[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een nieuwe start, even de balans opmaken....


Pierre

Recommended Posts

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

heel herkenbaar...

had ik hier als eens boos geschreven dat ze zonder wat te zeggen mijn wagen op hadden gehaald omdat ik een dubbele gebroken enkel had.

oké, maar als ze van te voren nu eens hadden verteld dat ze de wagen kwamen halen, nouja... dat ding kost een hoop als het niet rijdt, ze hadden wel alles netjes eruit gehaald incl. de gordijnen.

gelukkig maar want ik rook al een aantal jaartjes niet meer, maar.. rechter onder spiegel staat nu tever naar binnen wat een dode hoek belemmert, en er zit witte verf op dus is niet zachtjes gegaan, het gaat er niet meer af.

ik hem ook een luchtslang in mn wagen, maar wat denk je?

halve cube zand en een half pakkie shag in m'n wagen:mad:

moeilijk zeker die luchtspuit te gebruiken??

schade formulier weg...??

en uiteraard geen nieuwe voor terug gelegd.

ik ben altijd al zo'n doos geweest om nooit lang vrij te nemen omdat ik verder niemand op mijn wagen wil hebben, en omdat ik ook niet op vakantie ga.

nee, dan dit, ik begrijp je goed, moet wel zeggen dat ik nu veel minder het gevoel heb dat het "mijn" wagen is.

ik heb er veel €uries in geïnvesteerd maarja... het is maar even niet anders zullen ze vast zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Don Melvino

nah jah , ik las het over dat er werd gezegd door de ''fleet'' , ze zijn om te rijden .

natuurlijk , dat is logisch dat ze moeten rijden want ze zijn er om geld te verdienen.

...betreft het materiaal en kosten ...blabla...

maar dan , als je dan in zo'n pestbende komt , dan is het toch ook een stukje van geen respect hebben voor je collega die er vast op rijd ?

het achter laten zoals het is , zodat je het aangetroffen had is een kleine moeite (afhankelijk hoeveel rotzooi je maakt natuurlijk:D)

maar de waardering die je krijgt over het heel en netjes houden van je auto ? , komt dat wel nog een beetje tegemoet soms of hoor je er nooit wat over?

ooit trouwens een zeer wijze uitspraak gelezen van iemand van het cf , weet totaal ff niet meer wie hoor , maar dat luide zo ;

'' zeg altijd maar zo : je hebt collega's , en mensen die toevallig voor de dezelfde baas werken''.

p.s. : je standplaats , is dat nou tilburg ook of niet ? zag je toen een keer lopen als goed is .

mvg & ciao Melvino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'' zeg altijd maar zo : je hebt collega's , en mensen die toevallig voor de dezelfde baas werken''.

zo!!! die zit, want zo is het zekers wel:ja:

maar wie bedoel jij nu over die standplaats Tilbo? is even niet duidelijk;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap de emotie maar ik denk wel dat het erger en erger zal worden.

Bij mijn 1 na laatste baas was het al zo en dat is nu toch 10 jaar geleden :

groot bedrijf, meer dan 100 auto's op de weg, de meeste chauffeurs wel een vaste wagen,

maar het was allemaal standaard materiaal en hoewel de oudere chauffeurs daar netjes op waren

was dat voor de jongere chauffeurs blijkbaar niet genoeg.

Een dikke v8 zouden ze zuinig op zijn, maar een daf 2300 van 5 jaar oud daar hoefde je niet zuinig op te zijn.

Ik denk dat het nog veel erger zal worden en wel hierom : als je geen vastigheid hebt ben je minder betrokken

en dat zal overal in doorwerken, dus ook in omgaan met het materiaal.

Hoort dat zo ?

Nee.

Gaat het zo?

Ja.

En met de huidige mentaliteit van ikke ikke ikke zal dat zo blijven ook.

Ik ben overigens altijd netjes geweest en zal dat ook altijd blijven, want wat ik niet wil dat mij geschied

doe ik zéker de ander niet.

Of dat nou helpt of niet, er moet érgens een voorbeeld gegeven worden.

Erover miepen in de kantine doe ik ook niet, dat heeft geen zin.

Maar mijn wagen was altijd pico bello, en dat zal de volgende ook weer zijn.

Of dat nou een 10 jaar oude Daf is of een gloednieuwe Tatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb 22 jaar bij m´n vorige werkgever gezeten, en daar was het ´ons bedrijf`gevoel heel erg aanwezig.

M.i. is dit mede een oorzaak van het verwaarlozen van het materiaal al is het niet goed te praten.

Hoeveel chauffeurs hebben nog een binding met het bedrijf ?

Ok, er zijn weet ik hoeveel oorzaken, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op sokken mag niet, je moet deugelijk schoeisel aan hebben,

Ger,weet je ook welk wets artikel daar naar verwijst??volgens mij is het zo dat je inderdaad deugdelijk schoeisel moet dragen achter het stuur,,als je schoenen aan hebt,

Maar waar staat dat je überhaupt schoeisel aan moet hebben?dat je dus niet op je sokken mag rijden?

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb net 2 broodjes frikandel speciaal en een broodje kroket naar binnen gewerkt, lekker! doe ik door de week in de cabine ook wel eens, lekker! Maar daar vind je niks van terug, blijkbaar is dat niet voor iedereen zo evident. Ik leef met je mee Pierre, ik ken dat gevoel. ik ben ook erg zuinig op m`n spullen zowel aan de binnenkant als aan de buiten kant en heb er een hele grote teringhekel aan als ze aan m`n spullen zitten want uit ervaring weet ik dat het of kapot gemaakt wordt of kwijt gemaakt wordt...

Ik zal ook niet snel een dag vrij nemen en pas als ik echt niet meer op m`n benen kan staan van de koorts oid meld ik me `ziek`.

Gelukkig heb ik er nu nog weinig last van met vakanties, de zaak is in de zomer 3 weken gesloten en tussen kerst en nieuw ook dus staan de wagens in principe stil op de spoedjes na dan, maar dat geschied enkel in ieder z`n eigen wagen.

Als ik naar de wagen van m`n collega kijk, tja... ik zou me kapot schamen zo rond te rijden. Niets, maar dan ook helemaal niets is nog recht of niet kapot gereden. En in de cabine..... een zwijn zou zich er goed thuis voelen, bah. Nou geloof je toch zeker niet dat ik die in mijn auto laat rijden en alles waar ik hele dagen op let om fatsoenlijk te houden op 1 dag laat verneuken en dat weten ze maar al te goed op kantoor:ja:.

Ik heb in het verleden ook al genoeg ellende meegemaakt met en van collega`s. Gaat van voetstappen op het raam aan de binnenkant tot schotelvet op het bed. Halflege koffiebekers met sinasappelschillen tussen het bed en de cabinewand. Slangen en kabels in de knoop en onder het vet. Zelfs aantekeningen op het dashboard ontbreken niet in het rijtje en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Het lijkt wel of de springers er op uit gezocht worden.....

Pierre, succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Bij ons gebeuren deze dingen ook allemaal en ik heb er ook al genoeg over geschreven.

Bij ons doen ze nu het volgende en het is echt heel kinderachtig hoor maar: de vrouw van de baas inspecteerd de auto'van binnen eens in de zoveel tijd.

Zijn ze niet schoon genoeg hebben ze een vrouwtje die hem helemaal uitsopt A 10 euro per uur en de kosten zijn gewoon voor de chauffeur.

Is er iemand anders met de auto weggeweest word hij gelijk nagekeken en al dan niet schoongemaakt op kosten van diegene.

We hebben er lang tegen moeten zeuren maar we hebben het wel voor mekaar gekregen en iedereen is toch zoineens anders, raar he??

Ook hebben we er 1 bij die gewoon zelf het poetsvrouwtje belt en vraagt of ze zijn hondehok even wil schoonmaken.

Alleen ja de schade"s, de kleinere dan worden meestal niet gelijk gemaakt.

en ik rook ook niet en totdusver is er in die 8 maand ook nog geen ander geweest die het rad vast heeft mogen houden, hulde daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Peter ik ben even aan het zoeken geweest en tot mijn verbazing hoef je geen schoenen te dragen, MAAR !!!!!! schoenen met hoge hakken, slippers en op sokken e.d. kunnen ze ophangen aan art.5 (kapstok artikel)blote voeten mag geen probleem opleveren volgens diverse stukjes op internet.

Alleen bestaat dat artikel in bratwurstland niet. Begonnen ze ook een keer te zeuren dat ik op sokken reed en dat het niet mocht. Heb gevraagd waar dat stond beschreven in de wet. Toen zei ze inene dat ik anders geen noodstop kon maken op sokken. Ga er maar eens voor staan heb ik toen tegen haar gezegd, Gute fahrt weiter zei ze:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Alleen bestaat dat artikel in bratwurstland niet. Begonnen ze ook een keer te zeuren dat ik op sokken reed en dat het niet mocht. Heb gevraagd waar dat stond beschreven in de wet. Toen zei ze inene dat ik anders geen noodstop kon maken op sokken. Ga er maar eens voor staan heb ik toen tegen haar gezegd, Gute fahrt weiter zei ze:confused:

Er is in het "bockworsten land zelfs een uitspraak(OLG Bamberg,2006) dat het "barfuss"rijden niet strafbaar is:

In den deutschen Verkehrsgesetzen findet sich kein Verbot, barfuß Auto zu fahren!Woher kommt nun aber der weit verbreitete Irrglaube, barfuß Autofahren sei verboten? Dies geht wohl auf die Vorschrift §209 Abs.1 Nr.1, 15 Abs.1 SGB VII i.V.m. §44 Abs. 2 der Unfallverhütungsvorschrift für Berufsfahrer zurück, wo es heißt:„Der Fahrzeugführer muss zum sicheren Führen des Fahrzeuges den Fuß umschließendes Schuhwerk tragen.“Die Unfallverhütungsvorschrift betrifft jedoch nur Arbeitnehmer in ihrem Dienstverhältnis und somit kein privates Fahren.Das OLG Bamberg hat 2006 entschieden, dass barfuß Autofahren keine Ordnungswidrigkeit ist. Das Fahren ohne bzw. ohne geeignetes Schuhwerk ist jedenfalls bei privatem Fahren derzeit weder nach § 23 Abs. 1 Satz 2 StVO noch nach anderweitigen Vorschriften des Straßenverkehrsrechts bußgeldbewehrt. Soweit § 23 Abs. 1 Satz 2 StVO dem Fahrzeugführer die Verantwortlichkeit für die “Besetzung” des Fahrzeugs auferlegt, können damit nur Personen gemeint sein, die sich außer dem Fahrer noch im Fahrzeug befinden. Eigenes, die Verkehrssicherheit beeinträchtigende Verhalten des Fahrers, das sich weder auf die Ladung noch auf die Besetzung des geführten Fahrzeugs bezieht, wird von § 23 Abs. 1 Satz 2 StVO damit gerade nicht umfasst.

Bron:Darf man barfuß Autofahren? » By Rechtsanwalt Christian Janeczek » StVO, Satz, Fahrzeugführer, Fahren, Autofahren, Fahrzeugs » Schadenfixblog stets aktuelle Rechtstipps und Diskussionen zum Verkehrsrecht

Barfuss betekent blootvoets,en als je op sokken rijdt ben je zelfs niet blootvoets en heb je een "fuss umschliesendes schuhwerk ":eek:

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast cocoolkast

Het is een schande, en ja ook bij ons is het zo, het lijkt wel of die gasten het er om doen, nadat de firma is over genomen, is dit probleem alleen maar erger geworden,lijkt t wel.

Toen ik weer uit de ziekte wet kwam, en me wagen terug kreeg, kon ik wel janken, het stuur en de instap beugel plakte van de viessigheid, en vet aan het gordijn, de gene die er toen mee gereden had ,kon mooie een soppie halen en de boel schoon maken.

@ weken geleden ha dik vakantie, en met pijn in het hart liet ik de Daf achter, bang voor wat er zou gaan gebeuren, had voor de vakantie de wagen schoongemaakt, en toen ik na de vakantie weer in de wagen zat, wist ik niet wat ik aantrof, het was netjes en schoon. raar, zeker omdat ik wist wie er mee gereden had. totdat ik de rechter kant zag en ja hoor schade, aan de onderste instap trede en breedte lampje eraf, en de dader ligt op het kerkhof, maar ik weet beter, ook was de schade niet gemeld, dus ik kon dat ook weer regelen, hoop dat ze het snel maken.

Moe wordt je ervan, je durft geen vrij meer te nemen of ziek te zijn, ook zaterdags als ik niet werk, houdt ik me hart vast.

Ben er klaar mee zulke gasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is nu Maandag, ik zit momenteel thuis, een weekje vakantie.

Afgelopen vrijdag was mijn laatste dag, dus ik was vroeg terug op de zaak, mocht nog even een afzetbak wisselen met een bakwagen in Tilburg.

Trek de deur van de bakwagen open, viel er al gelijk een lege fles limonade uit.

In de acabine een teringzooi, losse schijven, 10 lege pakjes mascotte vloei, een stuur dat plakt, een broodzak met groen brood tussen de stoel en motortunnel.

Ben naar Tilburg gereden met de werkhandschoenen aan.

Mijn auto staat spic en span in de hoek, heb hem vrijdag nog schoongemaakt van binnen, was 5 minuten werk want hij is altijd schoon van binnen.

maar stel dat er toch iemand mee gaat rijden, dan heeft ie een schone truck.

maar ik maak me al weer zorgen om volgende week maandag. hoeveel deuken, krassen, enz. erop zitten.

ik ben er heel makkelijk in, als het smerig is, gaat de auto naar de wasstraat, wordt ie van binnen en buiten gereinigd, en gaat de rekening richting werkgever, die mag het verder uitzoeken.

Maar ik geloof niet dat de planning iemand in mijn auto durft te laten rijden.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zit dan nu ook weer bij een uitzendbureau en de laatste weken bij hetzelfde bedrijf.. Die jongens valt het op dat als ik terug kom ik de auto uitpak en begin met poetsen.

Tuurlijk is ie niet superdeluxe schoon maar denk dat ze m schoner terugkrijgen dan ik m mee heb genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en dan te denken dat het je eigendommen zijn!? :confused:

Meestal blijven de wagens na aflevering maar een paar dagen netjes, ongelooflijk toch! :stom:

Ik doe het tegenwoordig anders. Elke keer als ik een wagen van mezelf tegen kom, dan bekijk ik de algehele staat van de wagen en ook zeker het interieur.

Mocht ik bij een bepaalde chauffeur opmerken dat het smerig is of erger nog dat de wagen technisch niet in orde is, dan krijgt ie voor straf mijn Dafje CF mee met 1,4 miljoen kilometers! :D

Pas als ik zie dat die netjes wordt gehouden, dan mogen ze weer op een andere wagen gaan rijden! Mits die natuurlijk beschikbaar is.

Gelukkig gaat het de laatste tijd redelijk goed met het materiaal.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Don Melvino

vooral jongere mensen , minpuntje :p

ouwelui kunnen er ook aardig wat van hoor , zie het zat haha

maar alsnog wel jammer , denk dat ik me beroepskeuzetest even moet herzien denk ik , is werkelijk passie en ambitie.

maar laatste tijd ff wat minder geworden door dat soort zaken e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moet zeggen dat de jongere chauffeurs die bij mijn laatste werkgever vanuit

de loods doorgroeiden naar chauffeur als springer toch echt wel de boel netjes hielden.

Het waren daar voornamelijk de uitzendchauffeurs en een enkeling "die het toch al niks kon schele" die

voor problemen zorgden.

De allermooiste was wel de GpdW chauffeur die vrijdagmiddag laat aan het dok stond en zei "wil je even de pallets eruithalen

maar niks zeggen tegen de andere chauffeurs hoor!" ... maak de dokdeur open, kijk zo tegen een blauwe lucht met

hier en daar een stapelwolkje aan.

Die sjaak had het dak en de koeler erafgereden.

Koeler lag achterin de bak, het dak lag nog bij Rotterdam.

Hij had vastgezeten onder een tunnel en zelf de trailer achteruit rijden losgetrokken met als resultaat

dat de koeler ook nog tegen de cabine aandonderde en de achterwand beschadigde.

Slimme actie wel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Ik ben al 1,5 jaar springen. Bij ons willen ze niet dat een auto stil staat. Dus als een chauffeur vakantie heeft doen ze wel hun best deze auto te laten rijden. Ik doe dit dus al 1,5 jaar en ben veel vieze, gore en absurbte dingen tegen gekomen waarvan je denk: 'hoe kan iemand hiermee werken'!??

Als ik maandagmorgen met een schone auto vertrek zorg ik ervoor dat hij vrijdagmiddag of avond er weer net zo bij staat. Bij ons op de zaak staat een stofzuiger, speciaal met een langs slang om je auto mee uit te zuigen. Deze gebruik ik dus ook veel. Staat er niet voor niks toch?? Even met een doekje over het dashboard zodat het stof er af is vind ik ook heel normaal. Kleine moeite, groot plezier.

Als ik maandagmorgen met een gore auto vertrek zorg ik ervoor dat mijn rommel eruit is, en voor de rest doe ik er niet al teveel aan. Stofzuigen doe ik soms alsnog wel, wat er soms voor zorgt dat hij er soms nog netter bij staat ook als de maandag.

Ik wil mezelf echt de hemel niet inprijzen, maar kan er soms echt niet tegen hoe sommige collega's er zo'n potje van kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden