[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Is de Brenner verboden voor ADR?


Gast Dennis

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een chauffeur die gaat lossen in Swiss, hij gaat ook weer (ADR UN 3077) laden in Swiss.

De klant wil dat de wagen via Italie naar Oostenrijk (Linz) gaat om te lossen.

Nou geef ik zojuist de opdracht door aan de chauffeur en die zegt dat de Brenner verboden is voor ADR?!

Is dat werkelijk verboden?

Ik hoop op jullie medewerking! Ik weet het namelijk echt niet en de EVO is reeds niet meer bereikbaar gezien het 18:00 uur is geweest?! ;-)

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dennis, misschien heb je hier wat aan?? http://www.chauffeursforum.nl/italie/19381-italie-routes-transit-deel-je-kennis.html

Nog wat gevonden op ´t wwww:

[h=4]2.3 Kiefersfelden/Brennerpas[/h]Op de grensovergang Autobahn Kiefersfelden/Brennerpas wordt door de coltrolebeambten bij vervoer van gevaarlijke stoffen gevraagd een kopie van de CMR-vrachtbrief af te geven. Deze vrachtbrief wordt bewaard als hulpmiddel voor de hulpdiensten die ingezet worden bij ongevallen met gevaarlijke goederen.

Bron:ESI | ADR-info - Landendocumentatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een chauffeur die gaat lossen in Swiss, hij gaat ook weer (ADR UN 3077) laden in Swiss.

De klant wil dat de wagen via Italie naar Oostenrijk (Linz) gaat om te lossen.

Nou geef ik zojuist de opdracht door aan de chauffeur en die zegt dat de Brenner verboden is voor ADR?!

Is dat werkelijk verboden?

Ik hoop op jullie medewerking! Ik weet het namelijk echt niet en de EVO is reeds niet meer bereikbaar gezien het 18:00 uur is geweest?! ;-)

Dennis

Dat is dan nieuw,de Brenner is voor ADR niet verboden,wel de Arlbergtunnel heeft een ADR regime,je kunt daar alleen met begeleiding doorheen,hoe dat precies werkt weet ik niet.

OF alleen oranje lampen genoeg zijn of dat je je aan moet melden weet ik niet,maar er is wel door te komen.

Misschien dat je hier wat wijzer word.

http://www.wkw.at/docextern/KC-Verkehr/Gefahrgut/Merkblaetter/MB_GG_Tunnelregelungen_in_AT.pdf

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een tijdje geleden nog vanaf NL naar Napels gereden met een lading ADR, ik ben toen ook via de Brenner gegaan en volgens mij geen tunnel tegen gekomen?!

Of zal ik toen ook wat over het hoofd hebben gezien? :D

Mijn colllega blijft vol houden dat ie met ADR verplicht is over Villach te gaan?!

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben een tijdje geleden nog vanaf NL naar Napels gereden met een lading ADR, ik ben toen ook via de Brenner gegaan en volgens mij geen tunnel tegen gekomen?!

Of zal ik toen ook wat over het hoofd hebben gezien? :D

Mijn colllega blijft vol houden dat ie met ADR verplicht is over Villach te gaan?!

Dennis

Dennis,volgens mij ziet je collega t verkeerd,in het lijstje wat ik naar je toe linkte staat de Brennerautobahn,dat is de A 13 helemaal niet op, wel de B 171,de Tirolerstrasse,die van Innsbrúck naar Kufstein loopt.

En daar mag hij ook niet overheen,ik ben in het verleden tig maal met ADR over de Brenner gegaan,en ook verschillende malen op ADR gecontroleerd in Kundl,maar nog nooit problemen gehad daar.

Ik ben benieuwd hoe je colllega tot deze vaststelling komt.

GR Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IK kan nog de volgende opmerking vinden in de landen documentatie over Oostenrijk:

Op de grensovergang Kiefersfelden/Brennerpas word door de controle ambtenaren bij vervoer van gevaarlijke stoffen gevraagd een kopie van de CMR vrachtbrief af te geven.

Deze vrachtbrief word bewaard als hulpmiddel voor de hulpdiensten die ingezet worden bij ongevallen met gevaarlijke stoffen.

Maar dit lijkt me iets wat door de auteur van het boek vergeten is eruit te laten,er zitten geen controle ambtenaren meer aan de grenzen,die zijn allemaal terug naar hun weilanden :D

IK ga er van uit dat hij vanaf de Brenner,via Kiefersfelden en Salzburg de A1 neemt naar Linz,daar zitten volgens de lijst ook geen tunnels in die een begeleiding vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sterker nog: vanaf Innsbruck tot Linz is er zelfs geen tunnel te vinden. Laat je chauffeur er wel voor zorgen dat z`n ADR uitrusting pico bello in orde is, en dat de lading goed afgebonden is met goede spanbanden. Daar zijn die Houthakkers wel erg fanatiek op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sterker nog: vanaf Innsbruck tot Linz is er zelfs geen tunnel te vinden. Laat je chauffeur er wel voor zorgen dat z`n ADR uitrusting pico bello in orde is, en dat de lading goed afgebonden is met goede spanbanden. Daar zijn die Houthakkers wel erg fanatiek op

@Kuifje: je lult uit je nek. Dan ben je nog nooit bij Salzburg geweest dan? Of ben je met je ogen dicht door die tunnel gereden?

@Dennis: je mag gewoon met ADR over de Brenner (en ook bij die tunnel bij Salzburg). Bij Villach heb je een zwaailicht nodig, en van Innsbruck naar Bregenz ook. Maar die wegen pakt jouw chauffeur niet.

Probleem opgelost. Hij moet dus niet ouwehoeren en gewoon over de brenner rijden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dennis, maar je mag met bepaalde goederen niet van Innsbrück naar Kufstein. Met hout en met marmer enzo. Weet niet exact welke goederen. Misschien weet Peter (Europeaan) dat. En je weet na 22:00 uur over de Brenner bij de betaling kost het dubbele tarief hè. Tussen 22:00 en 05:00 is de betaling dubbel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
@Kuifje: je lult uit je nek. Dan ben je nog nooit bij Salzburg geweest dan? Of ben je met je ogen dicht door die tunnel gereden?

@Dennis: je mag gewoon met ADR over de Brenner (en ook bij die tunnel bij Salzburg). Bij Villach heb je een zwaailicht nodig, en van Innsbruck naar Bregenz ook. Maar die wegen pakt jouw chauffeur niet.

Probleem opgelost. Hij moet dus niet ouwehoeren en gewoon over de brenner rijden...

Onderstaande link heb ik een halfuur geleden al een Dennis gestuurd middels een PB.

ESI | ADR-info - Landendocumentatie

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met hout en met marmer enzo. Weet niet exact welke goederen.

Sektoraal rijverbod

Per 1 januari 2009 is een rijverbod van toepassing op de Inntal Autobahn A12 (tussen Langkampfen en Ampass) in beide richtingen voor het vervoer van bepaalde aangewezen goederen. Dit verbod geldt voor voertuigen met een maximum toegestaan totaalgewicht van meer dan 7,5ton. Dit verbod is van toepassing op de volgende goederen:

  • Afval, zoals vermeld in Vo.2000/532/EG
  • Stenen, aarde , rondhout, kurk
  • Motorvoertuigen, aanhangers
  • IJzererts, ertsen
  • Staal (behalve bewapening- en constructiestaal tbv belevering aan bouwplaatsen)
  • Marmer, Travertin
  • Keramische tegels

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar dan? de enige tunnels die ik bij Salzburg weet zijn op de Tauernautobahn, en niet op de A1

Is verdomme nog een 2x 3 baans tunnel ook van een kilometer of 2 lang.... En meneer kent hem niet... Tussen Bergheim en Strasswalchen...

En Bergheim is waar je erafgaat naar Quenberger en Schenker Import, en rechts naar Gebr.Weiss en Schenker Export en de DAF garage van Tschann en.... Ach laat maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sektoraal rijverbod

Per 1 januari 2009 is een rijverbod van toepassing op de Inntal Autobahn A12 (tussen Langkampfen en Ampass) in beide richtingen voor het vervoer van bepaalde aangewezen goederen. Dit verbod geldt voor voertuigen met een maximum toegestaan totaalgewicht van meer dan 7,5ton. Dit verbod is van toepassing op de volgende goederen:

  • Afval, zoals vermeld in Vo.2000/532/EG
  • Stenen, aarde , rondhout, kurk
  • Motorvoertuigen, aanhangers
  • IJzererts, ertsen
  • Staal (behalve bewapening- en constructiestaal tbv belevering aan bouwplaatsen)
  • Marmer, Travertin
  • Keramische tegels

;)

Kijk Karel, daar hebben we wat aan. Had de klok horen luiden maar wist de klepel niet meer te voelen... Maar met m'n hout en marmer zat ik vrij warm hè...

In de nacht zijn er altijd veel minder auto's onderweg. Door een dubbel tarief te rekenen, komen ze dan toch een beetje aan hun omzet. :ja:

Nee, ze willen 's-nachts gewoon geen verkeer hebben. Volgens mij is euro-3 er al na 20:00 uur verboden (volgens mij al in 2007), en na 22:00 uur mag je ook maar 60. In Zwitserland zeggen ze gewoon: helemaal geen vrachtverkeer tussen 22:00 en 05:00 uur. Maar las dat Rob Niat schreef dat daar voortaan een vergunning voor is. Wist ik niet. Maar zou kunnen.

Overigens: dat dubbele tarief op de Brenner is al meer dan 10 jaar... Raar dat dat weer niemand weet dan... :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

Zou dat te maken kunnen hebben dat jullie daar vaak s`nachts rijden en een ander niet Frans1960? Kwam zomaar even in mij op hè :cool:

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou dat te maken kunnen hebben dat jullie daar vaak s`nachts rijden en een ander niet Frans1960? Kwam zomaar even in mij op hè :cool:

Groet,

Reindert

Laat ik het zo zeggen dat ik enkele jaren in Oostenrijk heb gewerkt. En als mensen een beetje wijs gaan doen, prik ik er vrij snel doorheen. Bijvoorbeeld als ze alles denken te weten maar niet weten dat er een 2x3baans tunnel van een km of 2 in Salzburg is. Die er ook pas sinds 2002 is (daarvoor was het 2x2...). En de afslag naar het voetbalstadion was er toen ook nog niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je naar het voetbalstadion wou, moest je er hier af trouwens. Over de snelweg heen, rotonde links... (toen de afslag er nog niet was naar het stadion, welke er nu wel is)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk Karel, daar hebben we wat aan. Had de klok horen luiden maar wist de klepel niet meer te voelen... Maar met m'n hout en marmer zat ik vrij warm hè...

Nee, ze willen 's-nachts gewoon geen verkeer hebben. Volgens mij is euro-3 er al na 20:00 uur verboden (volgens mij al in 2007), en na 22:00 uur mag je ook maar 60. In Zwitserland zeggen ze gewoon: helemaal geen vrachtverkeer tussen 22:00 en 05:00 uur. Maar las dat Rob Niat schreef dat daar voortaan een vergunning voor is. Wist ik niet. Maar zou kunnen.

Overigens: dat dubbele tarief op de Brenner is al meer dan 10 jaar... Raar dat dat weer niemand weet dan... Behalve Freddie en ik... :cool:

Dat rijverbod tot euro 3 is seizoensgebonden,in de winter is t geloof ik vanaf 20.00 uur en in de zomer vanaf 22.00 uur,juiste tijden weet ik niet meer.

En dat snachts rijden doe je maar een keer,als de boekhouder het ziet krijg je gelijk op je flikker.wij werden er op voorhand al voor gewaarschuwd om niet s'nachts over de Brenner te gaan.

Het is niet alleen de Europabrug die dan dubbel is maar het hele traject tot Innsbück sud,ook als je maar tot Nüsslach gaat en daar gaat slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

Laat ik het zo zeggen dat ik enkele jaren in Oostenrijk heb gewerkt. En als mensen een beetje wijs gaan doen, prik ik er vrij snel doorheen. Bijvoorbeeld als ze alles denken te weten maar niet weten dat er een 2x3baans tunnel van een km of 2 in Salzburg is. Die er ook pas sinds 2002 is (daarvoor was het 2x2...). En de afslag naar het voetbalstadion was er toen ook nog niet...

Maar als jij zegt dat daar een 2x3baans weg ligt zal dit wel zo zijn want jij rijdt denk inmiddels ruim 25 jaar door Europa heen?

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden