[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Jongen (12) komt om na aanrijding met vrachtwagen.


Gast Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik weet niet wat er gebeurt als er een oud mensje of een kind rijdt en ze schrikken. Ze zijn vaak al onzeker op de fiets. Grote kans dat ze afremmen en dat ze net voor of tussen je wielen vallen omdat ze hun been niet snel neer kunnen zetten :(.

Wat betreft dat de vrachtwagen achter de fiets moet stoppen...... Soms komen fietsers "zomaar" ergens vandaan.

Ik denk dat je deze ongelukken niet voor 100 % kunt voorkomen. Elke chauffeur die zoek aderessen in de bebouwde kom heeft loopt het risico dat dit kan gebeuren. Hoe erg het ook is.

Je zoekt een straatnaam of een nummer en je bent even kwijt wat er rechts naast je gebeurt.

Het zou verboden moeten worden dat fietsers oordoppen in hun oren hebben. Ik denk dat dat eens moet doordringen bij de jeugd. Je hebt op de fiets je oren en ogen hard nodig.

Ook leren dat ze oogcontact moeten hebben met een chauffeur om te weten dat hij je heeft gezien.

Zo simpel om aan te leren en zo belangrijk in het verkeer. Zien en gezien worden.

Daarom is voorlichting geven op scholen is zeker heel erg nodig. Kinderen hebben geen benul dat je in een vrachtwagen niet alles ziet.

Wie kan dat beter uitleggen op scholen dan een ervaren beroepschauffeur die dit soort gevallen in de praktijk heeft meegemaakt?

Dit werkt vele malen beter dan weer uit een boekje allemaal regels te leren.

Als ze ook nog eens achter het stuur mogen klimmen, dat vinden ze geweldig.

Ik vind het een prima systeem, vooral vanuit stilstaande positie (voor een stoplicht etc.) is het absoluut een meerwaarde dat je via dit systeem een signaal afgeeft dat ze niet naast de wagen moeten rijden. Dat schrikken valt wel mee, het is meer dat mensen zich op tijd realiseren dat in een gevaarlijke situatie begeven dan dat het te laat is en ze er onder liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit soort ongevallen zijn in en in triest, en kunnen soms niet voorkomen worden, veel sterkte voor de nabestaanden en de chauffeur.

En elkaar aanwijzen als schuldige heeft weinig zin, er zijn alleen maar slachtoffers en geen winnaars, het is geen sport.

En de dode hoek is groot, ik heb bij een cursus eens een complete combinatie in een dode hoek gehad, en die hoek was nog wel links voor de wagen, want vergeet de spiegels niet hoe groot die een dode hoek maken, en die komt precies rot uit bij het naderen van rotondes.

En op het filmpje, de spiegels staan niet goed afgesteld, mijn dode hoek is ook groot, maar een stukje kleiner als in het filmpje, in de trailervolgspiegel (dit is nog geen doblicombi) hoef je geen cabine te zien die moet verder naar buiten om juist dat stuk zichtbaar te maken wat de gewone spiegel niet laat zien en dan zie je wel een paar fietsers staan.

Moet wel zeggen dat de oude combi dobli spiegel meer liet zien dan de nieuwe van het DAF product, is wel een beetje jammer dat een mooi uiterlijk voor de functionaliteit gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Na dat filmpje te hebben bekeken kwam ik deze tegen.

Gewoon een volwassen iemand die toch wel moet weten hoe of wat en dan toch zo ertussen proberen.... hoor ook het commentaar van de ligfietser.

Ongelovelijk, een fietsstrook en daarna een aparte fietstunnel en nog er voorbij willen. Wat een stel complete idioten! Dat soort tuig moet echt direct van hun fiets af worden getrapt, net als die idioten hier op een racefiets rijden. Alles moet aan de kant en alles moet opzij, want we willen geen seconde afremmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden