[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV Bondgenoten lanceert spraakmakende film over Polen-uitbuiting bij Butter Transpor


larsiefix

Recommended Posts

  • Reacties 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Reindert
Reindert, zie HIER ( << klik !! < ) ????????

Ik sluit zo af omdat ik gewoon benieuwd ben hoe in dit geval de rechter er over zal denken en meer niet. Ik wacht niet met dit teken op bijvoorbeeld goede argumenten van een ander zoals dit word beweerd!

En nogmaals gezegd, is het geen verplichting mijn postings te lezen. Ieder zijn eigen mening net zoals ik dat heb!

En zet mij anders maar onder de negeerknop hetgeen mij mijn r**t zal roesten!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Hij is boos, en raakt in een schreeuwerige bui.:ja:

Dan moet er toch heel wat gebeuren. Maar geef gewoon mijn mening, en desnoods ongezout. :ja::D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet er toch heel wat gebeuren. Maar geef gewoon mijn mening, en desnoods ongezout. :ja::D

Groet,

Reindert

Gaf je die maar.

Ik zie jou alleen maar met de wind mee antwoorden.

Of anders lezen we in tig topic's telkens wel dezelfde reactie.

Het is dat je nog jong ben, maar tegen de tijd dat je zo oud ben als Huub, denk ik dat we Huub missen.

Maar vooral niet proberen om er zelf wat aan tedoen hoor Reindert, gewoon blijven schrijven dat mensen je dan maar onder de negeerknop moeten zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Gaf je die maar.

Ik zie jou alleen maar met de wind mee antwoorden.

Of anders lezen we in tig topic's telkens wel dezelfde reactie.

Het is dat je nog jong ben, maar tegen de tijd dat je zo oud ben als Huub, denk ik dat we Huub missen.

Maar vooral niet proberen om er zelf wat aan tedoen hoor Reindert, gewoon blijven schrijven dat mensen je dan maar onder de negeerknop moeten zetten.

Precies, en is ook geldig voor jou!!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Net een mailtje gekregen van de FNV. iedereen die morgen vrij genomen heeft om die rechtzaak bij te wonen kunnen gewoon gaan werken morgen. Butter heeft het kort geding ingetrokken.

Zeer jammer en laf van deze Butter!! Maar met deze actie heeft Butter wel voor 1000% nu alle schijn tegen! Schijtbak dat die Butter is! Hopen dat Butter snel uit Nederland verdwijnt!

Butter Transport trekt kort geding tegen FNV Bondgenoten over Polen film in

[TABLE=class: intable]

[TD=class: tcell]image-9654.jpgNieuwsartikel geplaatst op 28.03.2012, 17:05 door Marcel van der Voort

UTRECHT - Butter Transport heeft vandaag, woensdag 28 maart, het kort geding tegen FNV Bondgenoten ingetrokken. Met de rechtszaak wilde het transportbedrijf verdere vertoning van de film op YouTube voorkomen. Op de beelden laat de vakbond zien dat Polen bij Butter worden uitgebuit.

Edwin Atema van de genoemde vakbond heeft woensdagnamiddag aan de nieuwsredactie van Transport Online bevestigd dat het kort geding van de baan is. Hij onthulde trouwens direct dat er een tweede Butter-film in de maak is en dat die binnenkort eveneens via YouTube is te zien.

Met het afblazen van de rechtszaak is hij niet blij. Atema: "De vakbond vindt dit jammer. Wij hadden graag van de rechter gehoord wat hij van onze film vindt."

"Bovendien kwamen wij met een tegenvordering. Ik denk dat Butter daarom het kort geding heeft ingetrokken. Wij willen dat de rechter Butter Transport Nederland gaat verbieden vrachten uit te besteden aan buitenlandse nepbedrijven."

Atema: "Trouwens, een paar dagen na de lancering van onze film is het Belgische bedrijf van Antwerpen naar Vilvoorde verhuisd. Maar daar blijkt het evenmin om een echt transportbedrijf te gaan. Vandaar sturen ze de post door naar Butter Transport in ons land", wil Atema nog kwijt.

Groet,

Reindert

[/TD]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FNV kan procederen tegen Butter (en andere vervoerders die gebruike maken van buitenlandse chauffeurs) wat ze willen, zij zullen (en kunnen) nooit de nederlandse cao gaan betalen, laat staan dat ze alle buitenlanders zullen vervangen door Nederlandse chauffeurs.

Ten 1e omdat ze het niet kunnen betalen en ten 2e omdat er niet voldoende nederlandse chauffeur beschikbaar zullen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij kist eieren voor zijn geld

Beter niks zeggen De bond komt zich zelf ook nog wel tegen

Het aardappel transport is gewoon te duur voor de Nederlandse chauffeur

De boeren willen niet meer betalen.Pakken liever een pools bedrijf met Nederlanse vergunningen

En daar rijden weer Bulgaren op.En zoek maar uit hoe het in elkaar zit

Was laast nog op T.V Een Nederlander heeft een Transport bedrijf in Praag (CZ) En zijn vrouw een transport bedrijf in Nederland

Werkt alleen maar met mensen uit het oostblok. Nederlanse chauffeur is niet te betalen

De wet gever laat dit toch allemaal toe.

En niet alleen Nederland Maar heel Europa.

En waarom rijden iedere week buzen op en neer naar polen

Niet dat het vies werk is. Ze hebben ook geschoold werk

Was vandaag in het ziekenhuis in Helmond Daar werkt ook Doktoren uit polen

Het is toch niet voor niks.

Huub

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedrijven die gebruik maken van "oostblokchauffeurs" in welke constructie dan ook doen dit niet uit winstbejag maar om te kunnen overleven.

Tijden dat er goed geld verdiend kon worden in het transport zijn reeds lange tijd voorbij en komen ook niet meer terug.

Door de personeelskosten die hier mee bespaard worden kunnen nederlandse werknemers (zullen vast ook chauffeurs bijzitten) die in dienst zijn bij hetzelfde bedrijf ook aan het werk gehouden worden, en dat zijn er meer dan je denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bedrijven die gebruik maken van "oostblokchauffeurs" in welke constructie dan ook doen dit niet uit winstbejag maar om te kunnen overleven.

Tijden dat er goed geld verdiend kon worden in het transport zijn reeds lange tijd voorbij en komen ook niet meer terug.

Door de personeelskosten die hier mee bespaard worden kunnen nederlandse werknemers (zullen vast ook chauffeurs bijzitten) die in dienst zijn bij hetzelfde bedrijf ook aan het werk gehouden worden, en dat zijn er meer dan je denkt.

Ben het met jou eens

Pak Vortex maar is. Hoe is dat bedrijf door de bonden er door gehaald

Nu nieuwe eigenaar En er is veel verandert Zelfs hij neemt Nederlandse Cauffeurs aan

En betaald D 5 Het nadeel is Er moet wel voor gewerkt worden.

En allemaal op een contrackt voor bepaalden tijd

Hij wil uit berijden naar 200 Vrachtauto,s

Dat geeft voor Venray en omtrek wel weer werk

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden