[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voormalige Nederlandse vrachtwagens op buitenlands kenteken


B.R.uut M

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jahaaaa, Huub kan je nog verhalen vertellen over zijn scheepsmaat, Rock de Braziliaan.

Β 

Voor hij bij de Nedlloyd begon als ketelbinkie. Maar eehh huub, jij was toch al gestopt na de niet bestaande klus op het remeiland?

Β 

Overigens zijn er genoeg vrachtwagens Afrika en Azie ingegaan, waar niet alleen de bedrijfskleuren en naam op staan.Β 

Zag er 1 waar het Nederlandse kenteken ook nog als "extra" aan hing.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De bouwtekeningen werden gemaakt door Heerema Offshore, een bedrijf dat het REM-eiland als etalagemateriaal zag, voor een branche waarin ze verder de vleugels wilde uitvouwen. Dat lukte nog ook. En de werknemers bij Jo Brandel, een internationale TV-producent, kregen de opdracht om alle hardware voor binnen te kopen: de complete uitzendstraat, met filmprojectors, een diaprojector voor de pauze-slides en een 50 kilowatt zender. En dan allemaal wel zo compact graag, dat het allemaal netjes op een eilandje paste, dat niet groter zou worden dan 10 bij 25 meter.

Β 

Β 

In 1966 is Heerema gestart met ontwikkelen van proef boren op het eiland Met aan voering Van Martin van Beelen die de leiding had

Β 

Ik ben in 1967 in dienst gekomen En heb de ontwikkeling mee gemaakt Een klein stukje er van

Β 

Het werd een schip aan gekocht Een oude walvis vaarder Die is om gebouwd Met een boortoren Voor onderzoek te doen op zee Waar een boor eiland kon staan of niet

Β 

Het schip kwam onder de vlag van Panama En de naam werd het M/S Explorer Β Β Β 

Β 

Huub
Β 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 3 years later...
  • Forumlid
2 uur geleden zei 1934:

Tja eerst Nederlands en nog bij ons uit de buurt ook,en nu al heel wat kilometers in Griekenland,aangetroffen in de buurt van Patras

Β 

Ik ben onderweg in zowel de hele Balkan als Griekenland zoveel oud Nederlands materiaal tegengekomen, onvoorstelbaar.

Tot aan oude groene trailers van Schuitema toe.

En dan te bedenken dat alles hier naar euro-6 moet en het 1500 km verderop gewoon weer een tweede of derde leven krijgt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch als ik in al mijn wijsheid en reizen naar Afrika, Oostblok en LAtijns-Amerika zo kijk, heb ik meer het idee, dat men daar de oudere auto's hebben wil, omdat ze nog met een schroevedraaier en een hamer te repareren zijn.

Β 

Electronica wordt daar alleen omgesmolten voor de metalen, en de diesel en olie voor in het motorblok.

Komen de opleidingen en dichtheidsgraad van servicepunten ook nog bij natuurlijk.

Β 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ayla,gezien het overschot aan Renaults met euro 5 op de tweedehandsmarkt is Renault begonnen met ombouwen van euro 5 NAAR euro 3.

Ja je leest het goed dus terug naar af (of beter al die milieu royzooi eraf zodat er nog een v e koopmarkt is in het buitenland)

Snappen julie het nog ? O,ja mijn Scania 141 is ouder dan 40 jaar en blijkt dan gewoon weer welkom in verschillende milieu zone,s.

Zou het dam toch over geld gaan ? Of Ad Bleu dat pas echtΒ  goedwerkt bij 80% motorbelasting,haal je niet denk ik in de binnenstad ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat verklaard de vele storingen die wij steeds hebben in dat ad blue systeem.

Onze gemiddelde snelheid ligt rond de 35km/h en onze top is soms wel 60......

Wij zijn al ruim een uur aan het rijden voordat we de temperatuur meter op de 80 gr zien komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei 1934:

Ayla,gezien het overschot aan Renaults met euro 5 op de tweedehandsmarkt is Renault begonnen met ombouwen van euro 5 NAAR euro 3.

Ja je leest het goed dus terug naar af (of beter al die milieu royzooi eraf zodat er nog een v e koopmarkt is in het buitenland)

Dit gebeurd al jaren bij vele export bedrijven.

Auto's die hier een Euro 5 leven hebben gehad, worden zo ver mogelijk terug gebouwd, om maar zo eenvoudig mogelijk te kunnen bewegen. Allemaal voor de export.

Β 

Er is zelfs bekend, dat DAF nog steeds Euro 3 auto's produceert. Deze gaan naar de grotere steden in de rijkere afrikaanse landen.

Β 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Murphy:

Dat verklaard de vele storingen die wij steeds hebben in dat ad blue systeem.

Onze gemiddelde snelheid ligt rond de 35km/h en onze top is soms wel 60......

Wij zijn al ruim een uur aan het rijden voordat we de temperatuur meter op de 80 gr zien komen.

Β 

Β 

Ja maar dat is al langer bekend, ook zijn die euro5/6 motoren op lagere snelheid slechter voor het millieu. Het klinkt allemaal heel leuk dat de millieu vriendelijkste vrachtwagens in het centrum rijden maar dat is helaas een grote leugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

(...) ook zijn die euro5/6 motoren op lagere snelheid slechter voor het millieu. Het klinkt allemaal heel leuk dat de millieu vriendelijkste vrachtwagens in het centrum rijden maar dat is helaas een grote leugen.

Β 

Dus als ik het goed begrijp is de jarenlange ontwikkeling en investering door wetenschap en fabrikantenΒ in schonere dieselmotoren en methodes om schadelijke uitstoot te reducerenΒ allemaal 'wassen neus' volgens jou?

Opmerkelijk, onderbouw deze bewering eens als je wil i.p.v. zomaar wat te roepen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei Pierre:

Β 

Opmerkelijk, onderbouw deze bewering eens als je wil i.p.v. zomaar wat te roepen...

Vrij simpel, Pierre.

Β 

Om aan de euro 6 norm te voldoen kan een fabrikant kiezen om meer adblue in te spuiten, zoals Volvo dat doet, of zoals de meeste anderen dat doen, de verbrandingstemperatuur (inwendig dus) omhoog te laten gaan.

Β 

Bekijk die euro 6 trucks eens naast een euro 5. Dus van het zelfde merk. Bij (nagenoeg) alle types/merken zal je zien dat de motor meer ruimte (nodig) heeft om gekoeld te worden, en daardoor staat bij nagenoeg ieder merk de cabine hoger.

Β 

Β Als je dan die auto niet, of nauwelijks, laat werken haal je amper de optimale verbrandingstemperaturen. En als die dus niet hoog genoeg isΒ krijg je dus moeilijk de beoogde hoge temperaturen in de motor, of in je uitlaatsysteem waar de adblue wordt toegevoegd.

Β 

Resultaat is dat de uitstoot hoger is danΒ tijdens de fabriekstesten/toelatingstesten onder ideale omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Of in jip en janneke:

Omdat die moderne (bus) motoren zo milieu lief zijn, moeten we 2!!!! webasto's mee laten draaien om de keet warm te houden.

En die webasto's doen niet aan euro norm of zo.....

En om dan maar weer terug on topic:

Toch raar dat de milieu lobby zo blij is met een steeds schoner wagenpark, terwijl in de landen wat verder van de hete brij, dankbaar afzet is voor de "afgedankte" milieubarbaren van west europa!Β 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Β 

Dus als ik het goed begrijp is de jarenlange ontwikkeling en investering door wetenschap en fabrikantenΒ in schonere dieselmotoren en methodes om schadelijke uitstoot te reducerenΒ allemaal 'wassen neus' volgens jou?

Opmerkelijk, onderbouw deze bewering eens als je wil i.p.v. zomaar wat te roepen...

Β 

Β 

Doe er mee wat je wil Pierre! Ik ben jou geen enkele verantwoordig schuldig dus je kunt het verhaal aan nemen of niet maar jou kennende zal je dat niet doen want 1. ik ben een snotneus 2. zolang pierre het nog nooit heeft mee gemaakt/gehoord bestaat het niet 3. pierre geloofd alleen in zijn eigen waarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Β 

Dus als ik het goed begrijp is de jarenlange ontwikkeling en investering door wetenschap en fabrikantenΒ in schonere dieselmotoren en methodes om schadelijke uitstoot te reducerenΒ allemaal 'wassen neus' volgens jou?

Opmerkelijk, onderbouw deze bewering eens als je wil i.p.v. zomaar wat te roepen...

Uhm, rechtzaken over sjoemeldiesels???

Β 

TNO Praktijktests: Echter voor gebruiksprofielen volgens de dagelijkse inzet van de onderzochte voertuigen werd gevonden dat in 17 van de 32 situaties de NOx-uitstoot van de zware bedrijfswagens met een eerste generatie Euro VI dieselmotor gemiddeld hoger lag dan de normwaarde1 die geldt voor de officiΓ«le Europese praktijkemissietest voor motoren van zware bedrijfswagens.

Het is gebleken dat het niveau van de gemiddelde en tijdelijke NOx uitstoot van een Euro-VI voertuig sterk afhangt van de inzet. De hoogste NOx emissies in de praktijk werden geconstateerd wanneer de gemiddelde snelheid van de voertuigen laag was.

Β 

Kortom overbeladen barre gaanders die zonder te stoppen op links de file voorbij vliegen, zijn beter voor het milieu πŸ˜‡

Β 

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei schoenenreus:

Doe er mee wat je wil Pierre! Ik ben jou geen enkele verantwoordig schuldig dus je kunt het verhaal aan nemen of niet maar jou kennende zal je dat niet doen want 1. ik ben een snotneus 2. zolang pierre het nog nooit heeft mee gemaakt/gehoord bestaat het niet 3. pierre geloofd alleen in zijn eigen waarheid.

Β 

Wat is dit nou voor raar antwoord?

Β 

Jij doet een bewering die ik persoonlijk ernstig in twijfel trek zoals ik heb toegelicht, ik vraag je enkel om je bewering dat alle euro 5/6 motoren slechter zijn voor het milieu toe te lichten.

Β 

Ik heb er inderdaad nog nooit over gehoord en vind het vreemd omdat er vermogens in de ontwikkeling van schone motoren geΓ―nvesteerd worden en jij zegt dat het allemaal een grote leugen is. Vandaar stel ik jou die vraag op een gewoon normaal en beleefde manier, toch?

Β 

Edit: Localton heeft hiervoor met behulp van een tekst uit een TNO-test laten zien dat het inderdaad deels klopt wat jij eerder beweerdeΒ Schoenenreus. Ik geef je dus gelijk in deze, daar voel ik me niks te goed voor

Maar even een citaatje of een artikel erbij zoeken om je antwoord toe te lichten, datΒ had jij toch ook evenΒ kunnen doen i.p.v.gelijk zoΒ in de verdediging te springen?...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geΓ―ntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden