[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

dashcam


ElBadmuts

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb een ander merk, maar die buffert wat stroom. Dus als de stroom eraf gaat, kan de camera nog netjes afsluiten.

Bij het aanzetten moet de aan-knop worden ingeduwd, 1x pijltje menu en een keer bevestigen = 3 toetsen indrukken totaal. Dus dat is best een gedoe als je dat 20x per dag moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Bij het aanzetten moet de aan-knop worden ingeduwd, 1x pijltje menu en een keer bevestigen = 3 toetsen indrukken totaal.

Het toestel wat ik heb , kan ik vanop afstand in/uit schakelen , de interne batterij doet een klein half uurtje .

post-15033-1394789199,1795_thumb.jpg

In de loop van volgende week ga ik de nieuwe aanschaf testen " Scott Dashcam " :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zit er ook sterk aan te denken om eens zo'n camera aan te schaffen, zeer zeker na een voorval dat een collega van de week overkwam: wachtend voor een rood licht komt er 'n Q7 over de linksaf-strook hem voorbij en maakt bijna gehakt van twee fietsers... mooi bewijs in geval ván!

Wat ik me afvraag Hans, kunnen die camera's tegen aan- en uitschakelen door simpelweg de spanning er op cq. af te zetten? Ik heb nl. geen constante stroom in de cabine (zonder van alles te slopen, foutje bij de opbouw), en zet zeker 20 keer per dag het contact uit en aan. Er zal vast een batterij leverbaar zijn, maar een dag vrij moet ook geen verhuizing gaan worden natuurlijk ;)

Maarten

Je kunt er ook voor kiezen om de camera niet automatisch te laten starten/stoppen via contact, maar handmatig de aan/uit knop te bedienen. Er zit een accu in, en afhankelijk van het type gaat die wat langer of korter mee, maar als je hem tevens via de 12/24V plug oplaadt de hele dag dan moet het wel goed komen.

En ik steun je gevoel wel hoor dat je niet te vaak met wat voor elektrisch apparaat dan ook telkens de voeding aan/uit moet doen. Toch iets van dat het dan sneller slijt dan nodig.

Ons model Allen (€ 89,95) heeft trouwens ook een afstandbediening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
edje ik heb hem ook niet voor mijn werk, ik heb hem om iets aan te kunnen tonen als het fout gaat, en dat is vaak hier in NL.

Heb er al 2x een zaak door gewonnen, een keer met een aanrijding toen iemand plotseling van rijbaan veranderde en een keer in D met een geintje afstand houden, kon aantonen dat mijn voorganger net ervoor naar rechts was gekomen zodat ik ineens geen afstand meer had. En dat met een camara van de site die Hendrik aangaf, eentje 44 euro dus, gps en snelheid zijn voor mij dan van minder belang.

Hier heb je zeker een punt en dat is inderdaad een goede reden om er ééntje aan te schaffen.Ik meen me te herinneren dat ik ooit eens in een topic voorstelde om die dingen te verplichten,maar dan zou je wel de werkgevers met grote kosten opzadelen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het is zeker het overwegen waard om aan zo'n apparaat te beginnen. Ik heb 't tot nu toe steeds uigesteld maar als ik zie wat de kosten zijn en wat een hoop ellende het kan schelen dan moet het toch maar gebeuren. Denk dat ik binnenkort maar ff in Veenendaal ga buurten. Ken ik gelijk ff zien hoe het precies werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ga er ook 1 aanschaffen. Dat GPS?? Wat is dat voor voordeel? Bedoel, te volgen ben je toch al via telefoon,boordcomputer etc etc.. Ik rij wel vrij veel nachts, dus moet iets hebben ondere andere voor nachtzicht. en graag ook wat rondom kijkt. niet alleen recht van voren. En nog is een misschien rare vraag? Wat is een G sensor?? (Weet wel wat G-spot is:P) En wat houdt bewegingsdetectie in? Maar Zou liefst ff langskomen,maar veenendaal is een rot eind weg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ik ga er ook 1 aanschaffen. Dat GPS?? Wat is dat voor voordeel? Bedoel, te volgen ben je toch al via telefoon,boordcomputer etc etc.. Ik rij wel vrij veel nachts, dus moet iets hebben ondere andere voor nachtzicht. en graag ook wat rondom kijkt. niet alleen recht van voren. En nog is een misschien rare vraag? Wat is een G sensor?? (Weet wel wat G-spot is:P) En wat houdt bewegingsdetectie in? Maar Zou liefst ff langskomen,maar veenendaal is een rot eind weg..

De G-spot daar heb ik me al rot achter gezocht , maar ik blijf trainen :ja: de G-sensor zal bij een ongeval ( bij bepaalde modellen ) het beeld 10 sec voor en 10 seconden na de crach vastleggen . Dat GPS gedoe was iets wat ik bij mijn volgende aankoop ( ondertussen 1tje via de forum sponser besteld ) ook wilde , als je de beeldjes op de PC wil bekijken dat je ook weet waar je destijds aan het rijden was , kan ook van pas komen bij een aanrijding of zien van een misdrijf Global Position . Mijn oude kom je zo instellen dat bij een beweging hij automatisch ging opnenen > nooit gebruik van gemaakt kan ik verder niks over kwijt , de night view op mijn oude was een geelachtig beeld , als deze te ver van het raam hing had ik 6 rondjes in beeld .

Zoals ik al vertelde heb ik er bij de forum sponser eentje gekocht en zal deze zeker objectief beoordelen , zowel voor als nadelen alsook mijn onkunde met dergelijke toestellen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nachtzicht is nog moeilijk voor die dingen, 2-3 meter gaat maar dan is alles donker, G sensor meet of je plotseling remd of vertraagd en met welke kracht, GPS heeft het voordeel dat je op een kaart (google maps meestal) aan geeft waar je was tijdens de handeling, of dat rechtsgeldig is? bij een ongeval sta je op de plaats delict en heb je geen GPS nodig.

Behalve dat je met GPS weet waar je bent (of was) heeft het verder als voordeel (of nadeel kan ook hè) dat ook je snelheid wordt vastgelegd. Mocht je ooit iets moeten bewijzen kan dat een heel handig hulpmidel zijn, zo van: ja, ik reed hier (GPS met Google maps) en ik reed zo en zo snel, dus ik was het niet (of wel).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Behalve dat je met GPS weet waar je bent (of was) heeft het verder als voordeel (of nadeel kan ook hè) dat ook je snelheid wordt vastgelegd. Mocht je ooit iets moeten bewijzen kan dat een heel handig hulpmidel zijn, zo van: ja, ik reed hier (GPS met Google maps) en ik reed zo en zo snel, dus ik was het niet (of wel).

Als dit moet bewezen worden dan is het baasje speel eens de gegevens van de track and trace door , daar staat ook de snelheid op af te lezen , baasje ziet dan ook dat zijn chauffeur tegen + 100 de afdaling van de Blegny Barchon aan het glijden is en de chauffeur in kwestie zag het ook op zijn dachbord en digitach " snelheidslimiet overschreden " .

Persoonlijk opteerde ik voor die GPS , wat ook de doorslag gaf om de aankoop van .........;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nachtzicht is nog moeilijk voor die dingen, 2-3 meter gaat maar dan is alles donker, G sensor meet of je plotseling remd of vertraagd en met welke kracht, GPS heeft het voordeel dat je op een kaart (google maps meestal) aan geeft waar je was tijdens de handeling, of dat rechtsgeldig is? bij een ongeval sta je op de plaats delict en heb je geen GPS nodig.

Ahzo.. Weten we dat ook weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De G-spot daar heb ik me al rot achter gezocht , maar ik blijf trainen :ja: de G-sensor zal bij een ongeval ( bij bepaalde modellen ) het beeld 10 sec voor en 10 seconden na de crach vastleggen . Dat GPS gedoe was iets wat ik bij mijn volgende aankoop ( ondertussen 1tje via de forum sponser besteld ) ook wilde , als je de beeldjes op de PC wil bekijken dat je ook weet waar je destijds aan het rijden was , kan ook van pas komen bij een aanrijding of zien van een misdrijf Global Position . Mijn oude kom je zo instellen dat bij een beweging hij automatisch ging opnenen > nooit gebruik van gemaakt kan ik verder niks over kwijt , de night view op mijn oude was een geelachtig beeld , als deze te ver van het raam hing had ik 6 rondjes in beeld .

Zoals ik al vertelde heb ik er bij de forum sponser eentje gekocht en zal deze zeker objectief beoordelen , zowel voor als nadelen alsook mijn onkunde met dergelijke toestellen .

Bedankt voor de info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
GPS is idd niet nodig, maar wel makkelijk.

ik kan bv in één oogopslag zien waar ik de afgelopen week te hard heb gereden.

[ATTACH=CONFIG]61413[/ATTACH]

Jongens zonder GPS kun je de route niet op een kaart laten zien, dus als je dat wil dan moet je echt eentje met GPS hebben. Deze Visiondrive VD3000 heeft dat ook. Camera's bij ons in het programma met GPS zijn de Scott en de Lucas, en dan heb je soortgelijke software.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jongens zonder GPS kun je de route niet op een kaart laten zien, dus als je dat wil dan moet je echt eentje met GPS hebben. Deze Visiondrive VD3000 heeft dat ook. Camera's bij ons in het programma met GPS zijn de Scott en de Lucas, en dan heb je soortgelijke software.

ik vind het wel spijtig dat er zo weinig zijn met nachtvizier , als je zoiets wilt ben je wel verplicht van naar een home beveiliging cameras te gaan , die kun je ook op 12v aansluiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmm, ja nou, staar je niet blind op nachtvisie hoor. Wat ELKE camera nodig heeft om goed beeld te geven, dag of nacht, is licht! Zonlicht is hartstikke fel en helder, lekker contrastrijk geeft ook goede scherpte indruk, dus dat is mooi voor de opname, bewolkt is grijzig, softer, maar toch heel veel licht. Dus overdag gaat dat wel goed.

's Nachts wordt het lastig, want de zon is dan aan de andere kant van de wereld. De lichtbronnen die er dan wel zijn: de maan, straatverlichting, je eigen koplampen en verstralers. Zie bijgaand plaatje: je kunt beeld zien omdat er straatverlichting en koplampverlichting is!

Als je ergens op 't Grunneger Hogelaand op de verkavelingsweggetjes rijdt 's nachts zonder verlichting, geen huizen en zo en je doet je licht uit dan zie je geen donder. En je camera ook niet, die is net zo blind dan.

Wat is nu nachtvisie of ook wel nachtzicht genoemd: een paar ledjes rond de lens van je camera. 'Koplampen' van de camera. Je kunt je voorstellen dat die ledjes maar een paar meter bereik hebben. Ze werken hooguit goed als je een foto met de camera neemt en dan gebruik je ze als een soort flitslicht. Maar meer is het niet en meer wordt dat ook niet.

post-17291-1394789211,2901_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Hier zie je die nacht sensors die weerkaatsen in de ruit , als je de camera dichter bij de ruit hangt heb je der minder last van .

Brug Heffen - YouTube

post-15033-1394789213,5258_thumb.jpg

Daar ik meestal rond hetzelfde uur , daar in Heffen langs het bedrijf van IBO , wat al eens door Pierre ook hier in een reisverslag is blootgeven langs kwam ( nu is dat nog wat vroeger ) , had ik tijdens de werken bemerkt dat we al eens spookrijders tegenkwamen , hier staat er na de wegafsluiting op de linker kant eentje te wachten om ............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden