[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voormalige Nederlandse vrachtwagens op buitenlands kenteken


B.R.uut M

Recommended Posts

  • Forumlid
Cor, de meeste fietsers of voetgangers beseffen niet eens dat er een dode, hoek bestaat
Daarom is het goed dat overheden dit soort maatregelen nemen.
Deense vrachtwagens hebben allemaal een bordje voorop de trekker met de tekst"paehang"( en Zweden met "slapp")
Zowat iedere Nederlander die naar deze landen rijdt heeft dit ook,hoewel t niet verpli ht is voor buitenlanders,vrijwillig dus.
Wat nu i eens het probleem is om dit soort maatregelen af te wijzen nu de Fransen ook met iets komen is mij niet duidelijk.
 

Ik wijs niets af hè, sterker nog, dat alle Hema vrachtwagens met een dodehoekongeval sticker rond rijden is naar aanleiding van mijn dodehoekongeval en op mijn aanraden gedaan.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat toen ik er nog reed ik nog diverse bijna ongelukken had omdat fietsers en voetgangers er niet eens naar kijken......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
5 uur geleden zei sprinter 516:

...
Ik kan je uit ervaring vertellen dat toen ik er nog reed ik nog diverse bijna ongelukken had omdat fietsers en voetgangers er niet eens naar kijken......

Daarom vind ik ook dat de bewustwoording van de "overige deelnemers" beter moet worden. En of dat met een sticker gaat helpen.....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-2-2021 om 20:06 zei roadtrain:

Zoals je eerder had kunnen lezen .....

merkte ik al op dat er nog vele rondrijden met wel de sticker op de deuren maar “nog” niet op alle opleggers en of chassis. Wellicht door regelmatig omkoppelen. Niet alleen de oostblokkers maar ook andere Europeanen. (Juist dat was mij dus onderweg opgevallen!)

 

Daar is moeilijk een oordeel over te geven omdat jij -zover ik weet- alleen binnen Nederland rijd en niet in Frankrijk zelf komt. Dat geeft niet echt een realistisch beeld.

Je zou je dan af moeten gaan vragen bij al die vrachtwagens in Nederland hoeveel en welke vrachtwagens, de oostblokkers en andere Europeanen er nou wél of niet daadwerkelijk naar -of door Frankrijk rijden en deze stickers dus op de auto hadden moeten hebben. Het valt in Frankrijk zelf op dat vooral de oostblokkers (!) inmiddels al voorzien zijn van de dode hoek stickers.
 

 

Op 10-2-2021 om 17:48 zei roadtrain:

Maar weer typisch in een Europa dat een land iets op eigen houtje organiseert. En zelfs verplicht. (...)

Stel je voor dat nu half Europa een eigen sticker ontwerpt en deze verplicht stelt?  Zou een mooi zootje worden op de auto.

 

Helemaal mee eens, niks aan toe te voegen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei europeaan:

 

Deense vrachtwagens hebben allemaal een bordje voorop de trekker met de tekst"paehang"( en Zweden met "slapp")

Zowat iedere Nederlander die naar deze landen rijdt heeft dit ook,hoewel t niet verpli ht is voor buitenlanders,vrijwillig dus.

 

 

Maar dan ben je wel een barre gaander als er een Paehang sticker op zit LOL

Dus, hoe meer stickers erop des te meer Bar:ok:

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei Pierre:

Daar is moeilijk een oordeel over te geven omdat jij -zover ik weet- alleen binnen Nederland rijd en niet in Frankrijk zelf komt. Dat geeft niet echt een realistisch beeld.

Ook Duitsland en België. Maar merendeel in NL. Waar ik over het algemeen 82 rijd en als ik dan wordt ingehaald de sticker bij anderen op de deur opvalt. Als je dan blijft kijken toch bij meerderen geconstateerd dat op opleggers en chassis geen sticker te zien is..... weet natuurlijk niet waar zij naar onderweg zijn maar viel mij meerdere keren op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei roadtrain:

 Als je dan blijft kijken toch bij meerderen geconstateerd dat op opleggers en chassis geen sticker te zien is.... (...)

 

Ik vraag me ook af hoe lang zo'n sticker blijft zitten op een zeilenwagen die regelmatig de zijkant open moet doen.
Een beetje koud weer, twee keer de zijkant los, een keer door de wasstraat en het is gebeurd denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
20 uur geleden zei Kiepenboer:

Maar dan ben je wel een barre gaander als er een Paehang sticker op zit LOL

Dus, hoe meer stickers erop des te meer Bar:ok:

Dan zou dat ondertussen veranderd zijn, want toen ik nog die kant uit reed, hadden SOMMIGEN dat påhæng achter de cabine op de zijfenders of aan de achterkant van het spatbord.....

 

pahaeng-sticker.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-2-2021 om 21:25 zei Kiepenboer:

Maar dan ben je wel een barre gaander als er een Paehang sticker op zit LOL

Dus, hoe meer stickers erop des te meer Bar:ok:

Zet het maar in het rijtje van de Spaanse speren.........of de foto van Padre Pio achter de voorrruit.

 

Vroeger kon je de platte grond van Napels of Palermo ( liefst allebei) nog achter de voorruit leggen,nu met de komst van de navigatie word je daarmee niet meer voor vol aangezien.

  • Like 1
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Op 13-2-2021 om 15:03 zei europeaan:

....

Vroeger kon je de platte grond van Napels of Palermo ( liefst allebei) nog achter de voorruit leggen,nu met de komst van de navigatie word je daarmee niet meer voor vol aangezien.

Als je nu je navigatie voor de ruit legt, ben je 'm kwijt!

 

  • Thanks 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Sinds “kort” schijnen wij ook een boerderij in Polen te hebben. 😂😂😂😂

 

Via een tip kwam ik daar mijn oude truck tegen. Enigzins verbouwd, maar wel netjes gedaan.

 

Container installatie er af, en 30m3 tank met vacuumpomp(😱😱😱) er op.

93D99364-F3DB-48BF-9A23-71AB73945484.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden