[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vortex neemt Timmer over


Gerard 2910

Recommended Posts

  • Forumlid
Denemarken en Engeland zitten niet in de Euro,maar wel in de EU.

Ze doen met meerdere dingen niet mee, tis niet alleen de euro.

Liever iets doen en dan naar de kloten dan niks doen en dan naar de kloten:D

Bij ons in het dorp word nu ook een voedselbank geopend(niet dat ik er heen moet)maar voor mij wel een teken dat het slechter en slechter gaat....

Maar ff weer topic:D

Als een bedrijf over word genomen en je word eruit gewerkt heb je maar zo kans dat je snel zwaar in de problemen komt tegenwoordig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we erin blijven dalen ze ook niet....

Je zou het ook zo kunnen doen als Denemarken of Engeland zeg maar, maar dan op onze voorwaarden....

In posting #225 schrijf je het zelf, we, Nederland, was er bij toen die 3% is afgesproken.

En nu het even niet uitkomt wil je dat aanpassen?

Nederland zat op die 3%, dus dat was het probleem niet.

Er kwam even een SNSbank in beeld, en daar moest even een paar miljard ingestoken worden.

Want dat is de reden voor extra bezuinigingen.

Maar goed, hou je eigen dan even niet aan die 3%.

Die 3% is iets wat je tekort komt he. Maak je er 4% van.

Hoe dan ook, je zal het linksom of rechtsom toch terug moeten betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem, jij zit veel in Noorwegen. Noorwegen is geen EU. Is ook best een duur land. Maar volgens mij niet zoveel van recessie te merken als hier. Hoe doen die Noren het dan? Als hun het kunnen, kunnen wij het als Nederlanders toch ook?

Dat valt best wel mee hoor.

Noorwegen is idd geen lid van de EU, maar Noorwegen heeft wel de regels van de EU geaccepteert.

Noorwegen heeft zijn vis olie en gas. En dat geld van die olie en gas geven ze niet eens uit.

Noorwegen is een van de rijkste landen ter wereld, en tevens de Noren.

Maar, en daar komt die, Noorwegen kent bijna geen werkeloosheid. 2%.

Het sociale systeem kost daardoor een stuk minder.

Elke Noor werk ongeveer voor 2. Ouderen en kinderen, terwijl je in NL werkt voor 3.

Doordat die Noor het goed heeft, hoeft die ook niet te bezuinigen.

Simpel gezegt. Wij, jij en ik, spreken af dat we niet meer uitgeven als 3% meer als ons salaris.

Ik samen met me vrouw, en jij met je vrouw en 1 kind.

Dan komt je broer in de problemen (SNS) en die geef je een beetje geld.

Dan moet je niet verrast zijn dat jij het financieel een stuk slechter krijgt als mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In posting #225 schrijf je het zelf, we, Nederland, was er bij toen die 3% is afgesproken.

En nu het even niet uitkomt wil je dat aanpassen?

Nederland zat op die 3%, dus dat was het probleem niet.

Er kwam even een SNSbank in beeld, en daar moest even een paar miljard ingestoken worden.

Want dat is de reden voor extra bezuinigingen.

Maar goed, hou je eigen dan even niet aan die 3%.

Die 3% is iets wat je tekort komt he. Maak je er 4% van.

Hoe dan ook, je zal het linksom of rechtsom toch terug moeten betalen.

In EU hebben ze die afspraken gemaakt ja(daar hebben wij normale mensen niks mee te maken of over te zeggen)...en sns had hier nog niks mee te maken hoor op het moment van dat we de 3% niet zouden halen..de Cijfers waren er nog niet, maar dat we nu extra moeten bezuinigen snapt iedereen.

Dat we moeten terug betalen snapt ook iedereen, maar de hamvraag is moet het snel of iets minder snel...maar daar komen de "geleerden"niet uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

De overname van JD Timmer Ommeren door Vortex bracht waarschijnlijk niet het resultaat wat directeur Vos voor ogen had. Het Scandinavië werk en personeel wat Timmer meebracht is uitgedraaid op een grote flop hoorde ik van ex werknemer.

Eerst is nog geprobeerd al de ( dure) chauffeurs en planners van JD Timmer eruit te werken. Dat is redelijk gelukt begreep ik. Maar nog was het met alleen Litouwse chauffeurs en junior planners niet rendabel genoeg wat uiteindelijk resulteerde in sluiting van Vortex Venray.

De planning (of wat daarvan nog over is )van Vortex gebeurt nu vanaf de moedervestiging de Klok in Nijmegen. Het Litouwse kantoorpersoneel heeft mee mogen verhuizen en kunnen weer wonen in de woonunits op de parkeerplaats...

Ook de heer Timmer heeft zijn biezen weer gepakt na teleurstellende resultaten en werkt nu onder de naam Timmer Trucking vanaf de oude locatie samen met Trexcargo. En is verder gegaan met charteren voor Ferrymasters met enkele overgebleven oud Nederlandse Timmer chauffeurs en de rest gebeurt met Litouwse chauffeurs van de Klok en Poolse chauffeurs van Trexcargo. Nu hebben de laatste overgebleven Nederlandse chauffeurs afgelopen week ook te horen gekregen dat ze vanaf 1Juni van hun auto af moeten want er wordt niets verdiend....

Moraal van het verhaal, weer een mooi bedrijf helemaal leeggemelkt. Nederlandse chauffeurs eruit geknikkerd en de baasjes toch de zakken kunnen blijven vullen onder het motto van; Europa 1 ! Wanneer wordt men eens wakker in Brussel ?? Of hebben we de strijd van de MOE landen verloren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij is het voor een Nederlands bedrijf niet meer mogelijk geld te verdienen in het ferryvervoer. Zie alleen Van Bentum nog wel met Nederlandse charters werken maar de rest is het bijna allemaal zo goedkoop mogelijke chauffeurs. Als je een betere prijs wil in het vervoer zul je ook een stuk toegevoegde waarde moeten leveren. Moeilijk met Litouws personeel denk ik...?

Wie is er overigens markleider in het ferrytransport want dat was vroeger Ferrymasters maar ook Ewals Cargo Care en Norfolk Line. Olaf Mega Travel in Klundert is ook een grote speler geworden met ook allemaal buitenlandse charters...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Als je een betere prijs wil in het vervoer zul je ook een stuk toegevoegde waarde moeten leveren. Moeilijk met Litouws personeel denk ik...?

 

 Wat zou je dan als waarde toe willen voegen aan ferryvervoer???

 

Je koppelt een reeds voorgeladen trailer aan en vertrekt daarmee( of niet,dan gaat je collega).

Of je laadt n trailer en koppelt die af in de haven,en met t afkoppelen ben jij van alle problemen van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het Ferry vervoer koppelt men alleen nog maar lege trailers aan in de haven. Die gaat men laden bv. in Rotterdam voor Duitsland en dan in Duitsland voor uk. Waar uiteindelijk die MOE lander zelf weer lost en laad voor Duitsland of een andere bestemming in west of noord Europa. Tenslotte blijft diezelfde chauffeur dit een week of 3 doen en gaat dan een week naar huis.

Voor het salaris van Max 1000 euro per kalendermaand.

Het probleem is dat de Nederlandse werkgever zelf steeds meer wil overhouden aan dit soort van charterwerk.

Of spreek ik nu wartaal ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

In het Ferry vervoer koppelt men alleen nog maar lege trailers aan in de haven. Die gaat men laden bv. in Rotterdam voor Duitsland en dan in Duitsland voor uk. Waar uiteindelijk die MOE lander zelf weer lost en laad voor Duitsland of een andere bestemming in west of noord Europa. Tenslotte blijft diezelfde chauffeur dit een week of 3 doen en gaat dan een week naar huis.

Voor het salaris van Max 1000 euro per kalendermaand.

Het probleem is dat de Nederlandse werkgever zelf steeds meer wil overhouden aan dit soort van charterwerk.

Of spreek ik nu wartaal ?

:ja:  :ja:  :ja:

Hoe kom je bij die 1000 euro per maand?

Overigens, ik kan mij herinneren dat een Vos, De Bruin/Lommerts en nog wat van dit soort NL bedrijven dit systeem ook al jaren geleden hadden, in bv Zweden. Op Trelleborg stonden vaak meer NL  geregistreerde trekkers, dan Zweedse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ooit bij Heisterkamp voor verschillende Ferry maatschappijen hun trailers op die manier door heel Europa heen gereden. Ook bij schenker in ede en Tilburg reden we van dat soort rondritten. Maar van de mensen die ik nu spreek bij Timmer en Vortex is het 1000 euro vast salaris wat die Litouwers verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De ferry is idd nagenoeg overgenomen door oostblokkers. Of preciezer: bedrijven die met oost Europese chauffeurs de hele zaak naar god hebben geholpen.

 

Onder regie en met medewerking van diezelfde ferry boeren.Vergeet dat niet. Reken maar dat ze bij Ferrymasters hebben staan lachen dat ze voor k..tarieven het werk weggereden kregen.

Iemand anders schreef hier op het forum al eens dat de vreugde over de lage prijzen inmiddels al achter de rug is. Klanten verwachten nu dat het niks kost. 

Ze zullen zich bij Ferrymasters tegenwoordig ook wel eens achter de oren krabben. Eigen schuld.

 

Voorlopig kan de prijs nog wel lager: Roemenië zit tenslotte nog vol met volstrekt kansloze Roemenen. Die kun je nog heel lang uitknijpen...

Goddank heb ik dat niet op m'n geweten.

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het Ferry vervoer koppelt men alleen nog maar lege trailers aan in de haven. Die gaat men laden bv. in Rotterdam voor Duitsland en dan in Duitsland voor uk. Waar uiteindelijk die MOE lander zelf weer lost en laad voor Duitsland of een andere bestemming in west of noord Europa. Tenslotte blijft diezelfde chauffeur dit een week of 3 doen en gaat dan een week naar huis.

Voor het salaris van Max 1000 euro per kalendermaand.

Het probleem is dat de Nederlandse werkgever zelf steeds meer wil overhouden aan dit soort van charterwerk.

Of spreek ik nu wartaal ?

Hoe kom je erbij dat men alleen maar lege trailers aankoppelt in de haven , rij ook ferry ga over het algemeen "vol "uit de haven.

Alleen de bestemmingen komen steeds dichterbij:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe kom je erbij dat men alleen maar lege trailers aankoppelt in de haven , rij ook ferry ga over het algemeen "vol "uit de haven.

Alleen de bestemmingen komen steeds dichterbij:unsure:

 

Ik ook.

 

Maar het betreft waarschijnlijk de wat verder gelegen buitenlandse bestemmingen. Dan wordt er idd veel geladen in NL voor D, FR, I.

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

A2B rijdt ook nog steeds met Nederlandse charters en DFDS vraagt zelfs nog eigenrijderes :ok:

A2B....heb je wel eens goed gekeken?

Het gros wat er nu rijdt is Pools.

Het merendeel van de NL chauffeurs is oneervol bedankt voor hun diensten.

Dat daar is ook niets anders dan één grote, zakkenvullende, smerige bende.

fuck stropdas, love werkschoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

A2B....heb je wel eens goed gekeken?

Het gros wat er nu rijdt is Pools.

Het merendeel van de NL chauffeurs is oneervol bedankt voor hun diensten.

Dat daar is ook niets anders dan één grote, zakkenvullende, smerige bende.

fuck stropdas, love werkschoen.

Waarom zo schelden

 

Klopt er rijden veel polen Met Nederlandse eigenaren

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Huub als je zo afgedankt wordt als mens en werknemer dat praat je wel anders. We hebben wel met mensen te maken die wellicht een gezin hebben en financiele lasten.

Het is geen truck die je inruilt....

 

Maar het kan toch ook anders in Venray. Boom rijdt nog altijd, als ik met niet vergis, met Nederlandse chauffeurs in het koeltransport?

 

Binnenkort nog meer buitenlanders aan de slag als Syncreon het warehouse van Xerox overneemt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Huub als je zo afgedankt wordt als mens en werknemer dat praat je wel anders. We hebben wel met mensen te maken die wellicht een gezin hebben en financiele lasten.

Het is geen truck die je inruilt....

 

Maar het kan toch ook anders in Venray. Boom rijdt nog altijd, als ik met niet vergis, met Nederlandse chauffeurs in het koeltransport?

 

Binnenkort nog meer buitenlanders aan de slag als Syncreon het warehouse van Xerox overneemt?

Boom is de zelfde ook niet meer

 

Want die is ook al een paar keer over de kop geweest

 

Daarbij die doet ook dingen wat niet klopt

 

Dat zie je wel in Bergen op zoom Die fabriek Wordt ook niet naar mensen gekeken

 

Xerox wordt niet over genomen Er gaan wel mensen uit Of ze een geld zak mee krijgen is nog onbekend

 

Heb de laste tijd genoeg mee gemaakt wat de gevolgen zijn. Want voor deze mensen is de hele toekomst weg

 

Daarbij en daar proberen weer mensen aan te verdienen Want een bewindvoerder werkt ook niet voor niks

 

Waarom wordt er in transport alleen maar voor een kost prijs gewerkt Denk daar maar is over na

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Probleem is dat deze generatie werkgevers in het transport meer gedreven is door hebzucht. In vroegere tijden werden vrachtwagens nog gewoon gekocht en was het wagenpark eigendom van van de bv of vof. Nu wordt alles geleased en reparatie en onderhoud in een km onderhoudscontract gestopt. Zo om zogenaamd meer werkkapitaal te hebben. Maar deze generatie jonge ondernemers hebben ook een dikke luxe auto geleased die gemiddeld maandelijks meer kost als een geleasde vrachtwagen. Ook spelen ze met hun transportbedrijf als bank voor hun zelf en wordt de hypotheek voor hun privé woning ook door de bv verstrekt.Dus nu is het verhaal dan al snel gemaakt dat men niets kan verdienen in het transport omdat onze nl chauffeurs te duur zijn !

Zo ook bij Timmer/ Vortex...... Triest gewoon. Dit door de hebzucht van dit soort ondernemers die hun ogen uit hun kop moet schamen met dit soort praktijken. Weer tientallen gezinnen in de problemen door dit soort van praktijken.

En als het deze mannetjes echt te heet onder de voeten wordt dan klapt de boel en laten ze de schuldeisers met de door hun geleverde diensten en of producten ook in de problemen belanden.

De meeste mensen hier op cf. weten dat spel momenteel zo gespeeld wordt maar de controlerend instanties doen er helemaal niets aan. Deze transportwereld is dood en doodziek (gemaakt....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

En is dat nu de schuld van de werkgevers, gedreven door hebzucht, of noodzaak vanwege opgelegde regelgeving en opgedrongen bedreigingen? :confused:

Door hun hebzucht gedreven nemen dit soort werkgevers het niet zo nauw met de regelgeving als je het mij vraagt.

Zolang als je chauffeurs uit Rusland en Litouwen op Nederlands gekentekende vrachtwagens laat rijden heb je volgens mij schijt aan de regelgeving. En geen van de instanties in Nederland doet hier wat aan. Maar ondertussen zitten er duizenden vakbekwame Nederlandse chauffeurs thuis zonder werk door dit soort praktijken. Dus de bedreiging is voor de nl chauffeurs hun hebzuchtige werkgevers .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Russen ook al joh? Ga daar maar even aangifte van doen. Want dat mag dus niet. Litouwers wel, want dat zijn gewoon EU-ingezetenen.

 

 

Maar volgens mij lul je maar wat en heb je werkelijk geen idee wat er zich afspeelt. Ferry-trailers (de naam zegt het al) die leeg uit de haven komen en in Rotterdam geladen worden voor Duitsland waar MOE-landers op zitten die voor maximaal 1000 euro per maand aan het werk zijn.

 

Ja, je spreekt wartaal...

Leg eens uit

 

Je moet maar denken Boer zoekt vrouw

 

Veel weten niet wat vrije handel is

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Russen ook al joh? Ga daar maar even aangifte van doen. Want dat mag dus niet. Litouwers wel, want dat zijn gewoon EU-ingezetenen.

Maar volgens mij lul je maar wat en heb je werkelijk geen idee wat er zich afspeelt. Ferry-trailers (de naam zegt het al) die leeg uit de haven komen en in Rotterdam geladen worden voor Duitsland waar MOE-landers op zitten die voor maximaal 1000 euro per maand aan het werk zijn.

Ja, je spreekt wartaal...

@Rob;

Jij mag dit van mij wartaal vinden. Maar ik hoop dan ook dat jij een keer chauffeurs of ex chauffeurs van dit bedrijf mag spreken. En geloof me,die spreken echt geen wartaal... Die zitten thuis zonder werk omdat ze te duur zijn.

Voor de overname van Timmer door Vortex gingen er ongeveer 40 Nederlandse chauffeurs van Timmer mee over naar Vortex. De meeste buitenland chauffeurs zaten in e6 loonschaal. Maar de laatste paar moeten nu in Juni ook van hun auto af en gaan springen of ontslag nemen want die kunnen en willen niet voor 1000 euro in de maand werken.

Ik heb veel van deze jongens gesproken in het verleden en sommige nu nog. Dus ik twijfel niet aan hun verhaal. Het is gewoon in en in triest wat er gebeurt momenteel in het nederlandse(Ferry) transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden