[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid

Reportage over Oostblok-truckers bij NCRV programma "Altijd Wat"

vrachtwagens.jpg

Bron:afb

In het NCRV programma "Altijd Wat" was gisteren een reportage te zien over de situatie in de Nederlandse transportsector met betrekking tot de inzet van Poolse chauffeurs. In de Nederlandse kranten zijn steeds vaker berichten te lezen dat het vooral de Poolse chauffeurs zijn die grote ongelukken veroorzaken. Maar is dit ook wel zo? En op welke feiten zijn deze berichten gebaseerd.

Ook lieten de programmamakers zien in wat voor erbarmelijke omstandigheden sommige Poolse chauffeurs genoodzaakt zijn te bivakkeren op afgelegen industrieterreinen.

Bekijk hier de reportage

Bron: AGF.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Administrators

..... Ook lieten de programmamakers zien in wat voor erbarmelijke omstandigheden sommige Poolse chauffeurs genoodzaakt zijn te bivakkeren op afgelegen industrietreinen.

...

Het zijn dezelfde terreinen (en geen industrieTREINEN!!!) waar ook de westerse chauffeurs noodgedwongen wel eens staan....

En ook westerse chauffeurs zijn wel eens verstoken van alle sanitaire basisbehoeften....

Wat hebben die Oostblokkers het toch slecht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als internationaal chauffeur accepteer jij ook een baan in eigen land, maar rijd je ook in andere landen en ook met ladingen tussen andere landen. En ook de Nederlandse onderneming waar je bij werkt, zou eigendom kunnen zijn van een internationaal opererend bedrijf. En ik vind dat men nu wel eens op mag houden met de chauffeurs aan te kijken. Ik vind het alleen maar dapper van hun dat hun zolang van huis zijn om ook hun centen te verdienen in moeilijke omstandigheden. Hun hebben 't ook niet makkelijk, en als jij in Polen wordt aan genomen als chauffeur voor een groot Nederlands bedrijf, weet jij ook niet hoe 't allemaal in elkaar steekt, dat weet je als Nederlandse chauffeur ook niet, en als het dan na een paar weken tegenvalt, kan je niet zomaar stoppen/terug, want het duurt misschien wel twee maanden voordat je terug op de standplaats bent, en ze zullen heus niet zeggen, och dan zoeken we een lading voor jou deze kant op, dat je kunt stoppen.

Het zou goed zijn als er in Europa nu eens duidelijkheid komt over wat wel en niet kan en mag op het gebied van die postbus-bedrijven en dat die regels nageleeft worden. En ik vind 't ook heel vervelend voor de mensen die hun banen zijn verloren aan oost-europese collega's, en ik snap best dat het dan heel vervelend is ze te zien rijden en te zien werken en dat het irritaties oplevert als die mensen in jou ogen wat niet goed doen. Mijn vader zegt ook ze zouden jou baan maar afgepakt hebben, maar toch ik vind de personen zelf kunnen er ook niks aan doen, de bedrijven wel, dus wijs naar de bedrijven en niet in 't algemeen met "die Oostblokkers", die doen ook gewoon hun werk.

Groeten Holland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

Prachtig die foto bij het onderwerp Koine is een Engelse vervoerder daar rijden alleen Engelse chauffeurs en dat zijn dus blijkbaar nu ook Oostblokkers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het alleen maar dapper van hun dat hun zolang van huis zijn om ook hun centen te verdienen

Holland, dat lang van huis valt wel mee hoor.

3 weken werken en 1 week vrij gebeurt in heel wat landen.

De Polen bij ons werken volgens, 2 weken werken, 2 weken vrij.

En we hebben een paar Esten aan het werk, en die werken vaak 6-8 weken, en gaan dan 2-3 weken naar huis.

Korter willen ze niet werken, omdat anders het reizen teveel kost. Zowel in geld als tijd.

In de media worden ze afgeschildert als zielig. Maar dat zijn ze niet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809
Holland, dat lang van huis valt wel mee hoor.

3 weken werken en 1 week vrij gebeurt in heel wat landen.

De Polen bij ons werken volgens, 2 weken werken, 2 weken vrij.

En we hebben een paar Esten aan het werk, en die werken vaak 6-8 weken, en gaan dan 2-3 weken naar huis.

Korter willen ze niet werken, omdat anders het reizen teveel kost. Zowel in geld als tijd.

:ok:

In de media worden ze afgeschildert als zielig. Maar dat zijn ze niet hoor.

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze hebben zelf de keus gemaakt die baan te aanvaarden.Hadden ook gewoon een baan in hun eigen land kunnen nemen.Dus heb geen medelijden met ze.

Ik heb wel medelijden met de chauffeurs. Niet met de eigenaren van de transportbedrijven. Van die types die op zaterdagmiddag hun asociale SUV op de losplaats van de plaatselijke AH neerplanten. Die moesten ze ter plekke vierendelen.

Sorry, ik liet me even gaan:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de oorzaak moet je ook niet zoeken bij de bedrijven. de regelgevers (overheid en brussel) zijn de grote boosdoeners. de bedrijven, of ze nou in polen of nl zitten, zoeken gewoon de mazen van de wet op. mag gewoon en heel simpel gezegd: doen zij het niet, dan doet een ander het wel. is niet alleen een probleem in de transportsector maar ook in de land- en tuinbouwsector. daar worden diverse bedrijven regelmatig bezocht door diverse controleurs maar ze kunnen niet aangepakt worden omdat ze niks ongeoorloofd uitvoeren. kennis van mij zegt daarover: laat ze maar komen, ze mogen de hele boekhouding meenemen, ik doe niets wat niet mag. en idd, telkens kunnen de ambtenaartjes onverrichter zake weer naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Prachtig die foto bij het onderwerp Koine is een Engelse vervoerder daar rijden alleen Engelse chauffeurs en dat zijn dus blijkbaar nu ook Oostblokkers

Volgens mij kom je zelf uit het buitenland want Koine is italiaanse vervoerder. Hoofdkantoor in Milaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vind dat fabeltje dat ze in slecht onderhouden vrachtwagens rijden ook zoiets.

Die Oost Europeanen, rijden vaak in hele nette en nieuwe TGX'en of R serie Topliners of Volvo's.

'T is ook altijd zo lekker met de meute meelullen hè.

Al die gastjes die ook truck simulator spelen, die roepen ook maar de godganse tijd k*t Oostblokkers dit k*t Oostblokkers dat, en als ik ze probeer uit te leggen dat ze die chauffeurs niet moeten aankijken, maar de werkgevers hebben ze gelijk een hekel aan je. En ze roepen wel iedere keer van: 'Ik ga later in Noorwegen rijden'. Ja wat denk je dat die Noren ervan vinden dat wij goedkoper rijden dan zij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809
Volgens mij kom je zelf uit het buitenland want Koine is italiaanse vervoerder. Hoofdkantoor in Milaan

Sorry jij heb helemaal gelijk, ik had het al getikt en verzonden toen ik het door had, ik weet dat ze uit Milaan komen rijden erg veel voor KLM was vroeger werk van J.De Rijk, maar je kan toch niet zeggen dat een Italian ook een Oostblokker is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het front van de strijd van vakbonden en vrachtwagenchauffeurs tegen de concurrentie van laagbetaalde Oost-Europese truckers begint zich opeens duidelijk in zuidelijke richting te verschuiven.

FNV Bondgenoten, dat zich in Nederland al langere tijd aan het voorbereiden was op een juridische strijd tegen transporteurs die op dubieuze wijze Oost-Europese krachten inhuren, voert momenteel ‘leuke’ gesprekken met Van den Bosch en Butter, twee bedrijven waarmee het de afgelopen tijd in de clinch heeft gelegen. Als het een beetje meezit, wordt weldra de vredespijp gerookt.

Lees hier verder

Bron: Nieuwsblad Transport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En ze roepen wel iedere keer van: 'Ik ga later in Noorwegen rijden'.

Volgende week heb ik ok stoer werk, ik ga nl weer "noorwegen rijden",

toch wel zeker 20km. Op en af.

Stoer hoor.

Ik heb net een spuitbus witte lak gekocht, voor me stuur weetjewel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

[quote name='_alain_']Volgende week heb ik ok stoer werk, ik ga nl weer "noorwegen rijden",
toch wel zeker 20km. Op en af.
Stoer hoor.
Ik heb net een spuitbus witte lak gekocht, voor me stuur weetjewel.[/QUOTE]

Ook een Gouwe ketting ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden