[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

4 Truckers verbrand tijdens koken in de cabine


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid


In het Oost-Vlaamse Kalken zijn 4 Poolse truckers verbrand geraakt nadat hun gasfles ontplofte. 2 mannen zijn er erg aan toe, de 2 andere kwamen er met lichte brandwonden van af.

De truckers waren met een gasvuurtje aan het koken in hun cabine.



13284701803482_1.jpg





Bekijk hier de Nieuws Video

klik linksonder de video "Lichtschakelaar" aan dit kijkt wat gemakkelijker!!

Bron: VTM.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het vanmorgen al ergens gelezen, van mij mogen ze dat verbieden. Ik gun het ze natuurlijk niet maar het is vragen om problemen. Ik heb ook wel zelf mijn eten gemaakt maar altijd uit de kist, het blijft link met een brander in de auto....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar zouden eigenlijk verscherpte controlle`s op moeten komen, tot ze maar gaan eten in een Truckstop of een fastfood restaurant langs de weg!!

Levensgevaarlijk zo blijkt maar weer eens :stom:niet alleen voor jezelf maar ook zeker voor iedereen die naast je staat geparkeerd.

Zie het nog zo ver komen dat straks ook de vakantiegangers staan te BBQ`n op een parkeerplaats :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de bbq aansteken,,,,

Dat heb ik ook wel eens gedaan hoor als ik een weekend stil stond, maar dat vind ik toch heel wat anders dan met een gasbrander in de cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je dan toch niet gaat eten in een restaurant, ga dan je eten verwarmen met een bling-bling, of te wel een magnetron.

Heb het bijna niet nodig gehad, maar met een gasbrander, nee, direct verbieden.

Met mooi weer kun je altijd nog aan de bbq, eet smakelijk.

Hoop dat de mannen er goed vanaf komen, want brandwonden, dat is niet fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, ik had het op 'transport online' ook gelezen. Tsja..je kunt ze wel verwijten maken maar ik heb dat vroeger ook wel gedaan. Had een gasbrandertje bij me voor 'noodgevallen'. Niet veel gebruik van gemaakt overigens. En tegenwoordig zou ik ook gebruik maken van een magnetron. Die had je vroegah nog niet, althans: niet voor in de truck.

En om met dit weer vanuit de kist gaan koken is ook zo wat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig hadden ze dat link wel heel groot op de auto's staan, zodat andere chauffeurs wisten dat ze uit de buurt moesten blijven.

Ik vind het te erg om nu te gaan lachen, maar toch...Hij is goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Snap de commotie eigenlijk niet zo goed. Iedereen kookte vroeger op gas en velen onder ons in de cabine....

Vroegah, de tijd van VOOR de PING-PING in de wagen.

En helaas, het gaat wel eens fout en ja, helaas zijn het er nu in 1 keer 4 die er schade door hebben.....

Wat als het NL chauffeurs geweest waren?

Overigens de titel is ook stemmingmakerij......

Dacht " he, er zijn er 4 minder....", hebben ze enkel brandwonden......:eek:

LINK...... wel goed gevonden!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het valt ook niet mee om met deze temperaturen buiten iets te koken.

en we kunnen wel roepen dat ze dan maar een ping ping moeten gebruiken, maar dan vergeet je een ding.

zelfs die kant en klaar maaltijden zijn te duur voor hun, en eerlijk gezegd heb ik aan een zo'n portie ook niet genoeg.

en een verkeerd aangesloten omvormer met ping ping kan ook brand veroorzaken!

al met al is het treurig genoeg dat er vier collega's gewond raken omdat ze door bepaalde omstandigheden gedwongen geen andere keuze hadden dan hun eigen potje te moeten koken in de cabine.

en voor al dat laatste is triest, diep triest zelfs.

Als je t filmpje zo eens bekijkt is die gasfles niet ontploft maar is er waarschijnlijk iets in brand geraakt.

Het gasflesje omgestoten o.i.d.lijkt me aannemelijker als je met 4 man in een cabine zit.

Voorts:als iedere Nederlander die wel eens iets 'gedaan heeft met een gasfles in de cabine nu 1€ overmaakt naar mij,zit ik de rest van mijn leven gebeiteld en hoeven zelfs de kindskinderen van mijn kinderenn nooit geen slag werk meer te verrichten.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt helemaal, Freddy. Die jongens mogen dan jullie concurrenten zijn als het om werkgelegenheid gaat, maar het zijn wel mensen. En zeker weten dat ze daar niet zaten vanwege gierigheid of vanwege de gezelligheid.

En dan ook nog zoals Europeaan schrijft... iedereen €1 op zijn rekening voor iedereen die wel eens iets in de cabine heeft gedaan met een gasfles....

Ik heb indertijd veel verslagen geschreven voor Truckstar van o.a. de blokkade aan de Brennerpas. IJskoud ook toen en je zou eens moeten weten hoeveel er toen allemaal in de cabine zaten te koken en echt niet op een gezellig knappend houtvuurtje..... gewoon... op gas. Daarnaast... die pingping's had je toen nog helemaal niet voor in de truck.

Hoop dat je dus iets milder over die mannen denkt die nu dus knap in de ellende zitten en dan ook nog eens hun gezin thuis.

Geschreven vanuit een warm hart maar een ijskoud land...... Hongarije.

Hansio

WWW.OYPO.NL/HANSIO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar zouden eigenlijk verscherpte controlle`s op moeten komen,

Van zulke opmerkingen krijg ik altijd de kriebels.

Nog even en we vinden dat alles maar gecontroleerd moet worden. Straks lopen we van de ene controle in de andere controle.

Mensen maken gewoon fouten, of halen stomme streken uit. En soms lopen die verkeerd af. Dat is nu eenmaal zo. Daar valt niet tegenop te controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja foutje bedankt, even niet goed opgelet tijdens het koken en met 4 man in de cabine kan er al snel iemand de brander omstoten .....

Hierop controleren slaat ook nergens op, dit was eerder vrij normaal als je ergens afgelegen stond oid.

Ik deed het zelf ook in dienst tijdens dienstplicht ( wauw wat een jonge vent ;) 24 jaar geleden .... )

post-4568-1394785275,1229_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden