[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ewals breidt vloot uit met vijftien nieuwe Scania bakwagens


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Breda, 14 mei 2012 – Ewals Cargo Care B.V. uit Tegelen heeft 15 nieuwe Scania R 420 Euro 5 bakwagens in gebruik genomen.

De 420 pk sterke SCR motoren worden gekenmerkt door souplesse in combinatie met een laag brandstofverbruik.

De Scania vestiging in Venlo heeft alle voertuigen inclusief aanhangers in onderhoud en reparatie. Scania Finance is betrokken geweest bij de financiering van de voertuigen.

306317_medium_Scania-pers-2012-Ewals.jpg

Afb.Bron

Ewals investeert in de nieuwe Scania bakwagens met vertrouwen in de toekomst. Een deel van de nieuwe vrachtwagens zal op buitenlands kenteken gaan rijden.

Lees hier verder

Bron: Scania Nederland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dus het zijn combi's?

Vond 420 paardjes nogal veel voor een bakwagen.

Of zien ik t verkeerd?

Nee, zag je goed, maar ik weet niet wat ze allemaal rijden, maar 420 pk voor een combi is ook niet zo bijster veel.

Och, een deel komt op buitenlands kenteken, deze gasten kosten weinig en hebben tijd zat, dus waarom meer pk's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

deze gasten kosten weinig en hebben tijd zat, dus waarom meer pk's? Sinds wanneer gaat een wagen met 500 pk begrensd harder dan eentje met 420 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jacquesdenplukker
deze gasten kosten weinig en hebben tijd zat, dus waarom meer pk's? Sinds wanneer gaat een wagen met 500 pk begrensd harder dan eentje met 420 ?

ik dacht altijd dat Ewals een hele flinke was in het transport. maar die 15 wagentjes moeten ze nog leasen?

had wel gedacht die tellen ze zo effe neer.

bewerkt door Knoalster
niet terzake doende opmerking verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik dacht altijd dat Ewals een hele flinke was in het transport. maar die 15 wagentjes moeten ze nog leasen?

had wel gedacht die tellen ze zo effe neer.

Het laatste wat je moet doen is auto's zelf kopen,als je die centen zelf hebt ga je die toch niet in vrachtauto's investeren,daar kun je heel andere dingen mee doen,dat weet ik zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het laatste wat je moet doen is auto's zelf kopen,als je die centen zelf hebt ga je die toch niet in vrachtauto's investeren,daar kun je heel andere dingen mee doen,dat weet ik zelfs.

Of zoals ze hier zeggen. De snelste manier om 1 miljoen dollar in je bank te krijgen is, met 2 miljoen dollar in de bank een vrachtwagen kopen.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jacquesdenplukker

als er wat minder geleased en geleend zou worden, zouden er ook minder mensen in de problemen zitten.

als je het geld hebt om een auto zo contant te betalen, moet je dat doen. wat is er beter aan leasen?

dat je rente betaald? want met afschrijving heeft het niks te maken. als de auto maar op balans staat.

en dat is niet met elke lease vorm zo trouwens. slechtste wat je kunt hebben is een lease auto die niet

op de balans staat. dat is eigenlijk gewoon een huurauto.

er zijn trouwens best weinig transporteurs denk ik, dus heb het niet over bevrachters, maar over transporteurs,

die 90.000 euro op de bank hebben staan. de meesten hebben juist een krediet bij de bank. trekt de bank het

krediet in, gaan ze failliet. maar om krediet bij de bank te krijgen, moet je toch ooit beetje resultaat hebben

gehad. want als er één sector is waar de bank niet graag financiert, is het wel de transportsector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je leased en je hebt even geen werk voor de auto moet je toch iedere week (maand) het leasenedrag ophoesten.

Indien het je eigendom is, zet je de wagen (tijdelijk) aan de kant en wacht je op betere tijden.

Heb eens van een chauffeur van Moeijes Zwaag begrepen dat alles eigendom is en in slechtere tijden zo een x aantal wagens de mottenballen in gingen (gaan).

Zo kan je (makkelijker) een dip overleven.

Maar helaas is bijna alles geleased. Van koffieautomaat naar computer, van burostoel tot de auto van de directeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vreemd dat het meerdendeel van de bedrijven leasen.

Zouden die het nou echt niet snappen?

Ziiten de beste ondernemers toch op de auto,

(Net zoals de beste planners.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook met lease ("huur") zijn afspraken te maken om rustige periode's met eventuele stilstand te ondervangen.

Daarnaast is lease 1 van de vele instrumenten om een bedrijf te financieren. En hoe groter een bedrijf, des te meer dient er (voor-)gefinancierd te worden. Operational lease ("Huur") maakt dan ook meestal deel uit van een uitgebalanceerd totaal-plaatje.

Stel dat deze 15 wagens nu op basis van operational lease ("huur") gefinancierd zouden zijn, dan houdt de firma Ewals op dit moment in ieder geval zo'n 15 x 100.000 euro + 19% BTW, dus (totaal) zo'n 1,8 miljoen euro vrij om andere zaken te financieren. Want dat aankoopbedrag hoeft niet afgetikt te worden. Daarmee dus geld "over" voor andere zaken die misschien wel veel noodzakelijker zijn voor de bedrijfsvoering, of waar wellicht veel moeilijker "vreemd" geld voor is aan te trekken. Of tegen veel hogere kosten (rente).

Er wordt dan geen beslag gelegd op kostbare liquiditeiten die zowiezo vaak erg schaars zijn in de transportsector. Daarnaast is er dan meestal in dergelijke financiële producten ("lease") het risico voor de restwaarde afgedekt. Dat ligt niet bij de vervoerder maar bij de financieringsmaatschappij, die daar waarschijnlijk veel beter in thuis zijn dan de gebruiker van het voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je leased en je hebt even geen werk voor de auto moet je toch iedere week (maand) het leasenedrag ophoesten.

Indien het je eigendom is, zet je de wagen (tijdelijk) aan de kant en wacht je op betere tijden.

Heb eens van een chauffeur van Moeijes Zwaag begrepen dat alles eigendom is en in slechtere tijden zo een x aantal wagens de mottenballen in gingen (gaan).

Zo kan je (makkelijker) een dip overleven.

Maar helaas is bijna alles geleased. Van koffieautomaat naar computer, van burostoel tot de auto van de directeur.

He slimmerik, als je de wagens koopt moeten ze toch ook betaald worden?! Of je nu in 1x je wagen betaald of met lease, zolang die kar aan de kant staat KOST het geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leg dat eens uit.

U vraagt, wij draaien.

1. Gemak, lease gaat vaak samen met onderhoudspakket. 1 maandbedrag, geen gezeik.

2. Belastingtechnisch voordelen, afhankelijk of dit operational of financial lease is.

3. Na de looptijd trap je de auto er uit en krijg je een nieuwe terug voor hetzelfde maandbedrag.

Ik weet ook niet echt van de hoed en de rand, maar zoals willem al schrijft bijna alle bedrijfsauto's (volgens mij dik 90%) in Nederland is lease. Moet dus wel interessant zijn want niemand gaat teveel betalen. Volgens mij zit er qua cashflow ook een groot voordeel in.

Vertegenwoordiger van MAN Lease heeft een keer een gesprek met mij gehad en ook wat dingen voorgerekend, was toen erg interessant. zal eens kijken wat ik ervan kan terugvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[TABLE]

[/TD]

[TD]Financial Lease

Operational Lease

Eigen vermogen

Dagwaarde

70000

70000

70000

Investering

0

0

70000

Restwaarde

100

25000

-

Looptijd (maanden)

60

60

-

Rentepercentage

5%

5%

-

Maandbedrag

1314,04

949,42

-

Totaal na looptijd en behouden voertuig

78.748,40

81.965,20

70.000

[/TABLE]

Bovenstaand tabelletje is een van de dingen die mij toen is voorgerekend als voorbeeld, bij het investeren uit eigen vermogen is het renteverlies niet meegenomen dus dat zou er met betalen uit eigen middelen nog bij komen. Zoals te zien is het eindbedrag incl. houden van voertuig. Bij een nieuw voertuig aan het einde van de looptijd (4-6 jaar) is de Operational Lease interessant, omdat er daar een hoge restwaarde blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Alles leuk en aardig, maar wat doet dit ter zake?

Feit is dat er een paar badslippers een nieuw verblijf krijgen, van 2 bij 2,5 meter, waarin ze weken achtereen moeten vertoeven.

Of het nou lease is of niet, dat vind ik minder relevant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jacquesdenplukker
[TABLE]

[/TD]

[TD]Financial Lease

Operational Lease

Eigen vermogen

Dagwaarde

70000

70000

70000

Investering

0

0

70000

Restwaarde

100

25000

-

Looptijd (maanden)

60

60

-

Rentepercentage

5%

5%

-

Maandbedrag

1314,04

949,42

-

Totaal na looptijd en behouden voertuig

78.748,40

81.965,20

70.000

[/TABLE]

Bovenstaand tabelletje is een van de dingen die mij toen is voorgerekend als voorbeeld, bij het investeren uit eigen vermogen is het renteverlies niet meegenomen dus dat zou er met betalen uit eigen middelen nog bij komen. Zoals te zien is het eindbedrag incl. houden van voertuig. Bij een nieuw voertuig aan het einde van de looptijd (4-6 jaar) is de Operational Lease interessant, omdat er daar een hoge restwaarde blijft.

Das 10% gooi je weg aan rente. Bij de 2e vorm nog meer.

Wat lees ik vaak dat het rendement is bij een transportbedrijf? Als ze goed hebben gedraaid:

1,5% winst gemaakt over de omzet. En da's weinig hè. 1 auto draait 150.000 euro omzet.

Dus maak je net 2.000 euro winst. Nu betaal je lease over 5 jaar. Rente over 5 jaar 10.000

is per jaar 2.000 euro.

Wat zei uw schoolopleiding hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Das 10% gooi je weg aan rente. Bij de 2e vorm nog meer.

Wat lees ik vaak dat het rendement is bij een transportbedrijf? Als ze goed hebben gedraaid:

1,5% winst gemaakt over de omzet. En da's weinig hè. 1 auto draait 150.000 euro omzet.

Dus maak je net 2.000 euro winst. Nu betaal je lease over 5 jaar. Rente over 5 jaar 10.000

is per jaar 2.000 euro.

Wat zei uw schoolopleiding hierover?

Als u zo'n stijfnek bent, ga ik er niet serieus meer op reageren. Misschien dat Karel of Willem nog de moeite willen nemen om het uit te leggen. Ik ga wel wat belangrijkers doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik dacht altijd dat Ewals een hele flinke was in het transport. maar die 15 wagentjes moeten ze nog leasen?

had wel gedacht die tellen ze zo effe neer.

Er zijn er verdomd weinig die de auto's betalen allemaal lease. Zoals de MAN dealer laatst zei:"van de 250 auto's die ik aflever is er maar 1 betaald." Duidelijk zat lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden