[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Overlast truckcriminelen loopt spuigaten uit


TruckerLex

Recommended Posts

  • Forumlid

Leeuwarden - De rit ’s avonds beginnen en zo veel mogelijk doorrijden, zegt Willem Feenstra van transportbedrijf Feenstra in Damwoude. ,,Bij de verplichte stops gaan we onder de luifel van het tankstation staan.” De transportorganisaties KNV, TLN en EVO pleitten maandag voor het veiliger maken van de Nederlandse parkeerplaatsen.

Het loopt de spuigaten uit, vindt Feenstra. ,,Je kunt de wagen nergens onbeheerd laten staan, dan ben je alles kwijt. Vooral chauffeurs uit het Oostblok kennen het verschil tussen mijn en dijn niet. Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar als een chauffeur ligt de slapen, halen ze de accu’s en de spiegels eraf.”

Een betere beveiliging van de parkeerplaatsen helpt niet echt, denkt Feenstra. ,,In Duitsland hebben ze nu zo’n beveiligde parkeerplaats, maar daar heb je weinig aan als de Poolse, Roemeense en Russische chauffeurs naast je parkeren. Sinds de grenzen open zijn, is het alsmaar erger geworden.”

Berucht is het zeiltje snijden. Een grote ergernis, waarbij de schade aan het zeil doorgaans het ergste is. ,,Ze snijden ook niet recht, maar ze maken een ‘halve maan’, even kijken of er wat van waarde in zit en dan verder.

We hebben de chauffeurs de opdracht gegeven als ze leeg staan de deuren open te houden. Maar zelfs dan snijden ze de zeilen kapot, als ze van voren naderen.”

Ook Veenstra Transport uit Heeg heeft last van het zeilen snijden. Enkele tientallen keren per jaar is het raak bij de internationale transporteur. ,,We hebben het materiaal extra verstevigd, je komt er nu met een stanleymes niet meer doorheen. Maar het nadeel daarvan is dat het verschuift naar de persoon, de chauffeur.”

Het bedwelmen van de chauffeur in de cabine is de volgende methode van de criminelen. Bij Feenstra hebben ze om die reden de roosters aan de achterkant van de cabine al dichtgeplakt. Maar het kan nog erger. ,,In Duitsland werd een auto aangehouden door nepagenten. Een knal voor je kop en de lading ben je kwijt.”

Veenstra heeft zelfs zijn vervoer aangepast op de steeds erger wordende criminaliteit. ,,We vervoeren nu alleen nog halffabrikaten, allerlei soorten onderdelen, geen producten waar consumenten wat aan hebben.”

Weekeinde

Ook in Fryslân zijn wagen en inhoud niet meer veilig. ,,Vroeger lieten we voor het weekeinde nog wel eens een oplegger staan, om die maandag weer op te pikken”, zegt Feenstra. ,,Dat is over. We maken nu gebruik van een beveiligd parkeerterrein in Drachten. Daar huren we parkeerplaatsen binnen een hek met tienduizend volt stroom erop.”

En met de hoge dieselprijs is zelfs de brandstof niet meer veilig. ,,Een auto met vaten van tweehonderd liter, een elektrische pompje en ze pompen zo zes-, zeven-, achthonderd liter weg.” Ook daarvoor heeft Feenstra inmiddels een oplossing: een kokertje dat je in de tank laat zakken zorgt ervoor dat de olie er niet meer via de tankopening uit kan.

(Bron: Frieschdagblad.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ingrid gaat een honkbalknuppel ritselen.........brrrrrrrr :eek:

een kennis van mij had ook een honkbalknuppel bij zich. Werd bij een grootschalige controle in beslag genomen met een boete erbij..zou onder de wet slagwapens vallen..gaf de agent die hem een boete gaf een verborgen tip..zorg dat je een bal en handschoen erbij heb,dan lijkt het meer op de sportuitrusting...hoe krom is dat??:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een kennis van mij had ook een honkbalknuppel bij zich. Werd bij een grootschalige controle in beslag genomen met een boete erbij..zou onder de wet slagwapens vallen..gaf de agent die hem een boete gaf een verborgen tip..zorg dat je een bal en handschoen erbij heb,dan lijkt het meer op de sportuitrusting...hoe krom is dat??:confused:

Dank u voor de tip!! Moeten ze natuurlijk niet gaan vragen hoe het spelletje in elkaar zit hahahaha :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een kennis van mij had ook een honkbalknuppel bij zich. Werd bij een grootschalige controle in beslag genomen met een boete erbij..zou onder de wet slagwapens vallen..gaf de agent die hem een boete gaf een verborgen tip..zorg dat je een bal en handschoen erbij heb,dan lijkt het meer op de sportuitrusting...hoe krom is dat??:confused:

Is goede tip, met een bal is het een sportartikel...zonder is het een wapen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het word steeds gekker en gekker....:eek:

Bij ons heb je plaats achter de mac donalds maar zet hem daar echt niet neer......

Als het goed is mag ik hem bij een transportbedrijf bij ons op het afgesloten terrein zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

behoorlijke aluminium zaklampen doen het ook goed:Dmet van die lekkere dikke batterijen

dat klopt idd heb zelf ook zo'n maglite onder de stoel liggen binnen handbereik maar let op !! een 3 cels mag maar een 4 cels is een slagwapen dus 3 batterijen wel met 4 niet groeten rimero

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat klopt idd heb zelf ook zo'n maglite onder de stoel liggen binnen handbereik maar let op !! een 3 cels mag maar een 4 cels is een slagwapen dus 3 batterijen wel met 4 niet groeten rimero

ook lekker,een 4cels doet het niet op 3 batterijen:DWil wel even het resultaat zien achteraf (Blijft ie nu echt liggen of speelt ie alleen maar toneel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het schijnt dat je van een wegwerpcamera of een electronische vliegenmepper een taser kunt maken. Even googlen. Schijnt overigens niet ongevaarlijk te zijn. Maar je hebt dan wel een onopvallend schokwapen. Wel oppassen dat het zich niet tegen je keert maar dat is met een slagwapen als een krik of knuppel ook het geval. Ik denk dat pepperspray nog het meest effectief is. (Vervolgens de dader bewusteloos slaan en op zijn voorhoofd tatoeëren dat het een dief is.):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een pennalizer (hoe schrijf je zoiets?:D), een stroomstootwapen dus, is een mooi verdedigings-wapen!

Bij sommige autohofen in Dld kan je die kopen, maar die zijn wel kostbaar!

Overigens schijn je die in België ook te kunnen kopen.

Maar ja, dat is hier natuurlijk weer verboden.:mad:

Je mag je hachje hier niet redden!:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ik heb al jaren een stoelpoot van de eethoek in de auto liggen(waar ik eens doorheen gedonderd ben ja!), zo'n gedraaide,die ik ook al eens gebruikt heb onderweg.

Bij controle's hebben ze hem ook regelmatig triomfantelijk omhoog gehouden,zo van ja we hebben wat,om vervolgens te zeggen ;ja eingelijk is het niks.

En als ik er dan achteraan meld dat ik op zoek ben naar die stoel met die kleur en die draaiingen,staan ze wel te kijken van,hij neemt ons in de maling,maar nog nooit is het ding in beslag genomen.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leeuwarden - De rit ’s avonds beginnen en zo veel mogelijk doorrijden, zegt Willem Feenstra van transportbedrijf Feenstra in Damwoude. ,,Bij de verplichte stops gaan we onder de luifel van het tankstation staan.”)

Die heb ik zien staan onder de luifel van de IDS Hazeldonk! Je kan er met 3 auto's tegelijk tanken,toen nog maar met 2!

De auto van Feenstra blokkeerde wel de rode dieselpomp,dus collega's die de koeler wilden volgooien moesten wachten tot de collega van Feenstra het eten ophad!

Ik wacht nog op de dag dat er 3 tegelijk staan!

Niet erg sociaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast christiaan
een fikse moker is gewoon gereedschap en komt toch hard aan :p

pas maar op met zo'n hamer, je wordt zo aangeklaagd voor poging tot doodslag. het is dan ineens een moordwapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden