Spring naar bijdragen

Viaduct van Millau


motaarke

Recommended Posts

  • Forumlid

Als je dit bouwwerk echt wilt "beleven"moet je de snelweg verlaten en er onder gaan staan,ik geloof dat er nu ook een parking is direct onder de brug die je vanaf de snelweg kunt bereiken.

Vroeger kon je er alleen vanuit de stad bij komen.

Hier een reportage van National geographic;

National Geographic Megastructures Millau Bridge - YouTube

Slechts in 4 jaar gerealiseerd,vanaf de zuid en noordkant naar elkaar toe gewerkt en dan met minder dan een centimeter op elkaar aansluiten(bij 35.3 min),vind ik knap.

waar de Ingenieur eigenlijk nog trotser op was ( 42.5 min) is dat tijdens de gehele bouw weliswaar een paar licht gewonden zijn gevallen,maar gen zwaargewonden of doden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier gaan we deze zomer overheen:banaan:.

Weer eens een andere route nu we geen sleurhut mee hoeven trekken.

Ik ben bang dat je vanuit de auto wel tegen de vangrail aan zal kijken.

Maar het is een mooi stukje weg.

Je hebt op de noordkant een parking met schitterend uitzicht Lientje.Je hoeft niets te missen,maar dan moet het wel goed weer zijn.

Ja ,als je met Google streetview kijkt kun je zien dat er nu een grote parkeerplaats is,Aire du viaduct de Millau.

Je komt hier door gewoon op de A75 te blijven en dan zie je vanzelf na een paar kilometer de Parking aangegeven staan.

44.096308,3.023129 - Google Maps.

Als jullie die route rijden deze zomer kom je,voordat je het viaduct van Millau krijgt nog een bouwwerk dat de moeite waard is om er even voor te stoppen.

N.l. het viaduct de Garabit,ook een bouwwerk van Gustave Eiffel,die de eiffeltoren ook bouwde,ook de firma die het viaduct van millau bouwde is geliëerd aan het vroegere Gustave eiffel,n.l.Eiffage.

Dit viaduct de Garabit zie je,als je de A 75 volgt,Saint Flour voorbij,na afslag 30 krijg je een grote parking met uitzichtpunt,Aire de Garabit,staat aangegeven,hier ga je op en daar is ook het uitzichtpunt.

44.976722,3.183793 - Google Maps

Ook deze brug is in een kleine 4 jaar gebouwd,alleen was dat in 1882.

le viaduc de garabit, histoire de sa construction

A75 (Frankrijk) - Wegenwiki

Als daar staat zie je aan de zuidkant van het viaduct,aan de linkerkant dus,een smal geiten pad tussen de pijlers doorslingeren,dat is de vroegere Route Nationale 9,daar ging men over voordat de A 75(met EEG subsidie :D) aangelegd was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waarom knipperen die rode borden eigenlijk? reed je nou zo hard?

is de afrit net voor de brug zo'n uitkijkpunt of is dat een weg naar een dorp/stad?

Die borden stonden te flikkeren , en waarschuwde voor de harde zijwind die er staat .

Als je van noord naar zuid rijd , heb je net voor de brug een afrit naar de parking toe. die ligt aan de linkerkant .

Maar , op die parking zie je niet veel , omdat ze in een diepte ligt , je kan te voet een eindje omhoog lopen , voor een prachtig uitzicht . ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waarom knipperen die rode borden eigenlijk? reed je nou zo hard?

is de afrit net voor de brug zo'n uitkijkpunt of is dat een weg naar een dorp/stad?

Bij 3.02v min zie je een lichtkrant waar je ook een rood bord ziet knipperen,Motaarke zegt daar in zijn commentaar dat er wind is op de brug en dat men voorzichtig moet zijn,

Dat bord word later nog eens herhaald net voor hij de brug oprijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is nogal een bruggetje, indrukwekkend.
Deze brug is echt een prachtig mooi stukje bouwtechniek!

Groet,

Reindert

Je kunt van die Fransen zeggen wat je wilt:

Ze zijn lui.

Ze eten 2 uur tussen de middag.( wij hebben al een schuldgevoel als we onze rust niet tijden lossen of laden kunnen "maken" LOL)

Ze zuipen zich helemaal klem tijdens het eten en stappen dan gewoon achter het stuur.biertjebiertje

Ze vreten een hele dag knoflook en dat ruik je.:mad:

Ze zijn dom,want ze spreken geen Engels of Duits.( wij wel,:D )

De meesten,bijna allemaal,zijn homo's.(op iedere parking word je wel verleidt ( bij ons zie je zoiets niet:D)

Het begrotings tekort word grotendeels aangevuld door buitenlandse chauffeurs(overwegend Nederlandse :D:D) ,ten onrechte(natuurlijk) te bekeuren.

Tot zo ver de meeste voor oordelen,:D:D:D:D

Maaaaar,,,,,,,,,,,ze bouwen wel de mooiste autoroutes van heel Europa,zowel op gebied van architectuur als functionaliteit.:ja::ja::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De zwitsers kunnen er ook wel iets van , vind ik .

Maar ik kom graag in frankrijk , fille kennen ze er bijna niet , juist rond de grootsteden ( Parijs , Lijon ) een beetje .

Maar tegenwoordig bij elke rondweg inhaalverbod en 80km/h.Dat is dan weer jammer.

Er is in Frankrijk een groot verschil tussen de autoroutes die men moet betalen en de autoroutes die vrij zijn

zoals de wegen rond Parijs,Lille/Roubaix,Lyon,Bordeaux en het stuk van Grens Luxemburg tot Toul.

Ieder land bouwt wel goede autowegen,maar als je de Franse vergelijkt met b.v. Italie,architectonisch dan he,zijn die Italiaanse wegen of spoorwegen toch foeilelijk.

En je kunt zeggen wat je wilt,maar deze autoroutes daar zijn een lust voor het oog,zoals dat viaduct van Millau of dat stuk A 40 van Nantua naar Bellegarde.

Ook functioneel;Frankrijk is jaaaren terug al begonnen om de meeste parkings te vergroten,Duitsland en Italie zijn daar de laatste jaren pas mee bezig,terwijl men daar toch ook moet betalen voor het gebruik ervan.

En laten we over de kwaliteit van de inrichting,zoals parkings, van onze vaderlandse autowegen maar zwijgen,wij hebben,met Belgie,de slechtst ingerichte autowegen van Europa,en dan bedoel ik niet het straatwerk maar de inrichting van de parkings.

In Duitsland is het al niet veel beter,de hemel zij dank hebben daar een paar mensen het initiatief genomen en er autohöfen aangelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als jullie die route rijden deze zomer kom je,voordat je het viaduct van Millau krijgt nog een bouwwerk dat de moeite waard is om er even voor te stoppen.

N.l. het viaduct de Garabit,ook een bouwwerk van Gustave Eiffel,die de eiffeltoren ook bouwde,ook de firma die het viaduct van millau bouwde is geliëerd aan het vroegere Gustave eiffel,n.l.Eiffage.

.

Hier gaan we deze zomer overheen:banaan:.

Weer eens een andere route nu we geen sleurhut mee hoeven trekken.

Als je de sleurhut niet bij hebt zou ik er zeker afgaan bij afslag 30 en dan de D909 rijden naar afslag 31 en daar weer de A75 nemen,je rijdt dan de oude RN 9 .

Daar waar de brug de rivier overgaat zijn verschillende restaurants,hotels,bar,s met terassjes waar je een fenomenabel uitzicht hebt op het viaduct en de prachtige omgeving.

Het is van afsl 30 naar 31 een goede 10 km,voor die extra tijd zou ik het zeker niet laten.

Afslag 30 naar Onbekende weg - Google Maps

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is inderdaad een indrukwekkend bouwwerk.Ik zat ook even naar het filmpje van national geographic te kijken en zag dat je er zelfs boven de laaghangende bewolking kunt komen te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt van die Fransen zeggen wat je wilt:

Ze zijn lui.

Ze eten 2 uur tussen de middag.( wij hebben al een schuldgevoel als we onze rust niet tijden lossen of laden kunnen "maken" LOL)

Ze zuipen zich helemaal klem tijdens het eten en stappen dan gewoon achter het stuur.biertjebiertje

Ze vreten een hele dag knoflook en dat ruik je.:mad:

Ze zijn dom,want ze spreken geen Engels of Duits.( wij wel,:D )

De meesten,bijna allemaal,zijn homo's.(op iedere parking word je wel verleidt ( bij ons zie je zoiets niet:D)

Het begrotings tekort word grotendeels aangevuld door buitenlandse chauffeurs(overwegend Nederlandse :D:D) ,ten onrechte(natuurlijk) te bekeuren.

Tot zo ver de meeste voor oordelen,:D:D:D:D

Maaaaar,,,,,,,,,,,ze bouwen wel de mooiste autoroutes van heel Europa,zowel op gebied van architectuur als functionaliteit.:ja::ja::ok:

post-9400-1394785857,678_thumb.jpg

Uit m'n hoofd:

1e van noord naar zuid, in 2006.

2e van zuid naar noord in 2008.

3e viaduct van Gabarit 2008.

Dacht dat je toen in 2006 en 2008 niet op die parking mocht komen met een vrachtwagen, die aan de noordkant van de brug is.

Ben er na 2008 niet meer overheen gekomen. Inderdaad een mooi bouwwerk.

Als je naar het zuiden rijd, en door naar Spanje, die afdaling die voor Beziers uitkomt van deze snelweg, die is ook wel spectaculair.

Het enige klote stuk aan deze weg vond ik altijd van Issoire naar Clermont Ferrand. Bochtig, inhaalverbod...

post-9400-1394785857,2826_thumb.jpg

post-9400-1394785857,5181_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En laten we over de kwaliteit van de inrichting,zoals parkings, van onze vaderlandse autowegen maar zwijgen,wij hebben,met Belgie,de slechtst ingerichte autowegen van Europa,en dan bedoel ik niet het straatwerk maar de inrichting van de parkings.

In Duitsland is het al niet veel beter,de hemel zij dank hebben daar een paar mensen het initiatief genomen en er autohöfen aangelegd.

Peter, vlak Zwitserland niet uit qua parkeerplaatsen. Denk dat dat wel het slechtste is van heel Europa. Maar wel 80 cent per km tol betalen daar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heb ik eigenlijk nog een vraag aan Motaarke. Zie dat hij nu online is...

Motaarke, in Frankrijk zie je steeds meer van die friettentjes. Van Arras naar Abbeville bijvoorbeeld, maar sowieso zie je ze meer. Hebben ook beetje net zo'n aanbod met saus als de belgische friettentjes. Heb jij daar ooit gegeten bij zo'n frietwagentje in Frankrijk? Bakken die de friet in zonnebloem olie?

Stop regelmatig bij zo'n mobiel pizza kraampje in Frankrijk. Moet zeggen dat die best goed smaken. Maar Franse friet tegen over Belgische friet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Peter, vlak Zwitserland niet uit qua parkeerplaatsen. Denk dat dat wel het slechtste is van heel Europa. Maar wel 80 cent per km tol betalen daar...

Ja , het spreekwoord zegt t al Frans: Geen geld,Geen Zwitsers.:D:D

Maar als je gaat calculeren,en dat kunnen die Zwitsers als de besten,is het vanuit de meest geindustrialiseerde gebieden in Italie,zoals de regio Lombardia en veneto naar,de aan en afvoerhavens en industrie gebieden in west Europa,zoals Rotterdam,Antwerpen,Gent,Amsterdam,Hamburg en Bremen,altijd iets goedkoper als via de Brenner of de Mont Blanc,zo lokken zij klanten door hun land.

Intussen ach en wee klagend dat zij,onder druk van de EEG het vrachtverkeer door moeten laten,liever niet als wel z.g.g, lachen zij zich de penis uit de pantalon(om maar eens met Freddie te spreken)en incasseren welwillend onze euro's.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden