[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mogelijk banen op de tocht bij De Rijke Transport - UPDATE!


Gast Reindert

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • Forumlid

Familie van de olifant EJD? Aan je geheugen mankeert het niet.

 

Daar hoef je geen olifantengeheugen voor te hebben,toen die deal doorging kon je op je vingers uittellen dat er wel "iets "zou gebeuren.

 

Wel eens een megadeal gezien waar niet ge reorganiseerd werd????

Denk aan wat er gebeurde toen de van Gent en loos bedrijven overgenomen werden door Nedlloyd,delen daarvan zijn bij De Rijke terecht gekomen en maken nu  deel uit van het Hoyer concern.

Of wat er gebeurde met het Heijnen/van der graaf concern toen t overgenomen werd door Penske,vraag maar aan forumlid Adriaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ehhh het huidige DHL, de zwaartransport afdeling van v. Maanen Barneveld naar De Haan, DDM zwaartransport naar Zwatra, de kleinere vervoerders die opgegaan zijn in Simon Loos, de vervoerders die overgenomen zijn door Peter Appel....... Moet ik nog even door gaan??? Er zijn heus wel goede overnames geweest hoor. Niet elk bedrijf is slecht hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ehhh het huidige DHL, de zwaartransport afdeling van v. Maanen Barneveld naar De Haan, DDM zwaartransport naar Zwatra, de kleinere vervoerders die opgegaan zijn in Simon Loos, de vervoerders die overgenomen zijn door Peter Appel....... Moet ik nog even door gaan??? Er zijn heus wel goede overnames geweest hoor. Niet elk bedrijf is slecht hoor

 

Bij de overname van DDM naar Zwatra zijn 25 mensen betrokken en is pas in februari gebeurt,dat zal afwachten worden.

de Haan nam 15 mensen over van v Maanen,hoeveel er bij Simon Loos betrokken waren weet ik niet.

Maar dit soort overnames kun je niet vergelijken met een deal zoals tussen De Rijke en Hoyer,daar zijn echt honderden mensen bij betrokken,vooral kantoorpersoneel word dan al snel overtallig.

Daar vallen de klappen eerder en harder dan bij kleinere overnames.

 

En het huidige DHL??toen v G&L failliet dreigde te gaan werden ze overgenomen door Nedlloyd,het eigenlijke moederbedrijf v Gent en Loos ging toen verder in wat hun eigenlijke essentie was: het bestellen van pakketten,en verdiende weer geld.

 

De sattelietbedrijven werden samengevoegd of verkocht door Nedlloyd.

tot slot verkocht Nedlloyd alles,inclusief v G&L dat ging naar DHL.

 

DHL breidde de goedlopende districenters uit en integreerde die in hun eigen logistieke keten,evenals vG&L.

Maar voor t transport moet je bij DHL ook niet zijn hoor,wat de prijzen betreft : van alle slechten zijn zij niet eens de beste.

Buiten de auto's zoals de oud vG&L hebben ze geen stuur aan zichzelf,een trailer van hun staat zowat altijd een trekker voor van ( meestal) een kleinere charter( zoals b.v. Mulbultrans o.i.d.) die dan tegen een door hun vastgestelde prijs mag rijden .

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Effe een kleine rectificatie, van Gend en Loos is door nedloyd verkocht aan Duitse Post, de naam werd toen veranderd in van Gend en Loos euro express, nadat Duitse Post ook DHL en Danzas overnam werd de boel geintregreerd in DHL wat dus eigendom is van Duitse Post.

Daarvoor was van Gend en Loos in handen van de NS dit trouwens vanaf 1928.

Dus de moedermaatschappij kon nooit failliet gaan, dat was namelijk een staatsbedrijf

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Effe een kleine rectificatie, van Gend en Loos is door nedloyd verkocht aan Duitse Post, de naam werd toen veranderd in van Gend en Loos euro express, nadat Duitse Post ook DHL en Danzas overnam werd de boel geintregreerd in DHL wat dus eigendom is van Duitse Post.

Daarvoor was van Gend en Loos in handen van de NS dit trouwens vanaf 1928.

Dus de moedermaatschappij kon nooit failliet gaan, dat was namelijk een staatsbedrijf

 

van Gend en Loos( vG&L) dreigde begin jaren 80 failliet te gaan,en er waren toen serieuze onderhandelingen met V&D (Vroom en Dreesmann,jawel)

Dit was meer een afleidingsmanoevre ,binnen een paar weken had Nedlloyd vG&L overgenomen;alle dochterbedrijven zoals Fransen,ITHolland,Holland-Extra-Rosmalen Oss,Wim Vos,Geijtenbeek,Gerlach,de Rijk oldenzaal (en nog een paar die ik waarschijnlijk vergeet) werden samengevoegd,verkocht of fuseerden met ander bedrijven die Nedlloyd reeds in bezit had.

 

Het moederbedrijf,vG&L was weliswaar een dochter van de NS maar was geen staatsbedijf , startte( helemaal afgeslankt en zonder verder schulden) door als waar t mee begonnen was,n.l het bezorgen van vracht en paletten,en werd in deze hoedanigheid mee verkocht aan Deutsche post.

DE integratie van DHL,Danzas en vG&L gebeurde vrijwel op hetzelfde tijdstip als de verkoop van vG&L door Nedlloyd

 

van Gend en Loos euro express was een internationale lijndienst service die al bestond lang voor Nedlloyd in beeld kwam.

Aan deze samenwerking met ander buitenlandse partners kwam een einde toen t verkocht werd aan Deutsche post.

 

Ik werkte in die tijd bij Fransen in Rotterdam,een der dochterbedrijven van vG&L ,en dan hoor je wel eens iets. :D

 

Ook na de overname en samenvoegen van vG&L bedrijven en Nedlloyd bedrijven zijn enige jaren later mensen ontslagen omdat afdelingen werden opgeheven,ingekrompen of om welke reden dan ook.

 

Kijk maar eens bij Nedlloyd Road Cargo,waarin zowat alle wegvervoers bedrijven van Nedlloyd samen gevoegd waren,op een gegeven moment werd de huifafdeling zowat helemaal opgedoekt,mensen vloeiden af of er werd ontslag aangevraagd,wat overbleef werd aan De Rijke verkocht,zoals de container, tankwagen en bulkafdeling en het koelgebeuren van Rosmalen uit Oss.

En juist dezen werden op hun beurt weer doorverkocht aan Hoyer( behalve t koelwerk van Rosmalen)

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden