[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Waarom zijn jullie internationaal chauffeur?


marco0101

Vraag

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Vrijheid, mooie ritten in europa, andere mensen en culturen.

lekker vakantiegevoel, veel rijden.

meer rust 's nachts.

hou het positief hier, de vraag is waarom?

dus wees nou eens positief forummers, dus niet waarom niet.

laat dat geklaag nou eens achterwege.

want dat weten we nou wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik zou je niet kunnen vertellen waarom ik internationaal chauffeur zou willen zijn.

Ik zou je wel kunnen vertellen waarom ik ABSOLUUT NIET internationaal chauffeur wil zijn.

Nou vertel maar eens waarom niet? Ben best benieuwd.

Omdat ik ook internationaal wil gaan rijden.

Ik zit nu op de binnenlandritten, en ik doe het niet omdat het fijn is, ik doe het omdat ik nooit nee zeg tegen werk.

Voordelen is wel meer uren maken met laden lossen (afzetten opzetten ook in mijn geval) + de overnachtingen.

Nadelen zijn Veel werk en weinig echte afstanden rijden en af en toe ook weinig nachtrust.

de rondjes langs huis rijden en in een straal van 30km van huis in mn cabine te slapen. Dat is ook niks.

Het geeft mij ook niet het echte chauffeursgevoel.het lekker in je vrachtwagen zitten, muziekje op rijden. Nee het is meer van ****domme rot file nou aan de kant, moet rust pakken, moet nog snel gelost worden, moet dit en dat. :stom:

Meningen verschillen hierover maar dit is gewoon hoe ik het ervaar.

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ach ja, had natuurlijk ook een vak kunnen leren............Internationaal chauffeur heeft alleen maar voordelen.

Je hoeft niet op verjaardagen en andere sociale verplichtingen heb je ook niet (weet niet of ik dan thuis ben),

verdient lekker (en geeft het makkelijk uit...).Je wordt betaald om weekend over te staan aan Garda meer of middelandse zee. Ziet heel veel van europa (meest snelweg). Je mag (moet) zelf anderhande problemen oplossen onderweg. Leert andere culturen en andere mensen kennen. Je hebt heel veel vrijheid (mits je zo efficient mogelijk en op tijd bij je volgende klant bent. Tsja, waarom zou je GEEN internationaal chauffeur worden????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou teddybeer, je geeft antwoord op iets wat hij niet vraagt.

Nou, ik zal het proberen.

Wij hebben allerhande werk.

Wij doen hoofdzakelijk Duitsland.

Zit ik op de lange route dan heb ik genoeg rust.

Maar zit ik in het ruhrwerk dan is het s 'morgens vroeg weg en 'avonds laat thuis.

Dus bijv. 4.30 weg en 19.30 op de zaak.

Nog even wat overladen en het is 20.30uur.

Dan naar huis en eten is het 21.45uur,douchen 22.15 uur.

FF lullen met de dame en het is 22.45 uur en dan s,morgens weer e ruhr in om 4,30.

Dus 3.45 eruit.

Dus al met al 5 uurkes op de plank gelegen en onderweg had je er wel 7 gehaald.

En dat heel de week scheelt al gauw 15 uur slaap.

Dus doe mij maar onderweg mn ding doen scheelt in het weekend heel veel slapen.

Maar wat voor mij geld, geld niet voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nou teddybeer, je geeft antwoord op iets wat hij niet vraagt.

Nou, ik zal het proberen.

Wij hebben allerhande werk.

Wij doen hoofdzakelijk Duitsland.

Zit ik op de lange route dan heb ik genoeg rust.

Maar zit ik in het ruhrwerk dan is het s 'morgens vroeg weg en 'avonds laat thuis.

Dus bijv. 4.30 weg en 19.30 op de zaak.

Nog even wat overladen en het is 20.30uur.

Dan naar huis en eten is het 21.45uur,douchen 22.15 uur.

FF lullen met de dame en het is 22.45 uur en dan s,morgens weer e ruhr in om 4,30.

Dus 3.45 eruit.

Dus al met al 5 uurkes op de plank gelegen en onderweg had je er wel 7 gehaald.

En dat heel de week scheelt al gauw 15 uur slaap.

Dus doe mij maar onderweg mn ding doen scheelt in het weekend heel veel slapen.

Maar wat voor mij geld, geld niet voor iedereen!

Kan toch niet met je verplichte rust, zijn maar 8 uur.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Auto stond om 19.30 al stil, overladen out of scope, andere schijf of andere digipas. Kun je gewoon om 4.30 weer rijden, de auto heeft 9 uur rust gehad en daar gaat het toch om?

:nee::nee::nee::nee::nee::nee::nee: Neee neeee helemaal fout begrepen. Je hebt duidelijk nog wat uurtjes te lezen hier op t forum ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nou vertel maar eens waarom niet? Ben best benieuwd.

Gr

Oke dan.

Ik heb dit soort werk bewust gekozen. Rij met alles wat met grondverzet te maken heeft. Kom niet echt vaak zuidelijker dan Zwolle. En het bevalt me prima.

Begin tussen 6.00 en 7.00 uur en ben meestal tussen 17.00 en 18.00 weer thuis.

-Lig elke nacht in mijn eigen bed, in mijn eigen huis waar ik voor werk om te kunnen betalen. Als ik ergens voor betaal wil ik er ook wat aan hebben, en niet een paar uur in het weekend, tussen het bijslapen door, er nog eens naar mogen kijken.

-Heb ook tijd om eens met een van onze honden (hobby) op cursus te gaan.

-Heb ook ruim de tijd om een sociaal leven te onderhouden.

-Ik hoef me ook geen zorgen te maken waar ik die nacht eens fatsoenlijk kan eten en parkeren om (bivoorbeeld) niet beroofd te worden.

-Ik heb geen last van over ijverige buitenlandse controle instanties.

-Als ik andere landen en culturen wil leren kennen dan zoek ik die gelegenheden zelf wel uit, dat hoeft een of andere werkverdeler niet voor mij te doen.

-En voor het zelfde loon, of MAX 1 euro per uur extra de hele week (of een weekend doelloos op een parking hangen) kamperen langs de snelweg, krijgen ze me zeker niet in zo'n akelig klein 1 persoonsbedje zonder alle comfort dat je thuis gewent bent.

Meningen verschillen hierover maar dit is gewoon hoe ik het ervaar.

Gr

Hier ben ik het helemaal mee eens, daarom zal je mij niet negatief horen roepen over mensen die juist buitenland willen rijden vanwege dit lijstje hier boven.

Maar plagen over en weer blijft altijd leuk, natuurlijk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Oke dan.

Ik heb dit soort werk bewust gekozen. Rij met alles wat met grondverzet te maken heeft. Kom niet echt vaak zuidelijker dan Zwolle. En het bevalt me prima.

Begin tussen 6.00 en 7.00 uur en ben meestal tussen 17.00 en 18.00 weer thuis.

-Lig elke nacht in mijn eigen bed, in mijn eigen huis waar ik voor werk om te kunnen betalen. Als ik ergens voor betaal wil ik er ook wat aan hebben, en niet een paar uur in het weekend, tussen het bijslapen door, er nog eens naar mogen kijken.

-Heb ook tijd om eens met een van onze honden (hobby) op cursus te gaan.

-Heb ook ruim de tijd om een sociaal leven te onderhouden.

-Ik hoef me ook geen zorgen te maken waar ik die nacht eens fatsoenlijk kan eten en parkeren om (bivoorbeeld) niet beroofd te worden.

-Ik heb geen last van over ijverige buitenlandse controle instanties.

-Als ik andere landen en culturen wil leren kennen dan zoek ik die gelegenheden zelf wel uit, dat hoeft een of andere werkverdeler niet voor mij te doen.

-En voor het zelfde loon, of MAX 1 euro per uur extra de hele week (of een weekend doelloos op een parking hangen) kamperen langs de snelweg, krijgen ze me zeker niet in zo'n akelig klein 1 persoonsbedje zonder alle comfort dat je thuis gewent bent.

Hier ben ik het helemaal mee eens, daarom zal je mij niet negatief horen roepen over mensen die juist buitenland willen rijden vanwege dit lijstje hier boven.

Maar plagen over en weer blijft altijd leuk, natuurlijk. ;)

Volgens mij ligt Velsen nog wat zuidelijker als Zwolle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zover mogen wij niet meer Huub, heeft iets met kosten te maken. Mensen uit bepaalde streken van Europa kunnen met 2 man op de bok nog goedkoper naar zuid Spanje rijden als 1 Hollander. Ik wil wel maar mag niet. Viel wel op in die "strenge" winter van vorig jaar dat ik wel een eind weg mocht, dan zijn we blijkbaar wel goed genoeg om een eind weg te mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Internationaal chauffuer bestaat die nog Wie gaat er nog meer dan 1000 Km van huis af

Huub

Ten eerste schrijf je altijd dat niemand meer internationaal wilt rijden.

Ten tweede schrijf je nu dat de binnenland chauffeurs, of hen die even de grens overschieten geen echte chauffeurs zijn.

En ten derde, lees jij het forum weleens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden