[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat waren jullie grootste fouten toen je net begon (en eerlijk he ><)


Kai

Vraag

  • Forumlid

Rij nu sinds een aantal weken op een 10 kuub betonmixer wat wel fijn is dat deze meedraaiende assen heeft maar ik merk toch wel dat ik soms echt van die beginnersfouten maak haha.

Omdat mijn locaties echt overal kan zijn kom ik veel nieuwe situaties tegen waar steeds weer op een andere manier moet worden ingestuurd, mijn grootste fout tot nu toe was toen ik op een eenbaansweg,midden in de drukte van de stad met fietspad ernaast en van die reclame borden, het bouwterrein bijna direct na het hek paralel aan de weg achteruit moest insteken, heb daar zeker 10 min over gedaan hahaha me collega die over paar maanden met de vut gaat deed het welgeteld onder de 2 min.

Moet nog behoorlijk oefenen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik werd van de week door een oud collega ergens aan herinnerd. Ik word door een recyclingsbedrijf met drie lege 6m3 portaalcontainers naar Den Helder marine basis gestuurd om ze te wissellen. Ik rijd erheen en bij de werf staan de drie containers, in alle drie maar een laagje van ongeveer 15cm dus lang niet vol. Ik bellen of ze het zeker wisten dat ze gewisseld moesten worden en dat was idd het geval. Ik dacht slim te zijn en stapelde de bakjes weer op elkaar en nam ze alledrie op de auto weer mee terug naar Rotterdam. Op het lange stuk geen problemen, de snelweg op en de bochten bij Zaandam, Amsterdam en Rotterdam waren wel trickie. De brienenoord op met maar 50km/h, ik dacht nog dat de auto nu echt overleden was want het was al niet meer de jongste. Kom ik op de weegbrug aan heb ik een TTM van 71ton (Op een Volvo FL7 260pk), bleek het poeder dat ik onderin zag liggen straalgrid te zijn waarmee de schepen worden schoon gestraald.....

Nodeloos te zeggen dat elke keer erna mij werd verzocht maar 1 container mee terug te nemen omdat andere collegae de rest mee zouden nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
een oplegger aafkoppelenen dan gebelt worden laat hem er maar achter wand ik heb niks anders. dus slangen aansluiten poten omhoog,

en dan gaan rijden en 2 meter verder achterkomen dat de oplegger nog op ze plek staat maar dan iets lager.:D

Jaaaa! dat ken ik ook.. Of je negeer gewoon een gebod van langer als 10m en denk ineens Ooooh shit nee dat gaat niet en dan proberen te keren en dan een heel terras met windschermen eruit rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er schiet mij nu ook nog wat te binnen.....

Ik reed melk en moest met een huurauto op pad. Deze auto was qua inhoud van de tank wat kleiner en de aanhanger des te groter. Dus ik moest iets anders laden en 2 keer in de aanhanger overpompen. Je kon altijd aan het geluid van pomp horen of hij leeg was of niet. Ik was ervan overtuigd dat met de 2e keer overpompen de auto ook leeg was. Dus ik weer vrolijk op weg naar de volgende boeren om vervolgens naar de fabriek te gaan. Alles ging goed.... tot de laatste boer... Ik ben nog vrolijk in die tank aan het kijken hoe hij leeg werd gezogen tot ik achter me wat hoor kletteren.....

Het laatste restje uit de tank.. paste dus niet meer in de auto en die stroomde dan ook over. Onze eigen wagen had een lekbak en evt kraantjes waarmee je de lekbak dicht kon zetten. Mocht er iets overheen zijn gelopen, kon je dat netjes op de fabriek ofzo eruit laten lopen. Of tijdens het rijden komt er wel eens een klein beetje door de ontluchters heen.

Maar deze auto had dat niet.. en voor m'n gevoel bleef het maar lopen en dat erf werd steeds witter.

Nu is het zo dat melk nogal uitloopt dus het lijkt al snel veel meer dan dat het daadwerkelijk is.

Ik was me kapot geschrokken dus wat ik voortaan deed als ik met een huurauto op pad moest.. was eerst bovenop klimmen, kijken of ie echt leeg was, en dan pas verder rijden.

En een keer op de fabriek de fout gemaakt.. denken dat de aanhanger leeg is en de koppeling losmaken... tja.... dan is je broek wit.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
een oplegger aafkoppelenen dan gebelt worden laat hem er maar achter wand ik heb niks anders. dus slangen aansluiten poten omhoog,

en dan gaan rijden en 2 meter verder achterkomen dat de oplegger nog op ze plek staat maar dan iets lager.:D

dat doet me ook aan iets denken ja...

in 2008 moest ik omkoppelen bij de shell in Hazeldonk en kreeg telefoon, mijn collega wilde terwijl ik aan de telefoon was even goed doen en koppelde in mijn plek om...terwijl ik aan de foon was hield ik alles in de gaten en hoorde de klik niet van de schotel maar een stamp en dacht nog bij mezelf...na mn foontje toch ff checken t zit niet goed volgens mij...maar dat foontje (met de werkgever) duurde iets langer dan verwacht en de collega maande me ondertussen aan naar de pomp te lopen voor een bakkie koffie...na het bakkie alles vergeten natuurlijk en dan willen weg rijden...de trailer bungelde nog net op het spatbord en mn voet durfde ik niet meer van de rem te halen...t was echt milimeters... een chauffeur van Visbeen die het zag gebeuren heeft toen vlug de poten uitgedraaid...

mja...dr zijn best nog leuke/goeie collega's op deze aardkloot...

ahummmm... dit was dus geen beginnersfout...een foutje kan altijd gebeuren....maar een 2e keer zal het me niet overkomen, ik verbreek de volgende keer nog liever de telefoon verbinding....

kortom...k had het wel gemerkt en een vermoeden...maar gelijk handelen was beter... niks meer uitstellen dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Flink wat jaren geleden stond ik,op een zaterdag ochtend,in een flinke file op de A 58 tussen Oirschot en Moergestel.

Om de verloren tijd toch nuttig te besteden haalde ik de landkaart van NL tevoorschijn en ging eens kijken waar ik maandag precies moest lossen(ik ben niet zo heel goed bekend in NL,moet meestal op de kaart kijken):D

IK zat eens lekker onderuitgezakt met de kaart op t stuur en toen ik weer keek zag ik dat die witte Renault voor me een paar meter was opgeschoven,ik liet ook de koppeling opkomen en schoof mee"krak"hoorde ik opeens,

Gloeiende dacht ik,wie gooit hier nu een leeg bierblikje op de weg,en schoof nog wat door naar die witte Renault.

Toen ik weer voor me keek zag ik drie mensen,helemaal witheet,op de vluchtstrook staan zwaaien met hun vuist tegen mij,,,,,

Die kwamen dus uit die rode Duitse Mazda die tussen mij en die witte Renault stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ Europeaan

U vergist zich niet? Dat gebeurde niet zo'n 20 jaar geleden op de ECT-Home terminal in de dubbele wachtrij voor post 5 (Westland)? En die rode Mazda was niet per ongeluk "gewoon" een platte combinatie die voor u stond te wachten om ook containers op te gaan zetten, terwijl de auto's in rij naast u werden gestart om allemaal een paar plaatsen op te schuiven?

:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
@ Europeaan

U vergist zich niet? Dat gebeurde niet zo'n 20 jaar geleden op de ECT-Home terminal in de dubbele wachtrij voor post 5 (Westland)? En die rode Mazda was niet per ongeluk "gewoon" een platte combinatie die voor u stond te wachten om ook containers op te gaan zetten, terwijl de auto's in rij naast u werden gestart om allemaal een paar plaatsen op te schuiven?

:p

Nee nee Karel,,,het was wel degelijk een Duitse rode Mazda,overigens ben ik nooit op de home terminal geweest van de ECT,het enige wat ik in containers gedaan heb was voor de Bell line en een beetje op pier 7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

IK geloof dat ik t volgende verhaal wel eens meer hier verteld heb maar kan t niet vinden:

Toen ik pas reed zat ik bij de Wetram en op een avond reed ik ergens bij Saarbrucken toen ik wat 'slaperig"werd.

Ik besloot effe te stoppen en ging" even" met mn kop op t stuur liggen,maar omdat t koud was liet ik de motor lopen,iedereen deed dat in die tijd ,dat was niks vreemds hoor.

Intussen was er een andere vrachtwagen voor mij komen staan op die parking en toen ik van ellende wakker werd keek ik recht in zijn achterlichten en dacht werkelijk dat ik gewoon reed en dat mijn laatste uur geslagen was.

IK heb het pedaal nog nooit zo hard door de plank getrapt als toen,en toen mijn hart enigzins tot bedaren gekomen was ben ik maar op bed gaan liggen met de gordijnen dicht.

IK ben later toch nog wel eens over t stuur gaan liggen,maar nooit meer met de gordijnen open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nee nee Karel,,,het was wel degelijk een Duitse rode Mazda,overigens ben ik nooit op de home terminal geweest van de ECT,het enige wat ik in containers gedaan heb was voor de Bell line en een beetje op pier 7

Haha .., oké. Meer dan genoeg, denk ik.

En inderdaad, uw voornaam is anders. Maar het overkwam een goede, behulpzame collega die even op de kaart zou kijken hoe het beste ergens naartoe te rijden. Hij zat te wroeten in de kaartenbak van een F12? F10? op de motortunnel, heeft de kaart te pakken die hij zocht, spreidt die kaart uit over het stuur, hoort startende en optrekkende motoren, ziet vanuit z'n rechter ooghoek dat de rij naast hem opschuift ... zet z'n (lopende) wagen in de versnelling, gooit de handrem los, trekt op .. Wij staan met een paar man vlak naast die wagen en denken: "wat gaat hij nou doen?" En hij rijdt pardoes, bots!!, achterop de aanhanger van de combinatie die voor hem staat.

Die beste collega heeft nog heel lang aan zichzelf getwijfeld. En wel twee uur zichzelf (hardop) afgevraagd: "Nou ja, wat maak ik nou klaar .. ?"

Gelukkig was de schade beperkt. Want het was optrekken, en meteen ook weer op de rem. Maar hij zat er wel achterop.

Ik moest er opeens aan denken toen ik uw verhaal las.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

3 jaar geleden voor een bedrijf gereden waar ze ook met kip trailers reden. Ik moest op een dag grind rijden, ligt er een briefje op het stuur "eerst laden in Weeze dan even naar de werkplaats" Er stond niet op waarom, het losadres jag tussen weeze en de werkplaats in dus dacht ik, ik ga eerst maar lossen;

Op het losadres de PTO ingeschakeld en kiepen maar, er gebeurd niets, eerst maar eens kijken of ik de PTO goed had aan gezet bij elke auto was dit weer anders.

Nog maar eens proberen, gas geven maar hij wilde niet kiepen, wel g**d hoe kan dat nou.

Even uitstappen en met de hand gas geven en zien wat er gebeurd, oeps hydoliekslang kapot en er spuit behoorlijk wat olie uit.

De schofelchauffeur bij de betoncentrale in kennis gesteld, deze uite scheldwoorden die ik niet wist dat ze bestonden, maar hij zou het zand afgraven.

De planning gebeld, deze wisten dat de avond ervoor een collega met afkoppelen de slang had beschadigd vandaar moest ik naar de werkplaats.

Wilde ze mij de schuld geven! Had dan even geschreven dat de slang kapot was, nu dacht ik dat ik voor een kleinigheidje naar de werkplaats moest.

Na reparatie bleek dat ik 50 ! liter olie had weg gestampt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi, ben nieuw hier, maar ook effe mijn "beginnersfoutjes" neerplanten.

Niet per sé in chronologische volgorde.

1:

Ik had net 2 dagen mijn C, toen ik met een ginaf 8x8 een dagje moest rijden, bij de eerste straat rechtsaf, al 3x moeten steken. Vonden ze heel knap met 3 sturende assen.

2:

Ook met een 8x8, kraanmachinist zei: je moet op de rand van de rijplaten gaan staan. Dus ik doe dat, en nadat de bak was volgeschept wil ik wegrijden.

Ik draai aan het stuur en op het zelfde moment schiet de wagen van de platen af. Daar sta je dan met je kipper op half 11.

De kraan heeft me rechtgeduwd en ik kon met een hartverzakking verder rijden.

3:

Bij een ander bedrijf met een iveco 4x4 onder een brug vastgezeten. Tilburg.

Was zo'n hoog springerig ding met kraan erop, ik had net de stenenklemer er aan gehangen, zo laag mogelijk in de bak gezet en onderweg.

Nadat ik onder de spoorbrug door was, aan de andere kant van Tilburg 2 pakketten stenen opgehaald, die de stratenmakers niet nodig hadden.

Op de terugweg dacht ik nog, ah, die 5 cm dat die kraan nu hoger staat, maakt niet uit. Tot ik onder de spoorbrug doorkwam...

Gelukkig alleen de goten van de slangen opgefrommeld.

Vond het baasje niet zo leuk, vooral omdat de wagen nog geen 4 maanden oud was.

4:

Als rangeerder werkzaam bij een bedrijf uit Acht met de blauw met witte wagens.

Ik doe de deuren open, rijd achteruit naar het dock, boem is ho. Ik zie dat ik niet tegen dock sta, dus iets harder naar achter, bots, weer niet tegen dock.

Dus ik rijd weer naar voren, ga achter kijken, blijkt dat ik 1 deur niet had vastgezet... Daar zat een lelijke vouw in. Was baasje ook niet zo blij mee.

5:

Ooit met gas gereden, ik moest op zondag in de regio Rotterdam gaan voorladen voor een collega, die zou er maandag mee naar Antwerpen rijden.

Ik kreeg een routebeschrijving mee met welgeteld 8 regeltjes text.

Voor ik het wist, nam ik een verkeerde afslag en stond met mijn tankwagen voor de benelux tunnel.. Baasje gebeld, die zei: Politie bellen (112). Dus ik gebeld en de hele situatie uitgelegd.

Binnen 10 minuten stonden er 2 gele RWS auto's, 1 politieauto en 2 rode kruizen boven de weg.

Ze hebben tijdelijk alle 4 de rijbanen afgesloten, zodat ik 100 mtr achteruit kon en tussen de buizen omhoog. Heeft mij en de baas niets gekost.

Zou ik gewoon zijn doorgereden, was de boete al uitgeprint voor ik aan de andere kant was.

En dan nog diverse spiegels verloren door overstekende bomen en tegemoetkomend landbouwverkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Rijd nu 2 jaar, bakwagens met of zonder tandemasser.

Eerste foutje was een knipperlicht met achteruit links om een hoek, nog voor mijn contract inging.

Scheur in het zeil door een uitstekende schroef bij een poort...

Handrem vergeten tijdens het aankoppelen van aanhanger op een behoorlijke helling

Luchtslang van aanhanger vergeten af te koppelen, zelfde ook nog eens met lichtkabel (krijg je als je haast hebt)

Ook al eens aanhanger vol met wijn vergeten de poot voor uit te draaien, KLONK, gelukkig alle flessen nog heel

Tijdens inpakken van de auto op zondag avond, denken dat er iemand de bocht te kort neemt (stond op een hoek) terwijl je zelf schuin in een ander rolt... gelukkig alleen 2 stukjes plastic kapot...

Bij aankoppelen de stekkerdoos aan de bakwagen met de dissel kapotrijden....

Gelukkig allemaal van die hele kleine dingetjes, en gelukkig met lading nog nooit iets gebeurd.

Lachwekkend was ook wel een 10,5T tandemasser, achter een 7,5T bakwagen, beide vol beladen, en pas merken dat je aanhanger een klapband heeft als je op een gegeven moment vonken ziet... Geen spoor meer van een band, alleen nog draad...

En de eerste keer dat ik meerijd om te kijken of het iets voor mij was, klein aanhangertje achter 7,5T, toeteren naast ons, op de vluchtstrook, hele wiel weg, inclusief naaf... sta je ook gek te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

>ik heb ook blunder gemaakt in mijn bakwagen tijd. Ik stond netjes langs de stoep geparkeerd, tussen de geparkeerde auto's, ik net een palletje gelost met laadklep. laadklep dicht gedaan, loop voor de wagen langs kijk bij beide kanten of het vrij is, keek alleen niet achter. Stap in kijk in mijn spiegels moest een een kein stukje achteruit om weg te kunnen rijden, rij op moment achteruit hoorde ik op dat moment tuut en bonk, wat bleek had een vrouw haar auto een nissan pal achter de wagen gezet, zodat ik het in de spiegels niet zag. Ik stap uit loop naar die vrouw, en dan zegt ook nog chauffeur u had me toch kunnen zien in de spiegels, ze stond te trillen als een rietje, en de Nissan had er een sportieve deuk bijgekregen<

:bey:

Heb ik zelf ook mee gemaakt.

:confused:Al begrijp ik nog steeds niet waarom men denkt dat we door de laad bak zouden moeten kunnen kijken.

Als je ziet hoe vaak ze zelf de stomste en raarste stunts uit halen op de weg.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even denken hoor.Wipkar afkoppelen (leeg) terwijl de steunpoot niet uitgedraaid was.Oplegger aankoppelen en onder de kingpin doorschieten.Als je de eerste keer met een gestuurde oplegger rijd wel rekening houden met de uitzwaai :D zodat je niet een Astra van 2 weken oud total los rijd.Laad/losklep niet goed gedaan tijdens rolcontainers lossen met als gevolg dat er twee van de klep af rolden.En verder wat kleine dingen die geen schades ofzo waren maar wel irritant voor mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

La Junquera boven afkoppelen ivm ADR, met losse trekker naar beneden om T2 te maken, weer aankoppelen, Frankrijk induiken en erachter komen dat er maar 1 luchtkraan opengezet is, moest hard remmen en kwam met rokende trekkerremmen gelukkig voor de peage tot stilstand, poeh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan heb ik nog een mooi verhaal

Had sla geladen in Oostrum bij Venray

Moest op de markt in koln gelost worden

Ik kom laat in de avond in koln op de markt aan

Een groot nadeel was Er was kermis Dus met een paar man de kroeg in

We komen in de moren bezopen uit de kroeg

Maar die beste man wilde de sla niet meer

Dus eerst slapen De de baas gebeld En die beste man vroeg waarom wilde hij de sla niet meer

Ik ben op de kermis geweest Maar dat is het probleem toch niet

Ja maar ook in de kroeg tot in de morgen

O.En nu Ik Lading heb ik al. Jij gaat die sla boer zelf maar bellen en los het probleem zelf maar op

Ik die slaboer gebeld Werdt voor gek uit gemaakt De hoorn er op gegooit

En terug naar oostrum.Mocht niet binnen komen

Die sla boer heel boos Zelfs ik hoefde zelf niet te lossen Want ik mocht niet meer binnen komen

Dus geen groente meer rijden

Mijn baas heeft er nooit meer iets over verteld

En straf heb ik ook nooit gehad Want het maakte mij allemaal niet uit

Wat was vroeger toch een mooie tijd Toen werdt er nog geld verdient

Ja Karel dat waren andere tijden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Mijn grootste fout was om het dakluik open zetten na een regenbui, ik reed toen nog met een zeilenbak en had er even niet aan gedacht dat daar water op bleef staan, de rest laat zich raden toen ik flink af moest remmen bij het eerste kruispunt LOL

Heel herkenbaar verhaal. alleen was het bij mij ook nog eens met een topsleeper, dus heel mijn slaapkamer zeik en zeik nat.

Maar de grootste fout is geweest dat ik toen dacht dat ik dit zolang ik zou kunnen met plezier kon blijven doen. Dat plezier is er toch wel een heel end vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden