[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nedexco failliet verklaard


dieselsnuivertje

Recommended Posts

  • Reacties 185
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast Reindert
Klopt. Dat terrein staat bomvol met die dingen. Ik denk al snel 30 losse trekker als het er niet meer zijn.

We houden de veilingsite`s wel in de gaten want daar zullen deze trekkers wel terecht gaan komen?

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Dat verwacht ik niet.

Als het lease auto`s zijn dan niet. Maar dit weten wij niet. Dus afwachten maar op de verdere ontwikkelingen aldaar.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij hebt vooruitlopend op het faillissement alvast een bod gedaan? ;)

Ja.

Al die Volvo's met V8-motor heb ik een redelijk bod op uitgebracht, namens een niet nader aan te geven handelaar die nog even buiten beeld wil blijven. Die dingen schijnen het bar goed te doen bij de liefhebbers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat ze in afgeslankte vorm doorstarten. Ten eerste is dat vandaag de dag mode en verder zit de leasemaatschappij ook niet op al dat materiaal te wachten. Klanten hebben ze nog wel, de curator kijkt naar de werkgelegenheid die dan deels behouden blijft dus doorkarren maar.

@Karel: ik wist niet dat ze daar met prototypes rondreden. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Neuh, eerder koopjesjager.

De gemeenschap waar ik vandaan kom noemen wij, en zien wij lijkenpikker hetzelfde als koopjesjager. Maar als Karel op deze manier goedkoop trekkers kan vergaren, is hij wel goed bezig.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Neuh, trekker is terug naar Nederland gekomen wegen slechte resultaten aldaar. Stond net 160000 km op toen mijn werkgever 'm kocht. Beetje weinig na 2 en een half jaar.

Is zeker niet veel nee na 2,5 jaar. Maar zal ook geen slechte koop zijn want deze trekker gaat nog wel een aantal jaren mee.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Grote dieseltank.

Dat zouden wel eens interessante wagens kunnen zijn. ;)

Ja, die uitvoering met de grote Estepe tanks.

Bij elkaar zo'n 1100 ltr dacht ik.

Jij interesse Karel? :-)

-

Moet je wel ff opletten, als je er mee op Duitsland gaat rijden. Want als het geen originele Volvo-tanks zijn, kun je last krijgen met de Duitse Zoll:ja:, die gaan dan ff accijns en BTW naheffen over je diesel als je meer dan 200 liter bij je hebt. Vooral de douane in noord-Duitsland heeft daar een handje van.

Kwam hier vanmiddag 2 autos tegen van NEDEXCO op Dubai kenteken, stonden hier te laden bij de plaatselijke patat fabriek.

LOLdie zullen dan wel buiten het faillisement zijn gebleven. We blijven maar lachen.

Maar ik vind het alles bij elkaar een triest verhaal, vooral voor de charters die het schip in zijn gegaan. Als je als charter / eigenrijder door zo'n geintje failliet zou gaan, is dat een drama. Want de meeste eigenrijders / charters hebben een eenmanszaak en geen BV dus dan kom je er niet zo gemakkelijk vanaf.

Sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ JP Eastway,

Dat is inderdaad een goede tip. Daar had ik op het moment dat ik het schreef niet bij nagedacht.

Over die controles in Duitsland doen al wat langer de verhalen de ronde. Het is natuurlijk weer van een lulligheid van de bovenste plank, maar: ze doen het!

Maar ik denk: dat zullen ze bij NDX toch ook wel geweten hebben. En bij Estepe.

Ik kan me voorstellen dat- omdat Estepe een professionele club is – het eea officieel is geregeld.

Volgens mij is de samenwerking tussen Estepe en Volvo best goed. Ik kan me voorstellen dat dit probleem op die manier wordt ondervangen.

Dus dat de wagen officieel een x hoeveelheid brandstof mee kan nemen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast edwin 30

nedexo was altijd wel een degelijk bedrijf. in de tijd dat ik wel eens voor ze reed hadden ze altijd vracht terug compleet of groupagen. die wagen reed weinig leeg.

en de plannig daar was niet krap je kon je gewoon aan de uren houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
nedexo was altijd wel een degelijk bedrijf. in de tijd dat ik wel eens voor ze reed hadden ze altijd vracht terug compleet of groupagen. die wagen reed weinig leeg.

en de plannig daar was niet krap je kon je gewoon aan de uren houden.

Je zult er toch nooit echt het fijne van weten waardoor een bedrijf als dit nu echt door in de problemen zijn gekomen? Als je alles zo leest, en zij altijd een terug vracht hadden, is dit zeker zonde! Maar aangezien de tijd van heden, zullen er nog wel meer bedrijven van zo`n omvang als Nedexco in de problemen gaan komen? Het is niet te hopen, maar ook nog eens met de huidige hoge dieselprijs, zullen er best nog wel een paar in de problemen gaan komen.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik er toch van begreep is dat de belangrijkste oorzaak is het verliezen van de zgn 'key-account'. (West Lamb ofzo??)

Dat vang je niet zo rap op, denk ik. Mss is het dan beter om vroegtijdig de zaak te laten ploffen. Misschien niet zo sjiek, maar wellicht de beste methode.Beter snel er een einde aan maken, dan het langzaam laten doodbloedden, zoiets.

Kijk: NDX was al geen bedrijf dat in hoofdzaak reed met Hollandse CAO chauffeurs, maar voornamelijk charters. Dus ik denk dat de tarieven niet direct de oorzaak waren. Zoals bij veel andere faillissementen wél het geval is.

Maar weten doe ik het ook niet hè.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden