[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bakker, Ittervoort


Recommended Posts

het is inderdaad helaas de praktijk, hoe de werknemers moeten leven en hun rekeningen moeten betalen, daarvoor is meestal minder begrip, een bank wacht ook niet als je je hypotheek niet meer kunt betalen en je zult op zijn minst moeten eten, de meeste mensen hebben tegenwoordig echt geen dikke spaarrekening om een faillissement van hun werkgever op te vangen als die hun salaris niet meer betaald en het UWV is ook niet echt snel met betalen. Er zijn ook nog werkgevers die nog neit officieel failliet verklaard zijn, dan betaald UWV ook nog niets en kun je nog langer wachten totdat je ooit geld ziet. Ondertussen zijn het vaak wel de werkgevers die hun schaapjes wel op het droge hebben bij een failissement, die weten hun "achterdeurtjes" wel te vinden.

Bella, niet alleen de werknemers. Keek net op de rekening. Had deze week ruim 11.000 euro moeten komen aan centen. Wat denk je dat er is gekomen? 0,0 euro. Helemaal niks. Toch geweldig als je de klok op de betalingen kunt zetten hè? En dan heb ik het over 1 autootje... Heb je er zo eens 30... En had je ook 11.000 euro moeten beuren per auto... 330.000 euro die hadden moeten komen... Hadden... Hoe los je dat op met je crediteuren en chauffeurs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Reindert
. 330.000 euro die hadden moeten komen... Hadden... Hoe los je dat op met je crediteuren en chauffeurs?

Surseance van betaling, of beslag leggen op de lading via het retentie recht!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Surseance van betaling, of beslag leggen op de lading via het retentie recht!

Groet,

Reindert

Nee maar weer geduld hebben tot volgende week. En als er eens een automatische incasso fout gaat door dit soort gezeik, krijg je rare vragen, zo van: ga je failliet ofzo?

Retentierecht gaat ook niet, want rij niet meer voor die mannen.... Als je ergens weg gaat, is het altijd gekloot om je centen nog te krijgen...

Wordt wel een beetje moe van de betalingsmoralen van tegenwoordig. Elk jaar lijkt er een weekje bij te komen. Paar jaar terug nog rond 30 dagen, maar tegenwoordig mag je blij zijn als je op 50 dagen je geld hebt. Maar de dieselboer incasseert 2 dagen na de week waarin je getankt hebt al.... Tsja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Ondertussen zijn het vaak wel de werkgevers die hun schaapjes wel op het droge hebben bij een failissement, die weten hun "achterdeurtjes" wel te vinden.

Dit is niet altijd zo, er zijn ook werkgevers die op een "eerlijke manier" failliet gaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Wat is eerlijk???????????????

Huub

Jij begrijpt precies wat ik bedoel, ik tegenstelling tot veel anderen hier.

:angel:

:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel: Een eerlijke transporteur met personeel, ik moet ze nog tegenkomen.LOLLOLLOLLOLLOL

:angel:

:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel:
:angel: Een eerlijke transporteur met personeel, ik moet ze nog tegenkomen.LOLLOLLOLLOLLOL

En met die anderen bedoel ik dit soort opmerkingen, ik vind het toch wel heel jammer dat jij bij een werkgever werkt die jou, terwijl je dat blijkbaar dus weet een oor aan naait....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat een commotie in dit topic!!

Ik heb zelf vijf jaar met veel plezier gewerkt voor Gijs Bakker,nooit geen problemen gehad,betalingen volgens cao en altijd op tijd,dat was in de tijd dat Bakker nog rond de 20 auto's had lopen,plezierige werksfeer,en inderdaad collega's die al meer dan 20 jaar werkzaam waren bij Bakker.

Na de verhuizing en nieuwbouw naar een andere locatie binnen Ittervoort,plus de overname van een ander transportbedrijf is het allemaal minder geworden en voor mij een reden geweest om te veranderen van baan.

Bakker is de laatste jaren diverse grote klanten kwijt geraakt,het vertrek van Trespa en een grote diervoeding fabrikant zijn de nekslag geweest,de manier waarop Gijs Bakker zijn chauffeurs behandeld heeft ,is schandalig,zag in het filmpje diverse oud collega's voorbij komen,mensen waarmee ik 5 jaar met plezier samen gewerkt heb,thuis kwam en aan de bar gehangen,hoop dat deze mensen snel een andere baan vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer voor de chauffeurs maar voor G. Bakker vind ik het minder erg. Heb nog administratief werkt geleverd daar en ik kan je vertellen: een lolletje was dat niet! Als chauffeurs zagen julli G. niet veel per dag maar als je er dag in dag uit mee moest samenwerken en naar zijn geroep en getier moest luisteren... Leuk is anders! Er was bitter weinig respect en vriendelijkheid terug te vinden in deze zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Jammer voor de chauffeurs maar voor G. Bakker vind ik het minder erg. Heb nog administratief werkt geleverd daar en ik kan je vertellen: een lolletje was dat niet! Als chauffeurs zagen julli G. niet veel per dag maar als je er dag in dag uit mee moest samenwerken en naar zijn geroep en getier moest luisteren... Leuk is anders! Er was bitter weinig respect en vriendelijkheid terug te vinden in deze zaak.

Waarom heb je er dan zo lang gewerkt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
  • Forumlid

WAAROM BANKROET: H. Bakker Int. Transporten (Omzetdalingen en lage ritprijzen)

H.Bakker Int. Transporten uit Ittervoort doet de transport voor het zusterbedrijf Bakker Beheer BV. Door de omzetdalingen bij het zusterbedrijf en de lage ritprijzen in de transportwereld moest het faillissement worden aangevraagd. T.T.B. Weert waarvan de heer Bakker tevens bestuurder is heeft de activiteiten voortgezet.

WijLimburg publiceert curatorenverslagen om inzichtelijk te krijgen waarom bedrijven failliet gaan en welk verlies er is geleden door bijvoorbeeld leveranciers.

Bedrijf: H. Bakker Int. Transporten B.V.

Datum verslag: 17-1-2013 (2e verslag)

Faillissementsdatum: 16 mei 2012

Bestuurder: Enig aandeelhouder van gefailleerde vennootschap is Holding G.G.J.H. Bakker B.V.. De (feitelijk) bestuurder is de heer G.G.J.H. Bakker. Holding G.G.J.H. Bakker B.V. houdt tevens 100% van de aandelen in Bakker Beheer B.V., een zustervennootschap van de gefailleerde. Volgens opgave van gefailleerde zijn alle door de curator aangetroffen activa eigendom van Bakker Beheer B.V. Zo zouden de klanten, de voertuigen (waaronder de leasecontracten) en de (beperkte) inventaris eigendom zijn van Bakker Beheer B.V..

De gefailleerde vennootschap zou volgens opgave van de bestuurder slechts de werkgever zijn van het personeel en naast de loonkosten, ook diverse exploitatiekosten (lease, diesel, tol etc.) dragen.

Bakker Beheer B.V. verwierf de opdrachten en factureerde aan haar klanten. Vervolgens stuurde gefailleerde vennootschap een interne nota van 90% van het bedrag van de factuur van Bakker Beheer B.V. aan haar klant, aan Bakker Beheer B.V..

Volgens opgave van bestuurder was deze 90% evenwel volstrekt onvoldoende om alle kosten van de gefailleerde vennootschap te kunnen voldoen. Derhalve heeft Bakker Beheer B.V. diverse malen gelden aan gefailleerde ter beschikking gesteld.

Activiteit: Transportbedrijf

Oorzaak: Volgens opgave van gefailleerde is de oorzaak van het faillissement erin gelegen dat de transportsector al geruime tijd met omzetdalingen en slechte ritprijzen kampt.

Gefailleerde heeft feitelijk maar één opdrachtgever en dat is de zustervennootschap G. Bakker Beheer B.V.. Bij deze vennootschap hebben recentelijk twee grote klanten de samenwerking beëindigd als gevolg waarvan de omzet grotendeels is teruggelopen. Dit, naast het feit dat de gefailleerde vennootschap al een geruime tijd onder de kostprijs opereerde, nu zij slechts 90% van de uiteindelijke factuur aan de uiteindelijke klant vergoed kreeg, maakte een faillissement onafwendbaar.

Personeel: 23

Omzet 2011: € 3.947.000

Verlies 2010: € 173.607

Verlies 2011: € 250.431

Bank bedrag: ABN AMRO Bank € 368.575 De ABN AMRO Bank heeft aangegeven haar zekerheden ten laste van Bakker Beheer B.V. uit te zullen gaan winnen.

Crediteuren: 46

Crediteuren Bedrag: € 547.535

Fiscus: € 180.887

Doorstart: T.T.B Weert B.V. waarvan de heer Bakker tevens (feitelijk) bestuurder is, heeft de activiteiten van het transportbedrijf voortgezet. Vanaf maandag 21 mei 2012 heeft T.T.B. Weert (volgens de heer Bakker) al dan niet in opdracht van G. Bakker Beheer B.V. de transportactiviteiten verricht. Een beperkt aantal voormalig werknemers van gefailleerde is thans werkzaam voor de nieuwe onderneming.

Curator: Mr. J.A. Bloo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
ja en die rijden ook voor jou bedrijf red hat,dus kan jij binnenkort autotje leeg maken en hij zijn ritje doen,natuurlijk wel ff voorladen voor hem en dan pas koppellen he.

Het zou dan wel een stukje veiliger op de weg worden als hij een beetje kort gehouden word. ZO'n Feijenoord tenue voor het voorraam kan agressie oproepen. (of was het nu een ajax tenue) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
BaRo wat staat voor Bakker Romania!!
Da's een andere Bakker volgens mij! Die uit Ittervoort is blauw-wit, in tegenstelling tot die jij bedoelt.

BaRo( Bakker Roemenie) is de uitvlaggert van Bakker Roosendaal.:D:D

Heeft niks met Bakker Ittervoort te maken en is ook niet de vader van Herman Brood.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden