[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Aluminium planken schuifzeilentrailer


Star Driver

Recommended Posts

  • Administrators

Hoewel het er strakker uitziet, zou ik toch voor hout kiezen.....

Hout buigt weer terug, alu niet.

Als er een heftruck over de plank rijdt, is de alu plank echt gedeukt, hout niet.

Als je je werk echt gaat haten, alu brand niet.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoewel het er strakker uitziet, zou ik toch voor hout kiezen.....

Hout buigt weer terug, alu niet.

Als er een heftruck over de plank rijdt, is de alu plank echt gedeukt, hout niet.

Als je je werk echt gaat haten, alu brand niet.....:D

En als je je oplegger afkoppeld worden houten planken niet zo snel gestolen,,alu wel(brengt meer op bij de schrootboer):D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Star Driver, ????????????? aluminium zekert beter, ik had 12 opleggers, maar dit heb ik nog nooit gehoord.

Hout is veel beter, zie ook reactie van Murphy en goedkoper.

Ging eerder altijd naar een plaatselijke houtzagerij, mooie planken zonder noest en even zelf met de schaaf schuine kanten eraan.

Mooi, sterk en goedkoper.

En niet te vergeten, minder kans op diefstal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben juist weer alu planken in alle trailers.

Je moet er wel wat bewuster mee omgaan omdat ze wat sneller onbruikbaar zijn.

Wij hebben bijvoorbeeld zelf een stang laten maken bij de carrosserie bouwer, waar je de planken in kunt leggen en dan in de rongen kunt schuiven, je hoeft dan niet meer te klimmen en ze vallen niet meer zo snel, want dan heb je gelijk platte hoeken en dan passen ze niet meer in de rongen.

Wij hebben alu omdat we regelmatig voedsel in BigBags vervoeren en dan willen ze geen houten planken ivm de kans op slpinters in het voedsel.

Houten planken zijn over het algemeen wel gemakkelijker in gebruik.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je een xl trailer hebt moet je toch zowiezo een aantal alu planken hebben anders keuren ze hem af

Minimaal 4 per vak en dan ook nog eens onbeschadigd, anders vervalt je XL keuring!

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
*knip*

Het probleem zit hem gewoon in het materiaal zelf. Zoals ik al aangaf, die dingen bij ons gaan misschien 2-3 keer per jaar open en dicht, alles zit vastgeroest en van die planken klopt niks meer.

Sta je bij een klant de zijkant open te maken, is er weer zo'n wieltje afgebroken, schuift het zeil niet of zitten de rongen zowat vastgeroest.

*knip*

Of de eindstop is weg, trek je vol goede moed het zeil open, en dan heb je de helft op de grond liggen. :rolleyes: Krijg het er dan maar weer in :p (en ja, ik spreek uit ervaring)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Minimaal 4 per vak en dan ook nog eens onbeschadigd, anders vervalt je XL keuring!

Dennis

hangt van merk trailer af krone 2 en 2 houten , smith moet idd 4 hebben

xl trailers zijn met verstevigd zeil en dak wanneer je hier "vormvast " in laad moet je niet afriemen in duitsland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hangt van merk trailer af krone 2 en 2 houten , smith moet idd 4 hebben

xl trailers zijn met verstevigd zeil en dak wanneer je hier "vormvast " in laad moet je niet afriemen in duitsland

nee in xl-trailers zitten extra verstevegingsbanden gestikt ( gsmolten )

Dank je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Das bij sommige tautliners bijna onmogelijk. Trek je meer dan 1 rong weg denderd de hele bovenkant een meter of wat omlaag...

Klopt wel mbt rongen en "vakken".

Of je nummert ze, of je legt ze vak bij vak.

Was ook altijd "handig" als iemand je meehielp....alles door elkaar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden