[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

01 februari 2012. Ook de meerderheid van de mensen in Polen weigert de toelating van langere en zwaardere vrachtwagens.

Dit was het resultaat van een opiniepeiling uitgevoerd door Inquiry Market Research in opdracht van de campagne "Tiry na Tory" (verplaats vrachtwagens naar treinen).

69 procent van de ondervraagden was tegen het toestaan ​​van LZV`s, slechts 14 procent was voor.

Ook in andere Europese landen geven de mensen een duidelijke afwijzing voor Mega Trucks, dit werd aangetoond door opiniepeilingen in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

Hier was 81 procent van de Franse, 80 procent van de Zwitsers, 77 procent van de Duitsers en 75 procent van de Britten tegen de komst van LZV`s.

(In Scandinavië en Nederland is echter geen enquete gehouden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kevin, toch eens in het mooie Zweden gaan kijken.

Daar rijden Polen genoeg met een LZV. Hun wel.

Nogmaals, buiten Oldenburger, daar nog geen Nederlander tezien met een LZV.

Sjongejonge, ik bedoelde het met een knipoog. En gek he, geen Nederlanders met lzv's in Zweden? Omdat de stasi EU het niet toelaat en wij alleen in eigen land met LZV's mogen rijden. Maar wel lekker die Duitse LZV naar Nederland laten rijden, dat mag wel. Stelletje nagemaakten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjongejonge, ik bedoelde het met een knipoog. En gek he, geen Nederlanders met lzv's in Zweden? Omdat de stasi EU het niet toelaat en wij alleen in eigen land met LZV's mogen rijden. Maar wel lekker die Duitse LZV naar Nederland laten rijden, dat mag wel. Stelletje nagemaakten.

Ja vind ik gek. Waarom zie je wel buitenlanders in zweden met LZV's, maar geen Nederlanders. Vanwegen Stati's?

(In Noorwegen en Finland ook buitenlanders met LZV's, maar geen Nederlanders)

En ja in NL mag je ook met een LZV, dus waarom de buitenlander niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
01 februari 2012. Ook de meerderheid van de mensen in Polen weigert de toelating van langere en zwaardere vrachtwagens.

Dit was het resultaat van een opiniepeiling uitgevoerd door Inquiry Market Research in opdracht van de campagne "Tiry na Tory" (verplaats vrachtwagens naar treinen).

Bron:

nomegatrucks

Volgens mij een onderzoekje in opdracht van het spoor, en die zullen de vragen ook wel hebben gemaakt, iets in de trant van, "Vind u het een goed idee om giganties grote dodelijke wegmonsters toe te laten bij u op t woonerf"?

En dan weet je de uitkomst natuurlijk al...

Van de website "nomegatrucks"

[h=2]Mega trucks are a threat for the people of Europe[/h]

080423_schild_spurrillen.jpg

Longer and heavier vehicles are a danger to the safety of all road users. LHVs will damage the environment because they will lead to more truck journeys. And they will cost taxpayers billions of euros because Europe's roads were not designed for such monsters. In short: mega trucks are dangerous, environmentally damaging and expensive.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

Ik kan die Polen,Duitsers Fransen,en nog een paar landen wel een beetje begrijpen.

Ik word ook niet warm of koud van zo n ding,en heb zoiets ook niet nodig om een strakke plasser te krijgen.

Voor sommige bedrijven zal het een praktische oplossing zijn,zoals inzet op bepaalde lijndiensten.

Maar als chauffeur lijkt me dat je onderweg nogal eens tegen een probleem aanloopt;ga maar eens ergens bij de pomp een bakkie doen,je kunt nergens zo een combi kwijt zonder een ander tot last te zijn,en dan hebben we het nog niet over een plekkie vinden om te overnachten.

De wegbeheerder zou dan nog meer m² ruimte moeten gaan reserveren voor voldoende parkeerplaatsen voor deze voertuigen,en we hebben in NL al de slechtst aangelegde parkings van heel Europa.

Voor de werkgelegenheid hoeft t ook niet want 2 LZV's kost een derde chauffeur zijn baan.

En ook de files los je er niet mee op;zodra de files minder zouden worden gaan mensen die t kunnen betalen hun auto weer van stal halen en dit "gat"opvullen.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Enquêtes zijn zelden zinnig. Er wordt eigenlijk nooit een goede steekproef genomen, niet groot genoeg, niet de juiste mensen. Hoe vraag je nou een goed gemiddelde van de bevolking? En dan nog de uitleg en de vraagstelling. Weten de mensen wat een LZV is, wat de voordelen zijn? Wat de nadelen? En deze was voor bevordering van het spoor, dus zal wel niet objectief zijn.

Vraag het eens anders. Heb je liever 3 normale vrachtwagens of twee grote op de snelweg?

Bij mij op het werk een stemronde, voor of tegen het sociaal plan. Het sociaal plan hield geen enkele rekening met de demografie van het bedrijf. Maar de bond vond het een goed plan, hebben dat duidelijk laten weten, zowel in een meeting als in de brief thuis. En ook nog even fijn erbij gezet dat tegen stemmen betekende dat 3/4 voor staken moest stemmen. En ja hoor, veel mensen stemden voor. Er had meer in gezeten, maar helaas, de meerderheid krijgt gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden