[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

'Alcoholslot is in feite beroepsverbod'


Recommended Posts

Gast Reindert

@Scania-1001:

ik ben ook een groot voorstander van s'nachts slapen,

Foute redenatie. Als je nu nog met deze EU561/2006 iets zou willen verdienen, is `s nachts werken toch het beste gezien er dan maar weinig verkeersaanbod is. Heb de afgelopen periode alleen maar `s nachts gereden en gelost. En ben hiermee geen enkele keer in de problemen gekomen met de uren.

Reed daarvoor ook overdag, en kwam toen wel in de problemen met de toegestane max uren.

Dus geef mij maar nachtwerk! Maar dit is een persoonlijke mening.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Administrators

Dat is zeker persoonlijk, Reindert. Heb bijna 5 jaar luchtvracht gereden, bijna altijd 's nachts en tegen de morgen kwam ik toch nog altijd wat te kort....

Ik denk dat ze ook weer terug moeten naar onderscheid in nationaal en internationaal..... En dan kom je toch nog fout ivm de grote binnenlandse ritten in bv Noorwegen, Frankrijk, Spanje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Dat is zeker persoonlijk, Reindert. Heb bijna 5 jaar luchtvracht gereden, bijna altijd 's nachts en tegen de morgen kwam ik toch nog altijd wat te kort....

Ik denk dat ze ook weer terug moeten naar onderscheid in nationaal en internationaal..... En dan kom je toch nog fout ivm de grote binnenlandse ritten in bv Noorwegen, Frankrijk, Spanje...

Je vergeet Europa :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan lees je niet goed, het punt hier is dat je als bestuurder een alcohol slot in je auto ingebouwd krijgt. Prima.

Echter, dit geldt alleen voor personenauto`s. Rijdt je voor je werk in een vrachtauto of bus, dan mag daar niet zo`n ding ingebouwd worden. Je kunt dan dus alleen in een personenauto rijden. Ben je bijvoorbeeld taxichauffeur, treinmachinist of piloot is er niets aan de hand, je stapt in je personenauto, blaast even, ding zegt OK en je kunt aan het werk. Een vrachtwagen- of buschauffeur kan 2 jaar lang zijn werk niet doen. En dat is dan toch rechtsongelijkheid, los van de discussie over alcohol en verkeer??

Hier draait het om

Een vrachtwagen- of buschauffeur kan 2 jaar lang zijn werk niet doen. En dat is dan toch rechtsongelijkheid, los van de discussie over alcohol en verkeer.

Rijd je met een auto met alcohol op en komt dan deze maatregel dan vind ik het weer een heel ander verhaal,

dan dat je bijvoorbeeld op een (snor)fiets met alcohol aan het verkeer deelneemt en je word dan aangehouden en je krijgt het asp opgelegt,

ook dan kan je de 1e 2 jaar niet je beroep uitoefenen.

Er zijn heel wat chauffuers die bewust niet met de auto naar een feestje gaan maar met een fiets of snorfiets,

die ook het risico lopen om deze maatregel opgelegt te krijgen bij aanhouding.

Wat vinden de dames en heren chauffeurs daar dan van?

Moet dan ook het rijbewijs ongeldig verklaard worden en een asp opgelegt worden met alle gevolgen van dien?

Baan kwijt, inkomsten kwijt geen WW uitkering !!

Ja ja blijft over de bijstand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden