[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De nieuwe Volvo FH in vol ornaat!!!


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Alhoewel Volvo wel "mijn merk" is en helaas de laatste 15 jaar tot andere merken veroordeeld ben, kan ik nog steeds niet wennen aan het uiterlijk van de nieuwe FH.

Vind het ding teveel chinese trekjes hebben. Hopelijk in klantkleuren gespoten komt het ding beter uit de verf straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag deze van de week voorbijschieten met Garageplaten erop, begin er toch wel redelijk aan te wennen en hem zelfs een beetje mooi te vinden..:rolleyes:

285598_519351291448502_237331779_n.jpg

het zal niet meer zo heel lang duren voordat er foto's van deze volvo in de vts kleuren het land zullen sieren in de combi uitvoering.

er komen er geloof ik ongeveer 7.

ik zal natuurlijk wel een foto plaatsen.

en ja bas ik als oud daf man kan beamen dat ze super zijn en er zijn er niet voor niets zo veel op de weg rondrijden.

alhoewel ik persoonlijk met de daf niet echt problemen heb gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou! Moeilijke keus joh...

Wil je elektronische storingen, geregeld koffie drinken in de garage, een lelijk smoelwerk en een verouderd model? Dan is de keuze makkelijk: DAF!

Wil je ook wel eens een keertje in een echte auto rijden en probleemloos onderweg zijn in een auto die ook nog eens goed smoelt? Ja, dan is de keuze makkelijk: Volvo! Met vlag en wimpel!

Rob wij hebben ook al een aantal Daf's rondrijden en die doen het prima. Staan eigenlijk nooit in de garage. Ja voor de gewone beurten en zo. Maar onderweg stranden en zo eigenlijk niet. Geld trouwens ook voor de paar Volvo's die we hebben lopen. Dus ja de 1 zweert bij Volvo de ander bij Daf. Ik heb in 't verleden met allebei gereden maar ze hebben allebei plussen en minnen. Aan de andere kant je spreekt nu toch weer van nieuwe modellen dus blijft 't moeilijk. Ik ben ook geen Scania man of zo hoor. Ik wil gewoon een auto waar ik prettig mee kan werken. En het merk maakt mij dan niet uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De "gewone" Globetrotter is een keurige auto die qua cabine het best in balans is (naar mijn persoonlijke mening).

New-Volvo-FH-750.jpg

post-11632-1394789089,6582_thumb.jpg

Alhoewel ik die bakwagen op deze onderste foto dan weer aardig verkracht vind door al die rommel voor de onder-grille en voor op het dak en die schuin geplaatste toeters. Maar ook dat is weer persoonlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kan hem gewoon zien hoor Ibo. En ben het met Karel eens: die toeters zo schuin naar onder kan echt niet.

Vond het sowieso al met het vorige model -en wat ik er van gezien heb ook met de nieuwe- dat je zo'n auto gewoon 'naturel' moet houden. Dan komen ze het meest tot z'n recht.

Ontwerpers doen hun stinkende beste om iets neer te zetten qua lijnenspel. Betweters willen dit graag verkrachten met lampen en rekken etc. Ik zou ook gaan voor naturel en een mooie kleurstelling.

Ik heb nu ook een hele poppenkast op het dak en dat moet allemaal branden en brandend gehouden worden. En de Hadley's moeten gepoetst èn ik kan er niet handig bij. Dus doe dan maar niks!

Badmuts?

Als je elke dag met plezier naar je werk wilt of wakker word op je werk en graag uit bed komt, ga dan voor Volvo. Ik heb -en dat is persoonlijk- nog nooit met een fijnere auto gereden! Wat een heerlijke auto, een heerlijke stoel , een heerlijke versnellingsbak, een heerlijke moter die soepel en krachtig (460dh13) is, zeker in combi met de I-shift. Elke keer een glimlach als ik van het gas afga en de computer gooit de versnelling vrij om brandstof te besparen om vervolgens naadloos de goede versnelling weer te pakken als je remt of gas geeft.

Fantastisch!

Ik denk als de Paus een Pausmobiel mocht kiezen hij ging voor de Volvo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jawel, maar niet voldoende om echt een mening te geven die op eigen ervaring gebaseerd is. Gebruikte materialen voor het dashboard zijn goed maar het geheel is te vierkant en het 'klokkenspel' zit in zo'n raar vierkantje en het stuur is veel te groot. Overigens smoelt het geface-lifte model wel erg goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Karel zegt hier boven al: de Globetrotter versie - dus niet de XL - van de nwe FH is de mooiste. Helemaal mee eens!!

En voor de ruimte hoef je nu de XL niet meer te hebben. De ' gewone' is ruim zat.

Man, wat vind ik het een bere mooie auto.

Als ie al het goede van mn huidige karretje heeft plus allemaal lekkere nieuwigheden en verbeteringen (o.a. onafhankelijk voorwielophanging, die nwe stuurbekrachtiging en nog zo wat zaken) dan kan het niet anders dan een topauto zijn.

Hoef ik tenminste niet na te enken wat mn volgende auto wordt - alhoewel ik daar hopelijk nog lang niet aan toe ben;-)))

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jammer dat ze de ruimte die andere merken volledig benutten niet gebruiken en er nu weer een 'Ivecodak' op hebben geplakt. Ze hadden dus nog een veel grotere stap kunnen maken.

Er zit ruimte zat in hoor Matthieu. Heb 'm uitgebreid kunnen bekijken. Meer dan voldoende. Al in de 'gewone' Globetrotter is het ruim genoeg. De XL is nog ff ruimer. Naar mijn mening is dit de auto die de komende jaren voor de anderen de benchmark is.

Bij DAF is het door de jaren heen zo'n vormeloze massa geworden. Design op design stapelen is niet zo'n goed idee dus. Er zit nauwelijks nog een lijn in.

Zelf heb ik nooit begrepen waarom ze dat SSC-dak indertijd hebben vervangen door die bolhoed. De vorige was ruim zat en veel mooier. Nu is het met die nwe grille helemaal een tranendal. Echt heel jammer.

Dat doet Scania met de Topline beter.

Maarre uh: doe mij maar die Volvo;)

-

@ forumbeheer: deze bijdrage is niet gedaan met de mobiele telefoon. Software bugje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij DAF is het door de jaren heen zo'n vormeloze massa geworden. Design op design stapelen is niet zo'n goed idee dus. Er zit nauwelijks nog een lijn in.

Zelf heb ik nooit begrepen waarom ze dat SSC-dak indertijd hebben vervangen door die bolhoed. De vorige was ruim zat en veel mooier. Nu is het met die nwe grille helemaal een tranendal. Echt heel jammer.

Van de week reed er zo`n ding langs me, tjonge wat is dat lelijk van dichtbij.

Ik vond het op de foto`s al niks, in het echt is het 2x niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind de Daf mooier dan de nieuwe Volvo als ik hem zo zie. Tis net of het dak er maar opgeplakt is.

Ik zou je zo kunnen citeren, alleen dan met betrekking op DAF.

Leuk hè, hoe meningen kunnen verschillen.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het jammer dat het zo gaat met DAF. Heb altijd wel wat gehad met dat merk.

In Eindhoven wordt nu driftig gewerkt aan een nwe cabine, geloof mij maar.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van de week reed er zo`n ding langs me, tjonge wat is dat lelijk van dichtbij.

Ik vond het op de foto`s al niks, in het echt is het 2x niks.

Prachtige auto die Daf, nee dan die Volvo.......:p

Ik zou je zo kunnen citeren, alleen dan met betrekking op DAF.

Leuk hè, hoe meningen kunnen verschillen.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het jammer dat het zo gaat met DAF. Heb altijd wel wat gehad met dat merk.

In Eindhoven wordt nu driftig gewerkt aan een nwe cabine, geloof mij maar.

-

Ik ben eigenlijk een scania man, maar rij nu daf en ik zou best wel zo een nieuwe willen. Ik vond die volvo in het begin niet verkeerd maar als ik die foto's zie.....

ze zouden beter hard kunnen werken aan betere techniek

Tsja, dat jij nu een mindere hebt kan gebeuren. Is niet leuk natuurlijk. Of zijn al die daf's zo slecht bij jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vanmiddag bij Hooghalen op de A28.

Volvo-FH-%28nieuw-%29--75-BBN-6--Fo2.jpg

Als je het eens zo bekijkt ziet het er super netjes uit Matthieu. En het dak is bijna net zo hoog als de oplegger, dat was bij de eerste globetrotters een stuk lager.

Lijkt me een wagen waar je jezelf niet mee hoeft te schamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden