Spring naar bijdragen

Is de Brenner verboden voor ADR?


Gast Dennis

Recommended Posts

Bedankt voor de reacties! :ja:

Ik denk dat hij gewoon over de Brenner gaat, tevens zal hij waarschijnlijk donderdag net voor de Brenner zijn nachtrust gaan pakken en s'morgens dus weer verder.

Hij moet vrijdag lossen.

We komen maar zelden in oostenrijk en zeker zelden met ADR, maar soms moet je wat he?! :D

Ik laat nog wel even horen hoe het is afgelopen.

Truste,

Dennis

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sektoraal rijverbod

Per 1 januari 2009 is een rijverbod van toepassing op de Inntal Autobahn A12 (tussen Langkampfen en Ampass) in beide richtingen voor het vervoer van bepaalde aangewezen goederen. Dit verbod geldt voor voertuigen met een maximum toegestaan totaalgewicht van meer dan 7,5ton. Dit verbod is van toepassing op de volgende goederen:

  • Afval, zoals vermeld in Vo.2000/532/EG
  • Stenen, aarde , rondhout, kurk
  • Motorvoertuigen, aanhangers
  • IJzererts, ertsen
  • Staal (behalve bewapening- en constructiestaal tbv belevering aan bouwplaatsen)
  • Marmer, Travertin
  • Keramische tegels

;)

Ik ben laatst ergens een artikel tegengekomen dat deze regels door Brussel van tafel zijn geveegd.

Dit ivm vrij verkeer van goederen.

Ik weet er helaas alleen geen link meer van te vinden.

Maar goed, toch nog iets goed, wat er van Brussel afkomt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Ik ben laatst ergens een artikel tegengekomen dat deze regels door Brussel van tafel zijn geveegd.

Dat klopt.

Voor de zoveelste maal is Tirol al teruggefloten door Europa, maar ze trekken zich er gewoon niets van aan.

Europees Hof maant Tirol tot opheffen sectoraal rijverbod - TTM.nl

Tirol houdt vast aan sectoraal rijverbod - TTM.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Nee, ze willen 's-nachts gewoon geen verkeer hebben. Volgens mij is euro-3 er al na 20:00 uur verboden (volgens mij al in 2007), en na 22:00 uur mag je ook maar 60. In Zwitserland zeggen ze gewoon: helemaal geen vrachtverkeer tussen 22:00 en 05:00 uur. Maar las dat Rob Niat schreef dat daar voortaan een vergunning voor is. Wist ik niet. Maar zou kunnen.

Die nachtvergunningen voor Zwitserland (Swiss volgens Dennis) zijn er al heel lang. Sowieso al die twintig jaar dat ik daar wel eens kwam.

Te koop voor grof geld (ik meen iets van 4000 Franken per jaar, maar er is vast wel iemand die daar beter van op de hoogte dan ik) en alleen verkrijgbaar voor bederfelijke goederen of post en dergelijke.

Met zo'n vergunning mag je in de zomer de hele nacht, en in de winter vanaf 3u de grens over. Ideaal natuurlijk, want je mag over de personen-grens over en hoeft dus niet aan te sluiten achter het 'gepeupel' in de file voor de grens!

Nederlandse bedrijven waarvan ik weet dat ze vergunningen hebben zijn Van der Luyt Oegstgeest (bloemen), Rijntrans 's-Gravezande (groente), Lievaart (bloemen), Arno Deij (bloemen) en 'hoe heet die ook weer met die Scania's?' (vis)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die nachtvergunningen voor Zwitserland (Swiss volgens Dennis) zijn er al heel lang. Sowieso al die twintig jaar dat ik daar wel eens kwam.

Te koop voor grof geld (ik meen iets van 4000 Franken per jaar, maar er is vast wel iemand die daar beter van op de hoogte dan ik) en alleen verkrijgbaar voor bederfelijke goederen of post en dergelijke.

Met zo'n vergunning mag je in de zomer de hele nacht, en in de winter vanaf 3u de grens over. Ideaal natuurlijk, want je mag over de personen-grens over en hoeft dus niet aan te sluiten achter het 'gepeupel' in de file voor de grens!

Nederlandse bedrijven waarvan ik weet dat ze vergunningen hebben zijn Van der Luyt Oegstgeest (bloemen), Rijntrans 's-Gravezande (groente), Lievaart (bloemen), Arno Deij (bloemen) en 'hoe heet die ook weer met die Scania's?' (vis)

Jullie rijden toch ook veel losgestort metaal naar Italie??

Ik kom regelmatig wagens van jullie tegen bij RobaMetals in Ijsselsteijn bij Utrecht en dan kom ik dezelfde wagen weer tegen op het losadres in Italie:-)

Tijdje geleden nog overgestaan met een jonge jongen die in Frankrijk op de heenreis in slaap was gevallen en wakker werd op de rotonde, hij zei dat ze h'm hadden weg getakeld met een hijskraan??

Hij is daarna nog wel naar Italie gereden, maar is bij terug komst gestopt met rijden! Hij was altijd monteur geweest bij volgens mij Volvo? Ik ben zijn naan vergeten.

Jullie hebben mooi materiaal trouwens!! :ja:

Dennis

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor de reacties! :ja:

Ik denk dat hij gewoon over de Brenner gaat, tevens zal hij waarschijnlijk donderdag net voor de Brenner zijn nachtrust gaan pakken en s'morgens dus weer verder.

Hij moet vrijdag lossen.

We komen maar zelden in oostenrijk en zeker zelden met ADR, maar soms moet je wat he?! :D

Ik laat nog wel even horen hoe het is afgelopen.

Truste,

Dennis

Dennis, hen je je chauffeur noig een reprimande gegeven?

Hoe kwam hij er eigenlijk op dat de Brenner verboden was voor ADR?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dennis, hen je je chauffeur noig een reprimande gegeven?

Hoe kwam hij er eigenlijk op dat de Brenner verboden was voor ADR?

Dag Frans,

Geen idee hoe hij daar bij kwam, maar was werkelijk overtuigd?!

Hij heeft nog wel even voor een tunnel gestaan net voor Innsbruck, die was verboden voor alle klasse ADR.

Uiteindelijk is ie doorgereden, omdat ie niet meer terug kon, de laatste afrit aldaar was afgesloten!?

Hij staat inmiddels vlak bij zijn losplaats in Linz.

Dennis

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Dag Frans,

Geen idee hoe hij daar bij kwam, maar was werkelijk overtuigd?!

Hij heeft nog wel even voor een tunnel gestaan net voor Innsbruck, die was verboden voor alle klasse ADR.

Uiteindelijk is ie doorgereden, omdat ie niet meer terug kon, de laatste afrit aldaar was afgesloten!?

Hij staat inmiddels vlak bij zijn losplaats in Linz.

Dennis

OP het hele stuk van Brennerpas naar Kufstein ligt slechts één tunnel,dat is de Bergisel tunnel in de A13 ,net voor Innsbrück.

DE hele A 13 word niet genoemd in het overzicht dat ik linkte en ook niet in het landenoverzicht dat Reindert linkte,ik ben in mijn leven talloze malen langs gekomen,ook met ADR, maar kan me niet herinneren dat daar een verbod voor ADR zou zijn,Wie weet meer?:rolleyes::eek:

Of;ik heb een sterkere bril nodig,,,,,Of,kan het zijn dat jouw chauffeur wat gesnoven had???:D:D

Of.....hij wist via de Brenner geen goed restaurant te vinden,we zullen er eens een paar opzetten.:D:D

Gr Peter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dag Frans,

Geen idee hoe hij daar bij kwam, maar was werkelijk overtuigd?!

Hij heeft nog wel even voor een tunnel gestaan net voor Innsbruck, die was verboden voor alle klasse ADR.

Uiteindelijk is ie doorgereden, omdat ie niet meer terug kon, de laatste afrit aldaar was afgesloten!?

Hij staat inmiddels vlak bij zijn losplaats in Linz.

Dennis

Eind goed, al goed Dennis, dat is het belangrijkste...

OP het hele stuk van Brennerpas naar Kufstein ligt slechts één tunnel,dat is de Bergisel tunnel in de A13 ,net voor Innsbrück.

DE hele A 13 word niet genoemd in het overzicht dat ik linkte en ook niet in het landenoverzicht dat Reindert linkte,ik ben in mijn leven talloze malen langs gekomen,ook met ADR, maar kan me niet herinneren dat daar een verbod voor ADR zou zijn,Wie weet meer?:rolleyes::eek:

Of;ik heb een sterkere bril nodig,,,,,Of,kan het zijn dat jouw chauffeur wat gesnoven had???:D:D

Of.....hij wist via de Brenner geen goed restaurant te vinden,we zullen er eens een paar opzetten.:D:D

Gr Peter.

Kan het me ook niet herinneren. Hoe worden die pompstations dan bevoorraadt tussen Innsbruck en Brenner?

Maar zou het over het hoofd kunnen hebben gezien, rij al jaren geen ADR meer, dus let er niet zo op...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Reindert
Of;ik heb een sterkere bril nodig,,,,,Of,kan het zijn dat jouw chauffeur wat gesnoven had???

Misschien heb je wel te lang met ADR gereden waardoor nu alles dubbel ziet.:D

Zoals al in sommige berichtgeving te lezen was, houdt Oostenrijk er zo zij`n eigen regels op na aangaande deze Brennerpas. Oostenrijk heeft zelfs scheidt aan het Europese hof welke al had bevolen het verbod zoals die nu is op de Brennerpas te doen opheffen.

Ik zou gewoon zeggen gaan met die banaan over deze Brennerpas. Wat Oostenrijk doet is illegaal waardoor jij gewoon door kan tuffen. Kortom scheidt aan Oostenrijk met hun gezeik. :D

Groet,

Reindert

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Ik zou gewoon zeggen gaan met die banaan over deze Brennerpas. Wat Oostenrijk doet is illegaal waardoor jij gewoon door kan tuffen. Kortom scheidt aan Oostenrijk met hun gezeik. :D

Groet,

Reindert

Jep, en dan wordt je vervolgens aangehouden en kun je betalen.

En dan? Naar Brussel toe? Dan je gelijk nog maar eens zien te halen.

Kun je stoer doen, maar schiet je niet heel veel mee op.

Sterkte, Reindert

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Of.....hij wist via de Brenner geen goed restaurant te vinden,we zullen er eens een paar opzetten.:D:D

Gr Peter.

:D:D Mag ik ze testen Peter? Of gaan we dat samen doen een keer? Trekken we een weekje of twee uit voor een ritje Nord!:D

Op die nieuwe tunnel hangt een bordje dat je met ADR een zwaailamp moet voeren geloof ik. Ik heb er niet zo opgelet, het was ook de eerste keer dat ik door dat nieuwe ding heen ging. Maar Dennis heeft chauffeurs die hij geen E6 kan betalen omdat het pannekoeken zijn. Dan krijg je deze berichten!;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
:D:D Mag ik ze testen Peter? Of gaan we dat samen doen een keer? Trekken we een weekje of twee uit voor een ritje Nord!:D

Op die nieuwe tunnel hangt een bordje dat je met ADR een zwaailamp moet voeren geloof ik. Ik heb er niet zo opgelet, het was ook de eerste keer dat ik door dat nieuwe ding heen ging. Maar Dennis heeft chauffeurs die hij geen E6 kan betalen omdat het pannekoeken zijn. Dan krijg je deze berichten!;)

Je hebt weer verkeerd gelezen Duke. ;):D

Dennis

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Dennis heeft chauffeurs die hij geen E6 kan betalen omdat het pannekoeken zijn. Dan krijg je deze berichten!;)

Volgens Dennis zelf is dit nog een van de beteren. Een 'topper' noemde hij hem, die al vijf jaar goed meedenkt met de zaak.

In dat geval heb ik medelijden met Dennis. Sterkte met de zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Volgens Dennis zelf is dit nog een van de beteren. Een 'topper' noemde hij hem, die al vijf jaar goed meedenkt met de zaak.

In dat geval heb ik medelijden met Dennis. Sterkte met de zaak.

Deze chauffeur is er misschien eentje uit deze categorie:

asfaltrocjer - YouTube

Alle gekheid op een stokje, als een MOE-lander hier in Nederland op een vluchtstrook gaat staan omdat hij/zei de weg niet weet moet je hier eens horen. Overigens ben ik geen 'knuffelaar'. Nu Dennis zijn chauffeur op een vluchtstrook bij Insbruck gaat staan om met zijn uileogen een bord te gaan bestuderen en dan ook nog eens verkeerd interpreteerd en vervolgens zijn baas belt om te zeggen dat 'het' verboden is, hoor je niks. Integendeel, dan ben je een topper! En om dan vervolgens te gaan zitten klagen dat de Nederlandse chauffeur geen e-6 hoort te verdienen want pannekoek (ik heb wel goed gelezen Dennis). Het probleem van Dennis is dat hij het 'laaghangende fruit' niet aan kán nemen want die komen niet solliciteren bij een charterbedrijf in Valtherfuckingmond, maar blijven bij hun werkgever waar ze al jaren trouw in dienst zijn (en niet zo zijn geworden als Gijs). Of ze worden zonder dat iemand er wat van weet aangenomen bij een collega-transporteur. Of ze stappen ergens binnen bij een bedrijf wat deze chauffeurs aanstaat omdat ze weten welke plaats op de markt deze transporteur inneemt.

Dit zijn de transporteurs die kennis hebben van het transport en de mens achter het stuur. Klein of groot bedrijf, dat maakt in deze zoveel niet uit.

Hoe ik persoonlijk denk over de D en E schaal is een geheel andere discussie. En word gevoerd in een ander topic. Bij het huidige systeem vind ik dat een goede chauffeur gewoon E-6 moet krijgen en een slechte minder. Overigens neem ik als ik mooi werk heb gewoon genoegen met D-5 als dit ook nog eens full-cao betaald word. Kutwerk neem ik voor E-6 niet.

Maar bij Dennis zul je me niet zien, ondanks zijn mooie auto's. Een charterbedrijfje waarvan de plannenmaker uitmaakt of je wel of niet te eten krijgt want magnetron. En dit zijn mi de vrijheden waar ik zo van geniet. Lekker eten en een wijntje en wat flauwekul aan de bar.

Voorbeeldje uit de praktijk:

Ik heb een blauwe maandag bij de werkgever van KevinH gewerkt. Overigens is hij ook een loontrede minder gaan betalen maar dit terzijde. Die bouwde ook magnetrons en koelkasten in de auto. Op zijn vraag of ik die magnetron wel eens gebruikte antwoordde ik "ja, alleen om water warm te maken voor als ik mijn cabine wil poetsen". Helemaal geil was die man van meeneemmaaltijden. Ze planden daar gewoon op! (barf)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden