[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Aanhanger of oplegger?


KaaPee

Vraag

  • Forumlid

Ik heb in september m'n C gehaald en rij nu op zaterdag op een bakwagen om ervaring op te doen. Ik heb dat 'papiertje' tenslotte niet voor niets gehaald. ;)

En zo kan ik mooi sparen voor E bij C. Ik weet alleen nog niet precies wat 't gaat worden met lessen; de aanhanger of oplegger. Iemand nog tips? Even afgezien van wat er bij 't bedrijf rijdt, waar ik op zaterdag werk.

Aanhanger schijnt lastiger te zijn dan oplegger? Daarom zit ik er aan te denken om met de aanhanger te gaan lessen. Als ik dat kan, is de oplegger een 'makkie'. Maar misschien heb ik dat helemaal mis, ik hoor graag wat ervaringen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
En er zijn nog zat bedrijven die schamel aanhangers gebruiken, denk aan HEMA, InterRutges, Wim Bosman, Raben, Sita enz.

Maar de hamvraag was al eerder, hoeveel rijscholen bieden dat nog aan?

Ik kon in heel Apeldoorn in 2007 niet eens een rijschool vinden met oplegger (is dus wipkar geworden toen) laat staan combi...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vroeger bestond er toch nog zo iets als de `vakrijproef`????

Die moest je dan toch apart afleggen met oplegger en aanhanger...... Staat me vaag iets van bij, heb het zelf nooit moeten doen.

Wat ik daarvan weet, was dat met het examen van het chauffeursdiploma. Als ik het me goed herinner tenminste.

Oplegger of aanhanger maakte niet uit. Je kon gewoon langsrijden met de combi waar je zelf (al !!) mee werkte, en anders moest je er een bij een rijschool huren. E kreeg je toen nog automatisch bij het afrijden voor de personenwagen (B).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
na het behalen kreeg jee een nieuwe ccv-b opgestuurd met eigen en beroepsgoederenvervoer er op.

zonder vakrijproef stond er eigen en berdoepsgeoderenvervoer solovoertuigen op/

Is dat zo? Zat daar verschil in?

Dat was dan zeker het verschil destijds of je met een combi/trekker-oplegger langskwam, of alleen maar zonder auto het schriftelijk examen aflegde?

Ik weet het echt niet meer precies hoe de regels toen precies waren. Die zijn ook nog wel een paar keer verandert in de loop der jaren. Ik wet nog wel dat een jonger familielid al een paar jaar door heel Europa reed en toen werd aangehouden in Nederland, dat de RVI of de Politie er achter kwam dat hij nog wat moest halen. Diegene had precies in een onduidelijke overgangsregeling gezeten de rijschool had gezegd dat iets niet (meer) hoefde op een bepaalde datum en dat blijk achteraf niet te kloppen. Zoals gezegd, diegene had toen al een paar jaar kris-kras door Europa gereden en was ook al op verschillende plaatsen eens gecontroleerd, nooit wat van gezegd en dan in Nederland komen ze opeens achter.

Stelt allemaal niks voor al die papiertjes. Is alleen maar om mensen te ontmoedigen om chauffeur te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Maak me gek!! Ik heb laatst (na ruim drie jaar:stom:) nóg twee achteruitversnellingen ontdekt na een tip van een collega. Is een beetje rommelen, maar dan gebeurt er ook wat... Ik durf het alleen nog maar stationair te proberen, dan staat de naald al ruim op de 20km/u

Eerdaags maar eens afkoppelen en kijken wat er gebeurt met een beetje gas er bij ;) Kan een leuke landelijke wedstrijd worden dan!

Maarten

Als je de ruimte hebt en je houdt het gas er vol op, dan kun je de 65 km/h halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je de ruimte hebt en je houdt het gas er vol op, dan kun je de 65 km/h halen.

65 zou ik niet durven zeggen. Maar hard gaat het wel. :D

De asfaltversnelling wordt het bij de dealers ook wel genoemd.

Ik heb het wel eens met ruim 40 km gedaan. Welliswaar met mijn vorige 8 x 8 dus dat stuurt achteruit net zo als vooruit. Maar was dan wel weer 50 ton totaal gewicht.

Je gaat wel eens wat proberen als je 7 x per dag 4 km achteruit moet rijden.

Ben ook wel eens met een trekker en stuur oplegger achteruit over de A28 van Eelde naar Haren gereden. In de hoge groep. Maar dan krijg je het verrekte druk als je aandacht maar 1 seconde verslapt. LOLLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden