[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen klem op de Haagweg + foto's


Fred N

Recommended Posts

  • Forumlid
Waarom krijg ik een tom tom gedachte?

Blijft gissen waarom hij precies die straatjes heeft gevolgd.

Zelf kijk ik altijd op't kaartje naar't verloop v/d straten; als ze me te smal worden rijd ik wel x extra rond:ja:

:angel: Hoef niet als onderwerp in dit topic te komen zeg maar...

Maar soms moet je; Vorig jaar gehad bij een losadres,'Ja meneer,dan moet u even rondrijden,door het wijkje,Julianalaan,Beatrixlaan en dan komt u récht voor de ingang v/h terreintje'

Zo gezegd,zo gedaan:angel:,maar wel knap zweten overigens:D...genoeg geparkeerde auto's& lantaarnpalen zal ik maar zeggen.

En vaak is de definitie van een vrachtauto ook erg lastig.Sommige bedoelen idd die 'meubelbakkies' en die redden het nagenoeg altijd wel.

Maar verder is het altijd maar de vraag; Kun je met die&die combi in dat en dat straatje komen. En volgens de planning kom je vaak overal hé;):bey:

Zag op de foto dat er ook paaltjes stonden, mss had hij het zonder die paaltjes wél gehaald! Maar gemeentes drukken die dingen overal te pas&te onpas in de grond

zonder zich af te vragen of er mss wel is een vrachtwagen komt:ja:

:rolleyes: Ze moeten ergens heen met dat oude plastic hé..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
volgens mij komt de oplegger juist naar binnen met de as omlaag.

denk dat ie ook wel heeft lopen hannesen met as omhoog/omlaag, je moet wat proberen als je klem komt te staan.

Nope, door de as te lichten komt de oplegger verder naar binnen. Juist door de as omlaag te gooien verleg je het draaipunt naar voren, waar door de oplegger krapper kan draaien, maar Jan met de korte achternaam moet de as omhoog houden van de baas omdat dat banden slijtage scheelt....dan maar 10.000 km minder met een band dan deze happening....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het is op de foto niet te zien, maar deze trailers (waar ze ook hout en plaat mee rijden) hebben de laatste as gestuurd. Dan maakt 'ie toch echt wel een ruimer bochtje met opgetrokken voorste as!

Hoe dan ook, dit zijn geen straatjes voor dat formaat auto... bekende discussie :zegtniets:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is op de foto niet te zien, maar deze trailers (waar ze ook hout en plaat mee rijden) hebben de laatste as gestuurd. Dan maakt 'ie toch echt wel een ruimer bochtje met opgetrokken voorste as!

Bij een 2-asser is dat het geval. Als de starre as dan omhoog is, dan zorgt alleen de stuuras voor een prettiger stuurgedrag.

Maar ik denk dat dit een 3-asser is. Met een 3-asser met achterste gestuurd en voorste gelift, heeft de middelste (starre) as ook nog veel in de melk te brokkelen. Bij deze opleggers heb ik voor het krappe werk liever de liftas omlaag, omdat het middelpunt van de 2 starre assen dan verder naar voren ligt dan het effectieve draaipunt bepaald door middelste as en stuuras.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Blijft gissen waarom hij precies die straatjes heeft gevolgd.

Zelf kijk ik altijd op't kaartje naar't verloop v/d straten; als ze me te smal worden rijd ik wel x extra rond:ja:

:angel: Hoef niet als onderwerp in dit topic te komen zeg maar...

Maar soms moet je; Vorig jaar gehad bij een losadres,'Ja meneer,dan moet u even rondrijden,door het wijkje,Julianalaan,Beatrixlaan en dan komt u récht voor de ingang v/h terreintje'

Zo gezegd,zo gedaan:angel:,maar wel knap zweten overigens:D...genoeg geparkeerde auto's& lantaarnpalen zal ik maar zeggen.

En vaak is de definitie van een vrachtauto ook erg lastig.Sommige bedoelen idd die 'meubelbakkies' en die redden het nagenoeg altijd wel.

Maar verder is het altijd maar de vraag; Kun je met die&die combi in dat en dat straatje komen. En volgens de planning kom je vaak overal hé;):bey:

Zag op de foto dat er ook paaltjes stonden, mss had hij het zonder die paaltjes wél gehaald! Maar gemeentes drukken die dingen overal te pas&te onpas in de grond

zonder zich af te vragen of er mss wel is een vrachtwagen komt:ja:

:rolleyes: Ze moeten ergens heen met dat oude plastic hé..........

Een keer of 4 die paaltjes in Den Haag platrijden en ze geven de moed op om er nieuwe neer te zetten. Ik heb in mijn Distributie tijdperk ook 3 maal hetzelfde paaltje de grond uit gereden in Den Haag omdat simpelweg die bocht niet te halen was, daarna is het paaltje maar definitief weg gelaten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een keer of 4 die paaltjes in Den Haag platrijden en ze geven de moed op om er nieuwe neer te zetten. Ik heb in mijn Distributie tijdperk ook 3 maal hetzelfde paaltje de grond uit gereden in Den Haag omdat simpelweg die bocht niet te halen was, daarna is het paaltje maar definitief weg gelaten:D

LOL Dat zal ze leren......mooi wark:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had laatst ook zoiets meegemaakt. Ik meld mij bij het bedrijf. Ja er moet aan de achterkant gelost worden. Ik wijzen naar mijn trekker oplegger. Lukt dat hier ook mee. Die mensen ja dat moet makkelijk passen iedereen lost hier achter. En hoe kom ik daar dan? Je gaat hier gelijk rechts af. Ik al van okeeejj zal wel. En dan weer rechts en bij nr 30 zit een losgang. Echt dat scheelde allemaal niks centimeters. De volgende keer los ik wel bij de voordeur dan zien ze zelf maar hoe ze het aan de achterkant krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een keer of 4 die paaltjes in Den Haag platrijden en ze geven de moed op om er nieuwe neer te zetten. Ik heb in mijn Distributie tijdperk ook 3 maal hetzelfde paaltje de grond uit gereden in Den Haag omdat simpelweg die bocht niet te halen was, daarna is het paaltje maar definitief weg gelaten:D

Heb je dan niet last van die oude gepensioneerde grijze duiven die de hele dag voor het raam naar buiten zitten te kijken. En dan je bedrijf op gaan bellen van dat er hier een chauffeur de paaltjes uit de grond rijdt:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je dan niet last van die oude gepensioneerde grijze duiven die de hele dag voor het raam naar buiten zitten te kijken. En dan je bedrijf op gaan bellen van dat er hier een chauffeur de paaltjes uit de grond rijdt:p

Ik heb er nooit wat van gehoord, bedrijf bestaat trouwens ook niet meer in die samenstelling. Dus als ze nu nog willen bellen zijn ze 13 jaar te laat:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had beter alleen ff met kooiaap er heen moeten rijden en de trailer gewoon ergens moeten parkeren.

Maarja als de klant zegt;zo van er komen dagelijks grote auto"s dan ga je daar meteen van uit dat het wel kan.

Maar als de tomtom zegt dat je daar in moet gaan,zou ik eerst te voet gaan kijken of het wel gaat en of je eruit kan komen.

En als dat niet het geval is dan moet je het zeker niet doen ook al staat die klant erop dat je met het hele spul voor de deur moet komen.Maar als de klant zn spullen heeft dan trekken ze deur dicht en zeggen dan doodleuk;je komt er wel uit he chauffeurtje.Je bent erin gekomen en je komt er ook wel weer uit he.

Let op mijn woorden;eerst de situatie bekijken en evt met planning overleggen.

Heb er ervaring in,rij al 30jr en heb me ook weleens klem gereden.

Gr Bris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb de ervaring met de voorste as omhoog v/d trailer en de achterste een stuur as

dan de luchtvering v/d trekker helemaal omhoog (wel vantevoren kijken of je lampunits ruimte hebben)

dan stuurt de trailer meer op de stuuras en pak je weer een paar cm.

kan net genoeg zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden