[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hameleers, Heerlen


Recommended Posts

Laatste onderdeel Hameleers nu ook failliet.

Hameleers Logistics, een zogenoemde 'personeels-bv' en het laatste onderdeel van het Limburgse transportbedrijf Hameleers, is failliet verklaard. [h=4]Dit gebeurde op aanvraag van FNV Bondgenoten, zo heeft de bond gemeld.[/h] FNV Bondgenoten vroeg het faillissement aan, omdat leden nog loon te vorderen hadden op Hameleers Logistics, waarbij zij in dienst waren. Het betrof veertig mensen, in hoofdzaak chauffeurs. Ze kregen sinds juni geen loon meer uitbetaald na het faillissement van de andere onderdelen van de Hameleers-groep.

Zolang de personeels-bv nog niet failliet was, hadden de werknemers geen recht op een uitkering van het UWV. Intussen zaten ze thuis zonder inkomen. Nu het bedrijf wel failliet is, kunnen de betrokkenen een uitkering aanvragen.

Nieuwsblad Transport > Laatste onderdeel Hameleers nu ook failliet

Ik lees echter niks over een/de vestiging in CZ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 130
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik kom zelf oorspronkelijk ook uit heerlen en klopt idd dat t werk daar voor chauffeurs niet voor t oprapen liggen. ga je daar ergens aan t werk dan is t in een chauffeurspool en dan is t afwachten hoelang je t volhoud van de chauffeurs die tegelijk met jou zijn aangenomen. als je er na 3 maanden nog zit kan je een klein feestje houden. de meesten vliegen er al binnen de 1ste 2 weken hard eruit.

tis gewoon triest voor woorden. en wat hameleers betreft is dit idd wel een voorbeeld van hoe t ineens kan gaan van succesvol transport bedrijf tot een dreigend faillisement. daar mag je meteen bij stilstaan hoe zal t strax bij van loo gaan of andere transport bedrijven? of als ander voorbeeld NedCar?? als die dicht word gegooit praat je ook niet over 300 werknemers maar over 1500 of mssn wel meer mensen die geen werk meer hebben ineens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hameleers start door als BS of bg en nog wat las ik net bij mijn moeder in de limburger.

Excuus voor het niet weten van de nieuwe naam op dit moment.

Volgens de curator werkte Hameleers te ouderwets,daarom is het failliet gegaan.

2 oud managers starten nu door, en van de 130 werknemers gaan er 30 mee.

Opdrachtgevers hebben al ingestemd met de doorstart, en als die belofte houden dan volgen meer werknemers.

Nou ben benieuwd wat die moderne constructie dan inhoud????????

Ik heb natuurlijk al een gedachte,maar die zal ik maar voor mezelf houden.

bron de limburger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hameleers start door als BS of bg en nog wat las ik net bij mijn moeder in de limburger.

Excuus voor het niet weten van de nieuwe naam op dit moment.

Volgens de curator werkte Hameleers te ouderwets,daarom is het failliet gegaan.

2 oud managers starten nu door, en van de 130 werknemers gaan er 30 mee.

Opdrachtgevers hebben al ingestemd met de doorstart, en als die belofte houden dan volgen meer werknemers.

Nou ben benieuwd wat die moderne constructie dan inhoud????????

Ik heb natuurlijk al een gedachte,maar die zal ik maar voor mezelf houden.

bron de limburger.

Tja....ik zie al BG staan...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ouderwetse werkwijze kan ook inhouden dat ze geen moderne software voor hun warehouse hadden, maar A4'tjes waar alles op staat.

Dus niet gelijk negatief over vervanging van Nederlanders, want dat zal wel weer geroepen worden.

De toekomst zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ouderwetse werkwijze kan ook inhouden dat ze geen moderne software voor hun warehouse hadden, maar A4'tjes waar alles op staat.

Dus niet gelijk negatief over vervanging van Nederlanders, want dat zal wel weer geroepen worden.

De toekomst zal het leren.

Nee je zou wel mischien wel gelijk hebben, daarom heb ik mijn gedachte voor me gehouden.

De toekomst zal het uitwijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er komt geen doorstart van Hameleers, 2 medewerkers van hameleers hebben een deel vd firma overgenomen en gaan onder een andere naam verder met 4 auto's een deel personeel en een deel loodsen, Rob hameleers wordt eigenrijder met z'n scania!

BSN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

officieel bericht:

[h=1]Managers maken doorstart met hun voormalig transportbedrijf Hameleers[/h] De voormalig managers Naud Brand en Helmuth Rudiger vormen de directie van het door te starten Hameleers Transportgroep. Dat gebeurt via de vennootschap B&R Premium Logistics. De bedrijven van Hameleers gingen in twee gedeelten failliet.

Het in de mail aan WijLimburg genoemde bedrijf B&R Preminium Logistics hebben we overigens niet in de database van de KvK kunnen vinden. Naast het persbericht, zie onder, is er een vermelding van het nieuwe bedrijf via de persoonlijke Linkedin-pagina van Naud Brand. Zie onderaan voor de link.

Hieronder het persbericht:

B&R Premium Logistics B.V. neemt werkzaamheden van Hameleers Transportgroep over.

Heerlen, 1 augustus 2012.

B&R Premium Logistics B.V. neemt per 1 augustus 2012 alle activiteiten over van Hameleers Transportgroep.

Het nieuwe bedrijf blijft zich richten op Warehouse, Expeditie en het verzorgen van transporten door heel Europa maar zal ook aanvullende activiteiten gaan verrichten.

Circa 60% van de werknemers van Hameleers Transportgroep (exclusief chauffeurs) worden mee overgenomen.

De directie van B&R Premium Logistics wordt gevormd door Dhr. Naud Brand en Dhr. Helmut Rudiger, voormalige managers bij Hameleers Transportgroep.

Naud Brand, Algemeen Directeur van B&R Premium Logistics geeft aan dat het bedrijf zich naast de gebruikelijke logistieke dienstverlening ook zal toespitsen op

advisering op het gebied van interne logistieke processen bij productiebedrijven en handelsmaatschappijen.

“Hiermee onderscheiden wij ons van de traditionele logistieke dienstverleners en kunnen wij klanten een totaalpakket aanbieden en hen ondersteunen in de hele supply chain”.

“De trend is dat bedrijven zich steeds meer focussen op hun kerntaken. Voor B&R Premium Logistics begint het logistieke proces, daar waar de productie stopt”, zegt Helmut Rudiger, Financieel Directeur van B&R Premium Logistics.

Diverse lange termijn investeerders maken het mogelijk dat B&R Premium Logistics vanuit een gezonde financiële structuur haar activiteiten verder kan ontplooien.

www.wijlimburg.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo lijkt het inderdaad alsof je een groot deel van de werkgelegenheid behoud. Eerst haal je van die 100% een (groot) gedeelte eraf en vervolgens zeg je dat 60% van het oude personeel weer aan het werk kan.

Het bekt dan inderdaad lekker dat je maatschappelijk verantwoord bezig bent.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat er op tegen is Huub????

Als ze enkel goedkoop volk hebben werken, wie betaald er dan de premies voor bv jouw pensioen?

In NL is het "Pay as you go", oftewel zij die werken betalen jouw AOW , zo, wat ga jij doen als er geen geld meer is? Ook maar voor 3 euro per uur in de kas werken? Je rijbewijs zal wel verlopen zijn nu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden