[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Overstappen op andere auto en andere tacho, hoe te handelen?


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid

Stel, ik heb een rit gedaan met mijn auto, en ik moet 's middags nog een ritje doen met een andere auto. (dit past wel gewoon netjes binnen de dienst- en rijuren, daar gaat het in dit geval ook even niet om).

Ik heb een Stoneridge en als ik m'n kaart eruit wil halen hoef ik niet helemaal einde dag en dergelijke aan te klikken, dat gaat vanzelf. Vervolgens kan ik m'n 3 kwartier pauze maken op de zaak en daarna in een andere auto stappen. Die heeft bv een VDO.

Ik kan dan invoeren dat ik in die tussentijd pauze heb gemaakt, maar de vraag is, HOE?

Ik heb het al eens geprobeerd maar ik krijg allemaal tijdsmeldingen maar vervolgens maak ik er volgens mij een rommeltje van. Terwijl ik het juist wel goed in wil voeren.

Is er ergens een duidelijke uitleg te vinden hoe ik dat netjes kan invoeren zodat alles weer geregistreerd is? Want theoretisch gezien is die pauze dan niet goed geregistreerd wat op de kaart als een overtreding gezien kan worden.

Vast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon 3 kwartier op je pasje zetten. dan pas eruit en in auto auto stappen.

Kan je gewoon weer 4.5 uur

Dan haal je je pas toch na je pauze uit je eigen auto.

Misschien niet de manier maar je probleem is opgelost.

Dat was niet de vraag. Nogal lastig ook om de pas 45 minuten te laten zitten als je de auto bij de garage achterlaat oid.

Volgens mij is voor VDO het antwoord te vinden op pagina 30+31 van http://www.dtco.vdo.com/generator/www/com/en/vdo/dtco/service_support/downloads_updates/tachographs_and_accessoires/digital_tachograph/flc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_nl__nl.pdf?redirect=false

En voor Stoneridge vanaf pagina 32 van http://www.se5000.com/pdf/manuals/NL-Rev6-User-Manual-SE5000.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je hem er op rust uithaalt, blijft je pas op rust staan tot je weer gaat rijden Laura, dus geen probleem toch.

Weet je dat zeker? Ook als je hem in een ander merk tacho doet?

Dat was niet de vraag. Nogal lastig ook om de pas 45 minuten te laten zitten als je de auto bij de garage achterlaat oid.

Volgens mij is voor VDO het antwoord te vinden op pagina 30+31 van http://www.dtco.vdo.com/generator/www/com/en/vdo/dtco/service_support/downloads_updates/tachographs_and_accessoires/digital_tachograph/flc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_nl__nl.pdf?redirect=false

En voor Stoneridge vanaf pagina 32 van http://www.se5000.com/pdf/manuals/NL-Rev6-User-Manual-SE5000.pdf

Ik heb het even doorgelezen, maar ze maken het er niet eenvoudig op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij zelf nog met een "ouderwetse" tacho met schuiflade :banaan:, maar dat wist je wel.

Bij ons hebben we 1 wagen (de reserve auto) met een Stoneridge en de rest is allemaal VDO. Maar als je bij beide tachograven je pas er in propt dan is het eerste wat ie vraagt wat je de voorafgaande tijd, dus de tijd vanaf het moment dat je de pas uit de tachograaf gehaald habt, gedaan hebt.

En bij ons vraagt ie dan altijd als eerste of dat rust was. Dus alleen even op ja (of OK) drukken en klaar is hij voor gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hem er op rust uithaalt, blijft je pas op rust staan tot je weer gaat rijden Laura, dus geen probleem toch.

NEE!!!

Je pas weet namelijk niks. Je tacho ook niet.

Pas eruit, is onbekent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet welke termen een Nederlandse tacho geeft, want ik heb geen Nederlandstalige pas/tacho.

Als jij je pas erin stop, vraagt die wat je in de missende tijd gedaan heeft.

Of dat nou 45min is dat je van auto wisselde, of dat je na het weekend je pas er weer instopt.

Je voer dan rust in.

Die Stonerige werkt iets anders.

Die geeft de eerste minuut aan sinds die niks meer weet, met daarop de volgende minuut. Je kan het dan minuut voor minuut gaan invoeren, maar je moet die tweede tijd verzetten naar de tijd dat je weer begint. 45min later, of na een heel weekend. En vervolgens geef je rust aan.

Stop je bij een Stonerige je pas erin, en blijf je alleen maar ok ok ok drukken, dan schiet die wel op 'normaal' maar geeft bij een uitdraait ???? aan voor de ontbrekende tijd. =fout.

Verder heb ik niet veel ervaring met die Stonerige. Die VDO werkt fijner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik mijn pas op maandag invoer krijg ik de vraag wat ik tussenliggende tijd heb gedaan. Einde arbeid? Dat kun je bevestigen en na 5 minuten krijg ik de weekend rusttijd te zien.

Herman, jij rij Volvo, en heb daardoor een Stonerige?

Een VDO werkt makelijker. En zit oa in een Scania.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pierre, jij heb een VDO, die werkt idd zo.

Een Stonerige, of Siemens werkt anders.

Trieftol. De tijden zeggen niks. De tacho werkt via GW time.

De tacho kan je op elke tijd zetten die jij wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Stel, ik heb een rit gedaan met mijn auto, en ik moet 's middags nog een ritje doen met een andere auto. (dit past wel gewoon netjes binnen de dienst- en rijuren, daar gaat het in dit geval ook even niet om).

Ik heb een Stoneridge en als ik m'n kaart eruit wil halen hoef ik niet helemaal einde dag en dergelijke aan te klikken, dat gaat vanzelf. Vervolgens kan ik m'n 3 kwartier pauze maken op de zaak en daarna in een andere auto stappen. Die heeft bv een VDO.

Ik kan dan invoeren dat ik in die tussentijd pauze heb gemaakt, maar de vraag is, HOE?

Ik heb het al eens geprobeerd maar ik krijg allemaal tijdsmeldingen maar vervolgens maak ik er volgens mij een rommeltje van. Terwijl ik het juist wel goed in wil voeren.

Is er ergens een duidelijke uitleg te vinden hoe ik dat netjes kan invoeren zodat alles weer geregistreerd is? Want theoretisch gezien is die pauze dan niet goed geregistreerd wat op de kaart als een overtreding gezien kan worden.

Vast bedankt!

Toevoegen? ja einde arbeid? Nee Op bedje zetten en toevoegen zoals Pierre het al beschreef.

Ik weet niet welke termen een Nederlandse tacho geeft, want ik heb geen Nederlandstalige pas/tacho.

Als jij je pas erin stop, vraagt die wat je in de missende tijd gedaan heeft.

Of dat nou 45min is dat je van auto wisselde, of dat je na het weekend je pas er weer instopt.

Je voer dan rust in.

Die Stonerige werkt iets anders.

Die geeft de eerste minuut aan sinds die niks meer weet, met daarop de volgende minuut. Je kan het dan minuut voor minuut gaan invoeren, maar je moet die tweede tijd verzetten naar de tijd dat je weer begint. 45min later, of na een heel weekend. En vervolgens geef je rust aan.

Stop je bij een Stonerige je pas erin, en blijf je alleen maar ok ok ok drukken, dan schiet die wel op 'normaal' maar geeft bij een uitdraait ???? aan voor de ontbrekende tijd. =fout.

Verder heb ik niet veel ervaring met die Stonerige. Die VDO werkt fijner.

Bij ons is Scania Stoneridge en Volvo en Man Vdo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trieftol. De tijden zeggen niks. De tacho werkt via GW time.

De tacho kan je op elke tijd zetten die jij wil. [/QUOTE]

Die UTC tijd, of GW zoals jij zegt, kan je maximaal 1 minuut per week verzetten.

De plaatselijke tijd kan je veranderen zo veel je wilt.

Dat van die tijd overlap klopt precies. Heb het ook al eens gehad met de auto van een collega. Die boeit het niet welke tijd de klok aan geeft. Geen probleem, tot dat je aan het eind van de dag nog snel even een paar auto's mag gaan laden. Blijkt zijn klok 7 minuten achter te lopen.

Maar denk maar niet dat ie de pas accepteert voor die 7 minuten zijn bijgeteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Trieftol. De tijden zeggen niks. De tacho werkt via GW time.

De tacho kan je op elke tijd zetten die jij wil. [/QUOTE]

Die UTC tijd, of GW zoals jij zegt, kan je maximaal 1 minuut per week verzetten.

De plaatselijke tijd kan je veranderen zo veel je wilt.

Dat van die tijd overlap klopt precies. Heb het ook al eens gehad met de auto van een collega. Die boeit het niet welke tijd de klok aan geeft. Geen probleem, tot dat je aan het eind van de dag nog snel even een paar auto's mag gaan laden. Blijkt zijn klok 7 minuten achter te lopen.

Maar denk maar niet dat ie de pas accepteert voor die 7 minuten zijn bijgeteld.

Kleine correctie de lokale tijd kun je alleen per half uur verzetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Wat ik wel eens doe. Zal vast wel niet mogen. Is het volgende als ik smorgens een bakwagen ritje heb gehad. En ik weet dat ik smiddags een trekker oplegger ritje heb voor de afhalers. Dan zorg ik er smorgens voor dat ik 16 min pauze op de tacho heb staan. Kom ik terug op de zaak gelijk tacho op rust (bedje) pas eruit out of scope dat mag op eigen terrein. Bakwagen aftanken, los papieren halen bij de planning. Vervolgens gaan lossen. Eigen spullen overpakken naar de trekker. Bakwagen netjes wegzetten. Even op de klok kijken of ik alweer een half uur verder ben. Bestuurderskaart in de tacho van de trekker. En bij het wegrijden heb ik weer een schoon blok staat de klok weer op 0 :angel:

Komt u maar met alle kritieke opmerkingen:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK.

Ik denk dat ze je zullen pakken als ze willen.

Jij heb van auto gewisselt. Dat duurde 30min.

Auto wisselen valt onder werken, terwijl jij rust heb geschreven.

Je kan misschien beter 45min op de zaak blijven, en van die 45min 30min pauze schrijven/invoeren. (Plus die 15min die je al had.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden