[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hoeveel verdient een vrachtwagenchauffeur


Funkywim

Vraag

  • Forumlid

Er zijn waarschijnlijk al wel van deze vragen gesteld maar ik vind er niet zoveel . IK zou willen vragen , hoeveel verdient een internationaal vrachtwagenchauffeur netto per maand ? En voor hoeveel uren dan ? Ik heb ergens gelezen dat het 2000 euro is , ergens anders 3000 , nog ergens anders 4000 a 5000 en nog ergens anders maar 1800 , ik ben geintresseerd om dit later te worden en zou dus graag weten wat het nu echt is . Alvast bedankt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Er zijn waarschijnlijk al wel van deze vragen gesteld maar ik vind er niet zoveel . IK zou willen vragen , hoeveel verdient een internationaal vrachtwagenchauffeur netto per maand ? En voor hoeveel uren dan ? Ik heb ergens gelezen dat het 2000 euro is , ergens anders 3000 , nog ergens anders 4000 a 5000 en nog ergens anders maar 1800 , ik ben geintresseerd om dit later te worden en zou dus graag weten wat het nu echt is . Alvast bedankt !

In deze link vindt je 2 cao`s in PDF. Kijk daar maar even in en dan weet je het. Het is wel een cao welke afgelopen januari 2012 is vervallen.

Logistiek.nl - De CAO's Beroepsgoederenvervoer van TLN en KNV

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Er zijn waarschijnlijk al wel van deze vragen gesteld maar ik vind er niet zoveel . IK zou willen vragen , hoeveel verdient een internationaal vrachtwagenchauffeur netto per maand ? En voor hoeveel uren dan ? Ik heb ergens gelezen dat het 2000 euro is , ergens anders 3000 , nog ergens anders 4000 a 5000 en nog ergens anders maar 1800 , ik ben geintresseerd om dit later te worden en zou dus graag weten wat het nu echt is . Alvast bedankt !

De vraag die je hier stelt is al vele malen beantwoord.

Echt er iets over zeggen hoeveel JIJ zult gaan verdienen kun je niet maar zo ...

Voor basislonen zie de CAO ... dit kan op CAO online index ...

Over hoeveel overuren je zult gaan maken ... daar is ook zomaar niets over te zeggen; wel heb je zeker als je zuivere rijdagen hebt minder betaalde uren op een dag dan een chauffeur die kortere afstanden rijdt en veel laad/losuren ook heeft.

Zo zie je maar ... hoeveel je kunt gaan verdienen is m.i. allemaal koffiedik kijken.

Hoeveel je op je bankrekening gestort krijgt is ook afhankelijk van hoeveel uren je van standplaats af bent ... = de onkostenvergoeding.

Ook voor de toekomst zit men meer en meer aan de 48 urige werkweek aan (gemiddelde) nu is het nog zo dat een aantal uren hierin niet meetelt voor het gemiddelde maar in de toekomst kan dit makkelijk veranderen.

Ik zou dus zeggen minimaal 40 uur per week === je basis salaris ... en dat zal zo maximaal (loonschalen) zo rond de € 1600 per maand zijn schat ik in.

En maximaal .. daar valt weinig over te zeggen en men kan ook geen 5 of 10 jaar de toekomst inkijken.

Ik zou uitgaan van maximaal 8 overuren per week ...

En dan kom je qua salaris eerder rond die € 2000,- per maand te zitten dan hoger ...

€ 3000 a € 3200 zijn echt wel de uitschieters van hele goedgevulde werkweken ... en inclusief onkostenvergoedingen die in de toekomst ook anders dwz belast zouden kunnen gaan worden.

Daarnaast heb je nog zoiets als een tijdvoortijd-regeling ... alles boven het x-aantal (57uur) per week wordt dus op je tijdvoortijd bijgeschreven.

In de zeecontainers zat ik zo rond de 2400 a 2700 netto per 4 weken all-in (dus inclusief onkostenvergoeding / daar hadden ze ook een tijdvoortijdregeling)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zeg overuren € 17.- per uur ... BRUTO! D5 ... waarin je zeer waarschijnlijk niet zult beginnen ...

Netto RUWWEG ... € 10,00 (42% belasting)

Overnachtingen ruwweg (24 uur van standplaats) € 44,- (bij meerdaagseritten CAO online TLN Vergoeding van verblijfkosten)

Per week = 4 of 5 overnachtingingen dus ruwweg 5 * 44 = € 220 ... maar dat haal je niet ivm eerste en laatste dag ...

Ga er maar eens mee rekenen ...

ruwweg heeft een chauffeur (max) zo ongeveer net geen 10 euro netto per uur aan verdiensten ....

Zeg dat het ligt tussen de 8 en de 10 euro ....

Ga er maar eens mee reken hoeveel uren je zo gemiddeld kunt maken ...

48 per week = zo'n 40 * basisloon (8.40netto?) + 8 * 10,- = € 416,- per week aan loon ...

Je werkt geen 52weken per jaar natuurlijk ... maar zo ongeveer 47 weken ... € 416 * laat ik het afronden tot 48 weken = JAAR € 20.000 AFGEROND naar boven. Per maand komt dat qua loon neer op € 1670,- uitgaande van een zeer strikte 48 urige werkweekWETgeving!!!

< heb me ff vergist ... die vrije weken krijg je natuurlijk doorbetaald op basis van je basisuren ... er komt dus nog zo'n 4 * basisloonweken bij ... 1300 ? >

Allright ga er zelf maar verder mee rekenen ... maar reken je in dit werk NIET rijk === gezien de verslechterde economie en andere wetgeving zoals die 48 uur zijn de verdiensten al heel veel minder geworden dan in het verleden toen je als chauffeur nog veel langere werkweken kon maken

Onkostenvergoeding ... uitgaande van gemiddeld gezien 4 nachten ... € 176 per week ... * 48werkweken per jaar = € 8500 per jaar / 12 = € 700 per maand (indien de regels hieromtrent niet zullen veranderen in de toekomst en dit een netto vergoeding blijft)

Dan zul je zo ergens per maand op je bankrekening krijgen € 2400,- ... in die richting moet je denken ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ze zien het wel Maar ze geloven het niet

De chauffeur moet gewoon niet zo veel doen

Dan is het probleem snel op gelost

Huuh

nu ben ik het een keer met Huub eens ...

politie gaat staken , onderwijs gaat plat dinsdag ....en wat doen de chauffeurs ...... werken gewoon door .

6 maart nieuwe onderhandelingen voor de CAO , ik zeg plat die handel

samen met het onderwijs en de politie .... wie volgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Reindert
nu ben ik het een keer met Huub eens ...

politie gaat staken , onderwijs gaat plat dinsdag ....en wat doen de chauffeurs ...... werken gewoon door .

6 maart nieuwe onderhandelingen voor de CAO , ik zeg plat die handel

samen met het onderwijs en de politie .... wie volgd

Gewoon eens een keer eensgezind optrekken, en met een paar duizend vrachtwagens de belangrijkste routes in Nederland voor 1 week totaal blokkeren!! Kijk dan maar eens hoe snel er iets veranderd zal zijn!

Maar aangezien de meeste chauffeurs watjes zijn, en alleen thuis een grote muil hebben, zal er nooit iets gebeuren hier in de land!!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast rik bos

Beste Reindert.

ten eerste de chauffeurs zijn geen watjes.

als je lees dat de politie het onderwijs de schoonmakers zelfs illegale krijgen volop steun van de bonden.

in het transport is het zo dat de chauffeurs zelf moet staken en of actie voeren en dat de bonden dan bekijken of ze deze kunnen overnemen.

dus iedere bedrijfstak krijgt steun maar het transport niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast rik bos

deze reactie had ik wel van jou verwacht jij wacht liever tot het helemaal mis is,

en dan janken van de chauffeurs willen niets doen.

geef dan nu eens antwoord op de stelling zijn chauffeurs watjes zoals Reindert het hier beschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
deze reactie had ik wel van jou verwacht jij wacht liever tot het helemaal mis is,

en dan janken van de chauffeurs willen niets doen.

geef dan nu eens antwoord op de stelling zijn chauffeurs watjes zoals Reindert het hier beschrijft.

Zo lang ze bonen soep van Fredie eten zijn het geen watjes.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast rik bos

Er ligt een stelling van Freddie.

Nu de onderhandelingen aan gang zijn moeten de Chauffeurs hun gemak houden.

je kunt geen actie voeren dit kan alleen als de onderhandelingen vast lopen.

ik wil wel eens weten of jullie het met deze stelling eens zijn.

ik ben er tegen een waarschuwing actie kan geen kwaad.

laat de onderhandelaars maar weten dat wij het niet meer pikken.

dat wij eisen dat ons werk op een normale manier word beloond.

dit is een normale salaris voor 40 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast rik bos

hoe wil jij de actie in loosduinen dan noemen.

jij was ondermeer de gene die er tegen was.

want het werd niet gesteund door de bond en je kreeg geen reiskostenvergoeding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Er ligt een stelling van Freddie.

Nu de onderhandelingen aan gang zijn moeten de Chauffeurs hun gemak houden.

je kunt geen actie voeren dit kan alleen als de onderhandelingen vast lopen.

ik wil wel eens weten of jullie het met deze stelling eens zijn.

ik ben er tegen een waarschuwing actie kan geen kwaad.

laat de onderhandelaars maar weten dat wij het niet meer pikken.

dat wij eisen dat ons werk op een normale manier word beloond.

dit is een normale salaris voor 40 uur.

IK vrees dat ik het met Freddie eens moet zijn.:ja:

En wie zijn dat?die de onderhandelaars moeten laten weten dat men het er niet mee eens is???die anderhalve man en een paardekop die nog lid zijn van een bond?:eek:

Of de anderen die geen lid (meer) zijn en toch van de resultaten van de onderhandelingen mee willen profiteren?:mad:

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Cortrans
veel te weinig voor het geen ze doen maar niemand wil dat zien:ja:

ik wil het best wel zien:ja:, maar kan er (persoonlijk) geen verbetering in brengen:stom::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden