[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

60 km bordje in België


Limboman

Vraag

  • Forumlid

Laatst vertelde mij iemand dat het in België verplicht is om een rond bordje of sticker aan de achterzijde van de vrachtauto te hebben zoals afgebeeld. Dit zou zowel op het trekkend voertuig als op het getrokken voertuig moeten zitten. Dit zou dan niet alleen voor belgische voertuigen gelden, maar ook verplicht zijn voor buitenlands gekentekende voertuigen die in of door België rijden.Echter nu kom ik best vaak in België, en wat mij opvalt is dat lang niet alle belgische vrachtauto's, en al helemaal geen niet-belgisch gekentekende vrachtauto's, dit hebben. Ik weet wel dat men de ronde witte stickers in Frankrijk moet voeren, ook als buitenlander, en dat men hierop ook daadwerkelijk controleert en verbaliseert.

Ik heb het internet afgestruind, maar de info die ik kan vinden spreekt elkaar tegen. Wie kan mij nu met zekerheid zeggen hoe dit zit?

Het gaat me om dit bordje:

post-11953-1394786180,8218_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

@ europeaan.

60 km bordje, wij, wc eend LOL hij is echt leuk :ja:

Ga morgen plannert gek maken, i.p.v. "wat denk je zelf' een keer "ken je WC eend ?" ( okee, nu wordt het spannend ) "Ga nu eens de :zegtniets: poetsen, misschien snap je dat wel "

Als plannert dan zegt dat'ie dat al kan, en ik de rest van het jaar @#$%^&*(*&^%$#@#$%^ en nog wat kan, kun je beter de ambulance bellen omdat er zuurstof tekort is LOL

Sorry, kon het niet laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je mag niet zomaar een 6o km sticker opplakken, er zijn ook regels over de afmetingen ervan. ;)

Artikel 3. Snelheidsplaat

De snelheidsplaat bedoeld in artikel 59.3 van hetzelfde besluit moet het verkeersbord C 43 afbeelden.

C43.pngC43

De schijf moet een middellijn hebben van 0,21 m; de rode boord moet 0,03 m breed zijn; de cijfers zijn 0,07 m hoog, 0,045 m breed en de trekken ervan 0,01 m dik. De rode rand van de schijf moet van reflecterende produkten voorzien zijn.

http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-011275/110-art1-5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
@ europeaan.

60 km bordje, wij, wc eend LOL hij is echt leuk :ja:

Ga morgen plannert gek maken, i.p.v. "wat denk je zelf' een keer "ken je WC eend ?" ( okee, nu wordt het spannend ) "Ga nu eens de :zegtniets: poetsen, misschien snap je dat wel "

Als plannert dan zegt dat'ie dat al kan, en ik de rest van het jaar @#$%^&*(*&^%$#@#$%^ en nog wat kan, kun je beter de ambulance bellen omdat er zuurstof tekort is LOL

Sorry, kon het niet laten.

je krijgt de groeten, viel t kwartje nou???of nie?:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat hele bordje gaat toch nergens over.... wij Nederlanders zijn/waren toch ook het enige land die ccv-b moesten hebben om op de "grotere" auto's te mogen rijden maar als er een pool of ander soort volk in nl rijd dan was het niet nodig. (ja dan moest je een bonnetje kunnen laten zien bij welke supermarkt ze dat rijbewijs hadden gehaald) :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ja had er vandaag weer zo'n fijne Belg voor zitten hier in Nederland. N weg, groene streep in het midden, en meneer ruim 20 minuten voor me met stipt 60 km/u. Toen de snelweg op, dacht even er voorbij, maar toen kon hij weer wel gas geven. Jaja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
En waar werkte gij dan, Z.E Urpiet internationaal transport b.v ? :D :D :D

Zijn wij collega's dan? Was jij die gast die mij in hebt gewerkt daar? Met die 2 verschillende maten schoenen (41 en 47)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10
Dat doen die belgen wel vaker. Ook als je niet in mag halen gaan ze streep 80 voor je neus hangen en zodra er een bordje komt met einde inhaalverbod geven ze ineens gas. :hamer:

Ik ga der geen België / Nederland van maken , ik ervaar het tegengestelde .

Ook heeft deze onzin geen enkele meerwaarde voor een Chauffeurs forum .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rijd zo af en toe in Frankrijk (ik woon daar...) voor een circus met van alles varierend van bakwagen tot en met trekker met oplegger. Ik heb eigenlijk nog nooit een vrachtwagen op een route Nationaal ment minder dan 80 (of eigenlijk moet ik zeggen 90 ! ) zien rijden.Volgens mij lapt iedreen die 60 kilometer hier aan zijn alpinopetje.

Gelukkig voor ons (jullie zullen misscien zeggen helaas...) zijn circus en kermis vervoer van veel verplichtingen uitgezonderd. Dat geeft af en toe ook wel waggelende combinaties op de weg. Bakwagen, aanhanger (géén wipkar en op zich al wat slingerend) en dan nog een caravan er achter.

Wat betreft de opmerking mbt CCV-B eerder in het topic... Dat wordt op den duur wel gelijkgetrokken via de code 95, hoewel...... landen in europa deze europese besluiten kunnen modificeren.

Zo geeft het europees besluit over de beroepsvaardigheid aan dat chauffeurs die vóór 10 september 2009 (en 10 september 2008 voor bus) hun rijbewijs hebben gehaald automatisch vakbekwaam geacht worden (en uiteindelijk in het reguliere verplichte nacholings circuit terecht komen). Frankrijk heeft aan deze regel doodleuk de extra eis tegevoegd dat de betrokken chauffeur moet kunne aantonen dat hij voor die tijd beroepsmatig op de weg heeft gezeten........ lekker dan! Ik mag in Nederland aangenomen worden door een transport bedrijf en zonder problemen door heel europa rijden. Ik kan in Frankrijk niet aangenomen worden omdat ik niet aan de initiele beroepsvaardigheids eisen zou voldoen........ Gelukkig hoef ik er niet van te leven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
"Door samen te werken met anderen leer je veel over jezelf" ... bij jou niet gelukt zo te zien :D

20 dagen alleen in een tentje zitten om Ameland ook. Leer je jezelf wel kennen.

In ieder geval heb ik er geen problemen mee dat je het op neemt voor de Belgen. Vind ik wel goede zaak. We moeten toleranter zijn voor de mede Europeaan, en de schuld vaker bij ons zelf zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 dagen alleen in een tentje zitten om Ameland ook. Leer je jezelf wel kennen.

In ieder geval heb ik er geen problemen mee dat je het op neemt voor de Belgen. Vind ik wel goede zaak. We moeten toleranter zijn voor de mede Europeaan, en de schuld vaker bij ons zelf zoeken.

Probeer 4 jaar alleen op een bovenwoning met enkel een wekelijks uitje naar het ziekenhuis.

Daar leer je pas veel van :ok:

En toleranter .. neuh .. je mag best zeggen dat iemand het verkeerd doet,

we zijn in dit land toch al veel te soft.

Maar zeggen dat ALLEEN Belgen zo raar rijden, da kennie, en ze keihard afbranden ook niet.

Want JP rolt wel es met z'n ogen op de ring van Antwerpen, maar dat doet ie net zo vaak

op de ring van Amsterdam, en nog veel vaker op de ring van Leeuwarden.

Dan zou je denken dat die Belgen eigenlijk nog best goed rijden, in vergelijking met die Friezen ... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10
waarom niet? Geef gewoon ongenuanceerd je mening over de Nederlander. Dan weet ik tenminste hoe je /jullie over ons denken.

OP honderd Nederlanders heb je altijd wel ene die zichzelf ten hemel prijst , dit is dan wat ik over jouw denkt .

Jij kan het beter , den Duits , Belg , Egelsman , Fries etc is slechter alleen jij bent de perfectie, wat een geluk dat er ook nog andere ziellen zijn die wel met de medeburgers om kunnen en ook hun eigen gebreken willen erkennen .

O ja BTW ik ben vandaag ingehaald door een SP nummerplaat en het was ook niet netjes , moet ik nu iedere Spanjool gaan uitmaken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10
Nee, je had er een foto van moeten maken. Een sp in NL is tegenwoordig zeldzaam :D

Sorry het was langs de E42 het stuk tussen Huy en Sambreville , ingehaald waar het niet mocht en de deur dicht op minder dan 1,5 meter tegen een snelheid van 87km/h .

Staat netjes op de dashcam , maar uit principe en de nodige negatieve commentaren post ik het filmpje niet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij ging het in dit topic ergens anders over en is het uitgelopen op een strijd die we hier niet willen voeren. Ik denk dat diegene die de strijd hier is begonnen genoeg op zijn vingers is getikt door mede-forummers, maar het lijkt me verstandiger om dit onderwerp nu maar te sluiten.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden