Spring naar bijdragen

Soonius Waddinxveen


Chevy Marvin

Recommended Posts

  • Reacties 283
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Er lopen nog een paar dingentjes. Zoals ik al zei, onderschat ze niet.

Kees Soonius zit al ruim 40jaar met groenten op Zweden.

Hij heeft er toen bij van Spronsen oa voor gezorgt dat van Spronsen groot geworden is.

Daarna ze eigen zaak opgezet, en daar is die ook groot mee geworden.

En derde keer lukt hem ook nog wel.

.

Als het dan z'n goede zakenman is.........WAAROM zijn ze dan failliet gegaan??

Grtn,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heren toch.... Goed ABN schrijven maaakt je nog geen goed persoon. Hitler sprak correct duits, maar maakte er ook een zooi van.

En misschien dat sommige mensen jaloers zijn op Dennis, wat een slechte eigenschap is.

En als ze dat niet zijn, maar wel weten hoe een bedrijf draaiend te houden, laat maar eens zien.

EJD krijgt altijd een ton commentaar, maar hij is subtiel sarcasties, wat niet aan iedereen besteed is denk ik. Leef je eigen leven, verbeter de wereld begin bij jezelf... enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het dan z'n goede zakenman is.........WAAROM zijn ze dan failliet gegaan??

Grtn,

Peter

Samenloop van omstandigheden. (Zoals bij zoveel bedrijven.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat schijnt een beetje streekgebonden te zijn. :ja:

Maar alles overziend, geeft dit niet een beetje aan dat vervoerders en chauffeurs notoir onbetrouwbaar zijn (in ieder geval onder elkaar)?

Voor mijn gevoel doet van Dongen na het faillissement een eerlijke deal met de curator, waardoor het fiasco voor de schuldeisers nog enigszins beperkt wordt. Daarnaast wordt de halve familie Soonius ook nog een baan aangeboden (vader C, zoon R en (klein-)dochter S.) + nog een flink aantal chauffeurs onder de paraplu van Van Dongen.

Maar zodra men dus al die tijd door aan het eten is gebleven en enigszins uitgepuft is van het faillissement, trekken ze hun stutten en gaan weer voor "zichzelf" aan de slag. Ik heb daar toch altijd weer een dubbel gevoel bij.

mag idd ook wel gezegt worden dat v dongen zeer netjes met het faillisement is omgegaan. Ze hoefden maar 40 man mee te nemen uit het faillisement maar gaven er 58 een contract. En idd de directie ook. En dat je later weer alleen verder wilt moet ieder voor zichzelf weten. maar op de manier waarop ze het doen vind ik gewoon een mes in de rug bij van dongen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het probleem van altijd meer willen en nooit tevreden zijn.

Met 1 gouden kettingkje niet tevreden, dus dan ook nog een armbandje.

Na alles eens goed gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn gedachten over de firma, cq fam S. toch wel klopte.

Willem mag de ouwe Kees S dan wel een veer in zijn reet steken, omdat deze man al 40 jaar groente rijd, maar samen met zoontje R en dochter hebben ze de boel lekker getild en nu gedacht dat het volgende slachtoffer van Dongen moest worden, is nu de vraag hoelang Mera het met deze mensen denkt vol te houden, want een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken en hier loopt een nest vossen rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mag idd ook wel gezegt worden dat v dongen zeer netjes met het faillisement is omgegaan. Ze hoefden maar 40 man mee te nemen uit het faillisement maar gaven er 58 een contract. En idd de directie ook. En dat je later weer alleen verder wilt moet ieder voor zichzelf weten. maar op de manier waarop ze het doen vind ik gewoon een mes in de rug bij van dongen

Goed verwoord Coen, ben het met je eens en hoop dat dit voor de fam.S. nog een staartje krijgt.

Heb het niet zo op zulke lugubere familie's.

Wens Mera succes en hoop dat men daar de ogen goed open houd en deze "gasten" onder controle heeft, anders kon het wel eens snel einde oefening zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

Mera=Harva, toen Cees na het omvallen van Spronsen transport Sooinius transport begon was dat met steun=geld van Harva, nu gebeurd het zelfde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goudvis, toch heeft Mera er wel voordeel aan.

Ze hebben nu een paar mensen op kantoor zitten die verstand van zaken hebben, en veel ervaring.

Ook zijn er gelijk een zooitje ervaren groenterijders binnen gehaalt.

Praat maar eens met een van DongenSoonius chauffeur, veel van alle nieuw chauffeur die binnenkomen zijn geen groenterijders.

Er is erveel ladingschade.

En vraag het in het algemeeen maar aan de groeterijders, er zijn niel veel nieuwe groenterijders.

Mera-Soonius hoeft maar 12 maanden tewachten en dan kunnen ze los. Als ze zouden willen.

Onderschat de Sooniusjes niet.

Ge, ik denk dat je het niet moet zien als boven de wet staan.

Ze hebben het spelletje niet goed genoeg gespeelt, en daardoor verloren.

Er lopen nog een paar dingentjes. Zoals ik al zei, onderschat ze niet.

Kees Soonius zit al ruim 40jaar met groenten op Zweden.

Hij heeft er toen bij van Spronsen oa voor gezorgt dat van Spronsen groot geworden is.

Daarna ze eigen zaak opgezet, en daar is die ook groot mee geworden.

En derde keer lukt hem ook nog wel.

Rick Soonius is niet een beetje eigenwijs, nee die is stront eigenwijs.

uhm ben ik toch benieuwd wat er zo speciaal is aan groente rijden? En dat bedoel ik serieus!

Pallets erin, deur dicht, koeler aan, koud washandje in de koelkast om wakker te blijven en gas erop of is dat te simpel?

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jacquesdenplukker
uhm ben ik toch benieuwd wat er zo speciaal is aan groente rijden? En dat bedoel ik serieus!

Pallets erin, deur dicht, koeler aan, koud washandje in de koelkast om wakker te blijven en gas erop of is dat te simpel?

frank

toch is het wel moeilijk. weet ook niet waarom, maar als Kalakuski dat zegt, dan is het zo.

Je loopt maar voor het pand, zwaait met alles wat je aan goud hebt en is dit meer dan de gemiddelde chauffeur van de drie firma's, dan kun je zo beginnen.LOL

dan hoef ik alleen maar een keer te lachen dan, dan kan ik al beginnen?

bewerkt door Knoalster
svp geen verbastering van forumnamen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
uhm ben ik toch benieuwd wat er zo speciaal is aan groente rijden? En dat bedoel ik serieus!

Pallets erin, deur dicht, koeler aan, koud washandje in de koelkast om wakker te blijven en gas erop of is dat te simpel?

frank

Das nou es een hele goeie vraag frank! ik heb heel wat jaartjes tank gedaan(zowel adr als niet adr) tussendoor wat groente en ik kan je wel vertellen dat er bij tank vervoer iets meer komt kijken, maar je zal mij niet horen zegen dat t een specailisme is, ben ervan overtuigt dat iedereen met goodwil t kan. t is me in t tankvervoer ook al vaker opgevallen dat ze daar niet half zo poggen en roddelen als in de groente. De gemiddelde nederlandse transport bedrijven in de groentesector hebben wel vaak onderling kleuterschoolmentaliteit en weten dat te verwoorden als iemand van 70, dat is mij althans all vaak opgevallen. wil ze NIET ALLEMAALover 1 kam scheren, maar bij velen gaat t wel zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jacquesdenplukker
Das nou es een hele goeie vraag frank! ik heb heel wat jaartjes tank gedaan(zowel adr als niet adr) tussendoor wat groente en ik kan je wel vertellen dat er bij tank vervoer iets meer komt kijken, maar je zal mij niet horen zegen dat t een specailisme is, ben ervan overtuigt dat iedereen met goodwil t kan. t is me in t tankvervoer ook al vaker opgevallen dat ze daar niet half zo poggen en roddelen als in de groente. De gemiddelde nederlandse transport bedrijven in de groentesector hebben wel vaak onderling kleuterschoolmentaliteit en weten dat te verwoorden als iemand van 70, dat is mij althans all vaak opgevallen. wil ze NIET ALLEMAALover 1 kam scheren, maar bij velen gaat t wel zo

hoeveel groenterijders kun jij op noemen die de laatste 5 jaar failliet zijn gegaan?

hoeveel tanktransporteurs kun je opnoemen die de laatste 5 jaar failliet zijn gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vloeistof chauffeurs zijn veel verantwoordelijker en technisch beter geschoold dan groenterijders......

Hoeveel vloeistoffen chauffeurs rijden met een open pijp, uh, sorry, met een lekke uitlaat? Indien, gaan ze rechtstreeks naar de garage om het te laten maken....:D

Daarentegen, het valt niet mee om de godganselijke dag een grote bek op te zetten, bij de klanten, onderweg op de bak, aan de stamtafel, aan de EIGEN stamtafel aan boord van een ferry....LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo moeilijk is groente rijden niet, het enige is dat je als je langs de boeren moet moet weten waar de zooi staat, vaak zie je niemand als je een paar palletjes moet laden, en het allermoeilijkste is weten hoe je moet koelen, het 1 mag niet te koud en het andere weer wel.

En als je een trailertje tomaten laad, zorgen dat het goed gezekerd staat, anders kun je de boel gaan rapen en zeker niet de 600 pk vol opentrekken als je de put uitrijd, ik heb op bleiswijk een spanjool zien rapen.:D:D:D:D

m.a.w. het moeilijkste is volgens mij die grote bek geven, maar ik heb 2 jaar in de groenten gezeten, en zelfs de gasten van soonius hadden geen grote bek bij Hagé in barendrecht, konden ze nog langer wachten op hun troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

25 jaar geleden was het moeilijk hand pompwagen laden, altijd afbreken bij de koelmotor, en altijd te breed en te kort. Je was al dertig liter water kwijt voor dat je aan de rit kon beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar verse vis rijden lijkt me daarentegen wel weer lastiger.

klopt! als bijna vol bent, had je eigenlijks al op je los adres moeten staan, dus practisch geen tijd om te douchen, en das knap lastig met die stinkerij:D

verders zou ik t lastige er niet van weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden