[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

[App] Winst per rit berekenen


Recommended Posts

  • Forumlid

Hey Collega's,

Ik ben bezig een app te ontwikkelen voor planners / eigen rijders.

Hiervoor heb ik een aantal vragen aan planners en/of eigen rijders.

Nou kan ik begrijpen dat je als eigen rijder of ondernemer niet je kosten openbaar op dit forum wil zetten, dan verzoek ik je om me een PB te sturen.

Het doel van de App:

Ik wil binnen 10 seconden kunnen zien, hoeveel een bepaalde rit mij gaat opleveren.

Voor Wie:

Iedereen die er belang bij heeft. Misschien ook leuk voor chauffeurs in loondienst, om eens te zien wat een rit nou werkelijk kost.

Hoe ?:

Er vanuitgaande dat er met volle oplegger (of combinatie) word gereden van adres A naar B, met een productprijs van X per ton (losgestort).

Mijn vragen:

1: Hoeveel kost 1km VOL rijden in Nederland?

2: Hoeveel kost 1km VOL rijden in Duitsland (dus inc. Zoll) (mij is ooit vertelt, met 40 ton totaalgewicht -> inc uurloon -> rond de E1.40 p/km)

3: Hoeveel kost 1km LEEG rijden in Duitsland / Nederland ?

4: Bereken je LEEG rijden door naar de klant, of prop je dat altijd ergens bij een factuurtje op (code 99, onvoorziene kosten :ja:)(=Creatief boekhouden :ja:) ?

5: Dingen die ik nog vergeet ?

Alvast bedankt!

Status Update:

16-4: LKW-Maut kosten worden tot op 0,01 euro nauwkeurig berekent (Gebaseerd op huidige kosten).

16-4: Project te volgen op Kosten berekening << KLIK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Hmm .... ik heb zoiets eigenlijk kant en klaar. Ooit gemaakt voor een groepje eigen-rijders en wat kleinere vervoerders.

Het werkt op uur en kilometers. Maar u kunt het natuurlijk net zo ingewikkeld maken als u wilt. In mijn geval betreft het een simpele kosten calculatie.

Invoergegevens die ik erin heb verwerkt zijn en die iemand moet invoeren zijn:

  • Diesel pompprijs (of lijstprijs).
  • Aantal uren.
  • Aantal kilometers.
  • Bijkomende kosten (vrij in te geven, bijvoorbeeld tol, etc)

Gewoon in Excel en eventueel eenvoudig uit te breiden nog met een apart vakje voor:

  • specifiek verbruik voor de betreffende auto (dat kan bij verschillende soorten inzet nogal verschillen).
  • extra laad/lostijd
  • winstopslag

Afijn .., u kunt natuurlijk net zover uitbreiden als u maar wilt. In mijn ervaring is echter wel gebleken dat hoe minder variabelen er moeten worden ingevoerd, hoe beter zoiets gebruikt wordt.

In ieder geval is die opsplitsing in uur/kilometer nodig, omdat een km-prijs alleen niets zegt. En een uurprijs alleen ook niet. Alleen met die combinatie van uur en km op de achtergrond is een redelijke benadering mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Heidekneuter: Hoeveel denk jij te gaan vragen voor deze app? Of stel jij deze app gratis ter beschikking?

Gratis!

Voordat ik chauffeur werd, had ik m'n eigen bedrijfje als programmeur.

Dat digitale hart van mij begint weer te kloppen. Maar het is nu hobby-matig.

Dus, Gratis. voor de leuk.

EDIT: Momenteel even bezig met formules berekenen. Kosten berekening

Eventueel later verkrijgbaar voor Iphone, Android en S60.

Houd je van de straat biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In ieder geval is die opsplitsing in uur/kilometer nodig, omdat een km-prijs alleen niets zegt. En een uurprijs alleen ook niet.

1km bestaat dus uit km-prijs + uurloon + afschrijving + onvoorzien + diesel +?????

Zo kun je toch uiteindelijk (danwel globaal) uitrekenen hoeveel 1km kost ?

Mijn baas heeft me ooit is verteld dat 1km Duitsland ongeveer 1,40 euro kost.

Is dat dan geen reële manier om te rekenen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heidekneuter, ik heb een heel slecht geheugen. Maar had jij hier enkele maanden terug ook niet iets over een nieuwe vrachtbeurs beginnen?

Ja :ja:

Stond ook bij dat er te veel werk in zit, en de concurentie zodanig aanwezig is dat er weinig uit te halen is.

Dit is en blijft voor de leuk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sta jij drie uur in de file en rijd je gedurende die tijd maar 1 km dan kost dezelfde km heel wat meer. En rijd je er in 10 uur 800 weg dan wordt de kostprijs per km weer heel anders. Daarom, km en kosten per uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sta jij drie uur in de file en rijdt je gedurende die tijd maar 1 km dan kost dezelfde km heel wat meer.

Dus als jij voor mij een ritje gaat doen, en je staat 3 dagen in de volsperrung voor braunschweig, krijg ik een factuur van 3000 euro van jou ?

file etc valt toch onder 'onvoorzien' ? of...:confused:

Edit: Als je dan toch uren er bij in wilt berekenen, doe je dat dan als volgt ?:

km x prijs

+

Uren x prijs

=

prijs ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan beter een andere App maken: hoeveel verlies lijd ik per rit.

En er is ook zo'n website waar je je sterfdatum kunt voorspellen. Misschien kun je zoiets maken met faillissement voorspellen. Zou wel wat zijn. Op basis van omzetgegevens, resultaat laatste jaren (winst of verlies), en stand van debiteuren en crediteuren. Zou dat niks zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat een leuke App zou zijn voor een werkgever? Dat hij kan zien hoeveel winst hij maakt met een Roemeense chauffeur achter het stuur en met één klik verder kan zien hoeveel verlies hij maakt met een Hollander achter het stuur. En da's niet eens zo moeilijk om te maken denk ik. Voer voor loonkosten van de Hollander maar 5.000 euro in, en voor de Roemeen 2.000 euro.

Wat denk jij ervan EJD? Dat zou wel een goeie zijn, niet dan?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je kan beter een andere App maken: hoeveel verlies lijd ik per rit.

En er is ook zo'n website waar je je sterfdatum kunt voorspellen. Misschien kun je zoiets maken met faillissement voorspellen. Zou wel wat zijn. Op basis van omzetgegevens, resultaat laatste jaren (winst of verlies), en stand van debiteuren en crediteuren. Zou dat niks zijn?

Ik weet 'n betere:

Een app waar elk bedrijf zijn klantgegevens in zet. Die steel ik allemaal.

Verkoop ik aan 1 bedrijf. Jij failliet. Ik rijk. bedrijf blij.

Say what ? :stom:

BTT:

Iemand die me kan vertellen hoe duitse MAUT berekent word ? (van afslag naar afslag.. maar kan dat ook per KM berekent worden ? of is de A31 duurder dan de A2??)

edit: Gevonden. afhankelijk van Euro-normering & assen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is dat dan geen reële manier om te rekenen ?

Nee, ik vind dat je daar niets mee kunt.

Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk. Kilometerprijzen is iets waar je hooguit achteraf iets mee kunt, als één van meerdere parameters. Zoals omzet/km's = opbrengst per km, maar ook omzet/uren = opbrengst per uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet 'n betere:

Een app waar elk bedrijf zijn klantgegevens in zet. Die steel ik allemaal.

Verkoop ik aan 1 bedrijf. Jij failliet. Ik rijk. bedrijf blij.

Say what ? :stom:

BTT:

Iemand die me kan vertellen hoe duitse MAUT berekent word ? (van afslag naar afslag.. maar kan dat ook per KM berekent worden ? of is de A31 duurder dan de A2??)

edit: Gevonden. afhankelijk van Euro-normering & assen.

:banaan:

Maar serieus, vind je die ideëen van mij dan niks? Kun je in één ruk door maken als je toch bezig bent. Bedoelde het best wel serieus eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iemand die me kan vertellen hoe duitse MAUT berekent word ? (van afslag naar afslag.. maar kan dat ook per KM berekent worden ? of is de A31 duurder dan de A2??)

edit: Gevonden. afhankelijk van Euro-normering & assen.

Dat is een functie op de TLN-routeplanner die eigenlijk vrij standaard wordt gebruikt binnen de meeste transportbedrijven.

Men plant de route, en klikt dan aan met welk type voertuig (Euro 3 of Euro 5, etc) men de rit wil doen. Alle tol en Maut wordt dan keurig aangegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is een functie op de TLN-routeplanner die eigenlijk vrij standaard wordt gebruikt binnen de meeste transportbedrijven.

Mag ik je wijzen op de kosten van tln-routeplanner ?

Ledenprijs € 600,00 per jaar

Niet ledenprijs € 1.145,00 per jaar

Deze app: € 0,00 eenmalig, zelf ff overmaken graag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Heidekneuter.

Een hele eenvoudige basis is:

Uurprijs: € 26,50 (mens) + € 17,50 (machine gemiddeld) = € 44,-

km-prijs: dieselprijs ( << klik !! < ) gedeeld door verbruik (zeg) 2,5. Hier dus op dit moment € 1,27 / 2,5 = € 0,508 p/km.

Extra kosten (zelf bedrag invullen) voor Maut, Tol, dokumentje, ferry, etc = € .......

Dit is één van de meest simpele handgrepen om wat gevoel op een tarief te krijgen. Aantal uren invullen, aantal kilometers, extra kosten en dat er dan een bedrag uitrolt.

In dit geval: u doet een ritje waarmee u 8 uur bezig bent (let op !!! dit moet hetzelfde aantal uren zijn wat de chauffeur schrijft !!!!! ), 400 echte kilometers aflegt, en 25 euro Maut aftikt:

8x € 44,- >>>>> € 352,-

400x € 0,508 >>> € 203,20

extra kosten (maut) € 25,-

ritprijs: € 580,20

Dit is eigenlijk even een simpel opzetje. Want op zo'm manier kan er ook recht worden gedaan aan een dag van 10 uur waarbij 800 km wordt afgelegd met bijvoorbeeld 200,- euro tol.

Uit zo'n dag zou dan namelijk een bedrag rollen van € 440,- + € 406,40 + € 200,- = € 1.046,40

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mag ik je wijzen op de kosten van tln-routeplanner ?

Dat mag.

Daarom zou ik in een simpele benadering kiezen voor een apart "invoerhokje" waar de werkelijk afgerekende kosten kunnen worden ingevuld. En die dan desgewenst apart kunnen worden opgevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet zo zeer met de cijfers, maar wel de opzet om een formule te maken.

Cijfers zit niet zoveel "licht" in hoor, in deze opzet.

Hooguit de materieelkosten, alhoewel de combinatie van mens en materieel voor de gemiddelde eigen rijder wel aardig zal voldoen. Het zit 'm er vooral in over hoeveel declarabele uren men het materieel jaarlijks wil terugverdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden