maar wat als ik in luxemburg tank en ik sta daar 30 minuten aan te schuiven, wachten? ja dat zou kunnen, maar dat heb ik in het verleden ook al eens ingevuld en is net zo hard geschrapt, dat hoort bij het tanken zeggen ze dan en daar krijg je maar 15 minuten voor, ach ik ben die discussie over mijn uren zat en ik wil gewoon betaald hebben naar aftrek staffel. Ja ook dat is niet werkbaar, 2 uur op een dag pauze is veel en het is vaak moeilijk om te doen, pak ik pauze dan haal ik die klant niet meer, maak ik geen pauze en doe eerst die klant dan heb ik vaak te weinig pauze, het is telkens wat.

het komt er gewoon op neer dat de pauze staffel veel te ruim is, 1 - 1,5 uur per dag zou max moeten zijn.

Overigens ben ik voorstander van normeren mits dit goed gedaan wordt. dan ben je van het hele gedonder af, bv lossen (komplete vracht) 2 uur, ben je sneller klaar jou geluk, duurt het langer pech voor baasje, ik heb in het verleden al eens gemeld dat ze daar bij ons mee bezig waren om dat te doen, ze hebben het maar vlug vergeten, waarom? omdat ze bang zijn dat de chauffeur een kwartiertje teveel zou kunnen krijgen :hamer:

Het is alweer een tijd geleden voor mij, maar destijds kregen we bij Vos (bulk) 2 uur voor laden of lossen.

Het duurde soms langer, 2 en un half of zo. (half uur kwijt> correctie

Nou als we dan bij DSM achter bij ik geloof loods 15 moesten laden kon je je gecorigeerde uren weer terug pakken.

Laden ging daar toen vrij vlot, vaak binnen een half uur klaar.

Ik liet mijn black box (net als vele colega,s) altijd op onbekend vallen

Je moest dan niet sneller dan 25 km rijden, dan bleef deze op onbekend staan.

Dus een half uur laden en met 25 km naar het chauffeurscafe (Ruimzicht geloof ik)

en je had anderhalf uur de tijd om betaald te eten en te douchen+ nog 10 min tanken bij de IDS

Wanneer je vertrok effe fe laadtijd + tanken ingeven en klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zijn hier mensen op het forum die het blijkbaar normaal vinden dat werknemers maar salaris moeten inleveren.

Is dit ook normaal in andere sectoren van het bedrijfsleven.

B.v De haven of voedings of metaal, electro, ambtenaren?

Als een bedrijf slecht gaat dan is er iets mis met dat bedrijf.

Ze hebben vast geen buffers opgebouwd om door moeilijke tijden heen te komen.

Ahhh.. ik weet het al de marges zijn te klein daarvoor?

Nee daar geloof ik niets van als ik zo een aantal transporteurs zie die hele leuke en dure hobby"s hebben.

Als je een bedrijf runt dan behoor je verantwoordelijkheids gevoel te hebben zodat je je personeel ook door mindere tijden kan heen lootsen.

Maar je personeel vragen in te leveren en zelf in weelde te leven is zielig.

Gr.Peter.

Helemaal mee eens. Het is toch volslagen debiel dat sommigen dat normaal vinden. Want wat al eerder gezegd werd: als het goed gaat zie je dat ook niet terug in de beloning.

En wat iemand eerder ook al zei: overwerken zou niet normaal moeten zijn. In de transport moet het wel omdat je anders geen fuck over houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Onderstaand heb ik in een ander topic ook gepost maar vind het hier eigenlijk ook wel van toepassing:

Transporterend Nederland staat al jaren aan een comatueus paard te trekken en probeert via faillissementen gevolgd door een doorstart, Cao ontduiking en terugschaling te redden wat er te redden valt maar eigenlijk is dat allemaal tot mislukken gedoemd. Zeker internationaal gezien is de sector in Nederland "overbodig" geworden want te duur. Tijd voor een grote sanering dus en dan ben ikzelf van de korte pijn.

Een forse loonsverhoging voor het personeel er zo snel mogelijk doorvoeren en geholpen door de hoge dieselprijs zal er zeer fors in het aantal bedrijven gesneden gaan worden. Personeel de ww in en omscholen en dan hebben we over een jaar of twee weer een gezonde sector waar de bedrijven die zich op bijv. binnenlands distributiewerk richten of zich specialiseren een goede boterham verdienen (en hun personeel ook). Dat betekent natuurlijk dat er misschien wel 50.000 man wat anders zal moeten gaan doen (of bij een Roemeen of zo in dienst treden, dat kan natuurlijk ook) maar dat is niet anders. Beroepen sterven uit en dat is van alle tijden. Koste wat kost tegen beter weten in maar door blijven gaan met het proberen in stand houden van wat ooit was maar niet meer is is tegen alle natuurwetten in.

Ik denk dat dit wel behoorlijk realistisch is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is alweer een tijd geleden voor mij, maar destijds kregen we bij Vos (bulk) 2 uur voor laden of lossen.

Het duurde soms langer, 2 en un half of zo. (half uur kwijt> correctie

Nou als we dan bij DSM achter bij ik geloof loods 15 moesten laden kon je je gecorigeerde uren weer terug pakken.

Laden ging daar toen vrij vlot, vaak binnen een half uur klaar.

Ik liet mijn black box (net als vele colega,s) altijd op onbekend vallen

Je moest dan niet sneller dan 25 km rijden, dan bleef deze op onbekend staan.

Dus een half uur laden en met 25 km naar het chauffeurscafe (Ruimzicht geloof ik)

en je had anderhalf uur de tijd om betaald te eten en te douchen+ nog 10 min tanken bij de IDS

Wanneer je vertrok effe fe laadtijd + tanken ingeven en klaar

Als je zo moet werken zat je bij de verkeerde vestiging.....

Wat bij ons genormeerd wordt is tanken. start werkdag en einde werkdag (laden/lossen wordt niet genormeerd!) en dat is niet onredelijk...bovendien als je in voornoemde situaties meer tijd nodig hebt en je verantwoord dit wordt er gewoon betaald. Hoef je niets te geven maar ook niet te nemen.......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Onderstaand heb ik in een ander topic ook gepost maar vind het hier eigenlijk ook wel van toepassing:

Transporterend Nederland staat al jaren aan een comatueus paard te trekken en probeert via faillissementen gevolgd door een doorstart, Cao ontduiking en terugschaling te redden wat er te redden valt maar eigenlijk is dat allemaal tot mislukken gedoemd. Zeker internationaal gezien is de sector in Nederland "overbodig" geworden want te duur. Tijd voor een grote sanering dus en dan ben ikzelf van de korte pijn.

Een forse loonsverhoging voor het personeel er zo snel mogelijk doorvoeren en geholpen door de hoge dieselprijs zal er zeer fors in het aantal bedrijven gesneden gaan worden. Personeel de ww in en omscholen en dan hebben we over een jaar of twee weer een gezonde sector waar de bedrijven die zich op bijv. binnenlands distributiewerk richten of zich specialiseren een goede boterham verdienen (en hun personeel ook). Dat betekent natuurlijk dat er misschien wel 50.000 man wat anders zal moeten gaan doen (of bij een Roemeen of zo in dienst treden, dat kan natuurlijk ook) maar dat is niet anders. Beroepen sterven uit en dat is van alle tijden. Koste wat kost tegen beter weten in maar door blijven gaan met het proberen in stand houden van wat ooit was maar niet meer is is tegen alle natuurwetten in.

Dit is wel waar het op neer komt!

Een beetje als een toerist door heel Europa toeren en nog dik geld erbij krijgen

zal verleden tijd worden.

Tis jammer maar helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat zo jammer is? Als dit bedrijf het niet gaat redden en er komt een doorstart met goedkopere collega's is de wereld ook weer te klein. Wat een werkgever ook doet om de tent overeind te houden, het is toch nooit goed. Daarom moeten we gewoon lekker huilend naar de vakbond rennen en daar met het vingerdje gaan wijzen naar onze werkgever en tussen de huilbuien door uit gaan leggen dat we aan alle kanten bestolen worden.... Je kan er ook zelf uit proberen te komen met je werkgever. Ik ben er van overtuigd dat als jij als goede en goed gemotiveerde chauffeur zelf het gesprek aangaat met je wergever je er ook zonder bond uit kan komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden