[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Jan de Lely, Geldermalsen


Recommended Posts

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Kan me al niet meer heugen dat ik nog een auto met gele platen tegen kwam.

Is dat wel zo?

Wellicht heeft dat bedrijf wel te lang geprobeerd om de Nederlandse wortels en gele kentekenplaten niet te verloochenen. Volgens de website zijn ze krap 2 jaar geleden pas begonnen met een Roemeense vestiging. Daar zullen dan ook wel een paar auto's met buitenlandse kentekenplaten verschenen zijn op/vanaf dat moment.

Mijn gevoel is dus niet helemaal het uwe. Maar gevoelens zijn geen feiten natuurlijk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ruim 10 jaar geleden kwam ik wekelijks in hun werkplaats toen stonden de auto's nog wel op NL kenteken maar werden vooral bemand door Marokanen en Turken. Volgens mijn beleving rijden ze al langer met Roemeense kentekens als 2 jaar. Ik woon en werk er vlakbij en zie ze regelmatig rijden maar enkel met witte platen. Deze auto's werden wel geleverd en onderhouden door de regionale Volvo dealer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beetje google-en levert ook wat info op. Oa dit op een ander forum van iemand die er gewerkt heeft. Bericht is van juni 2011:

Toevallig stond ik maandag te lossen met twee Roemenen van De Lely in Duiven. Er werken volgens hun nog 5 Nederlandse chauffeurs, enige Turken en de rest is nu Roemeens. Ze krijgen vast loon, 1400 Euro per maand. Niet gek, want ze hoeven dus niet te jakkeren en te jagen. het loon is normaal in Roemenie, zelfs aan de lage kant. Maar geen stress maakt veel, zo niet alles goed.

Maar dan dit:

logistiek.com - nieuws - Jan de Lely en Interlog gaan samenwerken en fuseren.

En als je dan gaat zoeken op het faillissement van Interlog kom je een verslag tegen waar Jan de Lely als 2e pandhouder voor 600.000 euro vordert. Dus krijg ik het vermoeden dat achter dit faillissement nog meer steekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast tuctuc

Klopt. De mannen hadden een vast dagloon waar ze heel goed mee wegkwamen omdat dat ook gewoon doorbetaald werd als ze dagenlang stonden vrij te maken of stonden te wachten op lading.

Totdat dat werk naar Marokko een erg belangrijke plaats begon in te nemen. Toen gingen er een paar slimmeriken rekenen en zagen dat ze, als ze druk bezig waren tussen Marokko en Engeland, ze per uur volgens CAO beter af zouden zijn.

Dat hebben ze toen erdoor gedrukt en zodoende moest gelijk iedereen geloven aan een (op) CAO (gebaseerd) loon. En dat pakte niet voor iedereen even gunstig uit, om het maar zachtjes uit te drukken...

edit; Tuc tuc, jij hebt hier toch niet iets mee te verliezen of al verloren mag ik hopen?

Nee Rob ik heb er niets mee te maken :D ik vind het alleen jammer dat ze het niet hebben gered .

Was een goed bedrijf ik heb wel eens een paar van hun chauffeurs gesproken in marokko waren trouwens gewoon nederlanders aardige gasten :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jan de Lely failliet hahaha. Het had mij aan de ene kant niks verbaasd, ik heb er een jaar of twee gewerkt, en weet hoe (toen) hun manier van werken was:D, zie *.

Aan de andere kant had het mij wel verbaasd, dan waren ze wel heel hard ingeteerd op hun al dan niet eerlijk verworven rijkdom:p.

Maar het blijkt toch iets anders te liggen. Zie hier:

Transportnieuws - Jan de Lely: "Alleen verhuistak is failliet"

Alleen het verhuisbedrijf is dus failliet, niet de transporttak.

Nou deden ze bij mijn weten toch al weinig verhuizingen, dus ik denk dat ze moedwillig de aanslag van de belastingdienst overgeheveld hebben naar de verhuisBV. Zo iets, denk ik, voor het geval dat als het geschil met de belastingdienst fout zou aflopen voor ze, alleen de verhuis BV zou klappen en de transport BV niet zou hoeven dokken.

Gewoon een 'slimmigheidje' van mevrouw de Lely dus (als we haar moeten geloven:zegtniets:).

Op zich heeft ze wel een punt met haar redenatie om de aanslag loonbelasting te verrekenen met de buitenlandse BTW. Maar of dit met terugwerkende kracht ook kan, weet ik niet.

De wet op grond waarvan dit kan, dateert namelijk van na die belastingaanslag.

* Over Jan de Lely, wat daar allemaal mogelijk was:banaan:biertje:hamer::smurf:, en hoe goed ze daar konden plannen, zou je boeken vol kunnen schrijven.

Misschien ga ik daar nog eens over schrijven in het verhalentopic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jan de Lely failliet hahaha. Het had mij aan de ene kant niks verbaasd, ik heb er een jaar of twee gewerkt, en weet hoe (toen) hun manier van werken was:D, zie *.

Aan de andere kant had het mij wel verbaasd, dan waren ze wel heel hard ingeteerd op hun al dan niet eerlijk verworven rijkdom:p.

Maar het blijkt toch iets anders te liggen. Zie hier:

Transportnieuws - Jan de Lely: "Alleen verhuistak is failliet"

Alleen het verhuisbedrijf is dus failliet, niet de transporttak.

Nou deden ze bij mijn weten toch al weinig verhuizingen, dus ik denk dat ze moedwillig de aanslag van de belastingdienst overgeheveld hebben naar de verhuisBV. Zo iets, denk ik, voor het geval dat als het geschil met de belastingdienst fout zou aflopen voor ze, alleen de verhuis BV zou klappen en de transport BV niet zou hoeven dokken.

Gewoon een 'slimmigheidje' van mevrouw de Lely dus (als we haar moeten geloven:zegtniets:).

Op zich heeft ze wel een punt met haar redenatie om de aanslag loonbelasting te verrekenen met de buitenlandse BTW. Maar of dit met terugwerkende kracht ook kan, weet ik niet.

De wet op grond waarvan dit kan, dateert namelijk van na die belastingaanslag.

* Over Jan de Lely, wat daar allemaal mogelijk was:banaan:biertje:hamer::smurf:, en hoe goed ze daar konden plannen, zou je boeken vol kunnen schrijven.

Misschien ga ik daar nog eens over schrijven in het verhalentopic.

Vergeet niet. Vroeger al de bedrijven die oost Europa rijden. Hadden allemaal veel lege KM.s

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met gamma jij JP??:D

Dat zeg ik...Gamma

Dat zei (schreef) ik......in posting 15 al :p

Yep Gé, ik zei ook niet dat ik de primeur had. Maar in de link die ik geef, van TO, staat het wat uitgebreider beschreven, met een reactie van de grote baas Diddeke zelf, dan in de link die jij gaf, met alleen een korte reactie van een personeelslid.

En wat heeft Gamma er mee te maken?

Zeker dat Diddeke 'gamma weg als het je niet zint' tegen me zei, en ik toen m'n biezen pakte:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Yep Gé, ik zei ook niet dat ik de primeur had. Maar in de link die ik geef, van TO, staat het wat uitgebreider beschreven, met een reactie van de grote baas Diddeke zelf, dan in de link die jij gaf, met alleen een korte reactie van een personeelslid.

En wat heeft Gamma er mee te maken?

Zeker dat Diddeke 'gamma weg als het je niet zint' tegen me zei, en ik toen m'n biezen pakte:D.

Mijn goede vriend C.B.zaliger(noem mij maar schele,zo noemen ze me thuis ook) heeft daar ook jaren gewerkt.

Die kennen jullie dus ook wel ?

:banaan:LOL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn goede vriend C.B.zaliger(noem mij maar schele,zo noemen ze me thuis ook) heeft daar ook jaren gewerkt.

Die kennen jullie dus ook wel ?

En of ik die kende! Heb regelmatig ritten met hem gedaan, met hem d'r bij was het nooit saai:D.

'Wat zeggie? Dat je lekker licht danst met die lelijke rotkop van je:D.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook nog een tijdje op de (maxi)combi gereden bij één van de bv's van Diddeke. Op een wachtdag meer of minder werd niet gekeken en je reed soms meer lege km's dan dat menig bedrijf vol rijd en het aantal dagen dat je jaarlijks thuis was kon je op 2 handen tellen. Over centen nooit te klagen gehad en over het werk nog veel minder. Minpuntje is wel dat je ofwel verslaafd aan de drank raakt ofwel aan de vrouwen. En behalve hard werken veel geleerd.

Dit weekend toevallig gestaan met oud collega (charter) Arno van C. en nog wat oude herinneringen opgehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden