Spring naar bijdragen

forumgebruikers gespot

Recommended Posts

• Reacties 34k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Marotrans

1428

• trieftol

1161

• Schots en Scheef

1134

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben mama geworden dus vandaar dat ik ff uit de running was. Hopelijk ben ik na mijn verlof weer helemaal de oude en zie ik jullie weer onderweg! Groetjes

De nacht doorgebracht en een ontbijtje met ons forumlid 1934 aan Paralia Beach, Katerini! 🇺🇾  

Meet and Greet met @Kiepenboer bij Holten zo net👍👍

Posted Images

• Forumlid
4 uur geleden zei road train:

Kwam ik rob tegen rond 1600u bij Tilburg 

Nope. Niet deze Rob. Ik begon vanmorgen in Duitsland. Heb een auto geladen in de Ruhr. Die gelost in Venlo en twee anderen op de zaak. 
Daarna ben ik nog even naar Duisburg en Viersen geweest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
31 minuten geleden zei RobNiat:

Nope. Niet deze Rob. Ik begon vanmorgen in Duitsland. Heb een auto geladen in de Ruhr. Die gelost in Venlo en twee anderen op de zaak. 
Daarna ben ik nog even naar Duisburg en Viersen geweest. 

Wordt het niet eens tijd dat ze je ereen geven met een volle cabine, laatst zag ik een collega van je in lanau kwam van Janssen met volle cabine misschien moet je daar eens wat van zeggen Rob want camperen is leuk maar niet de hele week.toch

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
11 uur geleden zei road train:

Wordt het niet eens tijd dat ze je ereen geven met een volle cabine

Och. Geen drama Adrie. Ik rijd een Atego met hoog dak. Op zich is dat ruim genoeg. 
Twee bedden, dus mijn tassen liggen op het bovenbed. Onder heb ik een goede matras gelegd van 70x200 cm. Dus als ik lig dan lig ik gied. 

Alleen mijn broek aan- en uittrekken doe ik staande op mijn stoel (op de bijrijdersstoel staat een koelbox). En eten in deze barre dagen, moet achter het stuur. 

Wel mis ik wat ‘moderne gemakken’. De auto is achttien jaar oud. Dus geen Bluetooth op de radio bijvoorbeeld. En die koelbox...

Er was sprake van dat ik met een 7-lader zou gaan rijden, maar daar heb ik beleefd voor bedankt. Met dit span kan ik overal komen en alles laden. Eenvoudig afkoppelen of omladen. Zelden in de knoei kwa hoogte. En ik verdien met een ‘grote’ auto niets meer dan met deze. Bovendien zou ik dan op de oudste 7-lader komen en dat is met twaalf jaar ook al een ‘oud ding’.  Maar wel jong genoeg voor een digitacho. Van het eerste type ook, dus je kunt hem nog geen meter verzetten zonder dat de klok verspringt. 

Nee hoor. Laat mij maar lekker doorprutsen zo. Het is maar voor tijdelijk. En ik vermaak me prima. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
33 minuten geleden zei Kiepenboer:

Rij je nog met schijvenauto??

Hoe zijn de vooruitzichten om ri Huahin te gaan??

Schijvenauto ja. Wel prettig. Vooral omdat je nergens naar om hoeft te kijken. Meest sta ik lang zat te laden en lossen om mijn pauzes er tussen te krijgen. Maar je moet vaak gauw even je auto verplaatsen en bij een nieuwere auto verspringt dan de klok. Zo krijg je ongemerkt ineens een melding dat je aan pauze toe bent, terwijl dat net niet uitkomt. 
Geen geneuzel met minuten of zelfs met de stopwatch op het stuur je auto verzetten. Gewoon werken. 

Voor mijn nachtrust maakt het niets uit. Ik sta doorgaans minimaal twaalf uur stil 's-nachts. (en dat is best prettig!)

Voor wat betreft naar huis gaan reken ik voorlopig maar nergens op. Dit jaar gaat het niet gebeuren. Ik had nog hoop op februari of maart, maar dat vervliegt ook al snel. 
Misschien mei. Misschien niet. 

• Like 2
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
52 minuten geleden zei RobNiat:

Och. Geen drama Adrie. Ik rijd een Atego met hoog dak. Op zich is dat ruim genoeg. 
Twee bedden, dus mijn tassen liggen op het bovenbed. Onder heb ik een goede matras gelegd van 70x200 cm. Dus als ik lig dan lig ik gied. 

Alleen mijn broek aan- en uittrekken doe ik staande op mijn stoel (op de bijrijdersstoel staat een koelbox). En eten in deze barre dagen, moet achter het stuur. 

Wel mis ik wat ‘moderne gemakken’. De auto is achttien jaar oud. Dus geen Bluetooth op de radio bijvoorbeeld. En die koelbox...

Er was sprake van dat ik met een 7-lader zou gaan rijden, maar daar heb ik beleefd voor bedankt. Met dit span kan ik overal komen en alles laden. Eenvoudig afkoppelen of omladen. Zelden in de knoei kwa hoogte. En ik verdien met een ‘grote’ auto niets meer dan met deze. Bovendien zou ik dan op de oudste 7-lader komen en dat is met twaalf jaar ook al een ‘oud ding’.  Maar wel jong genoeg voor een digitacho. Van het eerste type ook, dus je kunt hem nog geen meter verzetten zonder dat de klok verspringt. 

Nee hoor. Laat mij maar lekker doorprutsen zo. Het is maar voor tijdelijk. En ik vermaak me prima. 

Kijk, dat is slim denken van Rob.

Zo heb ik ook gedacht.

Ik verdien op die 2 lader net zo veel als de jongens op de 2 of 9 laders, en kan overal komen, ben zelden hoger dan 3 meter, en hoef niet naar boven te klauteren en zo (zeker in de winter niet onbelangrijk), ook mag ik nog inhalen waar de "grote"  jongens dat niet mogen

Helaas geen schijven kaart meer, maar kan gelukkig wel verplaatsen tijdens pauze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^ maar goed, doordat je sneller bent wordt er toch wel verwacht dat je meer doet, afhankelijk van je route?

Dus kortere rondjes, snel op- en af zetten zodat je op een dag nog wat verdiend (al is het dan eigen vervoer, van Mossel is niet gek natuurlijk..). ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 uur geleden zei sprinter 516:

ook mag ik nog inhalen waar de "grote"  jongens dat niet mogen

Helaas geen schijven kaart meer, maar kan gelukkig wel verplaatsen tijdens pauze.

Dat kun je alleen als je kar (aanhanger) er niet achter hangt, ander ga je over de 3500kg MTM heen en ben je vrachtwagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 5-11-2020 om 11:44 zei RobNiat:

Ik had mijn aandacht meer op mijn koelkast gericht, maar kan het dat ik @matthieuuit mijn ooghoek zag tussen Arnhem en Apeldoorn vanmorgen?

En kort erna, zo ter hoogte van Beekbergen, Pieter Bituumtrapper?

Was jij het toch, zat al te kijken maar wist het niet zeker, alsnog :bey:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Voor wat betreft naar huis gaan reken ik voorlopig maar nergens op. Dit jaar gaat het niet gebeuren. Ik had nog hoop op februari of maart, maar dat vervliegt ook al snel. 

Dus toch Kerstmis hier rob
Beetje warme kleren kopen dan komt het goed.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
11 uur geleden zei RobNiat:

Ik had nog hoop op februari of maart, maar dat vervliegt ook al snel. 

Wij hadden ook nog hoop om de maand februari naar Thailand te gaan😎
Maar die vervliegt hier ook bij de dag😢

Wa moek toch mee al da geld wak nu nog meer over houLOL

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
36 minuten geleden zei Kiepenboer:

Wij hadden ook nog hoop om de maand februari naar Thailand te gaan😎
Maar die vervliegt hier ook bij de dag😢

Wa moek toch mee al da geld wak nu nog meer over houLOL

Doen wat jij denkt dat dat het beste er voor is andere auto voor het vrouwtje:p en misschien kan je volgende jaar weer

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 uur geleden zei bituum trapper:

Was jij het toch, zat al te kijken maar wist het niet zeker, alsnog :bey:

Ik las al ergens dat je een lijndienstje reed van Noord naar Zuid. Toen zag ik een Mercedes met baby asje en tank erachter. En een chauffeur die erg duidelijk mijn richting uit keek. Dat laatste gebeurt wel meer, maar dan kijken mensen meer naar mijn lading volgens mij. 

Één en één is twee. En mijn conclusie was de juiste dus. 
Volgende keer hebben we misschien eens tijd voor een bakkie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei andremast:

Dus toch Kerstmis hier robemoji849.png
Beetje warme kleren kopen dan komt het goed.emoji57.png

Tot nog toe hebben we nog heel acceptabel weer gehad. Al wordt het opstaan wel moeilijker met de dag. Zeker afgelopen donderdag met nachtvorst in Limburg!

Voor Kerst ben ik alvast wat aan het lobbyen. Dat worden hele lange weekeinden. Ik zorg wel dat ik dan ergens een rit kan doen. Anders trek ik dat echt niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites