[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

13 chauffeurs eruit bij Van der Wees Wegtransporten Dordrecht


ARoger

Recommended Posts

  • Forumlid

DORDRECHT - Bij Koninklijke Van der Wees Wegtransporten BV in Dordrecht zijn recentelijk twaalf chauffeurs met een vertrekpremie vertrokken. De dertiende wil niet en voor hem is bij het UWV een ontslagvergunning aangevraagd. Chauffeurs spreken van een on-Koninklijke gang van zaken.

Het bovenstaande is dinsdag bevestigd door directeur Elias Ott van Van der Wees. "Wij hebben de dertien chauffeurs een royale financiële regeling aangeboden. Op één na heeft iedereen ermee ingestemd", beaamt Ott.

"Dit is nodig omdat wij in 2011 na 77 jaar afscheid hebben genomen van onze klant Schokindustrie Zwijndrecht. De laatste vijf jaar moesten wij onder de prijs rijden. Dat betekende dat wij geen afschrijvingen deden.'

'Er zijn daar de laatste tijd verschillende directeuren geweest en in 2010 vroegen ze ons om tien procent met de prijs te zakken. En toen begon de tijd te komen om afscheid van ze te nemen.""

"Wij hebben het nog een tijd aangekeken, in de hoop op verbetering. Uiteindelijk hebben wij de medewerkers een royale ontslagvergoeding aangeboden. Maar één wil meer geld."

"Van de vertrokken chauffeurs hebben ze op een na allemaal al ander werk gevonden", zegt de directeur. De medewerkers zijn op 25 november per brief op de hoogte gesteld. Ott ontkent dat vooral de dure chauffeurs het veld moeten ruimen.

Hij benadrukt: "Daar hebben wij helemaal geen keus in. Er is gehandeld volgens het afspiegelingsprincipe van de UWV. En UWV controleert dat."

Onder druk gezet

Enkele weggestuurde chauffeurs stellen dat ze onder druk zijn gezet door de directie. De directie zou tegen ze hebben gezegd: 'Teken of wij vechten het uit via het UWV.' Ott: "Ze hoefden niet te tekenen. En het UWV zou voor ons een goedkopere weg zijn geweest. Maar dat is niet onze stijl."

"Als de laatste chauffeur van de dertien van het UWV niet ontslagen mag worden, dan mag hij bij ons blijven. Maar dan komt hij in een functie die hij niet ambieert. En zal uit zichzelf ontslag nemen", voorspelt Ott.

Deze chauffeur is emotioneel. Ik verwacht dat het UWV het ontslag gaat goedkeuren. En dan is deze man het eerdere aanbod misgelopen. Het geld is hij dus kwijt”, vervolgt hij.

Schandalig

Transport Online heeft gesproken met bestuurder Arie van Dijk van FNV Bondgenoten. Hij reageert: "Het is schandalig. Als die mensen er om bedrijfseconomische redenen uit moeten dan had het bedrijf ook de vakbonden moeten inlichten. Ik vind het trouwens redelijk onbegrijpelijk dat onze leden niets hebben gemeld", voegt hij eraan toe.

Vreemd genoeg beweert Ott dat hij in deze kwestie in contact is geweest met advocaten die optraden namens FNV Bondgenoten.

Verder stelt hij dat Van der Wees de transportactiviteiten niet helemaal wil afstoten. De verschillende andere onderdelen van de onderneming zouden bovendien goed draaien.

bron: transport-online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
DORDRECHT -

"Dit is nodig omdat wij in 2011 na 77 jaar afscheid hebben genomen van onze klant Schokindustrie Zwijndrecht. De laatste vijf jaar moesten wij onder de prijs rijden. Dat betekende dat wij geen afschrijvingen deden.'

'Er zijn daar de laatste tijd verschillende directeuren geweest en in 2010 vroegen ze ons om tien procent met de prijs te zakken. En toen begon de tijd te komen om afscheid van ze te nemen.""

e

En dat is nu het daadwerkelijke probleem in het transport! Opdrachtgevers die niks willen betalen.

Het lijkt me een bijzonder moeilijke keuze om als ondernemer te maken... Na 77 jaar afscheid nemen is nogal wat. Vroegah was Schokindustrie, wat ik zo denk en niet hoeft te zijn, een bedrijf nog geleid door mensen die betrokken zijn bij het bedrijf en aanverwante bedrijven als transportondernemingen die elkaar wat gunde en elkaar ook persoonlijk kende. Dan komt er een interim directeur die even orde op zaken gaat stellen met de gevolgen van dien.

Nu zal er een bedrijf voor gaan rijden met moe-ers of ze leven de CAO niet na...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijft de hamvraag: Wie rijd er nu voor schokindustrie? En ook al was van der Wees een paar % duurder als de concurrentie. Ik kan mij niet voorstellen dat dat 10% is. Dus er schijnt nu toch iemand te rijden die met (veel) minder genoegen neemt OF denkt af te kunnen. Die palen moeten toch naar de bouw toe ook al zijn het er nu een paar minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dat is nu het daadwerkelijke probleem in het transport! Opdrachtgevers die niks willen betalen.

Het lijkt me een bijzonder moeilijke keuze om als ondernemer te maken... Na 77 jaar afscheid nemen is nogal wat. Vroegah was Schokindustrie, wat ik zo denk en niet hoeft te zijn, een bedrijf nog geleid door mensen die betrokken zijn bij het bedrijf en aanverwante bedrijven als transportondernemingen die elkaar wat gunde en elkaar ook persoonlijk kende. Dan komt er een interim directeur die even orde op zaken gaat stellen met de gevolgen van dien.

Nu zal er een bedrijf voor gaan rijden met moetrs of ze leven de CAO niet na...

De werknemer heeft het moeilijk Maar de werkgever ook Die toe moet kijken Dan zijn werk niet weg gaat

Vroeger werdt altijd gezegd De Rotterdamers waren er goed in Werk af pikken

Maar de een kan het goed koper als een ander.ik ken er die rijden meer dan 10% goed koper

Waarom. Ze hebben de bank niet nodig.En hebben de centen zelf.

En moet je voor de Bank werken Is er toch iets fout.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Blijft de hamvraag: Wie rijd er nu voor schokindustrie? En ook al was van der Wees een paar % duurder als de concurrentie. Ik kan mij niet voorstellen dat dat 10% is. Dus er schijnt nu toch iemand te rijden die met (veel) minder genoegen neemt OF denkt af te kunnen. Die palen moeten toch naar de bouw toe ook al zijn het er nu een paar minder.

Of Schokindustrie is te duur met zijn palen,er zijn de laatste 77 jaar ook nieuwe,misschien goedkopere,technieken bijgekomen,en is werk kwijtgeraakt.

En v.d. Wees heeft hier niet op ingespeeld en heeft zich niet op andere werkzaamheden verricht,zou zo maar kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft TO gedaan aan hoor en wederhoor? Het zinnetje "De directie van Schokindustrie was niet bereikbaar voor commentaar" was toch het minste wat je had kunnen verwachten van een journalist....

TransportOnline zwetst maar weer wat, zoals gewoonlijk.

Maar ehh, ik vind het nog niet eens zo schandalig van Van Wees; ze geven tenminste een soort "oprotpremie". Die volgens Van Wees ook nog riant is. Ik heb wel eens verhalen gelezen hier waar het anders loopt. Dat het bedrijfje failliet gaat en dat de heren chauffeurs bij het UWV hun geld mogen gaan halen. Wat dat betreft lost Van Wees het toch netjes op dacht ik zo. Kan niet iedereen zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of Schokindustrie is te duur met zijn palen,er zijn de laatste 77 jaar ook nieuwe,misschien goedkopere,technieken bijgekomen,en is werk kwijtgeraakt.

En v.d. Wees heeft hier niet op ingespeeld en heeft zich niet op andere werkzaamheden verricht,zou zo maar kunnen.

Op één paard gegokt bedoel je ??

Nee, van Wees heeft ook een hele afdeling in op en overslag (havenbedrijf)

Wij laden er regelmatig buizen, en lossen er regelmatig op pontons voor een heibedrijf en die worden daar geladen.

En ze reden toen ook heel Europa door met allerhande lengte en breedte vrachten.

Dus ze doen wel meer, Maar of dat schokindustrie de enige is waar ze niet meer voor rijden is maar de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
O? Noem mij eens drie bedrijven op uit die regio die met poolse platen rijden. Ik weet er zo snel niet eentje.

Of bedoel je die seizoenswerkers daar? Bollenpellen en bloemen plukken, dat doen er wel veel ja.

Verder is Boterbloem een bedrijf wat bij mijn weten alleen met hollanders rijdt. Kende nog eens iemand die spijt had als haren op zijn hoofd dat hij er ooit was weggegaan. Voor hem was het een wereldbaas. Wel allemaal ouwe troep waar ze mee rijden, dat wel.

Ik bedoel inderdaad die bollenpellers over een paar weken wordt er bij het biervak in de Lidl allen maar Pools gesproken. Dan laden ze hun Mercedes 190 weer vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.

Onder druk gezet

"Als de laatste chauffeur van de dertien van het UWV niet ontslagen mag worden, dan mag hij bij ons blijven. Maar dan komt hij in een functie die hij niet ambieert. En zal uit zichzelf ontslag nemen", voorspelt Ott.

Geeft hier nu een directeur toe hoe er gehandeld wordt in de transportsector met een in hun ogen onwillige werknemer ?

Dit is precies de reden waarom er weinig chauffeurs op komen voor hun belangen, je trekt altijd aan 't kortste eind en dan pesten ze je wel weg !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geeft hier nu een directeur toe hoe er gehandeld wordt in de transportsector met een in hun ogen onwillige werknemer ?

Dit is precies de reden waarom er weinig chauffeurs op komen voor hun belangen, je trekt altijd aan 't kortste eind en dan pesten ze je wel weg !

Helaas is dat de reden dat de meesten hun mond niet open doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heeft Ger nooit beweert hoor. Hooguit dat het salaris altijd op tijd is, en ze voor hem mooi werk hebben. Hij geeft zelfs openljjk toe dat hij regelmatig in conclaaf is met de planning/directie van Vos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En voor mij reden om totaal geen waarde te hechten aan een zogeheten 'vast contract'. Als ze echt van je af willen 'treiteren' ze je wel weg. (tenzij je natuurlijk Ger heet en voet bij stuk houdt dat je bij de beste werkgever van het land werkt... :zegtniets: )

Dat doet die toch ook

Kijk maar is hoe rijk de van familie is

Nee. Alles is van de Bank.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden