[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vortex neemt Timmer over


Gerard 2910

Recommended Posts

  • Forumlid

@Rob;

Jij mag dit van mij wartaal vinden. Maar ik hoop dan ook dat jij een keer chauffeurs of ex chauffeurs van dit bedrijf mag spreken. En geloof me,die spreken echt geen wartaal... Die zitten thuis zonder werk omdat ze te duur zijn.

Voor de overname van Timmer door Vortex gingen er ongeveer 40 Nederlandse chauffeurs van Timmer mee over naar Vortex. De meeste buitenland chauffeurs zaten in e6 loonschaal. Maar de laatste paar moeten nu in Juni ook van hun auto af en gaan springen of ontslag nemen want die kunnen en willen niet voor 1000 euro in de maand werken.

Ik heb veel van deze jongens gesproken in het verleden en sommige nu nog. Dus ik twijfel niet aan hun verhaal. Het is gewoon in en in triest wat er gebeurt momenteel in het nederlandse(Ferry) transport.

 

Ik ken er ook die er werken

 

Ze hebben een goede boterham En daarbij goed naar hun zin

 

Maar ja Als je de kantjes er af wilt lopen dan kom je in de problemen

 

Beter gezegd Veel zijn niet vooruit te branden.

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oké jij blijft dus bij je standpunt dat ik wartaal spreek. Vind ik prima. Ik werk niet bij Timmer of bij Vortex of welk ander Nederlands transportbedrijf dan ook. Maar ik vind het wel erg spijtig dat dit soort bedrijven dit soort praktijken blijven uitvoeren om te kunnen blijven bestaan en dat de Nederlandse staat opdraait voor de kosten van een uitkering voor de Nederlandse chauffeurs die bij dit en nog heel veel andere bedrijven eruit gewerkt worden onder het mom van jullie zijn te duur.

Maar jij vind dit waarschijnlijk al net zo vanzelfsprekend en keur je het goed dat er Litouwse chauffeurs op de nl vrachtwagen gezet worden. En ja dat klopt,Litouwers mogen werken in nl of waar dan ook in Europa. Maar daar gelden wel enige voorwaarden voor en 1 daarvan is dat je eerst aan moet kunnen tonen dat je voor het transportwerk wat je hebt eerst mensen dus chauffeurs uit eigen land moet aannemen of behouden. Lukt dit niet, dan mag je over de grens gaan kijken.

Maar deze NL chauffeurs hebben dit werk jarenlang gedaan en zouden dit ook kunnen blijven doen omdat het werk er nog gewoon is.

En is het is niet aan mij om aangifte te doen bij instanties over dit soort praktijken maar ik wilde er alleen aandacht aan geven hoe het spel gespeeld word momenteel. Ik heb met deze mensen te doen en jij waarschijnlijk niet. Ook dat mag van mij. Blijf maar horen,zien en zwijgen dan is het eerdaags hier helemaal over en uit met de Nederlandse int. Chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Door hun hebzucht gedreven nemen dit soort werkgevers het niet zo nauw met de regelgeving als je het mij vraagt.

Zolang als je chauffeurs uit Rusland en Litouwen op Nederlands gekentekende vrachtwagens laat rijden heb je volgens mij schijt aan de regelgeving. En geen van de instanties in Nederland doet hier wat aan. Maar ondertussen zitten er duizenden vakbekwame Nederlandse chauffeurs thuis zonder werk door dit soort praktijken. Dus de bedreiging is voor de nl chauffeurs hun hebzuchtige werkgevers .

KingKong, kom jij uit Emmen? 

 

Werkgevers zijn echt erg ja, die denken alleen aan zichzelf en gaan voor de LOL failliet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

A2B rijdt ook nog steeds met Nederlandse charters en DFDS vraagt zelfs nog eigenrijderes  :ok:

A2B met Nederlandse charters? Als Nederlanders met Poolse kentekenplaten rijden, dan heb je gelijk.

 

Ja eentje uit Zuidwolde rijdt er nog voor ja, met Nederlandse kentekenplaten. Daar heb je het wel mee gehad.

bewerkt door Bas Ulft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Zie alleen Van Bentum nog wel met Nederlandse charters werken 

Ook bij Van Bentum niet meer hoor. Alleen maar groene MAN's onderhand, ex Gartner auto's. Allemaal oostblokkers. Ook Van Bentum heeft het licht gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

KingKong, trek het je niet aan wat die Rob Niat te lullen heeft want die zit, of met zijn ballen te spelen in Noorwegen/Finland of ergens in Down Under, want hier in NL zal je deze betweter nooit en te nimmer tegen gaan komen want in zijn ogen en zijn "bijbel" is Nederland te min voor hem, wij zijn allemaal kneuzen en mislukkelingen wat hem aangaat en als je hier wordt ontslagen als chauffeur zijnde of wordt weggesaneerd dan is dat altijd, volgens onze wereldreiziger, jouw eigen schuld en dat je dan hier niet meer aan het werk komt is altijd ook je eigen schuld.

Zolang je alleen voor eigen parochie preekt dan is alles goed, maar owee als je deze bijna heilig verklaarde betweter aanvalt dan zijn de rapen gaar hoor, hij weet het altijd beter en moet ten allen tijden gelijk hebben, nou Robbie van mij mag je hoor...........en is je ego nu weer gestreeld?

 

En ja er is hier werk zat voor NL chauffeurs als al die platkoppen hier oprotten en weer vrolijk achter hun ijzeren gordijn gaan zitten dan kunnen wij rechtgeaarde NL chauffeurs weer volop aan de slag, maar eigenlijk zouden we dat niet moeten doen als al die platkoppen weg zijn, laat al die werkgevers die geprofiteerd hebben van de postbus bv'tjes maar eens lekker zweten hoe zij hun criminele bedrijfjes aan de gang moeten houden, wedden dat je een loon kan vragen ver boven de E6 ! ze zullen staan te springen en smeken om NL chauffeurs.

Ik ben dan ook een vurig pleiter voor "weg en uit de EU" en de grenzen dicht!

bewerkt door Marotrans
Ook zonder naam is je punt duidelijk genoeg!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Door hun hebzucht gedreven nemen dit soort werkgevers het niet zo nauw met de regelgeving als je het mij vraagt.

Zolang als je chauffeurs uit Rusland en Litouwen op Nederlands gekentekende vrachtwagens laat rijden heb je volgens mij schijt aan de regelgeving. En geen van de instanties in Nederland doet hier wat aan. Maar ondertussen zitten er duizenden vakbekwame Nederlandse chauffeurs thuis zonder werk door dit soort praktijken. Dus de bedreiging is voor de nl chauffeurs hun hebzuchtige werkgevers .

 

Dus als ik jou goed begrijp zitten duizenden werkloze chauffeurs nu thuis omdat werkgevers het uit hebzucht niet zo nauw met de regelgeving nemen. Lijkt wel een criminele organisatie, die werkgevers. Zouden ze gewoon moeten verbieden, met pek en veren besmeuren en het land uit jagen. En als we dan alle werkgevers uitgeroeid hebben, houden we allen nog maar brave werknemers over. Prachtig toch?

Alleen is er één klein probleempje: waar moeten die werknemers gaan werken? ZZP-er dan maar? Zou kunnen, maar dan moeten ze geen grotere klussen aannemen, want dan moet er een mannetje bij, en dan ben je geen ZZP-er meer. Nee, dan ben je werkGEVER. En dàt wilden we nou nèt niet,toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

KingKong, trek het je niet aan wat die Rob Niat te lullen heeft want die zit, of met zijn ballen te spelen in Noorwegen/Finland of ergens in Down Under, want hier in NL zal je deze betweter nooit en te nimmer tegen gaan komen want in zijn ogen en zijn "bijbel" is Nederland te min voor hem, wij zijn allemaal kneuzen en mislukkelingen wat hem aangaat en als je hier wordt ontslagen als chauffeur zijnde of wordt weggesaneerd dan is dat altijd, volgens onze wereldreiziger, jouw eigen schuld en dat je dan hier niet meer aan het werk komt is altijd ook je eigen schuld.

Zolang je alleen voor eigen parochie preekt dan is alles goed, maar owee als je deze bijna heilig verklaarde betweter aanvalt dan zijn de rapen gaar hoor, hij weet het altijd beter en moet ten allen tijden gelijk hebben, nou Robbie van mij mag je hoor...........en is je ego nu weer gestreeld?

 

En ja er is hier werk zat voor NL chauffeurs als al die platkoppen hier oprotten en weer vrolijk achter hun ijzeren gordijn gaan zitten dan kunnen wij rechtgeaarde NL chauffeurs weer volop aan de slag, maar eigenlijk zouden we dat niet moeten doen als al die platkoppen weg zijn, laat al die werkgevers die geprofiteerd hebben van de postbus bv'tjes maar eens lekker zweten hoe zij hun criminele bedrijfjes aan de gang moeten houden, wedden dat je een loon kan vragen ver boven de E6 ! ze zullen staan te springen en smeken om NL chauffeurs.

Ik ben dan ook een vurig pleiter voor "weg en uit de EU" en de grenzen dicht!

 

En gelijk heeft Rob......volgens mij heeft ie nooit gezegd wij allemaal kneuzen zijn.....tenminste niet tegen mij......De EU EG EEG is ooit een lekker begonnen met een paar landjes waar ze het bij hadden moeten laten...dat heeft men helaas nooit ingezien of begint men nu pas in te zien.... dus wat doet iedereen.......ook JIJ BOB jij gaat het ook halen daar waar het het goedkoopste is.......of je betaald gewoon helemaal niet......snapt dan niemand dat we de point of no return alllllllllang voorbij zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De overname van JD Timmer Ommeren door Vortex bracht waarschijnlijk niet het resultaat wat directeur Vos voor ogen had. Het Scandinavië werk en personeel wat Timmer meebracht is uitgedraaid op een grote flop hoorde ik van ex werknemer.

Eerst is nog geprobeerd al de ( dure) chauffeurs en planners van JD Timmer eruit te werken. Dat is redelijk gelukt begreep ik. Maar nog was het met alleen Litouwse chauffeurs en junior planners niet rendabel genoeg wat uiteindelijk resulteerde in sluiting van Vortex Venray.

De planning (of wat daarvan nog over is )van Vortex gebeurt nu vanaf de moedervestiging de Klok in Nijmegen. Het Litouwse kantoorpersoneel heeft mee mogen verhuizen en kunnen weer wonen in de woonunits op de parkeerplaats...

Ook de heer Timmer heeft zijn biezen weer gepakt na teleurstellende resultaten en werkt nu onder de naam Timmer Trucking vanaf de oude locatie samen met Trexcargo. En is verder gegaan met charteren voor Ferrymasters met enkele overgebleven oud Nederlandse Timmer chauffeurs en de rest gebeurt met Litouwse chauffeurs van de Klok en Poolse chauffeurs van Trexcargo. Nu hebben de laatste overgebleven Nederlandse chauffeurs afgelopen week ook te horen gekregen dat ze vanaf 1Juni van hun auto af moeten want er wordt niets verdiend....

Moraal van het verhaal, weer een mooi bedrijf helemaal leeggemelkt. Nederlandse chauffeurs eruit geknikkerd en de baasjes toch de zakken kunnen blijven vullen onder het motto van; Europa 1 ! Wanneer wordt men eens wakker in Brussel ?? Of hebben we de strijd van de MOE landen verloren.....

Uiteindelijk is dit het forum onderwerp en gaat het hele verhaal op dit forum heel ergens anders over...

Ik ben er van overtuigd dat DEZE werkgever(s) hebzuchtig zijn en proberen de dure werknemers te lozen. Dat is mijn mening zoals iedereen hier op dit forum een andere mening mag hebben.

Ik heb de mogelijkheid gehad om 3 jaar geleden een carrière switch te maken maar dat is niet voor iedereen mogelijk. En ja ,dan vind ik het heel erg spijtig als ik mensen thuis zie zitten (vakmensen) die die mogelijkheden niet hebben of hadden.

Veel bedrijven zoals van Maanen Barneveld, M.C.Dekker Warmenhuizen,Goes etc etc zijn failliet of aan het reorganiseren en gaan het ook proberen met buitenlandse werknemers. En als iedereen maar blijft horen zien en zwijgen zal die tendens niet stoppen.

Toch wens ik iedereen een fijne dag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Ik ben er van overtuigd dat DEZE werkgever(s) hebzuchtig zijn en proberen de dure werknemers te lozen. Dat is mijn mening zoals iedereen hier op dit forum een andere mening mag hebben.

 

 

Sommige mensen zeggen ook dat voetballers hebzuchtig zijn. Maar ze worden wel mooi europees kampioen in Brazilië. Wie het laatst lacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Sinds wanneer ligt Brazilië in Europa?

 

Ach wat dom van mij,natuurlijk de Europese verkiezingen van a.s. 22 mei staan voor de deur en als de Eurofielen winnen dan is het hek van den dam, dan gaat de hoogmoedswaanzin parten spelen, dus Zuid-Amerika weest op Uw Hoede voor de gevaarlijkste gekken die Eurofielen heten voor je het weet heeft U Euro's inplaats van uw eigen vertrouwde muntsoort. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Sommige mensen zeggen ook dat voetballers hebzuchtig zijn. Maar ze worden wel mooi europees kampioen in Brazilië. Wie het laatst lacht.

Ohhh. U heeft de glazen bol al geraadpleegd??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Alle Nederlandse chauffeurs bij Timmer Trucking zijn nu daadwerkelijk ingeruild voor Litouwse chauffeurs. Maar ik zie nog steeds Nederlandse kentekens op de blauwe en sommige oranje wagens van deze vervoerder met Litouwse chauffeurs achter het stuur.

Doen voornamelijk transport van Nederland naar Duitsland,slapen 3 weken in hun wagen en krijgen een vaste vergoeding.

Is dit tegenwoordig allemaal zomaar mogelijk binnen de Eu ?

Wie kan mij dit vertellen want ik ben al een aantal jaren terug gestopt met transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Sommige mensen zeggen ook dat voetballers hebzuchtig zijn. Maar ze worden wel mooi europees kampioen in Brazilië. Wie het laatst lacht.

 

Europees kampioen waren we al in 1988 maar we hebben het hier wel over een WERELD-kampioenschap of zijn ze in Brussel nu zover doorgeschoten dat "Europa" nu ook de hele wereld overneemt.

Sommige daar in Brussel krijgen van dat idee een "harde plasser" of zelfs een "stijve clitoris", toch maar goed dat die Smit-Kroes weg is want dat wil je toch niet zien of meemaken LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Of geld ook hier weer "horen ,zien en zwijgen........."......

Welnee is een trend aan het worden en op deze manier verdwijnen dus ook de wagens in het duurdere segment, heb pas mijn BMW 860 turbo met verwarmde trekhaak ingeruild voor een Lada uit 1986, een soort van cabrio want het dak moest ik er zelf op lijmen met secondelijm. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

De overname van JD Timmer Ommeren door Vortex bracht waarschijnlijk niet het resultaat wat directeur Vos voor ogen had. Het Scandinavië werk en personeel wat Timmer meebracht is uitgedraaid op een grote flop hoorde ik van ex werknemer.

Eerst is nog geprobeerd al de ( dure) chauffeurs en planners van JD Timmer eruit te werken. Dat is redelijk gelukt begreep ik. Maar nog was het met alleen Litouwse chauffeurs en junior planners niet rendabel genoeg wat uiteindelijk resulteerde in sluiting van Vortex Venray.

De planning (of wat daarvan nog over is )van Vortex gebeurt nu vanaf de moedervestiging de Klok in Nijmegen. Het Litouwse kantoorpersoneel heeft mee mogen verhuizen en kunnen weer wonen in de woonunits op de parkeerplaats...

Ook de heer Timmer heeft zijn biezen weer gepakt na teleurstellende resultaten en werkt nu onder de naam Timmer Trucking vanaf de oude locatie samen met Trexcargo. En is verder gegaan met charteren voor Ferrymasters met enkele overgebleven oud Nederlandse Timmer chauffeurs en de rest gebeurt met Litouwse chauffeurs van de Klok en Poolse chauffeurs van Trexcargo. Nu hebben de laatste overgebleven Nederlandse chauffeurs afgelopen week ook te horen gekregen dat ze vanaf 1Juni van hun auto af moeten want er wordt niets verdiend....

Moraal van het verhaal, weer een mooi bedrijf helemaal leeggemelkt. Nederlandse chauffeurs eruit geknikkerd en de baasjes toch de zakken kunnen blijven vullen onder het motto van; Europa 1 ! Wanneer wordt men eens wakker in Brussel ?? Of hebben we de strijd van de MOE landen verloren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Doen voornamelijk transport van Nederland naar Duitsland

Ja dan is het toch legaal. Ik mag ook in Roemenie gaan werken als ik dat wil. (en dan bijvoorbeeld een beetje naar Bulgarije pendelen ofzo) 

Of het maatschappelijk verantwoord c.q. geaccepteerd is, is een tweede. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden