[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Diepvriesrit vanuit Hoogeveen


easyrider

Recommended Posts

  • Forumlid

Zaterdag een rit diepvries gedaan vanuit Hoogeveen. Gewapend met een routeboek dat ik een paar jaar geleden bij een vorige diepvriesrit meekreeg op weg gegaan naar het eerste filiaal in Vianen. Die stond echter niet in het routeboek, maar was wel eenvoudig te vinden.

Vervolgens twee filialen in Houten, ook niet in het routeboek, dus maar eens geprobeerd met de navigatie. Op weg daarheen kom ik een geel bordje tegen met "alleen straten eidigend op Hout bereikbaar". Die AH ligt aan een weg met de naam Cardo, dus maar gekeerd en terug naar de rondweg.

De rondweg een paar kilometer verder gevolgd komt er een bordje met het betreffende winkelcentrum links af. Vol goede moed die weg ingereden, maar na een paar honderd meter een T-kruising met paaltjes zodanig dat je daar onmogelijk links of rechts kunt. Gelukkig maar, dan hoef je er ook niet verderop onnodig vast te rijden. Dan maar achteruit over een rechte weg terug naar de rondweg. Helaas stonden achter me een rij auto's die vastbesloten waren recht door te rijden, dus het duurde nog geruime tijd voor ik weer op de rondweg was.

De rondweg weer verder gevolgd tot de andere kant van Houten en weer een poging gewaagd richting het winkelcentrum te rijden. Dat had ik bijna bereikt, maar kreeg toen te horen dat het precies aan de andere kant van het spoor lag. Dus omgekeerd en weer terug, onder het spoor door en aan de andere kant een weg gevonden die naar het winkelcentrum ging.

Daar aangekomen stond er al een wagen te lossen. Om daar weer weg te rijden moet je keren via de losplaats die aan een doodlopende weg ligt, dus het was niet mogelijk even die paar containers te lossen voor die andere wagen weg was.

Het winkelcentrum met het tweede filiaal in Houten was redelijk vlot gevonden, maar nergens een losdeur van de AH te bekennen. De wagen dwars voor een inrit van een parkeergarage geparkeerd en naar de AH gelopen. een medewerker is met me mee terug gelopen en heeft me gewezen op de losdeur die goed gecamoufleerd ergens aan het eind van een weggetje naar beneden lag.

Toen naar Bunnik, maar ook daar weer de verkeerde weg genomen. In Zeist uit gekomen met gelukkig een rotonde in het begin, dus weer terug naar Bunnik en nog een stukje door een woonwijk gereden, maar toch bij het filiaal terecht gekomen.

De laatste filialen in Wijk bij Duurstede en Doorn worden vanuit Zwolle bevoorraad, dus die kende ik wel. Maar de inmiddels anderhalf uur vertraging was natuurlijk niet meer in te lopen, en de door het warme weer bijna lege diepvrieskisten met ijs moesten dus lang wachten tot ze weer gevuld konden worden.

Dus doe mij maar gewoon houdbaar of vers ritten vanuit Zwolle, want al dat gezoek en omrijden naar die winkels daar wordt je niet vrolijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik dit zo lees ben ik toch wel blij dat we het telefoonnummer hebben van alle laad en los adressen. Als ik denk dat het krap wordt of het adres is slecht bereikbaar even een belletje en je weet meer. Niet dat het altijd klopt wat klanten vertellen hoor. Als je vraagt of je er met een vrachtwagen kunt komen is het vaak: Ja hoor, de vuilniswagen komt hier ook.... Even doorvragen of de vuilniswagen ook een aanhanger zijn ze vaak verrast dat je met een grote auto komt om 1 auto te brengen of op te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De navigatie in de boordcomputer is al zo'n 5 jaar oud, dus je komt regelmatig op wegen waarbij je volgens de navigatie midden in een weiland rijdt.

Een goed navigatie apparaat berekent meteen een nieuwe route als je een afslag voorbij rijdt omdat je de weg niet kunt inrijden, maar de boordcomputer laat je omkeren naar die afslag, ook al ben je er al een paar kilometer voorbij, dus op dat moment heb je niets meer aan de navigatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die AH diepvries ritten zijn wel te doen hoor. De eerste keer moet je even zoeken en is het krap in de tijd. Maar de volgende keren dezelfde rit is er wat tijd af te rijden. Filiaal Bunnik is toch die met het paaltje in de binnenbocht en de dakgoot in de buitenbocht bij het achteruit indraaien naar de losplek? Die zat ook op de 1e diepriesrit die ik destijds reed. Was best een vervelende rit ivm filialen Amersfoort: in het centrum de file voor de P-garage en de Leusderweg op zaterdagmiddag is ook niet alles. Zeist en Doorn zat daar ook bij geloof ik.

C1000 diepvries ritten zijn iets krapper ingedeeld, maar wel beter gepland icm normale ritten. Op 11 adresjes Betuwe+Veenendaal en 7 adressen Friesland heb ik niet 1 keer een andere auto in de weg gehad. Die adressen Friesland had ik van tevoren opgezocht in Google Maps en reed er daardoor evengoed een kwartiertje tijd af.

Moest jij met een auto van Zwolle naar Hoogeveen toe dan Hans? Anders hebben ze toch wel chauffeurs die dichterbij Hoogeveen wonen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Diepvriesrijden, een stukje sentiment uit het verleden. Van de ritten die ik vaak reed, stopte ik een kopietje van het manifest in de map. Net weer ff opgezocht.

Die eerste was De Bilt, Doorn, Bunnik, Zeist, Den Dolder, Soest, 3x Amersfoort, Leusden.

In latere schema's waren het meer stadsritten, Groningen eo, Enschede eo, Amsterdam eo.

Per schema was het wel steeds dezelfde rit, die dan rond 9:00 laden was en mooi achter een broodrit aan paste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat moeten we ff testen Nal. Stel je moet lossen bij de C1000 winkel in Maurik (Raadhuisstraat 54). En je komt vanaf de N320 vanaf Kesteren.

Hoe zou je rijden? Ik had de mazzel om de goede kant te kiezen, heen helemaal legaal en terug dezelfde weg een vrachtwagenverbod negerend. Beetje krap, maar te doen. Een collega koos de andere kant, en dat was niet leuk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha, dat ken ik. Had zelf al n's voorgsteld om routebeschrijvingen te maken voor de broodritten en er zelf een paar gemaakt van routes Hoogeveen, Harlingen, en nog 1 die ik vaak reed. Routebeschrijvingen van 2 kantjes voor 8 adressen, lekker uitgebreid, ook adressen die er 1x per week bijzitten etc.

Later kreeg ik een routebeschrijving van een collega onder ogen die nog niet een halve pagina nodig had voor 8 adressen. Geen enkel extra detail over route, sleutels, alarmen etc. Toen heb ik ook maar besloten om er niet meer teveel (eigen) tijd in te stoppen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het maken van routebeschrijvingen zou wat meer door de vervoerder gestimuleerd moeten worden. Dat onnodig omrijden is ten slotte een grote kostenpost voor de vervoerder:

* extra loonkosten

* extra kilometers

* extra diesel

* eventuele doorbelaste kosten voor te late levering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het maken van routebeschrijvingen zou wat meer door de vervoerder gestimuleerd moeten worden. Dat onnodig omrijden is ten slotte een grote kostenpost voor de vervoerder:

* extra loonkosten

* extra kilometers

* extra diesel

* eventuele doorbelaste kosten voor te late levering

Op MM gebruiken we het nieuwe TMS systeem, wanneer dat ook bij jullie ingevoerd wordt, zal met een druk op de navigatie app je hele route genavigeerd worden, navigatie is overigens begin dit jaar geupdated bij ons, zou bij jullie onderhand toch ook gebeurd moeten zijn, maar het kan zijn dat jullie afdeling nog niet aan de beurt geweest is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden