Spring naar bijdragen

Vrachtwagen trekt bergingsauto mee


marco555

Recommended Posts

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

De chauffeur van het bergingsvoertuig weet er nog snel uit te springen. Maar hoe het met de andere chauffeur is? Bizar ja!!

Edit: Als Google een beetje goed heeft vertaald, heeft de andere chauffeur het ook overleeft en heeft een aantal botbreuken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De chauffeur van de takeldoos is er met de schrik van af gekomen, hij verklaard letterlijk dat indien hij zijn veiligheidsriem om had gehad, hier niet meer was.....

De vrachtwagen uit Litouwen zou de hulp ingeroepen hebben nadat hij zich vast had gereden op ZOMERBANDEN in het winterse Noorwegen.

Deze Litouwer is met serieuze breuken opgenomen in het ziekenhuis van Sandnessjoen.

Hij is wel buiten levensgevaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omg........

Omgeving? :p

(Filmpje nog niet gezien.) Maar herken de bergingsauto van Mosjoen. Hij staat altijd bij de Shell. Je weet wel. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

@ Willem: Fylkesvei 78 thv Leirfjord.

@ accordracer: wel eens gehoord dat mensen van de zenuwen kunnen gaan lachen?

En voor de lichten onder ons: Beide voertuigen zijn total loss.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Willem: Fylkesvei 78 thv Leirfjord.

Zeg ik. Mosjoen. Zelfde plekje waar die charter van ons omging.

@Karel, in elke ''grote'' plaats in Noorwegen staan de beringsauto's.

Plaatsen liggen ongeveer 120km uit elkaar, en in elke ''stad'' staan ze wel.

U heeft een goed geheugen. U weet dat ik met die Volvo niet boven kon komen? Voor mij kwam die op die plek voor de 9de keer die week.

En U weet nog van die charter van ons in de kleuren die achteruit omlaag werd getakkelt? Met daarbij die Hollander die omhoog getrokken moest worden? (Die charter die een dag later in Zweden om ze zijkant lag.) Dat is/word allemaal gedaan door dezelfde berger.

Ze staan daar niet voor de sier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ergens 'vast' komt testaan, hoef ik eigelijk het kantoor niet tebellen. Ik kan de Viking ook zelf bellen. Die helpen me dan wel. Daarna zeg ik Thermo Transit, en kan verder.

In 2010 haalde we 200.000Euro aan bergingskosten. Daar zijn ze voor verzekert.

De schade of claim's aan de vis ligt vele malen hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik ergens 'vast' komt testaan, hoef ik eigelijk het kantoor niet tebellen. Ik kan de Viking ook zelf bellen. Die helpen me dan wel. Daarna zeg ik Thermo Transit, en kan verder.

In 2010 haalde we 200.000Euro aan bergingskosten. Daar zijn ze voor verzekert.

De schade of claim's aan de vis ligt vele malen hoger.

Zeker als de Vis er van door gaat

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik heb het filmpje en paar keer bekeken maar het lijkt wel of de bergingsauto eerst aan het glijden gaat richting vangrail en de trailer gaat er achteraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dit lijkt wel dat verhaal over die kip en het ei. Desalnietemin, die berger heeft dit al eens eerder meegemaakt, (was trouwens de baas zelf op de takeldoos), is toen een meter of 30 weg gekieperd en met wat schaafwonden er van af gekomen.

Maar het blijft een feit dat de trekker/oplegger niet op de goede banden voor die wegen stond.

En dat een 33 pallets met vissen voor niets zijn geslacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ellendig filmpje zeg... Het zou je maar gebeuren... Dat die Litouwer op zomerbanden rijdt is niet goed, maar die berger, had die niet een beetje meer naar links kunnen rijden? Vond het wel een beetje op het randje... Of het moet een weg zijn met veel tegenliggers, dat weet ik niet.

Maar is dit nu een doorgaande weg? Ik bedoel een transit weg, waar dus veel vrachtverkeer over komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja Frans, de wegen hier zijn, uh, van een iets andere standaard dan elders in Europa....

Dat die takeldoos aan de rand rijdt zou heel goed kunnen omdat hij een bocht moet maken en hij is nu wel iets langer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Maar als je het filmpje ziet is het net dat die berger al begint te glijden al voordat de trailer naar de vangrail gaat. Ik moet er niet aan denken dat dit mij gebeurd, daarom wacht ik nog wel even tot die sneeuw daar weg is voordat ik er een keer ga kijken :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En zulke geintjes ben ik nu altijd bang voor (geweest). :ja:

HIER ( << klik !! < ) doelde ik op dergelijke voorvallen.

Ja, die reactie in jouw link was weer een reactie op een eerdere posting van mij. Maar Karel, als je meteen uitstapt is er toch weinig aan de hand:rolleyes:. De rest, daar zijn ze / we voor verzekerd hoor:p.

Ben wel blij voor die Litouwer, dat tie 't overleeft heeft.

Het is trouwens wel interessant, wie hier nou de schuldige is. Op het eerste gezicht zou je zeggen, die (kl:stom:te) Litouwer natuurlijk.

Maar die berger nam de verantwoordelijkheid om 'm omhoog te slepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Voor zover de gesleepte geen opzet of grove nalatigheid (tijdens de sleep) ten laste kan worden gelegd, is de takeldoos verantwoordelijk voor de sleep. Ook bv door rood licht rijden is de takelaar aansprakelijk, daar die uiteindelijk vaart en koers bestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Frans, de wegen hier zijn, uh, van een iets andere standaard dan elders in Europa....

Dat die takeldoos aan de rand rijdt zou heel goed kunnen omdat hij een bocht moet maken en hij is nu wel iets langer....

Ja, heb je ook gelijk in. Hij moet die bocht nemen met nog een heel span erachteraan. Is dat hoog in Noorwegen waar dat gebeurd is?

Ligt er nog steeds zoveel sneeuw daar? Lastig voor te stellen, gister had ik het +22 graden :D.

Ja, die reactie in jouw link was weer een reactie op een eerdere posting van mij. Maar Karel, als je meteen uitstapt is er toch weinig aan de hand:rolleyes:. De rest, daar zijn ze / we voor verzekerd hoor:p.

Ben wel blij voor die Litouwer, dat tie 't overleeft heeft.

Het is trouwens wel interessant, wie hier nou de schuldige is. Op het eerste gezicht zou je zeggen, die (kl:stom:te) Litouwer natuurlijk.

Maar die berger nam de verantwoordelijkheid om 'm omhoog te slepen.

Zal inderdaad nog heel wat worden voor de verzekering. Wat las ik hier dat Willem zei: ThermoTransit betaald 200.000 euro per jaar aan bergings/sleepkosten? Denk dat alleen die bergingsauto al meer kost dan 200.000 euro. Dan nog het span erbij van die Litouwer... Pfff... En de lading nog, niet te vergeten...

Maar bizar dat die Litouwer het overleefd heeft zeg. Moet wel een degelijke trekker voor hebben gezeten met een goeie kooi-constructie. Maar die man is de rest van z'n leven in shock denk ik. Die had heel wat meer dan 1 engeltje op je schouder. Normaal overleef je zoiets niet he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Het is trouwens wel interessant, wie hier nou de schuldige is. Op het eerste gezicht zou je zeggen, die (kl:stom:te) Litouwer natuurlijk.

Maar die berger nam de verantwoordelijkheid om 'm omhoog te slepen.

Gewoon alles verhalen op deze Litouwer met zijn zomerbanden! Als bedrijf moet je gewoon weten dat je in Noorwegen in deze maanden verplicht bent winterbanden op de velgen te hebben!

En de berger in Noorwegen moet een vrachtwagen op zomerbanden gewoon later verrekken in deze winterperiode! Wacht maar gewoon tot alles ontdooit is, maar trek je er nu echt niet uit!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden