[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat waren jullie grootste fouten toen je net begon (en eerlijk he ><)


Kai

Vraag

  • Forumlid

Rij nu sinds een aantal weken op een 10 kuub betonmixer wat wel fijn is dat deze meedraaiende assen heeft maar ik merk toch wel dat ik soms echt van die beginnersfouten maak haha.

Omdat mijn locaties echt overal kan zijn kom ik veel nieuwe situaties tegen waar steeds weer op een andere manier moet worden ingestuurd, mijn grootste fout tot nu toe was toen ik op een eenbaansweg,midden in de drukte van de stad met fietspad ernaast en van die reclame borden, het bouwterrein bijna direct na het hek paralel aan de weg achteruit moest insteken, heb daar zeker 10 min over gedaan hahaha me collega die over paar maanden met de vut gaat deed het welgeteld onder de 2 min.

Moet nog behoorlijk oefenen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

De eerste echte grote fout was dat ik met een distibutieoplegger (Drankenland, Meppel) bij een klant weg reed en de banden niet om de rolcontainers gedaan had....Bij aankomst volgende klant kwamen me de flessen me al tegemoet rollen......

Bij het laden van balen stro (of hooi) het dakluik van de motorwagen vergeten te sluiten......

Bij de marinewerf draaien en steken om erbij te komen en bij het wegrijden alles vergeten en in een keer rechttrekken...gevolg: 3 banden van de oplegger over een bolder stukgereden....

Met een trailer vlechtwerk over de afsluitdijk naar N.H. rijden en lossen. Toen ik leeg was kwam er een busje van dat bouwbedrijf met diverse vlechtwerk dat ik onderweg was verloren....

Verder....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
De eerste echte grote fout was dat ik met een distibutieoplegger (Drankenland, Meppel) bij een klant weg reed en de banden niet om de rolcontainers gedaan had....Bij aankomst volgende klant kwamen me de flessen me al tegemoet rollen......

Bij het laden van balen stro (of hooi) het dakluik van de motorwagen vergeten te sluiten......

Bij de marinewerf draaien en steken om erbij te komen en bij het wegrijden alles vergeten en in een keer rechttrekken...gevolg: 3 banden van de oplegger over een bolder stukgereden....

Met een trailer vlechtwerk over de afsluitdijk naar N.H. rijden en lossen. Toen ik leeg was kwam er een busje van dat bouwbedrijf met diverse vlechtwerk dat ik onderweg was verloren....

Verder....?

En? Ben je nog steeds aan het werk? :D

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beginnersfout, haha, mocht is een auto aandocken. Dus ik beetje stuntelen, maar toch in één keer voor het dock. Stond ik voor het verkeerde dock:stom:

Joostje, kom jij weleens bij de C1000 in Poeldijk. Leuk adresje daar, achteruit krappe straat in, en dan dat inritje tussen die garageboxen in draaien. Sta geregeld te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Joostje, kom jij weleens bij de C1000 in Poeldijk. Leuk adresje daar, achteruit krappe straat in, en dan dat inritje tussen die garageboxen in draaien. Sta geregeld te helpen.

Lijkt me wel dat de winkel in Poeldijk beleverd wordt vanaf Gieten:p:D

Heb je al Appeltjes gezien met diepvries? Die komen wel door het hele land;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Lijkt me wel dat de winkel in Poeldijk beleverd wordt vanaf Gieten:p:D

Heb je al Appeltjes gezien met diepvries? Die komen wel door het hele land;)

Ik kom weleens collega's van je tegen hier in de omgeving. En altijd maar kijken, of het iemand van hier is. Soms wel, soms niet..

Ik zal de planning eens vragen om Poeldijk. Zometeen eerst maar eens opzoeken op google ;-)

Krap adres hoor! Is meestal rond 8 uur dat ze daar staan, wel leuk. Als je net aan het lossen bent, komen al die leerlingen voorbij. Altijd afvragen hoe die wagen daar gekomen is. Wel lachen:p Als je er eens staat, en er kijkt iemand overdreven naar je wagen. Dan ben ik het:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik reed in de eerste weken dat ik zelfstandig was, met een kasten trailer bij TNT (alleen binnenland).

Mijn trailer moest weg voor reparatie en ik kreeg via de garage een huur trailer mee van KAV verhuur.

Dit was een koel trailer! Ik was even vergeten dat die een stukje hoger was dan mij eigen kasten oplegger! :stom:

Gevolg? Ik reed me helemaal vast onder een viaduct bij Weesp! :confused:

Ruim € 12000 schade en werd niet betaald door de verzekering, boven hoofdse schade was uitgesloten!

Ben er weken ziek van geweest!

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bovenhoofdse schade?

Container met bier van de klep af, maar klep stond nog boven....

Mooie nette stapel stenen omgeduwd met kont trailer (uitzwenken).

Heel erg: 100 meter met klep open op DC rondgereden. Gebeurd nooit weer! Schaamde me kapot en heel uitgebreid sorry gezegd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

de eerste dag dat ik begon te rijden...hadden ze de route uitgelegd...

het enigste wat ik onthouden had was arnhem aanhouden....

ik stond er ook bijna....op de a 15 begonnen wat bellen te rinkelen LOL

heb toen eerst maar eens op de kaart gekeken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn grootste fout? Voor iemand rijden terwijl iedereen zei, doe het niet, hij betaald je niet.

Zijn wagens waren vrij normaal, maar de bestemmingen niet.

Eerste trip was naar Griekenland, leuk voor iemand die niet verder dan de Ruhr kwam met een uitschieter naar Hamburg.

Werkte er bijna 3 maanden, zag half europa en weinig geld.

Zo, de laatste trip was lossen helemaal in zuid Spanje, daarna laden bij Valencia.

Was leeg op maandag, stond dinsdag natuurlijk in Valencia bij een sinasappel boer.

Woensdag kwam en ging, donderdag belde ik hem, begon een beetje over de zeik te geraken en vertelde hem dat ik niet langer daar bleef dan tot zaterdag.

Awel, zaterdag middag beloofde ze dat ik maandag de eerste zou zijn die geladen werd, maar zondagavond stond ik in Tilburg..

Belde het baasje, Jef Pessers, zeer berucht in Tilburg, en zei,"Ik ben hier in Tilburg"

Oh, goed gedaan Ibo, ik los m wel maandag.

Hijn was niet zo blij toen ik hem vertelde dat de oplegger leeg was......

Jaren later liep ik hem heel toevallig tegen het lijf, en hij gaf me 2000 gulden. Dat zal ik nooit snappen.

Ik zie er lelijk en gemeen uit, maar hij was 5 maal zo sterk als een normaal mens. Zag hem met mijn eigen ogen een zeil voor een huifoplegger op zijn schouder gooien, trap op en legde het bovenop de oplegger... Zo een zijl is zwaar.

Maar toen wel geleerd om te luisteren naar anderen. Toen ik daar begon, de eerste dag, kwam zelfs de buurman naar mij en zei,"Hij betaald niet".

Dat was dus een financieele schade. Materiaale schade veel geluk gehad zullen we maar denken. Ben ook een slome chauffeur. Zelfs op deze trekker waar ik nu al 6+ jaar mee rijd zitten de origineele spatlappen nog op, ze zijn bijna wit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik reed in de eerste weken dat ik zelfstandig was, met een kasten trailer bij TNT (alleen binnenland).

Mijn trailer moest weg voor reparatie en ik kreeg via de garage een huur trailer mee van KAV verhuur.

Dit was een koel trailer! Ik was even vergeten dat die een stukje hoger was dan mij eigen kasten oplegger! :stom:

Gevolg? Ik reed me helemaal vast onder een viaduct bij Weesp! :confused:

Ruim € 12000 schade en werd niet betaald door de verzekering, boven hoofdse schade was uitgesloten!

Ben er weken ziek van geweest!

Dennis

Poehee, ik zeg niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Een rondje 'Zutphen Industrie' was de eerste route die ze mij leerden bij m'n eerste transportwerkgever.

Niet al te moeilijk vanuit Deventer: om 7.30 bij het depot staan voor de afhaalklanten daar, en dan je 'eigen' rondje doen. Meteen aansluitend weer gaan afhalen, vóór in de middag lossen in Deventer en weer naar Zutphen om af te gaan halen.

Bij één van die klanten waar je zodoende minimaal twee keer daags kwam, moest je achteruit langs het pand om ongeveer halverwege de auto schuin neer te zetten bij de roldeur; als die dan open was liet je de klep naar binnen vallen om te laden. Bak koffie voor- en na die tijd en weer verder, appeltje-eitje dus.

Tót die dag dat ik het mezelf eens makkelijk wilde maken en de hele middag met de topklep open reed. Waarom weet ik niet meer, maar je voelt 'm al aankomen: daar bij die klant dwars door de roldeur heen:eek:. Ik had niets in de gaten natuurlijk, totdat ik binnenkwam... Ze lachten me al toe, wezen op de deur met de opmerking: "de bel zit rechts hoor!" En dan baal je...

Dat bedrijf bestaat inmiddels niet meer, maar dat verhaal heb ik lang moeten horen. En nu nog wel eens, sommige mensen werken nu bij bedrijven waar ik ook wel eens kom.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eén van de eerste keren met een oplegger, hier in Noord-Holland, een ritje Schagen. Boven Schagen ligt een spoorviaduct van 3.90m en het bord staat er ook keurig maarja ik was aan het kijken hoe die oplegger over de rotonde ging... vervolgens toch doorgaan want ja misschien klopt dat bord helemaal niet... En dan kun je 500 meter achteruit terug op een provinciale weg. Dat doe je dan ook nog aan de rechterkant van de weg zodat je steeds moet stoppen omdat er auto's achter je staan die willen passeren. Nu ga je meteen naar de linkerkant van de weg gaan maarja zo ver ben je dan nog niet.

Oh en valt met 27 ton en de luchtvering van de trailer omlaag van Heerenveen naar Rotterdam ook bij beginnersfouten? Vast wel. Het viel me wel op dat het wat stoterig reed maarja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Met het omkoppelen van een widespread tandem trailer met een gestuurde as

"let je wel op de uitzwaai van die trailer als je straks de bocht omgaat"

jaja ...

Ik kom bij de wasstraat de bocht om zeilen, trek de boel recht en zie in de linkerspiegel de

trailer doorzwaaien in 3 geparkeerde wagens.

De schade viel mee (koplampglaasje en een fender op de laatste auto) maar wat voel je je dan klote.

Blijkbaar met het breedtelichtje de eerste auto in de koplamp geraakt en daarna de laatste auto

een zwiep gegeven met de bakrand.

Heb er wel van geleerd dat zo'n supermarkttrailer een aardige zwiep door kan maken dus

daarna heel goed opgelet en het is me ook niet weer overkomen tot op heden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ach de eerste keer met een gestuurde oplegger kan ik me ook nog wel herinneren.Ik moest bij een supermarkt lossen in Eindhoven en stond iets te ver naar links om rechts af te gaan.Met als gevolg dat ik een Opel Astra van ongeveer drie weken oud total los reed.:angel:

Of tijdens het aankoppelen lekker lullen met degene die naast je staat buiten de auto en vergeten de luchtvering van de trekker omhoog te doen.Komt de koelmotor wel errug dichtbij.:ja:

Of een pallet met emmertjes gepelde eieren even achterop zetten voor een paar 100 meter en er vervolgens achter komen dat de eieren zelflossend zijn.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

heb eens een volle oplegger verloren , welliswaar technisch mankement , hield de trekker ook vast na het aankoppelen maar was niet in de vergrendeling en dat niet geconstateert, dus na 100 mtr de oplegger verloren , kon wel in de grond zakken , nu nog dat me dat is overkomen , nu altijd controleren en dan nog wel de angst dat ie erachter weg schiet en dan nog wel een keer een aanrijding gehad , was gelukkig niet mijn schuld en ook geen pers. letsel maar blijft je wel bij met de vraag hoe had je het kunnen voorkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden