[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De schimmige wereld die "garage" heet


Karel65

Recommended Posts

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dus... vertrokken daar, en nu bij een vader-zoon-twee monteurs garage. Geen onnodige reparaties, geen glazen paleis met coffee-shop en leuke receptionistes die je begeleiden naar de werkplaatschef...

en geen vette rekeningen meer voor niets!

Maarten

Hier hetzelfde, een monteur is voor zichzelf begonnen en heeft het stervensdruk momenteel. Ook geen onzinnige reparaties en onderdelen die zgn vervangen moeten worden. Een lekke uitlaat wordt eerst gelast en je kunt weer een paar jaar verder. Ik had de startmotor kapot van m'n VW bus en de geleverde startmotor bleek niet te passen. Ik vroeg hem of de plaatselijke VW dealer er geen op voorraad had. Hij zei: Als je de bus nog 1 dag laat staan hier heb je 350 Euro verdiend...

M'n toendertijd vrijgezelle zus woonde in Zwolle en ging naar een dealer daar voor APK. Die belde wel netjes voor de tijd op en dacht iets van 2000 Euro nodig te hebben om de auto door de APK te krijgen.... Later is het bij "mijn" garage voor iets van 300 Euro gefikst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Hier hetzelfde, een monteur is voor zichzelf begonnen en heeft het stervensdruk momenteel. Ook geen onzinnige reparaties en onderdelen die zgn vervangen moeten worden. Een lekke uitlaat wordt eerst gelast en je kunt weer een paar jaar verder. Ik had de startmotor kapot van m'n VW bus en de geleverde startmotor bleek niet te passen. Ik vroeg hem of de plaatselijke VW dealer er geen op voorraad had. Hij zei: Als je de bus nog 1 dag laat staan hier heb je 350 Euro verdiend...

Ja, dat ken ik:ja:

Onze tweede auto ('97 Fiësta) is laatst voor 'n paar tientjes voorzien van een ander portierslot, alle remklauwen van de Golf zijn schoon- en gangbaar gemaakt voor €160.- etc. Kom daar eens om bij een dealer, die gaat gelijk vernieuwen!

Stond daar twee weken terug even te praten met die man, komt z'n vrouw aangereden met de bus. Die was op zakenreis gestuurd: zat een compleet front van een Astra in van de sloop van en voor een schadegevalletje:D

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben zelf werkzaam geweest als leerling monteur,bij een garage die deed in citroen mazda en suzuki...Dus weet hoe het werkt,en dan heb ik het al over een jaartje of 25 geleden...:zegtniets:

Kom zelf ook niet bij de dealer,meestal bij een jongen die een beetje bij klust..En voor de simpelere klussen ging ik meestal bij een monteur van mn vorige werkgever langs...Maar ja daar hoef ik nu niet meer aan te komen,denk dat ik de werkplaats uitgeschoten word...:D Als mn ex baas me ziet... Zo jammer...:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Over het uurloon. Ga zelf eens rekenen wat je als uurloon zou moeten rekenen voor een monteur.

Als we karel ze voorbeeld aanhouden dat een chauffeur al 25 Euro brutto kost. Dan moet een monteur heel wat meer scholing volgen. En ook al dat gereedschap moet betaalt worden. En wat zou een garage per maand aan huur/hypotheek kosten?

Die 80Euro is misschien zo gek nog niet.

Wat ik me dan altijd afvraag waarom zijn we dan als transporterend Nederland "charter" aan het rijden voor zo'n €40,- per uur. En dan bedoel ik komen ze met een Nederlandse chauffeur, en een trekker van pak'm beet €80.000,- aan.

Een schilder met een potje kwastjes en een schuurapparaatje kost zo'n beetje €35,- dus voor €5,- per uur meer komt een transporteur met een vrachtwagen van €80.000,- aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden