Forumlid 664Freedom Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 Breda, 14 mei 2012 – Ewals Cargo Care B.V. uit Tegelen heeft 15 nieuwe Scania R 420 Euro 5 bakwagens in gebruik genomen. De 420 pk sterke SCR motoren worden gekenmerkt door souplesse in combinatie met een laag brandstofverbruik. De Scania vestiging in Venlo heeft alle voertuigen inclusief aanhangers in onderhoud en reparatie. Scania Finance is betrokken geweest bij de financiering van de voertuigen. Afb.Bron Ewals investeert in de nieuwe Scania bakwagens met vertrouwen in de toekomst. Een deel van de nieuwe vrachtwagens zal op buitenlands kenteken gaan rijden. Lees hier verder Bron: Scania Nederland Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 Dus het zijn combi's? Vond 420 paardjes nogal veel voor een bakwagen. Of zien ik t verkeerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Gerard 2910 Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 Dus het zijn combi's?Vond 420 paardjes nogal veel voor een bakwagen. Of zien ik t verkeerd? Nee, zag je goed, maar ik weet niet wat ze allemaal rijden, maar 420 pk voor een combi is ook niet zo bijster veel. Och, een deel komt op buitenlands kenteken, deze gasten kosten weinig en hebben tijd zat, dus waarom meer pk's? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Orca0809 Geplaatst 15 mei 2012 Share Geplaatst 15 mei 2012 deze gasten kosten weinig en hebben tijd zat, dus waarom meer pk's? Sinds wanneer gaat een wagen met 500 pk begrensd harder dan eentje met 420 ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast jacquesdenplukker Geplaatst 15 mei 2012 Share Geplaatst 15 mei 2012 (bewerkt) deze gasten kosten weinig en hebben tijd zat, dus waarom meer pk's? Sinds wanneer gaat een wagen met 500 pk begrensd harder dan eentje met 420 ? ik dacht altijd dat Ewals een hele flinke was in het transport. maar die 15 wagentjes moeten ze nog leasen? had wel gedacht die tellen ze zo effe neer. 15 mei 2012 bewerkt door Knoalster niet terzake doende opmerking verwijderd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid petjes pa Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 ik dacht altijd dat Ewals een hele flinke was in het transport. maar die 15 wagentjes moeten ze nog leasen?had wel gedacht die tellen ze zo effe neer. Bij Ewals is alles geleasd hebben zelf totaal geen eigen Auto's Bron: Ik oud werknemer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 ik dacht altijd dat Ewals een hele flinke was in het transport. maar die 15 wagentjes moeten ze nog leasen?had wel gedacht die tellen ze zo effe neer. Het laatste wat je moet doen is auto's zelf kopen,als je die centen zelf hebt ga je die toch niet in vrachtauto's investeren,daar kun je heel andere dingen mee doen,dat weet ik zelfs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Orca0809 Geplaatst 15 mei 2012 Share Geplaatst 15 mei 2012 Europeaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 Mooie, nieuwe combinaties. lekker strak en standaard, zoals het bedoeld is. En iedereen weet dat leasen veeeeeel interessanter is dan zelf kopen tegenwoordig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KEVINvB Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 Maar op die auto´s met een geel plaatje zullen ook wel mensen uit het oosten van Europa op komen... Bij Ewals rijden toch helemaal geen Nederlanders meer of wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Teddybeer Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 En iedereen weet dat leasen veeeeeel interessanter is dan zelf kopen tegenwoordig. Leg dat eens uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 Het laatste wat je moet doen is auto's zelf kopen,als je die centen zelf hebt ga je die toch niet in vrachtauto's investeren,daar kun je heel andere dingen mee doen,dat weet ik zelfs. Of zoals ze hier zeggen. De snelste manier om 1 miljoen dollar in je bank te krijgen is, met 2 miljoen dollar in de bank een vrachtwagen kopen............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast jacquesdenplukker Geplaatst 15 mei 2012 Share Geplaatst 15 mei 2012 als er wat minder geleased en geleend zou worden, zouden er ook minder mensen in de problemen zitten. als je het geld hebt om een auto zo contant te betalen, moet je dat doen. wat is er beter aan leasen? dat je rente betaald? want met afschrijving heeft het niks te maken. als de auto maar op balans staat. en dat is niet met elke lease vorm zo trouwens. slechtste wat je kunt hebben is een lease auto die niet op de balans staat. dat is eigenlijk gewoon een huurauto. er zijn trouwens best weinig transporteurs denk ik, dus heb het niet over bevrachters, maar over transporteurs, die 90.000 euro op de bank hebben staan. de meesten hebben juist een krediet bij de bank. trekt de bank het krediet in, gaan ze failliet. maar om krediet bij de bank te krijgen, moet je toch ooit beetje resultaat hebben gehad. want als er één sector is waar de bank niet graag financiert, is het wel de transportsector. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Gast geworden Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 Tja, je kan ook de boel huren zoals het bij ons gaat, en de baas is toch eigenaar van de wagens, hij heeft zijn eigen verhuurbedrijf, gaat de tent failliet dan heeft die in ieder geval zijn wagenpark nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Petani Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 Als je leased en je hebt even geen werk voor de auto moet je toch iedere week (maand) het leasenedrag ophoesten. Indien het je eigendom is, zet je de wagen (tijdelijk) aan de kant en wacht je op betere tijden. Heb eens van een chauffeur van Moeijes Zwaag begrepen dat alles eigendom is en in slechtere tijden zo een x aantal wagens de mottenballen in gingen (gaan). Zo kan je (makkelijker) een dip overleven. Maar helaas is bijna alles geleased. Van koffieautomaat naar computer, van burostoel tot de auto van de directeur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 mei 2012 Share Geplaatst 15 mei 2012 Toch vreemd dat het meerdendeel van de bedrijven leasen. Zouden die het nou echt niet snappen? Ziiten de beste ondernemers toch op de auto, (Net zoals de beste planners.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 15 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 mei 2012 Ook met lease ("huur") zijn afspraken te maken om rustige periode's met eventuele stilstand te ondervangen. Daarnaast is lease 1 van de vele instrumenten om een bedrijf te financieren. En hoe groter een bedrijf, des te meer dient er (voor-)gefinancierd te worden. Operational lease ("Huur") maakt dan ook meestal deel uit van een uitgebalanceerd totaal-plaatje. Stel dat deze 15 wagens nu op basis van operational lease ("huur") gefinancierd zouden zijn, dan houdt de firma Ewals op dit moment in ieder geval zo'n 15 x 100.000 euro + 19% BTW, dus (totaal) zo'n 1,8 miljoen euro vrij om andere zaken te financieren. Want dat aankoopbedrag hoeft niet afgetikt te worden. Daarmee dus geld "over" voor andere zaken die misschien wel veel noodzakelijker zijn voor de bedrijfsvoering, of waar wellicht veel moeilijker "vreemd" geld voor is aan te trekken. Of tegen veel hogere kosten (rente). Er wordt dan geen beslag gelegd op kostbare liquiditeiten die zowiezo vaak erg schaars zijn in de transportsector. Daarnaast is er dan meestal in dergelijke financiële producten ("lease") het risico voor de restwaarde afgedekt. Dat ligt niet bij de vervoerder maar bij de financieringsmaatschappij, die daar waarschijnlijk veel beter in thuis zijn dan de gebruiker van het voertuig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 16 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 mei 2012 Als je leased en je hebt even geen werk voor de auto moet je toch iedere week (maand) het leasenedrag ophoesten.Indien het je eigendom is, zet je de wagen (tijdelijk) aan de kant en wacht je op betere tijden. Heb eens van een chauffeur van Moeijes Zwaag begrepen dat alles eigendom is en in slechtere tijden zo een x aantal wagens de mottenballen in gingen (gaan). Zo kan je (makkelijker) een dip overleven. Maar helaas is bijna alles geleased. Van koffieautomaat naar computer, van burostoel tot de auto van de directeur. He slimmerik, als je de wagens koopt moeten ze toch ook betaald worden?! Of je nu in 1x je wagen betaald of met lease, zolang die kar aan de kant staat KOST het geld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 16 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 mei 2012 Leg dat eens uit. U vraagt, wij draaien. 1. Gemak, lease gaat vaak samen met onderhoudspakket. 1 maandbedrag, geen gezeik. 2. Belastingtechnisch voordelen, afhankelijk of dit operational of financial lease is. 3. Na de looptijd trap je de auto er uit en krijg je een nieuwe terug voor hetzelfde maandbedrag. Ik weet ook niet echt van de hoed en de rand, maar zoals willem al schrijft bijna alle bedrijfsauto's (volgens mij dik 90%) in Nederland is lease. Moet dus wel interessant zijn want niemand gaat teveel betalen. Volgens mij zit er qua cashflow ook een groot voordeel in. Vertegenwoordiger van MAN Lease heeft een keer een gesprek met mij gehad en ook wat dingen voorgerekend, was toen erg interessant. zal eens kijken wat ik ervan kan terugvinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 16 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 mei 2012 [TABLE] [/TD][TD]Financial Lease Operational Lease Eigen vermogen Dagwaarde 70000 70000 70000 Investering 0 0 70000 Restwaarde 100 25000 - Looptijd (maanden) 60 60 - Rentepercentage 5% 5% - Maandbedrag 1314,04 949,42 - Totaal na looptijd en behouden voertuig 78.748,40 81.965,20 70.000 [/TABLE] Bovenstaand tabelletje is een van de dingen die mij toen is voorgerekend als voorbeeld, bij het investeren uit eigen vermogen is het renteverlies niet meegenomen dus dat zou er met betalen uit eigen middelen nog bij komen. Zoals te zien is het eindbedrag incl. houden van voertuig. Bij een nieuw voertuig aan het einde van de looptijd (4-6 jaar) is de Operational Lease interessant, omdat er daar een hoge restwaarde blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast routier Geplaatst 16 mei 2012 Share Geplaatst 16 mei 2012 Alles leuk en aardig, maar wat doet dit ter zake? Feit is dat er een paar badslippers een nieuw verblijf krijgen, van 2 bij 2,5 meter, waarin ze weken achtereen moeten vertoeven. Of het nou lease is of niet, dat vind ik minder relevant. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast jacquesdenplukker Geplaatst 16 mei 2012 Share Geplaatst 16 mei 2012 [TABLE] [/TD][TD]Financial Lease Operational LeaseEigen vermogen Dagwaarde700007000070000 Investering0070000 Restwaarde10025000- Looptijd (maanden)6060- Rentepercentage5%5%- Maandbedrag1314,04949,42- Totaal na looptijd en behouden voertuig78.748,4081.965,2070.000 [/TABLE] Bovenstaand tabelletje is een van de dingen die mij toen is voorgerekend als voorbeeld, bij het investeren uit eigen vermogen is het renteverlies niet meegenomen dus dat zou er met betalen uit eigen middelen nog bij komen. Zoals te zien is het eindbedrag incl. houden van voertuig. Bij een nieuw voertuig aan het einde van de looptijd (4-6 jaar) is de Operational Lease interessant, omdat er daar een hoge restwaarde blijft. Das 10% gooi je weg aan rente. Bij de 2e vorm nog meer. Wat lees ik vaak dat het rendement is bij een transportbedrijf? Als ze goed hebben gedraaid: 1,5% winst gemaakt over de omzet. En da's weinig hè. 1 auto draait 150.000 euro omzet. Dus maak je net 2.000 euro winst. Nu betaal je lease over 5 jaar. Rente over 5 jaar 10.000 is per jaar 2.000 euro. Wat zei uw schoolopleiding hierover? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Timon DAF Geplaatst 16 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 mei 2012 Een deel op buitenlands kenteken? Proberen ze nou te zeggen dat er bij Ewals gele nummerplaten komen? Nee hoor, dat worden 14 witten platen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 16 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 mei 2012 Das 10% gooi je weg aan rente. Bij de 2e vorm nog meer.Wat lees ik vaak dat het rendement is bij een transportbedrijf? Als ze goed hebben gedraaid: 1,5% winst gemaakt over de omzet. En da's weinig hè. 1 auto draait 150.000 euro omzet. Dus maak je net 2.000 euro winst. Nu betaal je lease over 5 jaar. Rente over 5 jaar 10.000 is per jaar 2.000 euro. Wat zei uw schoolopleiding hierover? Als u zo'n stijfnek bent, ga ik er niet serieus meer op reageren. Misschien dat Karel of Willem nog de moeite willen nemen om het uit te leggen. Ik ga wel wat belangrijkers doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Schots en Scheef Geplaatst 16 mei 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 mei 2012 ik dacht altijd dat Ewals een hele flinke was in het transport. maar die 15 wagentjes moeten ze nog leasen?had wel gedacht die tellen ze zo effe neer. Er zijn er verdomd weinig die de auto's betalen allemaal lease. Zoals de MAN dealer laatst zei:"van de 250 auto's die ik aflever is er maar 1 betaald." Duidelijk zat lijkt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts