Spring naar bijdragen

De nieuwe wagens van D.G. Tomassen Transport

Gast Dennis
 Share

Recommended Posts

• Reacties 412
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ja daar heb ik 20 jaar op gewoond daar in Amsterdam Noord

maar ik woon uni al weer 22 jaar op de wal haha

Wat leuk! Wij komen daar regelmatig, heb een maand of twee nog geholpen hun nieuwe vlonder rond de boot te bouwen.

En natuurlijk sail vanaf daar gevolgd! :D

Ze hebben een mooie console boot achter de ark liggen, dus dat is wel gezellig!

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooie wagens dennis. jammer dat ik niet bij de groep gesellecteerde sollicitanten viel. veel veilige km's toegewenst.

Ja, sorry!

Die gehele zoektocht naar chauffeurs is ons zwaar gevallen, we hebben veel mensen teleur moeten stellen! En dat is geen hobby van ons! :stom:

Maarja, als ik iedereen een baan had moeten geven had ik totaal 57 nieuwe Magnums moeten bestellen. :D

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Dat ik voor Renault gekozen heb, komt in eerste instantie door de geweldige inruilprijs en ten tweede omdat in al jaren contact had met de verkoper van Renault Utrecht (een goede kennis van mij) en ten derde omdat ik het altijd een geweldige wagen hebt gevonden met z'n inposante voorkomen.

Tevens bood de Renault mij een volledige garantie aan van 3 jaar of 450.000 km.

Dus 1 + 1 + 1 = 3 !!:D

Dennis

Vooral die garantie verbaasd mij enorm, de merken waar ik mee rond de tafel heb gezeten (Scania, Volvo, DAF en MAN) kennen een maximale garantie van 1 jaar op de volledige auto of 150.000 km volgens mij. Enkele merken hebben daarboven een extra garantie op de aandrijflijn maar verder gaat het niet. Die 3 jaar of 450.000 km is zeer gunstig voor jou! Als iedereen die voorwaarden zou krijgen voorgeschoteld zou iedereen met Renault gaan rijden:D Aan de andere kant; wellicht een wanhoopspoging van Renault om zulke grote voordelen weg te geven enkel om maar auto's te verkopen? Lijkt mij dat ze niet veel verdienen op jou de komende 3 jaar of 450.000 km (lees verlies) want dealers moeten het van onderhoud hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
wellicht een wanhoopspoging van Renault om zulke grote voordelen weg te geven enkel om maar auto's te verkopen?

Dat valt mee, denk ik.

Aan de ene kant zal Dennis scherp onderhandeld hebben. Aan de andere kant wijzen alle statistieken (onderhoudscontracten, of eigen registraties) uit dat de eerste 3 jaar van een voertuig nooit zo spannend zijn. Het 4e jaar vormt een flinke piek, die daarna weer enigszins wegvloeit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral die garantie verbaasd mij enorm, de merken waar ik mee rond de tafel heb gezeten (Scania, Volvo, DAF en MAN) kennen een maximale garantie van 1 jaar op de volledige auto of 150.000 km volgens mij. Enkele merken hebben daarboven een extra garantie op de aandrijflijn maar verder gaat het niet. Die 3 jaar of 450.000 km is zeer gunstig voor jou! Als iedereen die voorwaarden zou krijgen voorgeschoteld zou iedereen met Renault gaan rijden:D Aan de andere kant; wellicht een wanhoopspoging van Renault om zulke grote voordelen weg te geven enkel om maar auto's te verkopen? Lijkt mij dat ze niet veel verdienen op jou de komende 3 jaar of 450.000 km (lees verlies) want dealers moeten het van onderhoud hebben.

Voor de dealer is het ook heel interessant heb ik begrepen?!

Zoals ik het begrepen heb, dan kopen zij die garantie zelf in bij de Fabriek.

Dus zijn betalen bijvoorbeeld € 3,000 (?) voor 3 jaar garantie en binden daarmee mij als klant aan het bedrijf.

Ik ben namelijk wel verplicht om mijn onderhoud op tijd en bij de dealer te laten uitvoeren gedurende de 3 jaar of 450.000 km.

Mocht er wat stuk gaan, dan kunnen zij dat repareren en dan sturen zij de rekening op naar Renault in Frankrijk, zelfs de eventuele sleepdienst valt hier onder de garantie.

Banden, remmen, ruiterwissers en diverse interieur delen vallen buiten de garantie.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Voor de dealer is het ook heel interessant heb ik begrepen?!

Zoals u het terecht aangeeft is het voor een dealer zeker interessant. Ze weten namelijk zeker dat ze die wagens 3 jaar lang binnenkrijgen.

Daarnaast is er een grote kans dat u ook (kleine) andere dingetjes meteen laat meepakken als die wagens daar toch binnenlopen. Een stukje "klantenbinding", zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat valt mee, denk ik.

Aan de ene kant zal Dennis scherp onderhandeld hebben. Aan de andere kant wijzen alle statistieken (onderhoudscontracten, of eigen registraties) uit dat de eerste 3 jaar van een voertuig nooit zo spannend zijn. Het 4e jaar vormt een flinke piek, die daarna weer enigszins wegvloeit.

Nou Karel, dat weet ik nog niet zo!?

Het afgelopen jaar heb ik op mijn 3 Iveco's, buiten mijn onderhoud, zo'n slordige € 30.000 onkosten gehad! Dit is wel inclusief diverse sleepdiensten!

Turbo die klapt!! € 15,000 !!!!!! Hierdoor was namelijk de uitlaat demper inclusief sensoren uitgebrand, sleepdienst van € 1500,00, koelsysteem vol met olie!! enz enz!

Eén wagen een compleet nieuwe motor, dat is uiteindelijk door de dealer verzorgd. Dus dat was keurig geregeld door Iveco Cornelis.

De wagens worden aankomende 24 Januari 3 jaar oud en hebben allen ongeveer tussen de 300.000km en 400.000km hebben gelopen.

Dus ik twijfel een beetje aan je uitspraak. ;)

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dus ik twijfel een beetje aan je uitspraak. ;)

Hmmm .., ja .... uhhhh .....

Volgens mij had ik wel eens ergens vernomen, of begrepen, dat u wel erg veel pech hebt gehad. ;)

Maar waar ik op doelde is de gewone, normale reparatie- en onderhoudscurve van motorvoertuigen. Uitzonderingen vanzelfsprekend daargelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Hier in Nederland rijden de Magnums of misschien ook wel Renault in het algemeen heel weinig.

Maar ik heb eigenlijk twee redenen om het te negeren.

1* Wij rijden erg veel Frankrijk en Spanje, daar is Renault niet uit het straatbeeld weg te denken en dus op helke hoek van de straat een dealer.

2* Het is eigenlijk tot net onder de cabine volledig Volvo en Volvo heeft zich wel degelijk bewezen als het gaat om betrouwbaarheid. Tevens staat er natuurlijk een franse cabine op en geloof me, daar kan de Volvo cabine absoluut niet aan tippen!!

Tevens hou ik ervan om anders te zijn dan anderen! :D

Dennis

Mooi gesproken Dennis! :D:ok:

Grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil het effe niet over Renault hebben maar over Dennis; als ik het hier zo eens bekijk, lijkt Dennis de nieuwe Mark Lampe van het forum te worden ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Ik wil het effe niet over Renault hebben maar over Dennis; als ik het hier zo eens bekijk, lijkt Dennis de nieuwe Mark Lampe van het forum te worden ;-)
mark kocht bij ...dennis VERVANGT een aantal wagens

slecht been uit bed ?? of was het een beetje te vroeg ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mark kocht bij ...dennis VERVANGT een aantal wagens

slecht been uit bed ?? of was het een beetje te vroeg ???

Beiden. Maar de opmerking van Dennis dat hij Renault beter vond dan Volvo viel een beetje verkeerd. Wat is er mis met Volvo? En dat eeuwige gezwets over die schuine voorkant... Pfff. Nee niet om te zeiken (alhoewel...), als ik moet kiezen tussen een Volvo of een Scania en een Renault... En dan lul ik nog niet eens over de restwaarde. En sta in Duitsland maar eens met pech met een Renault... Heb je meteen je 45 uur rust erop als de frikandel weer rijdt. Wel of geen Volvo onderdelen. Met Volvo rij je gegarandeerd eerder. En Scania ook. Zelfs DAF. Vind het maar naaimachines, maar de ITS is wel super qua service.

Maar de kleur is wel mooi bij die auto's van Dennis (Tsja, moet iets positiefs zeggen nu hè :-) ). Maar verder vind ik het maar frikandellen. Moet je eens kijken naar die Renault Sideskirts na 1 jaar hoe die eruit zien. Slappe zooi. Nee dan liever Volvo of Scania. Betaal je wel 20.000 meer, maar die zie je in restwaarde weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Beiden. Maar de opmerking van Dennis dat hij Renault beter vond dan Volvo viel een beetje verkeerd. Wat is er mis met Volvo? En dat eeuwige gezwets over die schuine voorkant... Pfff. Nee niet om te zeiken (alhoewel...), als ik moet kiezen tussen een Volvo of een Scania en een Renault... En dan lul ik nog niet eens over de restwaarde. En sta in Duitsland maar eens met pech met een Renault... duurt 3uur om alternator te vervangen die ze nog zijn moeten gaan halen wegens verkeerde bij Heb je meteen je 45 uur rust erop als de frikandel weer rijdt. Wel of geen Volvo onderdelen. Met Volvo rij je gegarandeerd eerder. En Scania ook. Zelfs DAF. Vind het maar naaimachines, maar de ITS is wel super qua service.

Maar de kleur is wel mooi bij die auto's van Dennis (Tsja, moet iets positiefs zeggen nu hè :-) ). Maar verder vind ik het maar frikandellen. Moet je eens kijken naar die Renault Sideskirts na 1 jaar hoe die eruit zien. Slappe zooi mijne is 5jaar en enige schade is krassen van die koekoeken met hun heftrucks die niet op tijd stoppen Nee dan liever Volvo of Scania. Betaal je wel 20.000 meer, maar die zie je in restwaarde weer terug.

:D:D

dennis zal zijn rekensommetje wel gemaakt hebben zeker voor hij ze bestelde :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Frans1960,

Is dit positief? Mark Lampe zegt me niets? Voor mijn tijd?

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beiden. Maar de opmerking van Dennis dat hij Renault beter vond dan Volvo viel een beetje verkeerd. Wat is er mis met Volvo? En dat eeuwige gezwets over die schuine voorkant... Pfff. Nee niet om te zeiken (alhoewel...), als ik moet kiezen tussen een Volvo of een Scania en een Renault... En dan lul ik nog niet eens over de restwaarde. En sta in Duitsland maar eens met pech met een Renault... Heb je meteen je 45 uur rust erop als de frikandel weer rijdt. Wel of geen Volvo onderdelen. Met Volvo rij je gegarandeerd eerder. En Scania ook. Zelfs DAF. Vind het maar naaimachines, maar de ITS is wel super qua service.

Maar de kleur is wel mooi bij die auto's van Dennis (Tsja, moet iets positiefs zeggen nu hè :-) ). Maar verder vind ik het maar frikandellen. Moet je eens kijken naar die Renault Sideskirts na 1 jaar hoe die eruit zien. Slappe zooi. Nee dan liever Volvo of Scania. Betaal je wel 20.000 meer, maar die zie je in restwaarde weer terug.

Je weet werkelijk niet waar je het over hebt he Frans?

Ten eerste heb ik nooit gezegd dat een Renault Magnum beter is dan een Volvo?! Ik heb Volvo zelfs geprezen, alleen vindt ik de cabine van de Magnums comfortabeler dan van de Volvo, met name te maken met de ruimte. Je hebt mij ook nooit horen klagen over de schuine voorruit?!

Ten tweede staat mijn inruil prijs al vast voor over 3 jaar en als ik dan eventueel nog 2 jaar door wil rijden, dan weet ik nu ook al wat ik krijg, vertel mij maar waar je die service nog meer krijgt? En geloof me, ik heb een leuke afschrijving.

Ten derde, je moet gewoon niet zo vaak in Duitsland komen! Daar wonen te veel Duitsers, ik denk dat jij je daar wel aardig thuis zult voelen.

Een Duitser heeft ook altijd alles beter, maar wel altijd thuis, je ziet ze er nooit mee.

Je had het ook een beetje anders kunnen formuleren, zonder dat je iemand zijn spullen afbrand!

Als je nu eens gewoon had gezegd dat je het niet zo op Renault hebt, maar dat je je dan zo moet uiten!? Jammer. maar volgens mij ben jij hier de frikandel en dat is in Duitsland net een soort BAL GEHAKT!

Wat een misselijk mannetje!

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden