[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat ik me af vraag?


waldpyk

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat niet alleen, tegenwoordig gaat zowat alles via de computer. Ik had een tijdje terug een verstuiver kapot. Bij de garage kwam dat uit de computer rollen.

Stel dat ik hem zelf zou hebben kunnen vervangen, had ie het nog niet gedaan. Dat ding moest via de computer worden ingeregeld.

Het heeft ook voor een groot deel met de techniek te maken. Simpele dingen kun je nog wel zelf doen, maar veel dingen hangen tegenwoordig aan een computer en kan je dus onderweg niet zo even maken.

Reservewielen hangen vaak niet meer onder de wagens, dit ook om gewicht te besparen. Als ik er een zou hebben, zou ik het wel kunnen, al zal ik wel een poosje bezig zijn ;)

Ik ben niet bang om vieze handen te krijgen, heb genoeg onder de wagen gelegen om (bijvoorbeeld) verlichting weer aan elkaar te knopen zodat het weer werkte, (en ja, wel netjes!) die melkwagen waar ik mee reed kreeg zoveel water/melk en rommel te verduren dat de verlichting het er niet makkelijk mee had. Maar wat ik al zei, veel dingen worden tegenwoordig via de computer geregeld en KAN en MAG je gewoonweg niet meer zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Een verstuiver vervangen is nogal wat werk Domino, nokkenas eraf, en alles weer precies afstellen, dat laat ik liever een monteur doen.....

Maar heb zat wielen verwisseld, en de eenvoudigere reparaties gedaan.

Wel ooit een koppeling vervangen samen met de eigenaar op de vluchtstrook, dat was een heele dag werk. En nee, ik had m niet in puin gedraait, zat thuis met een arm in t gips en bracht de nieuwe koppeling en een zooi gereedschap..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat werk is er niet meer

Dat werk is er nog wel, ook voor een nederlander alleen moet je het wel willen doen. Dan heb je namelijk niet alleen te maken met rijtijden en arbeidstijden maar ook nog een keer met een ontheffing. En daar staat dan weer in dat je hier alleen snacht's mag rijden en daar alleen weer overdag. Dan word het helemaal een puzzel waar niet uit te komen is.

Maar een ding is zeker, je maakt veel mee, je heb regelmatig smerige handen (heerlijk) er word heel veel zelfstandigheid van de chauffeur verwacht je kan weken achter elkaar weg en je komt echt overal.

Helaas voor de meeste, het is vrij lastig om in het speciaal transport te komen. Ik kwam an de week een filmpje tegen op youtube van die Ter linden uit het oosten, die reden doodleuk op aruba in het rond.

Dan ben je ook niet thuis in het weekend :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het bedrijf waar ik in der tijd voor charterde 1990 zat alleen maar oostblok heb het 8 of 9 jaar gedaan ik was 19 jaar na een paar weeken in de buurt werd er een tircarnet in mn handen gedrukt ,zo jong ga jij dat maar eens roggelen zakje met geld mee en gummen nou peentjes zweeten denk maar toch gered : en net wat Tiny zegt je had wat over voor elkaar en stond er een colega met een klapper leende je je reserve uit en als je thuis kwam stond er een ander wiel dat had die ander zn baas weer geregeld dat het goed kwam ,en onderweg had je nog wel eens een feestje nou dan was je een dag of 2 later thuis het kon allemaal je moest het niet op de planning vertelen maar dat is weer een ander verhaal:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dat in dit geval zo was, ik heb er persoonlijk nooit gereden en kwam alleen het filmpje tegen. Als het 1 windmolen was dan zou dat kunnen, als het er 20 waren dan denk ik dat er wel een weekendje in zit.

Ik ken ook bedrijven waar ze chauffeurs zochten om voor 3 maanden naar afrika te gaan. Ik ben zelf ook wel 2 maanden niet in nederland geweest. Toen was ik alleen een jaar of 20 jonger en had ik iets minder verlichtingen hier.

Het avontuur is er nog wel, maar helaas niet al te veel meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe denk jij dat die chauffeur daar gekomen is dan? over de weg?

Auto de boot op lijkt me, chauffeur word ingevlogen en is een week later weer thuis, mag thuis een paar weken vrij nemen en wachten tot zijn auto weer terug is :p

Scania974 slaat de spijker op zijn kop, zo is het gegaan, alleen die paar weken vrij tot zijn auto er weer was,,, neuh (ken iemand die daar werkt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de echte chauffeurs zijn digibeten ? ik zou er anders geen verklaring voor vinden.

ik zou zelf dit topic anders begonnen zijn, zo lijkt het net of de topicstarter vindt dat hij zich in de groep van "echte " chauffeurs vind zitten, daar geef ik persoonlijk geen mening over, ik denk alleen dat niet iedereen dit ook zo ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet, misschien bedoelt hij avonturiers, die zijn er weinig meer. Dat kan ook bijna niet meer, nu verteld een computer hoe laat je op je losadres bent terwijl je vroeger wel eens stond te wachten op een vrij telefoonlijntje om te melden dat je leeg was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de echte chauffeurs zijn digibeten ? ik zou er anders geen verklaring voor vinden.

ik zou zelf dit topic anders begonnen zijn, zo lijkt het net of de topicstarter vindt dat hij zich in de groep van "echte " chauffeurs vind zitten, daar geef ik persoonlijk geen mening over, ik denk alleen dat niet iedereen dit ook zo ziet.

Mischien vraagt Floor daarom aan die persoon of hij daar rijd want die jongens komen ook nog wel eens ergens met vee :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet het niet, misschien bedoelt hij avonturiers, die zijn er weinig meer. Dat kan ook bijna niet meer, nu verteld een computer hoe laat je op je losadres bent terwijl je vroeger wel eens stond te wachten op een vrij telefoonlijntje om te melden dat je leeg was.
of met de telex dat had je eerder ook veel .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de echte chauffeurs zijn digibeten ? ik zou er anders geen verklaring voor vinden.

ik zou zelf dit topic anders begonnen zijn, zo lijkt het net of de topicstarter vindt dat hij zich in de groep van "echte " chauffeurs vind zitten, daar geef ik persoonlijk geen mening over, ik denk alleen dat niet iedereen dit ook zo ziet.

mmmm....ik vraag me af.....hoe jij aan deze conclusie komt????

en als hij dit niet geschreven had.....zou jij dit dat gedaan hebben??

mmm....daar heb ik toch sterke twijfels bij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de echte chauffeurs zijn digibeten ? ik zou er anders geen verklaring voor vinden.

ik zou zelf dit topic anders begonnen zijn, zo lijkt het net of de topicstarter vindt dat hij zich in de groep van "echte " chauffeurs vind zitten, daar geef ik persoonlijk geen mening over, ik denk alleen dat niet iedereen dit ook zo ziet.

Met andere woorden jij bent dus wel een echte chauffeur.

mmmm....ik vraag me af.....hoe jij aan deze conclusie komt????

en als hij dit niet geschreven had.....zou jij dit dat gedaan hebben??

mmm....daar heb ik toch sterke twijfels bij...

Idd ben ook wel nieuwsgierig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De echte chauffeur? De chauffeur die zelf de band wisselt en niet gelijk de bandenboer op belt.

De echte chauffeur? De chauffeur die niet gelijk anderen veroordeeld als een keer 5 min te veel hebben gereden.( Doen ze zelf ook)

De echte chauffeur? De chauffeur die ook kansen ziet en niet alleen bedreigingen

De echte chauffeur? De chauffeur die................

die zitten toch allemaal bij "Joost" Hazeldonk aan de stamtafel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een giller

Jij bent volgens mij zo'n iemand die aan de stamtafel bij joost zit. Die jongen heeft tenminste nog het beeld voor ogen zoals het ooit was, helaas klopt daar niet zo veel meer van.

En ben jij jaloers op hem of zo, had jij vroeger geen scooter....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarschijnlijk is het woord afgeleid van het Franse werkwoord chauffer, dat "verhitten" betekent. De eerste zelf bewegende voertuigen werden aangedreven door stoomkracht en een belangrijke taak van de eerste bestuurders bestond uit het op druk houden van de stoomketel, door toevoeging van brandstof.

Om terug te komen op de vraag van de topicstarter (al dan niet uit frustratie geboren) Naar alle waarschijnlijkheid zijn alle echte chauffeurs allang weer tot stof vergaan.:D

Of je moet die figuren bedoelen die in het verleden zijn blijven hangen en tegen alle trends in nog zelf hun wagen willen repareren, banden willen wisselen en dergelijke. Ik ben zo blij dat ik een nepchauffeur:bey: ben, lekker 's avonds de bus in de remise en voor het tanken hebben ze weer een ander (goedkoper) poppetje

Door je zelf te kwalificeren als echte chauffeur (en een ander dus niet) zou je wel eens kunnen gaan denken dat je beter of meer bent dan die ander en dat kan schadelijk zijn voor je zelfbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik de topicstarter wel begrijp. Maar om dat uit te gaan leggen word weer een ander verhaal. Tussen toen en nu zit een groot verschil en hoe het toen ging komt niet meer.

Ik ben ook ooit chauffeur geworden omdat ik verhalen hoorde van vrijheid en blijheid, ik wou ook weken weg en overal heen. Ik heb dat gelukkig ook gedaan. Ik keek toen eerst naar het werk en de bestemmingen waar het bedrijf heen reed,als dat ik naar het salaris keek.

Nu probeer ik nog steeds de aparte dingen op te zoeken, en als ik morgen gevraagd word om naar verwegistan te gaan pak ik mijn tas en ga ik. En ik denk dat er daar nog maar weinig van zijn. De meeste chauffeurs van nu willen het liefst elke avond thuis zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een giller! Ga op je scootertje achter de meiden aan....das veel leuker!

Geloof me, ik zit wel goed bij de meiden.;)

Jij bent volgens mij zo'n iemand die aan de stamtafel bij joost zit. Die jongen heeft tenminste nog het beeld voor ogen zoals het ooit was, helaas klopt daar niet zo veel meer van.

En ben jij jaloers op hem of zo, had jij vroeger geen scooter....

Ik hou het erop dat ik veel hoor van chauffeurs over vroeger, en dat ik in vacature's voor chauffeurs zie staan dat je veel van huis bent en ver weg bent.

En ik heb ook geen scooter hoor:p Wil ik helemaal niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een verstuiver vervangen is nogal wat werk Domino, nokkenas eraf, en alles weer precies afstellen, dat laat ik liever een monteur doen.....

Schreef dat alls een testje......:angel: Niemand die het leesde denk ik.

Tijden veranderen, en de techniek 10 X zo snel. De topic starter heeft weinig keus waar hij rijd als je een klapband hebt. Ook zit er hier een zeer klein aantal van de totale NL chauffeurs. Maar lees dat er nog meer flinke tripjes maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden