[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vortex neemt Timmer over


Gerard 2910

Recommended Posts

  • Forumlid

@ Limboman,

De enige vorm van "verdringing" die plaatsvindt is nu tussen Nederlandse chauffeurs/vervoerders onderling. Doordat Nederlandse vervoerders (met Nederlandse chauffeurs, volgens cao) niet meer meekunnen op de internationale transportmarkt, en ook nog eens (vrijwel) allemaal door hun financiële buffers heen zijn, probeert men zich terug te trekken de overvolle markt van nationale ritten.

Waar een internationale vervoerder/chauffeur 1 of 2 keer per week naar een rit loopt te "hengelen" voor een fatsoenlijke prijs, meldt diezelfde vervoerder zich nu met diezelfde chauffeur op de nationale markt wel 2x per dag voor een rit. Dat helpt de tarieven op de binnenlandse transportmarkt (in ieder geval de kortere afstanden) ook om zeep.

Nederlandse vervoerders beconcurreren dus vooral elkaar en maken elkaar (bij inschrijvingen op tenders) het leven zuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je vergeet nog iets

De auto,s die normaal in de bouw of voor de bouw rijden

Ze hebben geen werk meer in de bouw

Dus die gaan ook de binnense markt op.Zelfs Internationaal

Vaak de Roerpot Heerlijk van mij mogen ze het hebben.

Meestal dag ritten. Het transport kan zo mooi zijn als iedereen zich aan de regels houdt

Er zijn er al die rijden voor 0,80 Cent de km

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Limboman,

De enige vorm van "verdringing" die plaatsvindt is nu tussen Nederlandse chauffeurs/vervoerders onderling. Doordat Nederlandse vervoerders (met Nederlandse chauffeurs, volgens cao) niet meer meekunnen op de internationale transportmarkt, en ook nog eens (vrijwel) allemaal door hun financiële buffers heen zijn, probeert men zich terug te trekken de overvolle markt van nationale ritten.

Waar een internationale vervoerder/chauffeur 1 of 2 keer per week naar een rit loopt te "hengelen" voor een fatsoenlijke prijs, meldt diezelfde vervoerder zich nu met diezelfde chauffeur op de nationale markt wel 2x per dag voor een rit. Dat helpt de tarieven op de binnenlandse transportmarkt (in ieder geval de kortere afstanden) ook om zeep.

Nederlandse vervoerders beconcurreren dus vooral elkaar en maken elkaar (bij inschrijvingen op tenders) het leven zuur.

Die verdringing tussen vervoerders onderling is al van alle dag. Het gezegde "elkaar het verlies niet eens gunnen" is niet voor niets een uitvinding van de vervoerswereld, en hoorde ik 30 jaar geleden al. Een ongezonde vorm van concurrentie.

Maar een chauffeur heeft niets om mee te concurreren. Neen, niet weer beginnen over "te duur", cao, bruto/netto, kwaliteit, enz. De werkgever moet op de een of andere manier wel concurreren, of de toko sluiten. Dat concurreren doet men veelal door de grootste kostenpost, waarop tevens het meeste te besparen valt, aan te pakken; Piet eruit, Pjotr er in. De ondernemer doet wat hij moet doen:ondernemen. Pjotr doet wat Pjotr moet doen: een zo goed mogelijk inkomen voor zijn gezin bijeen rijden. Maar dat neemt niet weg dat Pjotr nu op de stoel van Piet zit. Sorry, maar in mijn wereld noemt men dat verdringing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet je er wel bij zeggen

Vroeger leefde er een heel gezin van Zelf opa en Oma

Konden er goed van leven Met drie auto,s

Die tijd is gelukkig voorbij.Aan de keuken tafel af rekenen

Alles netjes in het handje Over de bank nooit van gehoort

Zelfs niks op papier.

Die tijden zijn allemaal voorbij.

Mij is geleert te veel auto,s op de weg Prijs laag

Dus er moeten auto,s van de weg af.

Maar niemand doet iets Ze rijden liever voor niks

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou mij hier veel zorgen om maken

BanenverliesBrinkman maakt zich verder ernstige zorgen over het banenverlies in de bouw. Volgens tellingen zijn er al 40.000 vaste banen verdwenen door de slechtlopende huizenmarkt en dreigt dit aantal op te lopen tot 60.000 in 2014

Dit is alleen de bouw nog maar

De Fabrieken Zitten ook in moeilijkheden

Het transport zal een stuk minder worden Gewoon dat er geen werk is

En bedrijven die op de Internationaal markt zit Kijken ook wat is het goedkoopst

Het oostblok Vroeger hadden ze ons nodig Omdat ze niks hadden

Die tijd is nu voorbij.En doen alles zelf Zelf ze rijden leeg naar Rotterdam of een andere haven om hun lading op te halen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De werkgever moet op de een of andere manier wel concurreren, of de toko sluiten. Dat concurreren doet men veelal door de grootste kostenpost, waarop tevens het meeste te besparen valt, aan te pakken; Piet eruit, Pjotr er in. De ondernemer doet wat hij moet doen:ondernemen. Pjotr doet wat Pjotr moet doen: een zo goed mogelijk inkomen voor zijn gezin bijeen rijden. Maar dat neemt niet weg dat Pjotr nu op de stoel van Piet zit. Sorry, maar in mijn wereld noemt men dat verdringing.

Als het eerst allemaal Pietjes waren, en nu Pjotr's, dan blijft die situatie hetzelfde.

Kan je die Pjotr's nog een keer vervangen voor andere poppetjes, maar het houd een keer op.

Nu is met gedeeltelijk die Pjotr's al aan het vervangen. Door Nederlanders en dan op Chypriotische CAO.

Men kan nog 1 stapje verder, de Pjotr's op Chypriotische CAO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als het eerst allemaal Pietjes waren, en nu Pjotr's, dan blijft die situatie hetzelfde.

Kan je die Pjotr's nog een keer vervangen voor andere poppetjes, maar het houd een keer op.

Nu is met gedeeltelijk die Pjotr's al aan het vervangen. Door Nederlanders en dan op Chypriotische CAO.

Men kan nog 1 stapje verder, de Pjotr's op Chypriotische CAO.

als pjotr daar in trapt.. wat ik niet verwacht.. dan is altijd nog nicolai uit ro/rus of shin li uit china;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als pjotr daar in trapt.. wat ik niet verwacht.. dan is altijd nog nicolai uit ro/rus of shin li uit china;)

Bij Rompen alvast wel.

Maar je krijgt wat je betaald.

Denk niet dat Rompen bv de slimste chauffeurs aan het werk krijgt.

Geld trouwens ook zo voor Nederlandse chauffeurs. Bazen die bv niet meer willen betalen als D2, die krijgen een bepaald slag chauffeurs.

http://www.chauffeursforum.nl/vragen-van-en-aan-kaderleden/38702-salaris-c1-chauffeur-gaat-er-hier-iets-mis.html#post493547

Hier heb je er zo'n voorbeeld van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als pjotr daar in trapt.. wat ik niet verwacht.. dan is altijd nog nicolai uit ro/rus of shin li uit china;)

Waarom zou Pjotr daar niet instinken?

Nu werken zij ook al, zonder het bessef te hebben dat er een cao voor hun is.

Zodra zij weten dat zij een cao hebben, al dan niet cypriotisch, waar zij op terug kunnen vallen, wat zou hun dan tegenhouden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren

Heb zelf 3 x bij Rompen gezeten

De laatste keer om dat ik geen ander werk kon krijgen.

IK dacht dat dat willem een Grande bandito was,maar heb er nu een gevonden die willem met vlag en wimpel verslaat.

Daar moet je dus geld voor schiten,maar je krijgt het maar gedeeltelijk terug:bey:

Gewoon 30 uur a 130 % wegstreepen in 1 maand:stom:

Waar ik dus deze week achter kwam,wel pensioenfonds betalen ,maar niet afdragen aan het Pensioenfonds Vervoer.

Alles lekker in eigen zak steken:hamer:

Ik weet niet of ik hier de naam van de firma mag noemen,dan zou ik mischien collega's voor een grote fout kunnen behoeden.

Deze firma zit in heerlen en heeft ook maar 2 auto's(witte MAN's met licht groene streep zonder naam erop).

Want deze firma verdient het echt om geen chauffeurs meer te krijgen.

:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou Pjotr daar niet instinken?

Nu werken zij ook al, zonder het bessef te hebben dat er een cao voor hun is.

Zodra zij weten dat zij een cao hebben, al dan niet cypriotisch, waar zij op terug kunnen vallen, wat zou hun dan tegenhouden?

Hoe bedoel jij dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als het eerst allemaal Pietjes waren, en nu Pjotr's, dan blijft die situatie hetzelfde.

Kan je die Pjotr's nog een keer vervangen voor andere poppetjes, maar het houd een keer op.

Nu is met gedeeltelijk die Pjotr's al aan het vervangen. Door Nederlanders en dan op Chypriotische CAO.

Men kan nog 1 stapje verder, de Pjotr's op Chypriotische CAO.

Dat klopt allemaal wat je zegt. Maar dan heb je het over het gelijktrekken van de concurrentiepositie tussen de vervoerders onderling. Maar voor Pietje blijft de situatie niet hetzelfde, en voor de economie en het sociaal stelsel in zijn land heeft dat wel degelijk een negatieve invloed.

Voor al die Pietjes is er geen (chauffeurs)baan meer, want die banen zijn door Pjotrs bezet. Terwijl Pjotr nu tussen Rotterdam en het Ruhrgebied pendelt met Pietjes' oude wagen, kijkt Pietje wanhopig op zijn bankafschrift waarop zojuist zijn eerste werkeloosheidsuitkering is gestort. Dat geld komt uit de steeds leger rakende overheidspot. Al die aan de kant geschoven Pietjes dragen geen of nog maar heel weinig premie af om die potjes te vullen, terwijl er steeds meer Pietjes uit die pot geld moeten krijgen. En Pjotr? Die wordt in het buitenland verloond, en draagt braaf dáár premie af. Maar let op! Ik ben absoluut er tegen dat Pjotr in Nederland verloond gaat worden, want wie hier plichten heeft, kan ook hier rechten doen gelden. Hier heeft Karel al meer dan eens tekst en uitleg over gegeven. Maar Pjotr doet nu het werk wat Pietje eerst deed, met Pietjes' gereedschap. En dat kan allemaal nog legaal ook, met dank aan de EU.

Wat is het gevolg voor de BV Nederland? Meer uitkeringsgerechtigden, dus hogere staatsuitgaven. Die hogere uitgaven moeten door bezuinigingen en hogere belastingen gecompenseerd worden, wat wederom tot een lager besteedbaar inkomen voor de Pietjes leidt. En iedereen weet dat het juist de consument (Pietje) is die nu de hand op de knip houdt. De ene Pietje omdat hij nu al veel minder te besteden heeft (geen toeslagen, overwerk e.d. meer), de andere Pietje omdat hij misschien morgen Pjotr met "zijn" wagen de poort ziet uitrijden. Pjotr zal dat allemaal worst wezen; zijn hier verdiende geld wordt in zijn thuisland uitgegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij Rompen alvast wel.

Maar je krijgt wat je betaald.

Denk niet dat Rompen bv de slimste chauffeurs aan het werk krijgt.

Geld trouwens ook zo voor Nederlandse chauffeurs. Bazen die bv niet meer willen betalen als D2, die krijgen een bepaald slag chauffeurs.

Pay peanuts and you get monkies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hoeft natuurlijk niet altijd beter tezijn.

Het kan ook gewoon werk zijn.

Laat ik als voorbeeld NL nemen. D5 als salaris. En daar koppel ik even een maandbedrag aan van 2500Euro.

Nou kan een Fries bv voor die 2500Euro gaan werken, want dat is Nederlandse cao. Maar wat als die nou geen werk kan vinden in de buurt?

Echter als die in Utrecht wel een baan kan vinden, maar die betaald 2350Euro, wat niet cao betaald is.

Zou die Fries dan in Friesland blijven denk je?

Ik ben verder niet bekent met Polen. Maar als ik naar Duitsland kijkt, daar zal toch ook wel iets van een cao zijn?

Toch werken heel wat oost Duitsers in west Duitsland, of in Polen.

En waarschijnlijk voor minder als die west Duitser. Of Pool.

Die Pool of wie dan ook zal het liefst bij een baasje werken in ze eigen dorp. Maar dan moet het werk er wel zijn. En daaraan ontbreekt het denk.

(Geld trouwens ook voor Nederlanders. Of wie dan ook.)

Dan noemen we eens een bedrag. Je weet wel, het bedrag dat je gestort krijgt. Laat ik die 2500Euro even aanhouden.

Pool krijgt dat in NL, of kan dat in Polen krijgen. Waar denk jij dat die Pool gaat werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. Pjotr zal dat allemaal worst wezen; zijn hier verdiende geld wordt in zijn thuisland uitgegeven.

Dat loop ik al jaren te beweren hier Limboman, maar het helpt niets. Niet iedereen is in de positie om voordelen uit de EU te slepen door goedkoper te kunnen werken of te wonen. Niet iedereen is vrijgezel namelijk.

M'n broertje sprak van de week een oost Duitse collega van de firma Max Bögl, die verdiende wel 1000 Euro per maand. Betaal je huur en je ziektekostenverzekering er eens van en je hebt ... over. (of te kort)

Gelukkig hoor je in de echte wereld andere geluiden dan hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat klopt allemaal wat je zegt. Maar dan heb je het over het gelijktrekken van de concurrentiepositie tussen de vervoerders onderling. Maar voor Pietje blijft de situatie niet hetzelfde, en voor de economie en het sociaal stelsel in zijn land heeft dat wel degelijk een negatieve invloed.

Voor al die Pietjes is er geen (chauffeurs)baan meer, want die banen zijn door Pjotrs bezet. Terwijl Pjotr nu tussen Rotterdam en het Ruhrgebied pendelt met Pietjes' oude wagen, kijkt Pietje wanhopig op zijn bankafschrift waarop zojuist zijn eerste werkeloosheidsuitkering is gestort. Dat geld komt uit de steeds leger rakende overheidspot. Al die aan de kant geschoven Pietjes dragen geen of nog maar heel weinig premie af om die potjes te vullen, terwijl er steeds meer Pietjes uit die pot geld moeten krijgen. En Pjotr? Die wordt in het buitenland verloond, en draagt braaf dáár premie af. Maar let op! Ik ben absoluut er tegen dat Pjotr in Nederland verloond gaat worden, want wie hier plichten heeft, kan ook hier rechten doen gelden. Hier heeft Karel al meer dan eens tekst en uitleg over gegeven. Maar Pjotr doet nu het werk wat Pietje eerst deed, met Pietjes' gereedschap. En dat kan allemaal nog legaal ook, met dank aan de EU.

Wat is het gevolg voor de BV Nederland? Meer uitkeringsgerechtigden, dus hogere staatsuitgaven. Die hogere uitgaven moeten door bezuinigingen en hogere belastingen gecompenseerd worden, wat wederom tot een lager besteedbaar inkomen voor de Pietjes leidt. En iedereen weet dat het juist de consument (Pietje) is die nu de hand op de knip houdt. De ene Pietje omdat hij nu al veel minder te besteden heeft (geen toeslagen, overwerk e.d. meer), de andere Pietje omdat hij misschien morgen Pjotr met "zijn" wagen de poort ziet uitrijden. Pjotr zal dat allemaal worst wezen; zijn hier verdiende geld wordt in zijn thuisland uitgegeven.

Daar is maar een op lossing voor

Dat is al van alle kanten aan de gang

Gewoon zakken met je loon.

En daarbij in Werk en vermogen zal veel in verandert moeten worden

De reden is Het is niet meer van deze tijd.

kijk is rond wat er nu allemaal ons af gepakt wordt

Veel mensen vergeten Dat geld maar een bij zaak is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Limboman, over posting 123 zijn we het alvast eens.

Maar daar wil ik wel bij aanmerken, dat het een zorgelijke ontwikkeling is genaamt Chyriotische cao.

Dat zijn Nederlanders op een buitenlandse loonlijst. Wel de lusten, maar niet de lasten.(Al dan niet voor de werkgever.)

En het is idd jammer voor als die Pietjes, maar de natuur vind zijn weg wel.

De scheepvaart, het simpele werk daarvan is ook grotendeels uit NL verdwenen. Zitten als die arbeiders nu werkeloos thuis?

Nee die hebben iets anders gevonden/zijn gaan doen.

Door de jaren heen hebben we hier div leden gehad die iets anders zijn gaan doen als op de auto.

The Duke, ABS, Murphy, als voorbeelden.

Die waren nog niet vervangen, die hadden andere redenen.

Onder de jeugdige leden zie je het ook. Wilde chauffeur worden, maar kozen ''optijd'' voor een andere opleiding.

Ik heb het wel eens vaker verteld, ik ben een tuinder. Ook geweest. Echter is die handel voor een groot deel naar Spanje verhuist.

Ik ben er toen mee gestopt, en op de auto gestapt.

Bestaan er nog tuinders in NL? Jazeker wel, maar die meer op de manier van 'vroeger'. Jammer? Ik vind van wel.

Ook die vervangen/werkeloze Pietjes vinden wel weer wat. (De oudjes misschien niet meer.)

Maar de natuur regelt ze eigen wel. Ook al zal het voor vele een harde dobber zijn.

Om nog een voorbeeldje tegeven. Ik ben niet opgegroeit met computers. Ben er op mij manier wel handig mee geworden. (Ook al ben ik een leek.)

Maar als ik naar de jeugd kijk. :confused:

Ik raak helemaal in de war van allerlij termen. En ik moet nog een paar jaar........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon zakken met je loon.

Zeker niet.

Het loon/besteedbaar inkomsten moet gewoon op peil blijven. (Ook al mag dat met een crisis wel wat minder.)

Een lager/gelijkwaardig loon geeft daarin ook de oplossing niet.

En het 'goed' betaalde werk is er zeker wel, en zal altijd blijven bestaan.

Alleen niet meer op de grote schaal zoals het was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden