[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Welke soort 27mc gebruik JIJ!


firerescue

Recommended Posts

  • Forumlid

Mede forumleden ik zou van jullie eens willen weten wat voor soort 27mc jullie gebruiken. En dan bedoel ik niet direct welk merk en type, maar ik ben meer benieuwd naar vermogen. gebruiken jullie allemaal netjes een "legale" bak of gebruiken jullie een "export" bak. Wil straks als ik daadwerkelijk op de bok stap ook een bak aanschaffen, zit zelf te denken aan een "export" model. En dan niet met zoveel vermogen om tot moskou te komen, maar net iets meer. Zodat je net iets meer tijd hebt voor een babbeltje of wat meer bereik om contact te maken met collega's of bekenden.

grtz marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

President Lincoln. Da's dus 1 tje met honderden kanalen, AM, FM, USB, LSB en CW (morse)

Daarachter een eindtrap (lineair) die ruim 200 watt zou moeten geven maar doet 'slechts' 170. Maar wel op een Wilson 1000 antenne met een prima SWR.

Zo'n Lincoln heeft behalve de 11 meter band (=27mhz) ook de 10 meter amateurband. Daar zitten dus de legale amateurs met licentie. Die willen overigen niet met illegalen praten, maar Amerikanen doen daar niet moeilijk over, die willen wel met je praten. Helaas zijn de condities daarvoor niet zo gek vaak aanwezig. Laatste maanden gaat het wel aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Eerst altijd een PL Jackson gehad. Reed in Italie en sprak met collega's in Sofia en andere verre oorden. Later deze thuis gestald en in de wagen een Lincoln...Moeders had ik geregeld aan de bak... GSM bestond nog niet.

Nu heb ik een alan (zoveel) in de luxe wagen en 1 op de boot en thuis een icom IC-706MKIIG.... zeg verder niets meer...

O,ja staat nog werkend op de plank....HAM International JUMBO...alles is groot aan dat ding!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb overigens altijd nog in de planning om een converter te gaan gebruiken die het signaal naar 6.635 mhz brengt (het vliegtuigbandje, wel uitkijken daar)

Heb thuis een Yaesu FRG 7700 communicatie ontvanger staan en hoor op bovengenoemde frequentie wel eens collega's praten. Hoorde eens iemand praten die in Noord-Spanje reed en die sprak met een binnenschipper die bij Koblenz voer. En met iemand in Haarlem. Maar wel allemaal via SSB modulatie natuurlijk.

Afhankelijk van condities wil dat ook wel op 27mhz, maar condities verplaatsen zich qua tijdstip en tijd van het jaar. Dus hoe meer banden je kunt gebruiken hoe leuker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden