[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hoeveel vermogen heb je nodig


Gast Inter

Vraag

De vraag zal voor velen simpel zijn.

Hoeveel vermogen heb je minimaal nodig om met een totaal gewicht van 45 ton REDELIJK uit de voeten te komen.

( trekker oplegger combinatie )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
V. Leeuwen Containerservice uit Oosterhout rijdt tegenwoordig ook voorop in de file lijkt wel.

Je kunt het niemand kwalijk nemen vind ik.

In deze tijd met een wankele transportsector en een torenhoge kostenpost aan brandstof is iedere besparing meer dan welkom.

Als dat voor sommige bedrijven het verschil tussen vallen of overeind blijven kan betekenen, dan lijkt mij die keuze wel begrijpelijk.

Hee Pierre, dat is wel zo maar ik vind 78/79 toch wel een beetje kansloos. Bij ons in de buurt ook van die laajkleppen, sochtends 77 en tegen de avond rossen ze je voorbij in het inhaalverbod....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat kan werken Pierre als je altijd in NL rond crost, ofschoon je daar ook al scheve gezichten krijgt als de een wat meer Groningen rijd en de ander steeds in de randstad zit, maar nu nemen we een bedrijf wat ook wel eens de grens over gaat, krijg je nog schevere gezichten als de een wat meer door de Ardennen moet als de ander.

Ze hebben het bij ons gedaan vroegah, op jaarbassis bekeken en het was steeds dezelfde die won, hij reed hoofdzakelijk Nederland/noord Duitsland/Denemarken (vriendje van de planner)

Je zou rekening moeten houden met routes, gewicht e.d.

Dus niet afzetten tegen andere/collega's, maar afzetten tegen het verbruik van vroeger.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
reed vorige week in een redelijk nieuwe daf. 150 gelopen nog geen jaar oud. Maar wat zijn die dingen vooruit gegaan qua zuinigheid. Moest in engeland een stuk binnendoor rijden met veel rotondes. De volgende dag 19 ton kip terug geladen en toch netjes 25.5 op 100km. en grote delen toch steeds 90 gereden. ik vind de eerste 2 series van de daf ( BS,BT,BV kenteken) na 3 ton duur gaan lopen

Kan wel kloppen hoor.

DAF heeft een tijd lang problemen gehad met de kwaliteit van de 105. Pas sinds kort (vorig jaar) hebben ze dat 'onder de knie'.

Heeft ze wel een stevige deuk opgeleverd in het imago.

Heel voorzichtig hoor je hier en daar dat de 105 met MX motor 'te vroeg' is gekomen.

Paradoxaal genoeg zijn er de afgelopen jaren nogal wat DAF gebruikers Mercedes gaan rijden. Die laatste had in de jaren 90 zelf zo'n probleem toen indertijd de Actros kwam. Te snel gebracht, beroerde kwaliteit. Is later allemaal goedgekomen.

Maar ik denk dat DAF nu de zaken wel voor elkaar heeft En dan met name de 460-er. Is én krachtig én zuinig. Dat blok heeft alle noodzakelijke vernieuwingen/verbeteringen gekregen.

Naar verluidt de 510 nog niet. De 410 moet je sowieso laten staan, daarvan zeggen ze - in ieder geval bij de DAF garage hier - dat ie gewoon te weinig vermogen levert. In ieder geval voor buitenland werk.

-

PS: Trouwens, is het iemand opgevallen dat Scania heel stilletjes de R440 en R480 tegenwoordig ook levert mét Ad Blue? (de 13 liter motoren)

Met heel veel herrie werd er indertijd geroepen door Scania dat men bij hen zonder Ad Blue euro 5 motoren kon krijgen. 'geen gedoe met Ad blue'.

Maar nu dus muisstil ook verkrijgbaar mét. Ik vraag me trouwens af of je het zonder (EGR) óók nog kunt krijgen. De website vermeldt alleen nog maar SCR.

Waarom: in de praktijk vroegen klanten massaal om de R420 (met Ad Blue), want: probleemlozer én zuiniger. Ook: veel technische trammelant met de 13 liters. Tis namelijk helemaal niet zo simpel, euro 5 zonder ureum.

Kortom: heel verstandig van Scania. Uiteindelijk gaan ze bij de Kip gewoon met de tijd mee. Weliswaar met een omweg, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

JWZ, scania heeft ALTIJD al de keuze gehad tussen SCR (adblue) motoren of EGR voor de 6 cilinders. MAN verkoopt in Engeland ook EGR wagens en in Europa alleen SCR. Zegt genoeg, EGR motoren blijven alleen goed lopen als deze heel zwaar belast worden. Dan is de temperatuur hoog en wordt alles goed verbrand. Als dit niet gebeurd verkoolt de EGR klep met bijbehorend leidingwerk en krijgt de motor problemen. Dit is trouwens ook de nekslag voor de euro 6 motoren die SCR en EGR ingebouwd krijgen, die staan gedoemd om zwaar naar de klote te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
JWZ, scania heeft ALTIJD al de keuze gehad tussen SCR (adblue) motoren of EGR voor de 6 cilinders. MAN verkoopt in Engeland ook EGR wagens en in Europa alleen SCR. Zegt genoeg, EGR motoren blijven alleen goed lopen als deze heel zwaar belast worden. Dan is de temperatuur hoog en wordt alles goed verbrand. Als dit niet gebeurd verkoolt de EGR klep met bijbehorend leidingwerk en krijgt de motor problemen. Dit is trouwens ook de nekslag voor de euro 6 motoren die SCR en EGR ingebouwd krijgen, die staan gedoemd om zwaar naar de klote te gaan.

Bij mijn beste weten kon je idd de 12 liter motoren altijd (alleen maar) met SCR krijgen, maar de 13 liters niet.

Dat laatste weet ik vrij zeker, omdat ik in de markt ben geweest voor een 13 liter. Dé reden om niet te kiezen voor een 13 liter Scania wás juist dat ze alleen met EGR verkrijgbaar waren. (ook de prijs trouwens)

Pas vrij recent is daar dus verandering ingekomen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je zou rekening moeten houden met routes, gewicht e.d.

Dus niet afzetten tegen andere/collega's, maar afzetten tegen het verbruik van vroeger.

Bij ons zit er in de BC een score die wordt bijgehouden aan de hand van acceleratie, deceleratie en stationair draaien.

Die is een stukje eerlijker, maar nog steeds ben je in het voordeel op lange stukken snelweg.

Een collega van mij haalt wel heel knap scores van 97/98% op een rit bijna zonder snelwegen.

Dergelijke scores haal ik ook, maar dan op een rit Emmeloord-Kerkrade-Emmeloord....

Op distributie ritten vind ik 80% score zat. Dan kun je een beetje normaal door rijden en blijft het %-balkje nog (net) groen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij ons zit er in de BC een score die wordt bijgehouden aan de hand van acceleratie, deceleratie en stationair draaien.

Die is een stukje eerlijker, maar nog steeds ben je in het voordeel op lange stukken snelweg.

Een collega van mij haalt wel heel knap scores van 97/98% op een rit bijna zonder snelwegen.

Dergelijke scores haal ik ook, maar dan op een rit Emmeloord-Kerkrade-Emmeloord....

Op distributie ritten vind ik 80% score zat. Dan kun je een beetje normaal door rijden en blijft het %-balkje nog (net) groen.

Is die collega toevallig niet 'handig' met computers? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Is die collega toevallig niet 'handig' met computers? :D

Nee, ze kan rijden als de beste maar is zeker geen computer nerd.

Destijds heb ik wel het admin password gehad van de BC's, maar het bewust weggegooid om niet in de verleiding te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij mijn beste weten kon je idd de 12 liter motoren altijd (alleen maar) met SCR krijgen, maar de 13 liters niet.

Dat laatste weet ik vrij zeker, omdat ik in de markt ben geweest voor een 13 liter. Dé reden om niet te kiezen voor een 13 liter Scania wás juist dat ze alleen met EGR verkrijgbaar waren. (ook de prijs trouwens)

Pas vrij recent is daar dus verandering ingekomen.

-

Oke, ik dacht dat Scania voor alle 6 cilinders een SCR of EGR uitvoering beschikbaar had, maar als jij dat zegt geloof ik het:) EGR is idd wel een zware turn off, als je verder kijkt dan alleen het voordeel van geen adblue. Hoewel ik adblue ook een puinsysteem vind, het is in ieder geval buiten het motorproces en kan dus weinig schade aanrichten daarbinnen. Waarom niet gesloten roetfilters? Mijn ex-stagebedrijf rijd ook met euro 3's met gesloten roetfilters, 0% uitstoot, en mogen alle milieuzones in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nee, ze kan rijden als de beste maar is zeker geen computer nerd.

Destijds heb ik wel het admin password gehad van de BC's, maar het bewust weggegooid om niet in de verleiding te komen.

Zo'n goudeerlijke werknemer moet een VVV bon krijgen:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ligt denk ik ook een beetje aan het merk auto?!

Ik had Iveco's met 420 PK en die dingen trokken als een gek!

Ik heb nu Magnums 480 PK en die doen eigenlijk niets meer dan de Iveco's, wat dat betreft waren die Italianen wel bere sterk! Dat dan weer wel!! ;)

Dennis

Trouwens Dennis, foto uit mooiere tijden?!:ppost-9521-1394786149,6881_thumb.jpg

Nog niet zo lang bestaat je bedrijf Dennis, heel erg knap hoe je dat vanaf 2007 voor elkaar heb gebokst:ok:

Bron: BouwMaterieel.nl - Nieuws: Drie Iveco Stralis'sen voor DG Tomassen Transport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Herinner Dennis niet aan die Iveco's Kevin. Ligt ie af en toe nog wakker van;)

Had Dennis dikke pech mee, met die dingen. En da's knap k.. als je net begint.

Je hebt trouwens wel gelijk over euro 6. Dat wordt inderdaad nog wat.

Moet ook nog na 7 jaar of 700.000 km voldoen aan de euro 6 norm. Daar gaan we nog heel wat trammelant aan beleven.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Herinner Dennis niet aan die Iveco's Kevin. Ligt ie af en toe nog wakker van;)

Had Dennis dikke pech mee, met die dingen. En da's knap k.. als je net begint.

Je hebt trouwens wel gelijk over euro 6. Dat wordt inderdaad nog wat.

Moet ook nog na 7 jaar of 700.000 km voldoen aan de euro 6 norm. Daar gaan we nog heel wat trammelant aan beleven.

-

Inderdaad, en fabrikant moet garant staan voor de emissienorm en dat wordt getoetst dmv periodieke tests. Dus fabrikant gaan voor jou bepalen hoe jij je wagen moet onderhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rij met een iveco stralis 420 euro 5 met dubbele nooteboom uitschuiver 21 ton leeg,

en bij ons laden ze rustig 30 ton achterop.

en bij ons in het zuiden is het niet echt vlak (Kruisberg a2 van af oprit Meersen)

valkenburg de oprit ophoog en trekken als een beer meer dan 420-450 heb je echt niet nodig.

en de stralis is zuiniger dan een 460 fh 12 in zelfde werk alle bij automaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Verbruikscompetitie werkt ook niet altijd goed.

Weet wel jaren geleden bij een inmiddels niet meer bestaand bedrijf, waar mijn broer werkte

deden ze ook zoiets, kon je een vakantie verdienen voor de zuinigste chauffeur

gingen sommige chauffeurs onderweg een paar tientjes uit eigen zak tanken om die prijs maar te winnen.

Sommige wagens waren ineens een stuk zuiniger:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rij met een Daf 380 van 6 jaar oud op het buiten land (veel Frankrijk).

Heb gemiddeld een ton of 20 aan lading en rij 1 op 3,2.

Alleen met klimmen is een 380 toch wel een beetje weinig want je word aan alle kanten ingehaald maar voor een380 rijd hij wel zuinig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Waag er eens een €100,- aan middels een brandstofverbruikscompetitie. Motiveer de mensen om het 'ergens' voor te doen, in dit geval voor die 100 piek.

En dan niet zo dat diegene die het meest verbruikt, dat die de €100,- wint...:D

Hahaha... Die kende ik al!

Deden collega's er voor €80,- zelf in de tank!

Pakten ze toch €20,-!

Ik deed er niet aan mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Deden collega's er voor €80,- zelf in de tank!

Pakten ze toch €20,-!

Zulke (zielige) figuren hou je er toch altijd bij, hier toen ook bij een transportbedrijf, kon je een gouden horloge winnen als je het zuinigst reed, je raad het al, waren er ook van die figuren die er even wat bijflikkerde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waar ik vroeger werkt hadden ze een lijst uithangen met het verbruik,

gerangschikt van hoog naar laag.

Toen we allemaal commentaar begonnen te geven dat we niet op de eerste plaats stonden (meest verbruik dus) hebben ze die lijsten maar afgeschaft.

Daar hadden ze bijna altijd commentaar op je verbruik,

maar als je zei dat je wel thuis bleef en zo 0 verbruik had waren ze ook niet blij en moest je toch werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik rij met een Daf 380 van 6 jaar oud op het buiten land (veel Frankrijk).

Heb gemiddeld een ton of 20 aan lading en rij 1 op 3,2.

Alleen met klimmen is een 380 toch wel een beetje weinig want je word aan alle kanten ingehaald maar voor een380 rijd hij wel zuinig

Met een 460 ook, niet zo gek als je er op je los adres hier in NL achter komt dat er dik 30 ton hout achterin ligt. en dat vanaf Augsburg:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ Bituumtrapper.

had u precies die zware oplegger maar niet moeten meenemen, of zoveel rommel in de cabine moeten slepen. 14 ton leeg moet te halen zijn, dan gecombineerd vervoer (Ferrymasters) geeft 44 ton. 30 ton is keurig afgepast.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden